suoraveloitus/katteeton tili

varoittavaesmerk

Maksoin jäsenmaksua eräälle klubille kerran kuukaudessa. Toisinaan maksoin käteisellä, ja suoraveloitus katkaistiin niiltä kuukausilta tililtäni.

Eräänä kuukautena kävi niin, että tililläni ei ollut katetta suoraveloituspäivänä. Olin maksanut 4kk aikaisemmin 4kk maksut käteisellä enkä muistanut, että helmikuussa piti sitten taas jo maksaa joko käteisellä tai suoraveloituksena. Maaliskuun alussa kävin klubin vastaanotossa maksamassa taas käteisellä kuukausimaksujani ja kyseliln, olisiko helmikuun maksu kuulunut mennä tililtä. (en silloin tiennyt, ettei katetta ollut eräpäivänä, koska sen jälkeen rahaa oli tarpeeksi).
Vastaanotossa sanottiin,että näkyy maksettuna se helmikuun maksu eikä tarvi siitä huolehtia ja maksoin sitten käteisellä huhti- ja toukokuun (maaliskuu meni suoraveloituksena, kun olin liian myöhää liikenteessä maksaakseni sen käteisellä).

Muutama kuukausi myöhemmin tuli perintätoimiston lasku helmikuun maksusta.
Olin jo ilmoittanut eroavani klubilta (eroilmoitus piti tehdä 6vk ennen kuin haluaa sopparin päättyvän) ja jäsenyyden piti päättyä 30.4. Olin kuitenkin vahingossa jo maksanut toukokuunkin jäsenmaksun ja soitin perintäkirjeen saavuttua, että voiko toukokuun maksun käyttää helmikuun maksuun, joka oli mennyt perintään. Ja jäsenyyteni päättyy huhtikuun lopussa.

Ei kuulemma enää onnistu, kun on mennyt perintään asti. (mitään ilmoituksia tai maksukehoituksia ei tullut maksusta. enkä saanut maksaa sitä paikanpäällä, vaikka kysyin asiasta. Suoraan tuli vaan perintätoimiston kirje).

Lopulta kävi niin, että vaikka olin tehnyt eroilmoituksen jonka mukaan jäsenyyteni päättyy 30.4, olenkin jäsenenä 30.6 asti???
Maksetusta toukokuusta(tämä kuu) en saanut rahoja takaisin, vaikka eroilmoitukseni mukaan,( jonka tein sääntöjen mukaan 6vk ennen kun haluan jäsenyyden loppuvan) jäsenyys päättyi 30.4. Olen siis vastoin omaa tahtoani jäsenenä vielä tälläkin hetkellä ja ensikuussa minulla on "ilmainen" kuukausi, jonka "tienasin" tuomalla ystäväni klubille myös.

Itse luulin eroilmoitusta tehdessäni, että ilmainen kuukausi on se viimeinen kuukausi (eli huhtikuu). Vahingossa maksoin ylimääräisen kuukauden eroamiseni jälkeen jo, enkä saa rahoja takaisin siitä.
Maksoin helmikuun laskun perintätoimistolle.

Tosi sekavasti kirjoitettu kiireessä. Jos on kommentte asiaan, niin luen mielelläni.
Oli vihonviimeinen kerta, kun minä liityn mihinkään klubeihin. Liittyminen on helppoa, mutta eroon ei pääse millään!!!

3

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varoittavaesmerk

Niin ja parasta vielä se, että liittyessä minulle kerrottiin, että ennen kuin sopimus loppuu, soitellaan minulle ja kysellään jatkosta. Ajattelin, että on turvallista liittyä, kun muistuttavat sitten kun sopimus on loppumassa.
      Tämä suullinen lupaus ei sitten loppuviimeksi ollutkaan pitävä vaan vastaanotossa ihmettelivät, että ei he voi tietää kenelle pitää soitta ja kenelle sellasta on luvattu...

vuoden määräaikaisen sopimukseni piti päättyä 28.2.2010. Mutta sopimus olikin sellainen, joka jatkui, jos mitään ei ilmoittanut 6vk ennen päättymispäivää... (vähän niinkuin operaattoreiden määräaikaiset sopparit)

• ölklölkö

Itsehän olet soppasi keittänyt. Jos antaa suoraveloitusvaltuutuksen, on vastuussa että tililä on katetta eräpäivänä. Kannattaa lukea se pikkupränttikin, ennen kuin laittaa nimeänsä papereihin.

• varoittavaesmerk
        ölklölkö kirjoitti:

Itsehän olet soppasi keittänyt. Jos antaa suoraveloitusvaltuutuksen, on vastuussa että tililä on katetta eräpäivänä. Kannattaa lukea se pikkupränttikin, ennen kuin laittaa nimeänsä papereihin.

No enemmänkin valitin sitä, että rahojani en saa takas niiltä kuukausilta, kun en enää ole jäsen. (ne kuukaudet jotka vahingossa maksoin).

Ja harmittaa, että eivät ottaneet rahojani vastaan (helmikuun jäsenmaksua) kun tarjosin. Henkilö tiskin takana vain nauroi, että oo vaan tyytyväinen, kun näyttää olevan kunnossa... ja sitten tosiaan tuli se perintäkirje.

Mutta kaikki on maksettu. Ylimääräiset kuukaudetkin.
        Ärsyttävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66