Mulla on ongelmana ollut kahdessa läppärissä USB-portit. Ne hajoavat todella helposti - edellisestä läppäristä, jonka ostin viime kesänä, meni 2 porttia kolmesta hajalle alle puolessa vuodessa ja nyt tästä uudesta läppäristä hajosi just oikeanpuoleinen portti. Kaikki portit on hajonneet niin, että se harmaa osa sieltä sisältä lähtee irti, yleensä silloin kun ottaa muistitikn pois koneesta. Olen yrittänyt laittaa sen harmaan "palan" takaisin porttiin ja se tuntuu auttavan hetkellisesti, mutta pian portin sisällä olevat metalli"pylväät" vääntyvät pois paikoiltaan ja portti on hajalla. En mielestäni reuhdo mitenkään kovakouraisesti muisti/nettitikkua eestaas vaan yritän olla varovainen tikkua asennettaessa/ pois otettaessa. Ihmetyttää suunnattomasti tuo porttien heikko kestävyys, en ole kuullut että muilla olisi ongelmia tällaista ongelmaa.Onko siis yleistä vai onko ns."marginaaliongelma? Molemmat koneeni ovat fujitsun uusia malleja ja hintakin päälle 500€ niin pistää kyllä mietityttämään...Korvaako takuu kyseistä "ongelmaa" ja tietääkö joku paljonko portin korjaus maksaa?
Läppärin USB-portit hajoavat käsiin
18
3958
Vastaukset
- 1stMacFinn
eiköhän tuo ole selvästi takuuasia. Ainakin pitäisi.
Mulla ei ole yhtään USB-porttia vielä hajonnut, kymmenen vuoden aikana. Mutta yhtään Fujitsua en omista.- random1234567890
Siis onks kaikis läppäreis USB-portti???? Kato tarrtten semmosen kuulokkeit varten eli headsettii varten
Korjaus maksaa saman verran kuin uusi kone, huoltoliikkeet eivät ala näpertelemään liittimien kanssa, vaan vaihtavat koko emolevyn.
Ja ihan varmasti ei mene takuuseen käyttäjän rikkoma liitin.- as-keetti
monta konetta, myös yksi Fujitsu ja usb-tikku/usb-ulkonenlevy käyttö
on ahkeraa.
Ollut niin kauan kuin USB:tä yleensä ollut olemassa.
Yksikään liitin ei ole koskaan hajonnut, joten ongelmasi tuntuu kyllä
todella kummalliselta. - asuksessakin paskana
Asuksessa usb hieman paskana siten että välillä toimii välillä ei, siis liitinten juotokset emolla jotenkin huonot. Tosin paljon muutakin paskaa tässä asuksessa on joten menee romutettavaks
>Molemmat koneeni ovat fujitsun uusia malleja ja hintakin päälle 500€ niin pistää kyllä mietityttämään...
Että oikein päälle 500 €, siis lähes kaikkein halvimman luokan vehkeitä. Älä herran tähden kuvittele että siihen rahaan laatua voisi odottaa.
Kuitenkin jos tuntuu että portit hajoavat useammasta _erilaisesta_ koneesta, vika on lähes varmasti käyttäjässä. Niin harvoin juuri missään raportoidaan rikkoutuneista USB-lävistä.
Jos taas koneet ovat samanlaisia, kyseessä voi olla inhottava tyyppivika.- ..............
voi saada kohtuullisen koneen. Tai sitten umpisurkean Fujitsun.
- as-keetti
.............. kirjoitti:
voi saada kohtuullisen koneen. Tai sitten umpisurkean Fujitsun.
"500:lla eurolla voi saada kohtuullisen koneen. Tai sitten umpisurkean Fujitsun."
tartte lisää laittaa niin saa hyvän Fujitsunkin.
Omani näkyy olevan Fujitsun Business Notebook-sarjaa eli Fujitsu Esprimo.
Erinomaisesti on toiminut, maksoi 600 euroa. - millä lailla
parempia USB-portteja on kalliimmissa koneissa?
- tulevat yleensä
millä lailla kirjoitti:
parempia USB-portteja on kalliimmissa koneissa?
joltain alihankkijalta.
Hinta ja laatu vaihtelevat ainakin 1:10.
Kaliimmat ovat mekaanisesti tukevampia, paremmista materiaaleista
ja parhaimmissa kullatut liitinpinnat.
Noita laitetaan koneisiin aikalailla sen mukaan mikä on koneen
laatu- ja hintaluokka.
199 €:n miniläppärissä on hennommat liittimet kuin
AlienWaren 4999€:n huippumallissa. tulevat yleensä kirjoitti:
joltain alihankkijalta.
Hinta ja laatu vaihtelevat ainakin 1:10.
Kaliimmat ovat mekaanisesti tukevampia, paremmista materiaaleista
ja parhaimmissa kullatut liitinpinnat.
Noita laitetaan koneisiin aikalailla sen mukaan mikä on koneen
laatu- ja hintaluokka.
199 €:n miniläppärissä on hennommat liittimet kuin
AlienWaren 4999€:n huippumallissa.Ihan samat liittimet voi löytyä koneesta kuin koneesta.
- tulevat yleensä
Dr.xyz kirjoitti:
Ihan samat liittimet voi löytyä koneesta kuin koneesta.
kiinnittäkää huomiota tohtorin sanaan "voi".
- zetanius
Dr.xyz kirjoitti:
Ihan samat liittimet voi löytyä koneesta kuin koneesta.
Toiset uspit ovat koko uspin portin pohjalta kiini taustassaan uspitikkua käytettäessä pohja ei väänny eikä tuota liitinpintojen tuki muovi väänny eikä näinollen murru. heikoimmissia malleissa tuo keskikohta irtoaa helposti koska se on kiinni roikkumlla yläosasta,näin ollen jo pieni rasitus vääntää pinnisillan kulman vääräksi ja siitä aiheutuva kitka murtaa rakenteenrikki elikkä niitä heikoimpia portteja on....
- 2+2
eipä ole vastaavaa ongelmaa ollut. millaisia usb-laitteita käytät?
takuu / lakisääteinen virhevastuu kattaa kyllä käyttäjästä riippumattomat virheet. kuluttajan on tietenkin viivyttelemättä jätettävä reklamaatio myyjälle. itse noita ei kannata noin halpaan korjauttaa, korkeintaan osaavalla halvalla kaverilla. - jackkron
Mielenkiintoista, itsellä on 19. läppäri menossa ja yhdestäkään ei ole USB hajonnut ja kyllä olen niitä myös käyttänyt ;-)
-J- - qepqep
Jos sulla on koneissa esim pcmcia tai expresscard laajennuspaikka, niin niihin saa esim 4 usb-portin laajennuskortteja aika edullisesti.
- käytössä2
DX_ltä ilman postikuluja.
http://www.dealextreme.com/p/4-port-usb-2-0-pcmcia-15069?r=34774240
USB3:nen on nopeempi.
http://www.dealextreme.com/p/2-port-usb-3-0-pcmcia-express-93061?r=34774240
- heitaas,.,,,.
Satoja jos ei tuhansiakin usb liittimeen laittoja ja poisottoja, kaikenlaisia vehkeitä, KOSKAAN EI OLE USB HAJONNUT. Luulen että et osaa tuota poistoa niin että et samalla väännä liitintä ylös tai alaspäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265