mitämitä!

kuultu ja luettu

mitäs vaivaa niissä -92,-96. automaateissa on ollu,ja voinko todeta "orastavan " vian jo koe ajossa,jos ni miten.

3

2352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      Noista vanhemmista en tiedä, mutta -96 ja uudemmissa vaihteessa on tietsikka, joka koko ajan valvoo ja säätää vaihteen toimintaa. Jos joku parametri menee "yli", boxi heittää varojärjestelmän päälle, eli kakkonen kiinteästi eteenpäin menoa varten. Tämä on se yleisin "vika", jota sitten merkkihuolto "huoltaa" vaihtamalla koko toosan. Ei kannata viedä merkkihuoltoon, vaan esim. Kauno Koskinen Oy:hyn Hartolaan.

      - syynää automaatin öljyn pinta ja kunto. Jos öljy on ruskehtavaa ja haisee palaneelle se on osin palanutta ja toosa on finaalissa. Kelvollinen öljy on punertavaa ja tuoksuu miellyttävälle ( makuasia ) vaimeasti

      - jos vaihteessa ei pelaa kick-down, on siinä mätää

      - ja tietenkin jos varo on päällä, ei ole kuin kakkosvaihde käytössä.

      - koeajossa aja automaatti kuumaksi asti, joskus tomaatti pelittää kylmänä, mutta kun kuumenee menee varo päälle. Vaihteen öljy on normaalistikin sangen kuumaa, kuumeneminen ei ole vika. Kärytä se ei saa, hajua voi tulla huohottimen kautta, joten konepelti auki ajon päälle taas nenä käyttöön

      Kari Koskinen puheli jostain pakasta, joka yleensä aiheuttaa varon päälle menon. Joskus myös turbiini pitää uusia.

      • jep

        kyllä se noissa vanhemmissakin(vm89) ainakin on sähkö ohjattu,eli niinkuin yllä ota selvää onko laatikkoa huollettu,eli öljynvaihdot tehty ja testaa mittatikusta väri ja haju.sitten vie se pajalle jossa voidaan skannerilla katsoa laatikon vikakoodit(vanhemmissa sininen töpseli sulakerasian vieressä,omassa piti hiukan etsiä syvemmältä mutta sieltä se löytyi,kuskin vasemman polven lähellä),selvittää paljon.Lisäksi PIIIIITKÄ koeajo ja erilaisia vaihtoja.Koskisesta en tiiä,mutta Nätkin porissa ainakin tietää


      • Pete
        jep kirjoitti:

        kyllä se noissa vanhemmissakin(vm89) ainakin on sähkö ohjattu,eli niinkuin yllä ota selvää onko laatikkoa huollettu,eli öljynvaihdot tehty ja testaa mittatikusta väri ja haju.sitten vie se pajalle jossa voidaan skannerilla katsoa laatikon vikakoodit(vanhemmissa sininen töpseli sulakerasian vieressä,omassa piti hiukan etsiä syvemmältä mutta sieltä se löytyi,kuskin vasemman polven lähellä),selvittää paljon.Lisäksi PIIIIITKÄ koeajo ja erilaisia vaihtoja.Koskisesta en tiiä,mutta Nätkin porissa ainakin tietää

        Soittelin tuonne Nätkinille. Vaikutti hyvin asiansa osaavalta. Ei hommaile vaihtolaatikoita, vaan korjaa vanhan. Voyagerissa vaihde on kuulemma hiukan kovilla, samaa laatikkoa käytetään mm. Sebringissä ja ehkä muissakin konsernin kärryissä, mutta Voyagerin iso V6 ja reilu kahden tonnin paino on hiukan ylikanttiin tälle vaihteelle, normaali kestoikä ennen huoltoa/korjausta on noin vajaat 200 000km. Kannattaa ajella siististi. Mainitsi myös, että hänellä on juuri nyt kuukauden ruuhka töiden kanssa.

        Pekka Nätkin Tmi Autotransmission
        Uusiniitty
        28760 Pori
        Finland
        Phone: 358 2 648 6677
        Fax: 358 2 648 64 87


        Kauno Koskinen Oy sijaitsee Hartolassa nelostien varressa Hyvinkäältä pohjoiseen. Tekee käytännössä samaa hommaa kuin Nätkin, hintataso osapuilleen samaa luokkaa.

        Kauno Koskinen Oy
        Peltotie 5
        19600 Hartola
        puh 03-874 870
        gsm 0400-843 083
        fax 03-716 1750

        Koskinen korjailee kaikenlaisia automaatteja. Kari Koskisella on itsellään Chrysler Voyager ja hän tuntee erittäin hyvin sen laatikon ominaisuudet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      59
      6835
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4785
    3. Romillt veressä

      Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      75
      2597
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      41
      1969
    5. Rakkauteni

      Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1698
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

      Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      30
      1517
    7. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1502
    8. Joka päivä olen lukenut

      Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1319
    9. Ootko muuten täällä edellee?

      A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1234
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1127
    Aihe