Hei! Mistä johtuu, että minulla parvessa olleet kalat (kiilakylki, leväbarbi, platy) ovat kuolleet yhtäkkiä muutaman päivän kuluessa, ja jäljelle jää vain yksi lajin edustaja porskuttamaan terveenä? Tällä hetkellä akvaariossa on yksi leväbarbi, yksi platy ja yksi kiilakylki.
Akvaariokaupassa myyjä epäili suolan vähyyttä ja neuvoi antamaan suolaa, sillä esimerkiksi platyt tulevat murtovesistä ja tarvitsevat suolansa - ne pystyvät tuottamaan sitä itse, mutta suolan tuottaminen vie voimat ja tekee platyistä lyhytikäisen. Voisiko sama vaivata kiilakylkiä ja leväbarbia?
Kalat kuolevat muutaman päivän sisään
Harrastaja123
1
509
Vastaukset
- fish KING
Kauppias pahasti hakoteillä .. lueppas tuo juttu ja vastaa kysymyksiin tähän ketjuusi mahdollisimman tarkoilla vastauksilla .. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8396398 .. koitan jeesata parhaani mukaan.
Jos platyt olisivat luonnon muotoja ja pyydystetty 100% murtovesi alueelta ne vaatisivat vedeltä sen suolapitoisuuden mihin ovat tottuneet, kalat eivät itse osaa tuottaa suolaa ;)
Platyja viljellään yleensä makeassa vedessä joten ne eivät vaadi tuota suola lisäystä elääkseen onnellista elämää koti akvaarioissa :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976