Kukan kastelu lomalla

Ei monta kukkaa

Onko hyviä neuvoja lomalaiselle, jonka kukat tarvitsevat kastelua, mutta ei ole kastelijaa. Siis olisiko jollain joku hyvä systeemi, jonka ansiosta kukat eivät kuolisi parin viikon loman aikana.

4

1334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilli-Pilli

Minä tiedän kolme kikkaa, kaikki kokeiltuja:

- kukkakaupasta lomakastelijoita, ovat halpoja ja toimivia, kauppias neuvoo niiden käytön
      - muovinen limppapullo täyteen vettä ja alassuin syvälle kukkamultaan (toimii vain runsasta vettä sietävillä kasveilla)
      - kukat kastellaan kunnolla ennen lähtöä ja asunto pimennetään / kukat nostetaan pimeään (=vessaan) loman ajaksi -> kasvit eivät haihduta paljon vettä eivätkä siis tarvitse kastelua pariin viikkoon

• O-mukulakiurunkannus

Minä olen laittanut isoon laakeaan astiaan kunnon kerroksen turvetta pohjalle, kastellut litimäräksi ja nostellut kukkaruukut sen päälle.

Nyt olen lisäillyt uusiin istutuksiin multaan reippaasti vermikuliittia, joka sitoo todella suuret määrät vettä ja luovuttaa sitä kasvin tarpeen mukaan. Vermikuliitti sisältää käsittääkseni myös paljon hivenaineita tms, jonka kasvit osaavat käyttää hyödykseen. Vähän kallista se kyllä on...

Perusteellinen kastelu (iso multatila!) ja suorasta auringonpaisteesta pois vieminen ovat myös hyviä keinoja viikonkin poissaolon ajaksi, ihan pimeässä ei tarvitse sentään olla, mutta mielellään vähän viileässä.

Hiukan riippuen siitä, millaisia säitä on lupailtu, myös ruukkujen ulos vieminen on usein helppoa ja toimiva tapa. Jos hyvin käy, kastelu tulee taivahalta! ;-)

Myönnettäköön nyt tässä, että on minulla kerran ollut kukka mukanakin kotimaan lomareissulla, että varmasti tuli hoidettua juuri niin kuin halusin. ;-D

• vermikuliitti

Vermikuliitista eivät kasvit saa mitään aineita! Ainoastaan vettä, jos on märkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2625
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2229
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2171
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1894
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1783
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe