Noniin elikkä tossa about kuukausi sitten kompuroin vähän humalassa ja seuraavana aamuna kun heräsin niin oikean jalan jalkapöytä oli aivan älyttömän kipee ja just ja just pysty vähän painoa sille jalalle antamaan, jalka ei kuitenkaan ollut pahasti turvonnut (vähän turvotusta kyllä oli). No sitten sen yhen päivän ajan vähän kylmää pitelin siinä ja turvotus ainaki katosi. Sitte parin päivän päästä jalka oli jo ihan hyvässä kunnossa, mutta kuitenki sattu vähän ku painoa sille jalalle anto. Sit about 2 viikon päästä jalkakipu oli jo hävinnyt kokonaan, mutta nyt kun vähän paremmat ilmat tuli niin menin jalkapalloo pelaamaan ja ku potkasin palloa tällä oikealla jalalla ni se tuli hetkellisesti todella kipeeksi, kesti about minuutin. Ja nyt tää tulee joka kerta kun palloa potkasen oikeella jalalla. Muuten ei häiritse mitenkään, eli pystyn kävelemään ja juoksemaan ihan normaalisti ja kun koitan painella tota jalkapöytää niin ei satu yhtään eikä mitään ihmeellistä tunnu. Eli jalka on vain sillon kipeä kun potkasen esim. jalkapalloa.
Jalkapöydän kipu
2
2144
Vastaukset
- Ai, ai
Sain tänään kortisoni-piikin oikeaan jalkapöytään pottuvarpaan viereisen varpaan alle terveyskeskuksessa. Oikea on mun heikko puoleni, johon kaikki tuntuu iskevän, kun olen vasenkätinen, -jalkainen, -silmäinen, -korvainen ... jne.
Kipu suunnilleen siinä kohti alkoi pari viikkoa sitten, eikä mennyt ohi. Mihinkään en ole jalkaa satuttanut. Ehkä yhdet korkkarit on voineet aiheuttaa jotain, vaikka en niitä niin hirveän usein käytä kävellessäni?
Röntgenissä ei näkynyt mitään rakenteellista vikaa tai tulehdusta? Mutta vikaa on, koska koskee!
Nilkuttelin jalalla parit viikot ja tänään sitten piikki. Se mun lääkäri on tosi vähäpuheinen. Kuulin vain sen, että särkylääkettä ja 2 viikossa pitäisi kivun olla ohi.
Kotona iskikin nyt kunnon tuskat ja enää ei edes nilkutella, vaan hitaasti eteenpäin jalan ulkosyrjällä.
Netistä kun katselin, niin 2-3 päivää voi olla tällaista. Ja tosiaankin 2 viikkoa voi mennä paranemiseen.
Kenkien kanssa kannattaa olla tarkka eli hyvät kengät, joissa kunnon pohja ja Instrusta voi ostaa vielä jotkut geelijutut päkiän alle, jotka auttavat kummasti.
Sain itkukohtauksenkin ja piti soittaa tutulle. En tajunnut vielä silloin, että se on just tämä jalka kipuineen nyt ja kortisoni-piikki, jotka varmasti herkistivät mut. Kipeänä on herkillä. Tuli melkein sellainen tunne, että flunssako tässä on tulossa.
Hain tietoa netistä ja se rauhoitti, ja sitten se puhelu. Jossain viestissä puhuttiin jostain muunlaisesta kuvauksesta (kuin röntgen), jossa vika sitten näkyy? Mikä ihme se oli?
Otan nyt iisisti sitten pari päivää. Huomenna en menekään maauimalaan.
Sulle Jori siitä voi tulla pitkäaikaisempi vaiva, jos et hoida sitä nyt kuntoon (tai sitten ei)?
Toivottavasti tämä menee mulla nyt tällä yhdellä piikillä ohi. Jotkut ovat tarvinneet 2.
Ja mikä vika siinä mun jalassa on, niin sitä mä tiedä. Ei tiennyt lääkärikään.
Jos joku keksii jotain diagnoosia, niin viestiä tänne vaan!
Öitä kaikille!
Rasitus? Tulehdus? Kihti? Reuma? ????- Ai, ai
Jalkapöytä ja varvas ovat täysin kunnossa. Kipu ja turvotus ovat hävinneet 24 tunnissa, kortisoni-piikin ansiosta?
Flunssan kyllä sain tilalle. Kurkku on kipeänä.
Elämä on ihmeellistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851274Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939