Onko Alfat niin huonoja talviautoja kuin väitetään?
Alfa talvella?
11
2492
Vastaukset
- sbhhse
niin väittää?
- yuyuyuio
niitä väitetään?
- Saksalaisiin luottav
Ei käynnisty kuulemma ja pyyhkimet ei liiku, onko totta?
- T o s i on
Saksalaisiin luottav kirjoitti:
Ei käynnisty kuulemma ja pyyhkimet ei liiku, onko totta?
Jos ei ole auton avaimia, sitä ei saa käyntiin, eikä pyyhkijöitä liikkumaan muuten kuin väkivalloin.
- 75 T.S.
Alffa 156:nen voitti aikanaan Ruotsissa talviautotestin, taakse jäivät vulvat ym. rakkineet...
- t1etämätön
70 vai 80-luvulla?
- ywnu6nu
t1etämätön kirjoitti:
70 vai 80-luvulla?
edes jotain............... 1997-2005 valmistetuista malleista, niin...............................................
- Alfisti
ywnu6nu kirjoitti:
edes jotain............... 1997-2005 valmistetuista malleista, niin...............................................
147 toimii hyvin, 159 on jo erinomainen, siis kuin mikä muu tahansa, kaikki toimii hyvin. Saksalainen entinen BMW insinööri Karl-Heinz Kalbfell 2005 alkaen laittoi Alfan laadun uuteen kuntoon ja ns. pikkuviat ovat histoaa, ohessa linkki kaveriin, 156 oli kyllä jo melko hyvä talvella sekin..
http://www.motortrend.com/features/112_0506_karl_heinz_kalbfell/index.html
- A3SB
Jos puhutaan 156 ja uudemmista malleista niin sanoisin että ne on parempia talviautoja mitä suurin osa nykyautoista. Jos puhutaan vanhemmista malleista on niissä aistittavissa ajatus siitä että autoa käytettäisiin enemmänkin välimeren tyyppisissä oloissa mutta kyllä niilläkin pärjää ainakin paremmin kun jollakin E-sarjan mersulla.
- Laihander
Minulla on vain kahdeksan vuoden kokemus Alfoista niin talvi kuin kesäautonakin. Olen tehnyt näiden vuosien aikana havaintoja autojen käyttäytymisestä. Alfa on erittäin hyvä talviauto, Alfa lämpene nopeasti ja on todella mukavan lämmin. Alfat lähtevät hyvin käyntiin kovillakin pakkasilla. Alfojen jarrut ovat parhaasta päästä jolleivat parhaimmat. Alfan ajamisesta nauttii niin kesällä kuin talvellakin. Alfojen huoltohinnat ovat pudonneet rajusti ainakin Turun alueella kovan kilpailun johdosta.
Minua huvittaa nämä mm. Alfaa arvostelevat henkilöt ja niiden viosta kaiken tietävät, vaikuttaa kuitenkin siltä ettei näillä tyypeillä ole koskaan ollut Alfaa.
Minä olen saanut Alfasta vuosien aikana vierailta ihmisiltä yleisesti aina kehumista Alfan ulkönäöstä ja sen kauneudesta sekä hienosta kojelaudasta. Mutta on kerran käynyt toisin päinkin minulla oli aivan uusi Alfa 156, kun naapurini tokaisi, kuinka olen uskaltanut ostaa italialaisen auton itsellesi. Olin ihmeissäni ja kysyin miten niin, naapurini tokaisi tähän Alfahan ei lähde talvella käyntiin ja sitä täytyy käyttää jatkuvasti korjaamolla. Jatkoin hänelle, sen näkee sitten talvella. Talvi 2003 olikin Turun alueella kova merikin jäätyi ja pääsin ajamaan Alfalla mökilleni useampaan kertaan jäätä pitkin.
Alfa lähti aina käyntiin vaikka pakkasta oli yli -20 asteen. Naapurini ei sen talven jälkeen ottanut aiheeksi keskustelua Alfasta talviautona.
- Mito -09
Hyvin toimii myös talvella.
No, myönnettäköön. Lisäjarruvalon lasi irtosi 16tkm:n kohdalla, korjattiin toki takuuseen. Tämä onkin sitten ainut vika, mikä autossa on vajaan kahden vuoden ja 26tkm:n aikana ollut.
Ei sähkövikoja, ei moottorihäiriöitä, lämpöä riittää, edes kehyksettömien ikkunalasien kanssa ei ole ollut ongelmia talvisaikaan(toki käsittelen tiivisteet silikonilla).
On ollut vaikeempaa "varmalaatuisten" automerkkien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915