mitämitä!

kuultu ja luettu

mitäs vaivaa niissä -92,-96. automaateissa on ollu,ja voinko todeta "orastavan " vian jo koe ajossa,jos ni miten.

4

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      Noista vanhemmista en tiedä, mutta -96 ja uudemmissa vaihteessa on tietsikka, joka koko ajan valvoo ja säätää vaihteen toimintaa. Jos joku parametri menee "yli", boxi heittää varojärjestelmän päälle, eli kakkonen kiinteästi eteenpäin menoa varten. Tämä on se yleisin "vika", jota sitten merkkihuolto "huoltaa" vaihtamalla koko toosan. Ei kannata viedä merkkihuoltoon, vaan esim. Kauno Koskinen Oy:hyn Hartolaan.

      - syynää automaatin öljyn pinta ja kunto. Jos öljy on ruskehtavaa ja haisee palaneelle se on osin palanutta ja toosa on finaalissa. Kelvollinen öljy on punertavaa ja tuoksuu miellyttävälle ( makuasia ) vaimeasti

      - jos vaihteessa ei pelaa kick-down, on siinä mätää

      - ja tietenkin jos varo on päällä, ei ole kuin kakkosvaihde käytössä.

      - koeajossa aja automaatti kuumaksi asti, joskus tomaatti pelittää kylmänä, mutta kun kuumenee menee varo päälle. Vaihteen öljy on normaalistikin sangen kuumaa, kuumeneminen ei ole vika. Kärytä se ei saa, hajua voi tulla huohottimen kautta, joten konepelti auki ajon päälle taas nenä käyttöön

      Kari Koskinen puheli jostain pakasta, joka yleensä aiheuttaa varon päälle menon. Joskus myös turbiini pitää uusia.

      • jep

        kyllä se noissa vanhemmissakin(vm89) ainakin on sähkö ohjattu,eli niinkuin yllä ota selvää onko laatikkoa huollettu,eli öljynvaihdot tehty ja testaa mittatikusta väri ja haju.sitten vie se pajalle jossa voidaan skannerilla katsoa laatikon vikakoodit(vanhemmissa sininen töpseli sulakerasian vieressä,omassa piti hiukan etsiä syvemmältä mutta sieltä se löytyi,kuskin vasemman polven lähellä),selvittää paljon.Lisäksi PIIIIITKÄ koeajo ja erilaisia vaihtoja.Koskisesta en tiiä,mutta Nätkin porissa ainakin tietää


      • Pete
        jep kirjoitti:

        kyllä se noissa vanhemmissakin(vm89) ainakin on sähkö ohjattu,eli niinkuin yllä ota selvää onko laatikkoa huollettu,eli öljynvaihdot tehty ja testaa mittatikusta väri ja haju.sitten vie se pajalle jossa voidaan skannerilla katsoa laatikon vikakoodit(vanhemmissa sininen töpseli sulakerasian vieressä,omassa piti hiukan etsiä syvemmältä mutta sieltä se löytyi,kuskin vasemman polven lähellä),selvittää paljon.Lisäksi PIIIIITKÄ koeajo ja erilaisia vaihtoja.Koskisesta en tiiä,mutta Nätkin porissa ainakin tietää

        Soittelin tuonne Nätkinille. Vaikutti hyvin asiansa osaavalta. Ei hommaile vaihtolaatikoita, vaan korjaa vanhan. Voyagerissa vaihde on kuulemma hiukan kovilla, samaa laatikkoa käytetään mm. Sebringissä ja ehkä muissakin konsernin kärryissä, mutta Voyagerin iso V6 ja reilu kahden tonnin paino on hiukan ylikanttiin tälle vaihteelle, normaali kestoikä ennen huoltoa/korjausta on noin vajaat 200 000km. Kannattaa ajella siististi. Mainitsi myös, että hänellä on juuri nyt kuukauden ruuhka töiden kanssa.

        Pekka Nätkin Tmi Autotransmission
        Uusiniitty
        28760 Pori
        Finland
        Phone: 358 2 648 6677
        Fax: 358 2 648 64 87


        Kauno Koskinen Oy sijaitsee Hartolassa nelostien varressa Hyvinkäältä pohjoiseen. Tekee käytännössä samaa hommaa kuin Nätkin, hintataso osapuilleen samaa luokkaa.

        Kauno Koskinen Oy
        Peltotie 5
        19600 Hartola
        puh 03-874 870
        gsm 0400-843 083
        fax 03-716 1750

        Koskinen korjailee kaikenlaisia automaatteja. Kari Koskisella on itsellään Chrysler Voyager ja hän tuntee erittäin hyvin sen laatikon ominaisuudet.


    • Anonyymi

      Lisää vain elektroniikkaa automaatteihin niin mitään vikaa ei puutu.Työllistävä vaikutus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      103
      5698
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      64
      2536
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      237
      1504
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      93
      1297
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1067
    6. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      827
    7. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      761
    8. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      70
      747
    9. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      52
      744
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      721
    Aihe