Alfa talvella?

Henri Kissinger

Onko Alfat niin huonoja talviautoja kuin väitetään?

11

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sbhhse

      niin väittää?

    • yuyuyuio

      niitä väitetään?

      • Saksalaisiin luottav

        Ei käynnisty kuulemma ja pyyhkimet ei liiku, onko totta?


      • T o s i on
        Saksalaisiin luottav kirjoitti:

        Ei käynnisty kuulemma ja pyyhkimet ei liiku, onko totta?

        Jos ei ole auton avaimia, sitä ei saa käyntiin, eikä pyyhkijöitä liikkumaan muuten kuin väkivalloin.


    • 75 T.S.

      Alffa 156:nen voitti aikanaan Ruotsissa talviautotestin, taakse jäivät vulvat ym. rakkineet...

      • t1etämätön

        70 vai 80-luvulla?


      • ywnu6nu
        t1etämätön kirjoitti:

        70 vai 80-luvulla?

        edes jotain............... 1997-2005 valmistetuista malleista, niin...............................................


      • Alfisti
        ywnu6nu kirjoitti:

        edes jotain............... 1997-2005 valmistetuista malleista, niin...............................................

        147 toimii hyvin, 159 on jo erinomainen, siis kuin mikä muu tahansa, kaikki toimii hyvin. Saksalainen entinen BMW insinööri Karl-Heinz Kalbfell 2005 alkaen laittoi Alfan laadun uuteen kuntoon ja ns. pikkuviat ovat histoaa, ohessa linkki kaveriin, 156 oli kyllä jo melko hyvä talvella sekin..

        http://www.motortrend.com/features/112_0506_karl_heinz_kalbfell/index.html


    • A3SB

      Jos puhutaan 156 ja uudemmista malleista niin sanoisin että ne on parempia talviautoja mitä suurin osa nykyautoista. Jos puhutaan vanhemmista malleista on niissä aistittavissa ajatus siitä että autoa käytettäisiin enemmänkin välimeren tyyppisissä oloissa mutta kyllä niilläkin pärjää ainakin paremmin kun jollakin E-sarjan mersulla.

      • Laihander

        Minulla on vain kahdeksan vuoden kokemus Alfoista niin talvi kuin kesäautonakin. Olen tehnyt näiden vuosien aikana havaintoja autojen käyttäytymisestä. Alfa on erittäin hyvä talviauto, Alfa lämpene nopeasti ja on todella mukavan lämmin. Alfat lähtevät hyvin käyntiin kovillakin pakkasilla. Alfojen jarrut ovat parhaasta päästä jolleivat parhaimmat. Alfan ajamisesta nauttii niin kesällä kuin talvellakin. Alfojen huoltohinnat ovat pudonneet rajusti ainakin Turun alueella kovan kilpailun johdosta.
        Minua huvittaa nämä mm. Alfaa arvostelevat henkilöt ja niiden viosta kaiken tietävät, vaikuttaa kuitenkin siltä ettei näillä tyypeillä ole koskaan ollut Alfaa.
        Minä olen saanut Alfasta vuosien aikana vierailta ihmisiltä yleisesti aina kehumista Alfan ulkönäöstä ja sen kauneudesta sekä hienosta kojelaudasta. Mutta on kerran käynyt toisin päinkin minulla oli aivan uusi Alfa 156, kun naapurini tokaisi, kuinka olen uskaltanut ostaa italialaisen auton itsellesi. Olin ihmeissäni ja kysyin miten niin, naapurini tokaisi tähän Alfahan ei lähde talvella käyntiin ja sitä täytyy käyttää jatkuvasti korjaamolla. Jatkoin hänelle, sen näkee sitten talvella. Talvi 2003 olikin Turun alueella kova merikin jäätyi ja pääsin ajamaan Alfalla mökilleni useampaan kertaan jäätä pitkin.
        Alfa lähti aina käyntiin vaikka pakkasta oli yli -20 asteen. Naapurini ei sen talven jälkeen ottanut aiheeksi keskustelua Alfasta talviautona.


    • Mito -09

      Hyvin toimii myös talvella.
      No, myönnettäköön. Lisäjarruvalon lasi irtosi 16tkm:n kohdalla, korjattiin toki takuuseen. Tämä onkin sitten ainut vika, mikä autossa on vajaan kahden vuoden ja 26tkm:n aikana ollut.
      Ei sähkövikoja, ei moottorihäiriöitä, lämpöä riittää, edes kehyksettömien ikkunalasien kanssa ei ole ollut ongelmia talvisaikaan(toki käsittelen tiivisteet silikonilla).
      On ollut vaikeempaa "varmalaatuisten" automerkkien kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe