mitämitä!

kuultu ja luettu

mitäs vaivaa niissä -92,-96. automaateissa on ollu,ja voinko todeta "orastavan " vian jo koe ajossa,jos ni miten.

4

2771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      Noista vanhemmista en tiedä, mutta -96 ja uudemmissa vaihteessa on tietsikka, joka koko ajan valvoo ja säätää vaihteen toimintaa. Jos joku parametri menee "yli", boxi heittää varojärjestelmän päälle, eli kakkonen kiinteästi eteenpäin menoa varten. Tämä on se yleisin "vika", jota sitten merkkihuolto "huoltaa" vaihtamalla koko toosan. Ei kannata viedä merkkihuoltoon, vaan esim. Kauno Koskinen Oy:hyn Hartolaan.

      - syynää automaatin öljyn pinta ja kunto. Jos öljy on ruskehtavaa ja haisee palaneelle se on osin palanutta ja toosa on finaalissa. Kelvollinen öljy on punertavaa ja tuoksuu miellyttävälle ( makuasia ) vaimeasti

      - jos vaihteessa ei pelaa kick-down, on siinä mätää

      - ja tietenkin jos varo on päällä, ei ole kuin kakkosvaihde käytössä.

      - koeajossa aja automaatti kuumaksi asti, joskus tomaatti pelittää kylmänä, mutta kun kuumenee menee varo päälle. Vaihteen öljy on normaalistikin sangen kuumaa, kuumeneminen ei ole vika. Kärytä se ei saa, hajua voi tulla huohottimen kautta, joten konepelti auki ajon päälle taas nenä käyttöön

      Kari Koskinen puheli jostain pakasta, joka yleensä aiheuttaa varon päälle menon. Joskus myös turbiini pitää uusia.

      • jep

        kyllä se noissa vanhemmissakin(vm89) ainakin on sähkö ohjattu,eli niinkuin yllä ota selvää onko laatikkoa huollettu,eli öljynvaihdot tehty ja testaa mittatikusta väri ja haju.sitten vie se pajalle jossa voidaan skannerilla katsoa laatikon vikakoodit(vanhemmissa sininen töpseli sulakerasian vieressä,omassa piti hiukan etsiä syvemmältä mutta sieltä se löytyi,kuskin vasemman polven lähellä),selvittää paljon.Lisäksi PIIIIITKÄ koeajo ja erilaisia vaihtoja.Koskisesta en tiiä,mutta Nätkin porissa ainakin tietää


      • Pete
        jep kirjoitti:

        kyllä se noissa vanhemmissakin(vm89) ainakin on sähkö ohjattu,eli niinkuin yllä ota selvää onko laatikkoa huollettu,eli öljynvaihdot tehty ja testaa mittatikusta väri ja haju.sitten vie se pajalle jossa voidaan skannerilla katsoa laatikon vikakoodit(vanhemmissa sininen töpseli sulakerasian vieressä,omassa piti hiukan etsiä syvemmältä mutta sieltä se löytyi,kuskin vasemman polven lähellä),selvittää paljon.Lisäksi PIIIIITKÄ koeajo ja erilaisia vaihtoja.Koskisesta en tiiä,mutta Nätkin porissa ainakin tietää

        Soittelin tuonne Nätkinille. Vaikutti hyvin asiansa osaavalta. Ei hommaile vaihtolaatikoita, vaan korjaa vanhan. Voyagerissa vaihde on kuulemma hiukan kovilla, samaa laatikkoa käytetään mm. Sebringissä ja ehkä muissakin konsernin kärryissä, mutta Voyagerin iso V6 ja reilu kahden tonnin paino on hiukan ylikanttiin tälle vaihteelle, normaali kestoikä ennen huoltoa/korjausta on noin vajaat 200 000km. Kannattaa ajella siististi. Mainitsi myös, että hänellä on juuri nyt kuukauden ruuhka töiden kanssa.

        Pekka Nätkin Tmi Autotransmission
        Uusiniitty
        28760 Pori
        Finland
        Phone: 358 2 648 6677
        Fax: 358 2 648 64 87


        Kauno Koskinen Oy sijaitsee Hartolassa nelostien varressa Hyvinkäältä pohjoiseen. Tekee käytännössä samaa hommaa kuin Nätkin, hintataso osapuilleen samaa luokkaa.

        Kauno Koskinen Oy
        Peltotie 5
        19600 Hartola
        puh 03-874 870
        gsm 0400-843 083
        fax 03-716 1750

        Koskinen korjailee kaikenlaisia automaatteja. Kari Koskisella on itsellään Chrysler Voyager ja hän tuntee erittäin hyvin sen laatikon ominaisuudet.


    • Anonyymi

      Lisää vain elektroniikkaa automaatteihin niin mitään vikaa ei puutu.Työllistävä vaikutus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      396
      8042
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      114
      5608
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      115
      4664
    4. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      190
      4487
    5. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      33
      4468
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3967
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3863
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      77
      3747
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      41
      3674
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      85
      3481
    Aihe