Kuka oli Heikki Saari?

U-telias

Kuka oli Heikki Saari?

23

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siionin Laulaja

Tärkeä henkilö. Puhuja ja neuvonantaja.

• herranhenkixxxx

HS kehitti VL-opin huippuunsa 60-70-luvuilla ja nousi liikkeen tosiasialliseksi johtajaksi HS kykeni keräämään ympärilleen joo-miehiä. Hänellä oli lukuisia opillisia erityiskorostuksia, joita kuitenkaan ei uskallettu kyseenalaistaa. HS:n asema vl-liikkeen johtajana oli niin vahva, että hän kykeni arvovallallaan heittämään halutessaan kenet tahansa ikuiseen helvetin tuleen, mikäli jostain syystä haisti uhrissa väärää henkeä. HS oli pelätty ja kunnioitettu maallikkomaanviljelijäsaarnaaja.

• pohjanmaalainen per-

heenisä, jonka tytär sairasti syöpää. Syövän takia tyttären hiukset lähtivät. Heikki ei sallinut tyttärensä käyttää peruukkia, koska peruukki on syntiä. Mitään tämän kummempia ansioita ei Heikki-rievulla ole eikä hänestä ole jäänyt muita muistoja. Mutta väliäkö hällä - eihän meistä kenestäkään mitään merkittäviä muistoja jää jälkipolville.

• Alajärvi

Hiukset eivät lähteneet syövän takia vaan sen hoidossa käytettyjen sytostaattien vaikutuksesta.

Kiitos, ettet toistanut legendoja Heikin yöpymisistä maataloissa myynti- ja puhematkoillaan.

• Melida66

Tyttärellä on ollut peruukki niin kauan kuin muistan, ainakin 30v!

• sitten jär-
        Melida66 kirjoitti:

Tyttärellä on ollut peruukki niin kauan kuin muistan, ainakin 30v!

jestyksessä se asia. Kerro vielä väri ja malli!

• ja taulukauppijas

pisti 60-luvulla suunnat vl-lahkolle ajamalla papit poijes saarnaamasta ja alako oman maatallousneuvontansa

• Kuiva Henki

Tarkoittanet täällä Pohjanmaalla kierrellyttä tauluihin erikoistunutta kulkukauppiasta, joka kunnostautui myös vl-saarnamiehenä ja harhojen kehittelijänä (piti mm. piirtoheittimen käyttöä saatanallisena siinä missä televisiotakin).

• sellasiineon

tekee hämärää bisnestä ja mesoo uskollaan.. niin tyypillistä vl.touhua

• luikueeeeeee

joka pani akateemiset vl papit matalaksi.

• pakkaa käymään

noin: Kun sitä jotakin oppii ja osaa ja hallitsee niin sitä alkaa luulla olevansa jotakin. Sitten Jumala lyö korvalliselle. Jälkipolvet saavat todeta, että paskaahan se oli.

• tietää kaiken:

Heikki Saari (syntyi 1906 ja elää legendana edelleen) on lestadiolainen saarnamies ja taulukauppias, joka osasi loistavasti markkinoida tauluja riisuvilla saarnoillaan. Hän oli yksi kaikkien aikojen suosituimmista saarnaajista(johon ei kyllä tarvita paljon), ja erityisesti hänet muistetaan kyvystään hoitaa sieluja. Moni rasitettu sielu saikin kokea armon hänen riisuvien puheidensa alla ja rakentui uskossaan kiusausten helteessä. Jumalan armo sai hoitaa veriruskeita syntihaavoja tuoden lohdutuksen tuhansille nääntyville lestadiolaisille suurperheille. Heikki Saaren perintö elää edelleen vahvana lestadiolaisuudessa kutsuen Saatanan limaisiin internetverkkoihin takertuneita sisaria, veljiä ja eriseuraan eksyneitä enkeleitä lepäämään totisen viinipuun Herran Jeesuksen riisuvan ja puhdistavan armon alle. Tämä Eedomin verisestä pilvestä vuotava armon ja rakkauden manna saakoon yhä ravita ja puhdistaa talenttinsa kirkollisveroihin tuhlaneita armon kerjäläisiä. Saat jäädä tälläkin armon siunatulla hetkellä juomaan Jeesuksen rintahaavasta vuotavaa elävää vettä, jota lääkärit ovat arvelleet virtsaksi. Tätä elävää vettä yhä runsain mitoin tarjoillaan Kristuksen lunastamille sieluille hänen valtakunnassaan, joka on totuuden patsan ja perustus.

• taivastiellä

henkienetsijä, pelonvaltakuntaa ihannoiva.
      Joka todettiin itse myöhemmin väärähenkiseksi.

Mihin lie joutuneet ne jo kuolleet, jotka Heikki väärässä hengessä siunas. Helvettiinkö?

Niin kait.

• 1970-luvulla.

Henki- ja hoitokokousopin keksijä ja hoitokokousten pääorganisaattori. Päivitti myös syntilistaa keksimällä jatkuvasti uusia kieltoja ja käskyjä.

• Oikealla vasemmalla

Missä hän tulee olemaan viimeisellä tuomiolla?

• kerrottu
        Oikealla vasemmalla kirjoitti:

Missä hän tulee olemaan viimeisellä tuomiolla?

50-luvulla eräs vl-saarnamies oli pitänyt 5 tuntia kestävän puheen.

• Heino Pakula

No niin! Täältä se Pakkula löytyi! Me olemme tutut 24:selta ja tunnemme toistemme opin. Nyt sinä löysit minun kirjoituksesta ”sananpyhitysopin” selventäisitkö väitettäsi. Tuosta lainaamastasi kohdasta ei kyllä sellaista kohtaa löydy.

Sinulla taitaa olla entiset tapasi, eli yrität vääristellä kirjoittamaani, kieron mielesi mukaiseksi! Sillä kierosti sinä kirjoitat! Kun minä kirjoitan, että ainoastaan uskon kautta pääsemme taivaaseen, sinä ymmärrät, että sanon: ”sana pyhittää”. Kun minä kerron, että tulee löytää Jumalan valtakunta ja se löytyy toisesta uskovasta ja vielä kerron miten Jeesus lupaa uskon kautta asua uskovan sydämessä. Sinä sanot: ”yksinäisen kristityn oppi”.

Se on oikein kirjoituksessa, kun sanot: ”poikkeaa siitä, mitä olen tämän kristillisyyden kuullut ja lukenut opettavan.”
        Nykyinen ry:n oppi opettaa, ei uskoa Jumalan pojan lunastustyön päälle, vaan he opettavat synnin poispanemisen oppia. Ja vielä, että syntiä ei saa anteeksi uskomalla, vaan heidän tulee saarnata äänellinen evankeliumi, heillä on näet Taivaan valtakunnan avaimet!

Kyllä minä tiedän ja olen rauhanyhdistyksen nykyisen Heikki Saaren tuoman opin tuntenut nahoissani. Minulle on ilmoitettu, että Heinon synnit pidätetään! Minä kyllä voisin antaa ne Pakkulalle, mutta kun ei ole mistä antaa, sillä olen joka ikinen päivä ja hetki uskonut ne anteeksi annetuiksi, ihan niin kuin raamattu lupaa:
        Jes. 53:5 ”vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.”

• myös tawja oli

ja tais olla perustamassa sitä muistanko oikein?!

• vielälisää

Tässä paljon HÄNEN AIKAANSAANTOJA:

Syntejä mm.

Päihteet
      - viina, viini, olut, siideri
      - maljan nostaminen
      - huumeet
      - alaikäisen tupakointi

Seksuaalisuus ja avioliitto
      - ehkäisy (kaikki muodot)
      - sterilisaatio
      - seksi aviopuolison kanssa, jos puoliso käyttää ehkäisyä
      - homoseksuaalisuuden toteuttaminen
      - eroottisuus ja seksiviihde
      - itsetyydytys
      - tyttöjen ja poikien yhteiset mökkireissut ja uimarannalla olo
      - seksuaalinen elämä ennen avioliittoa
      - paljastavat ja tiukat vaatteet, stringit
      - mies/naisonnitteluhalaus
      - avioliitto ei-VL:n kanssa
      - avioeron ottaminen

Maailmallisuus
      - meikkaaminen
      - hiusten ja kynsien värjääminen
      - korvakorut ja lävistykset
      - kulmakarvojen muokkaaminen
      - kauneusleikkaukset
      - miesten pitkä tukka ja parta
      - kiroilu ja maailmallinen puhetyyli

Yhteiskunta ja politiikka
      - muut puolueet kuin keskusta ja kokoomus
      - ei-VL:ta äänestäminen jos VL on ehdokkaana
      - korkea-arvoiset virat, esim. ministeri (mm. maljannostamisvaara)
      - siviilipalvelus

Kulttuuri ja viihde
      - televisio
      - elokuvat (kotona ja elokuvateattereissa)
      - teatteri
      - ooppera
      - tanssi
      - kevyt musiikki ja gospel
      - konsertit muualla kuin kirkoissa (esiintyminen ja kuunteleminen)
      - kuorolaulu muualla kuin SRK:n piirissä ja kirkkokuoroissa
      - juorulehtien lukeminen ja tilaaminen
      - sirkus ja tivoli
      - viihteellinen elämä

Urheilu
      - kilpaurheilu
      - kilpailujen seuraaminen katsomosta
      - ravit

Kirkko ja muu hengellisyys
      - seurakunnan lapsi- ja nuorisotoimintaan osallistuminen
      - lähetystyö (muu kuin SRK:n oma)
      - vapaaehtoinen osallistuminen muiden ryhmien hengellisiin tilaisuuksiin
      - syvällisempi ystävyys ei-VL:n kanssa

Kriittisyys ja passiivisuus
      - saarnojen, alustuksien ja SRK:n julkaisujen arvosteleminen
      - johtokunnan arvosteleminen
      - keskustelupalstoille osallistuminen
      - hoitokokouksista puhuminen
      - rauhanyhdistysten tehtävien ja työvuorojen välttely

Vapaa-aika ja harrastus
      - huoltoasemalla istuminen iltaisin
      - kaupungilla hengailu seurojen jälkeen
      - rahapelit
      - pelikortit
      - partio
      - urheiluseurat

Pyhäpäivä
      - vapaaehtoinen työnteko
      - kalastus
      - marjastus
      - metsästys
      - käsityöt
      - leipominen
      - harrastaminen
      - saunominen

• S.H.

sekopää pääsi valta-asemaan vl-herätysliikkeessä?

• hirsi omassa!
        S.H. kirjoitti:

sekopää pääsi valta-asemaan vl-herätysliikkeessä?

Etkö tiedä, että vl:t ovat nöyrää porukkaa! Siellä ei kysellä mitä pääpaikalta saarnataan, koska saarnan loppuviimeksi pitää kuulemma aina pyhähenki.
        Sanoisin että oikea satusetä, joka sai paljon pahaa aikaan, mutta ei tuo hänen operoimansa hoitokokoushullutus yksin hänen aikaansaannos ollut, vaan tarvittiin paljon ns. perässähiihtäjiä. Mutta on yksi vastuullinen niistäkin, jotka päätyivät itsemurhiin "siionin virvoittavien lähteitten äärellä"!!!

• sirkka sirkka

mikset vastaa kysyvälle?

• sellainen srk-

hullu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1354
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33