Muutettiin viime syksynä 80-luvun taloon ja kaadoimme nyt keväällä pihasta pari mäntyä. Männystä tuli paljon käpyjä ja kuoria. Pinosimme puut takaseinälle ja nyt viikon sisällä huomasimme, että on alkanut ilmestyä kummallinen kuoriainen sisätiloihin. Katselin netistä, että tämä on tukkimiehentäi/kärsäkäs. Niitä alkaa löytyä päivittäin sisältä mitä enemmän. Mistä niitä pääseekään sisätiloihin ja mitä pitäisi tehdä?
Pitääkö nuo puut, jotka on pinottu, ottaa pois? Pihalla kyllä on enään vähän käpyjä, kuorija ja sahanpuruja, mutta ei kai tämä houkuttele niitä? Luulisi niiden pysyvän ulkona, eikä tulevan sisälle.
Onko kenelläkään muulla tätä samaa ongelmaa tai jos ollut, niin antakaa vinkkejä?
Nimittäin alkaa ällöttää nuo täit/kärsäkkäät :/
TUKKIMIEHENTÄI SISÄTILOISSA
4
9953
Vastaukset
- *
Wikipedia: Tukkimiehentäi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tukkimiehentäi
Sanottiin ettei kannata myrkyttää sisätiloissa, on niin tukevatekoinen koppakuoriainen, ei myrkyt tehoa kunnolla.
Ehkä se puupino kannattaisi siirtää johonkin muuhun paikkaan, kauemmas talosta.
Tukkimiehentäit osaavat lentää,kyllä ne sisälle pääsevät vaikka ovea avattaessa tai jos ikkuna on auki eikä ole hyttysverkkoa estämässä.
Älä ota paljain käsin kiinni tukkimiehentäitä, koska se takertuu ihoon tiukasti kiinni jaloillaan ja nipistää sitten inhottavasti.- SuEk
Nyt niitä alkaa vähentyä, mutta tuntuu että tulevat ilmastointikanavia pitkin sisälle, voikohan olla mahdollista?
Kiitos vastauksesta :D - pikkupiruja
SuEk kirjoitti:
Nyt niitä alkaa vähentyä, mutta tuntuu että tulevat ilmastointikanavia pitkin sisälle, voikohan olla mahdollista?
Kiitos vastauksesta :Dmä voin jo oikesti pahoin.. noita pikkupiruja oon nyt nähny mun parvekkeellani jotain pari viikkoo..nyt tänään heräsin et mitä ihmettä..googletin koko illan enneku löysin niille pikkupiruille nimen. en voi ees parveketta aukasta..enkä nukkuu..kuvottaa niin.sais ne hirviöt jollain pois.. niit tulee vaan lisää..
- Mukavan näkösiä
pikkupiruja kirjoitti:
mä voin jo oikesti pahoin.. noita pikkupiruja oon nyt nähny mun parvekkeellani jotain pari viikkoo..nyt tänään heräsin et mitä ihmettä..googletin koko illan enneku löysin niille pikkupiruille nimen. en voi ees parveketta aukasta..enkä nukkuu..kuvottaa niin.sais ne hirviöt jollain pois.. niit tulee vaan lisää..
ovat ja kivasti takertuvat kiinni ihoon. Ihan harmittomia. Jotain puuntuholaisiahan ne taitaa olla. Ei vaarallisia ihmiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san251605Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621147- 501130
Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661097Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731019Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182960Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153942- 89877
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717877Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu114868