seurakuntatyö

Seurakunnassa on erilaista toimintaa myös musiikki osana.Viime kirkovaltuuston kokouksen kuluessa esillä oli kanttorin toiminta jolloin hakijoita oli yksi jolla pätevyys tehtävään kuitenkin esitys oli,että kirkkovaltuusto hakee tuomiokapitulilta lupaa tämän asian uudelleen hakuun.
Eriävä mielipide ( eriävä mielipide vapauttaa vastuusta)
Tässä asiassa pyydettiin asiaa pöydälle ja siitä tuli äänestys joten asiaa ei hyväksytty.
Jätin eriävän mielipiteen koska en saanut selvyyttä kokouksen kuluessa onko muodostunut sijaisuuksista jatkuva työsuhde ja pitäisikö siten pätevyysvaatimuksia muuttaa ettei myöhenmmin käy kuin kaupungin sivistystoimelle,että koska oli muodostunut jatkuva työsuhde niin kaupunki joutu maksamaan muistaakseni 30.000 e joten rinnastan tilanteen ja siten tälläinen asia pitäisi selvittää myös kirkon piirissä.

Onko nyt sitten kyseessä asian kohdalla pimitys? MK

53

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelevä ihminen

Kakkoskanttorin virka ollu auki n. 20 v, jota hoitanut 17 v. epäpätevä ( muodollisesti, eli ei ole mus.maisterin tutkintoa suorittanut).
      Virka ollut haussa useita kertoja.
      Nyt viime vuosina ollut päteviä hakjoita, jotka jostain kummasta syystä eivät ole "kelvanneet" joillekin. On aika ronskeja otteitakin käytetty, jottei pätevät pääse virkaan, vaan savustettu ulos.

Tälläinen käsitys on tavan kirkossa kävijälle muodostunut. Mikä lie totuus?

• kanttoriksi

vinkkinä voisin sanoa että eikös kanttori Piipararinen olisi nyt vapaana työmarkkinoilla,siitä saataisiin lieksaan ja seurakuntaan hyvä kanttori,myös mopokorjaamo ja paikalliset juottolat saisivat varman asiakkaan

• Olet samalla tavalla ajatteleva hieman mutta minä en lähde arvioimaan muuta kuin sen,että tiedän ja muistan että näin on asia virka on ollut auki nytkin mutta yksi hakija joka on pätevä.
        Ilmeisesti jotkut näkevät ja suosivat nykyistä menetelmää ja kokevat sen hyväksi.
        Kuitenkin mielestäni tilanne ei voi näin jatkua,että kirkon piirissä ei arvosteta koulutusta siihen johtopäätelmään olen tullut kuitenkin pidän ulkopuolella ajatuksen henkilökysymyksistä.
        Nyt on siis kirkkovaltuusto pyytänyt jälleen tuomiokapitulilta viran uudelleen auki laittamista, joten tällainen toiminta on jo pelaamista.MK

• tättärää ja too
        markkukorpinen kirjoitti:

Olet samalla tavalla ajatteleva hieman mutta minä en lähde arvioimaan muuta kuin sen,että tiedän ja muistan että näin on asia virka on ollut auki nytkin mutta yksi hakija joka on pätevä.
        Ilmeisesti jotkut näkevät ja suosivat nykyistä menetelmää ja kokevat sen hyväksi.
        Kuitenkin mielestäni tilanne ei voi näin jatkua,että kirkon piirissä ei arvosteta koulutusta siihen johtopäätelmään olen tullut kuitenkin pidän ulkopuolella ajatuksen henkilökysymyksistä.
        Nyt on siis kirkkovaltuusto pyytänyt jälleen tuomiokapitulilta viran uudelleen auki laittamista, joten tällainen toiminta on jo pelaamista.MK

Luottamustoimessa ei kyllä kuulu enää päätöksenteon jälkeen yleisönosastoihin kirjotella. Antaa varsin merkillisen kuvan henkilön kyvysta hoitaa asioita. Normaalistihan asia hoidetaan organisaatiossa, ei kylillä huutelemalla. Olipa kyse mistä tahansa luottamustoimesta.

• tättärää ja too kirjoitti:

Luottamustoimessa ei kyllä kuulu enää päätöksenteon jälkeen yleisönosastoihin kirjotella. Antaa varsin merkillisen kuvan henkilön kyvysta hoitaa asioita. Normaalistihan asia hoidetaan organisaatiossa, ei kylillä huutelemalla. Olipa kyse mistä tahansa luottamustoimesta.

Kuitenkin seurakuntalaisilla on oikeus saada tietoa myös käsitellyistä asioista, onko sitten viranhaltijoilla kyvykkyyttä jos pimitetään tiedottamista ?
        Olen sen verran kauan ollut luottamustoimessa, jotta sinun määräystä en noudata tämä on hyvin tuttua mahtavuutta tällainen asia on luettavissa pöytäkirjoista mistä olen maininnut.
        Mutta Joensuun kaupungin asukansmäärä tulee Liperiin suviseuroihin joten olisiko sitten niin väkevät saarnat jotta meikeläinenkin tulisi synnin tuntoon.Tämän asian sanoi eräs tuttavani äidilleen joka hieman opasti poikaansa tien tiedätte poika vastasi kun nykyisin ei kirkossa tule edes synnin tuntoon niin pitapuolista on saarnat.
        Olen kyllä elämäni aikana noita saarnoja kuullut jopa raamatulla päähän lyöntejä että uskotko.MK

• on julkinen
        tättärää ja too kirjoitti:

Valtuuston kokous ei ole salainen, eikä sen asiat, ellei toisin nole määrätty. Asioista saa ja pitää puhua.

Korpinen ei mielestäni anna mitää merkillistä kuvaa luottamustoimesta kertoessaan tapahtuneesta tosiasiasta. Päinvastoin. Hallinnon pitää olla läpinäkyvää myös kirkon asioissa.
        Onhan tuo nähty, mitä kamaluuksia katolisessa kirkossa on pimitetty.

Mediassakin käsitellään päätettyjä asioita. Hyvä niistä on tiedottaa veronmaksajille. Miksei LL on kirjoittanut asiasta??

• netissä ovat
        on julkinen kirjoitti:

Valtuuston kokous ei ole salainen, eikä sen asiat, ellei toisin nole määrätty. Asioista saa ja pitää puhua.

Korpinen ei mielestäni anna mitää merkillistä kuvaa luottamustoimesta kertoessaan tapahtuneesta tosiasiasta. Päinvastoin. Hallinnon pitää olla läpinäkyvää myös kirkon asioissa.

Mediassakin käsitellään päätettyjä asioita. Hyvä niistä on tiedottaa veronmaksajille. Miksei LL on kirjoittanut asiasta??

Ne joita asia kiinnostaa voi lukea ne netistä. Taitaa olla ainokainen luottamushenkilö joka näin menettelee. Eiköhän siinä ole taustalla tarve saada minä itse kuuluviin kuin itse asia.

• on julkinen kirjoitti:

On kulunut vasta hetki asiasta eli kokouksesta viikko ja tänään kysyin asiaa toimituksesta niin kaksi toimittajaa oli ja asia on päätoimittajan harteilla no katsotaan irtooko mitään.
        Toinen on tuntemani toimittaja ja kun pimitystä tapahtuu niin ei mainintaa solistiosuudesta konsertista joten siinäkin pimitystä MK

• netissä ovat kirjoitti:

Ne joita asia kiinnostaa voi lukea ne netistä. Taitaa olla ainokainen luottamushenkilö joka näin menettelee. Eiköhän siinä ole taustalla tarve saada minä itse kuuluviin kuin itse asia.

kuulehan olen sen verran ollut useasti yksin toimimassa ja olen ollut oikealla tiellä niinkuin seurakuntalaisenkin pitää kulkeaa kaitaa tietä,ja myöskin olla ihmisten ja Jumalan edessä nöyrä muttei vilipertti.
        Mielestäni olen tuonut esiin sen,että aika monta kysymystä jäi vaille vastausta ja minä en istu koskaan missään tyhjän panttina vaan hoidan tehtäväni tunnollisesti parhaan kykyni mukaan.
        Olen jo monasti luottamustehtävissä osoittanut kykyni,siinä että joukossa tyhmyys tiivistyy eli taitamattomuus ja ei uskalleta olla erimieltä .MK

• on julkinen kirjoitti:

Justihi niin julkisuus asiossa paikallaan MK

• mut jankhataan

kuulehan olen sen verran ollut useasti yksin toimimassa ja olen ollut oikealla tiellä niinkuin seurakuntalaisenkin pitää kulkeaa kaitaa tietä,ja myöskin olla ihmisten ja Jumalan edessä nöyrä muttei vilipertti.
        Mielestäni olen tuonut esiin sen,että aika monta kysymystä jäi vaille vastausta ja minä en istu koskaan missään tyhjän panttina vaan hoidan tehtäväni tunnollisesti parhaan kykyni mukaan.
        Olen jo monasti luottamustehtävissä osoittanut kykyni,siinä että joukossa tyhmyys tiivistyy eli taitamattomuus ja ei uskalleta olla erimieltä .MK

Mutta sen verran kuiteskin. Kirkkoneuvoston päätöshän on asiasta. Toinen. Kirkolla on omat lait. Muistaakseni tuohonkin on oma pykäläsä. Miten siulla on lapasessa kirkollislaki. Ja sen tuntemus.

• netissä ovat kirjoitti:

Katselin netissä niin minulle ei avaudu kirkkoneuvoston sivu ja valtuuston päätökset sano mistä ne luenMK

• mut jankhataan kirjoitti:

Mutta sen verran kuiteskin. Kirkkoneuvoston päätöshän on asiasta. Toinen. Kirkolla on omat lait. Muistaakseni tuohonkin on oma pykäläsä. Miten siulla on lapasessa kirkollislaki. Ja sen tuntemus.

Maallikona kuitenkin tiedän,että valtuusto käsittelee asian kirkkoneuvoston jälkeen joten tuo asia ei ole Jumalansanaa mitä jaetaan.MK

• ko.vasti

Maallikona kuitenkin tiedän,että valtuusto käsittelee asian kirkkoneuvoston jälkeen joten tuo asia ei ole Jumalansanaa mitä jaetaan.MK

Eikös esityslistat tule hyvissä ajoin jolloin luottamushenkilö voi ja tulee asiaan perehtyä. Taisipa olla vielä nuo esityslistat jopa netissä hyvissä ajoin ennen kokouksia.

Mitä muuten tarkoitat tuolla tiedon pimittämisellä. Kerrotko sen tänne kun aloitit tuon asian käsittelyn täällä.

• ila mankos

Katselin netissä niin minulle ei avaudu kirkkoneuvoston sivu ja valtuuston päätökset sano mistä ne luenMK

Kuin monta vuotta olet valtuustossa ollut. Mikäli ei tapahdu loukkantumisia niin lainaan tekstiäsi.

"Mielestäni olen tuonut esiin sen,että aika monta kysymystä jäi vaille vastausta ja minä en istu koskaan missään tyhjän panttina vaan hoidan tehtäväni tunnollisesti parhaan kykyni mukaan.
        Olen jo monasti luottamustehtävissä osoittanut kykyni,siinä että joukossa tyhmyys tiivistyy eli taitamattomuus ja ei uskalleta olla erimieltä .MK "

Kyllä perusasiat luottamustehtävässä tulee hallita ja omatoimisesti selvittää. Joten kipinkapin kirkon kansliaan, kyllä siellä neuvotaan valtuuston jäsentä.

• ila mankos kirjoitti:

Kuin monta vuotta olet valtuustossa ollut. Mikäli ei tapahdu loukkantumisia niin lainaan tekstiäsi.

"Mielestäni olen tuonut esiin sen,että aika monta kysymystä jäi vaille vastausta ja minä en istu koskaan missään tyhjän panttina vaan hoidan tehtäväni tunnollisesti parhaan kykyni mukaan.
        Olen jo monasti luottamustehtävissä osoittanut kykyni,siinä että joukossa tyhmyys tiivistyy eli taitamattomuus ja ei uskalleta olla erimieltä .MK "

Kyllä perusasiat luottamustehtävässä tulee hallita ja omatoimisesti selvittää. Joten kipinkapin kirkon kansliaan, kyllä siellä neuvotaan valtuuston jäsentä.

Olken sentään toiminut kirkon tehtävissäkin jopa virastossa palvellen seurakunan jäseniä joten tuo heitto on asiaton.
        Lainaus koski yleensä luottamustoimiani yleensä ja monessa olen ollut mukana mutta tarkoitan taitamattomuudella sitä etttä ollaan porukan mukana mutta ei uskalleta suuta avata edes virren veisuun aikaan kun kokous alkaa joten sillätavalla. Kaikki viisaua ei ole hallinnon osalta yksissä käsissä ja siihen ei auta kohdallani jokin auktoriteetti sen verran olen valveutunut seurakunnan jäsen.joten oman osani suoritan muurin vartijana.
        Mitä tulee sitten kansliaan juoksemisella kyllä heitän asian toisinpäin monessa kohtaa voinen olla näissä käytännön asioissa neuvonantaja ja varsinkin ihmisten kohtaamisessa jossa olisi opittavaa jotta puhe kuuluisi kuulijoille.
        Miksi sitten kiskossa on valtuusto jo sitä aletaan ohjailla joiltakin tahoilta luotan ainoastaan sanaan ja sana tuli keskuuteemme ja asuu meissä.MK

• ko.vasti kirjoitti:

Eikös esityslistat tule hyvissä ajoin jolloin luottamushenkilö voi ja tulee asiaan perehtyä. Taisipa olla vielä nuo esityslistat jopa netissä hyvissä ajoin ennen kokouksia.

Mitä muuten tarkoitat tuolla tiedon pimittämisellä. Kerrotko sen tänne kun aloitit tuon asian käsittelyn täällä.

Mutta esityslistassa voidaan jo tavan maallikolle sanoa,että näin tehdään?
        Mutta tiedon pimittämistä voinee tapahtua myös siten kenen syy? että kaikia asioita lehti ei halua kertoa, joten silitystä tapahtuu tai siten tiedotetaan jo esittely ja näin lukijoille jää kuva että näin myös tapahtuu.kovat on paineet se tiedän koska runnomista tapahtuu. niin politikointia on kirkon piirissä.
        Onko sitten syynä se ,että ollaan arkoja julkaisemaan tietoa jos asia ei ole isokenkäisten hyväksymää eli lehti pelkää kirkollisten ilmoitusten siirtymistä?
        elämme aikoja jolloin on monta eksyttäjää ja siitä on viitteitä maallisella puolella jolloin tuota rippisalaisuutta yritetään murtaa koska on niin paljon asioita eri tahoilla, jolloin susi on lammasten vaatteissa.MK

• ko.vasti kirjoitti:

Tänään oli lehdessä asiasta kertova uutinen mutta kuitenkin ei sellaisena kuin se tapahtui joten missä on oikea tiedotus asiasta siloitellaanko tapahtunutta? Olen todistettavasti heti päätökseen antanut puheenjohtajalle eriävän mielipiteen kirjallisesti ja sen sanoin sitä ennnen suullisesti ennenkuin keskustelu oli edes päättynyt.Pidättäydyn puheessani mitä olen aikaisemmin kertonut asian tiimoilta.
        Minulla ei ole siis henkilöitä kohtaan vaan asiaan kysyttävää ja myöskin hieman sanottavaa kuinka kauan tilannetta ylläpidetään tällä tavalla sijaisjärjestelyin kanttorin osalta, esitin tulisiko tutkia pätevyysvaatimukset ja hakea siihen muutos.MK

• mielenkiinto heräsi
        ko.vasti kirjoitti:

Kirkovaltuuston kokouksen pöytäkirjaa ei ole netissä:
        khttp://www.lieksanseurakunta.fi/intra/Asiakirjat_poytakirjat.php

Neuvosto on 19.5.10 käsitellyt asiaa ja antanut valtuustolle esityksen, että tuomiokapituli laittaa viran uudelleen hakuun.

Kyselin valtuutetuilta miten ajoissa he saavat esityslistat. Tällä kertaa esityslistat olivat tulleet ennenkuin neuvosto oli pitänyt kokoustaan. Valtuutetut saivat neuvoston päätöksen käsittelyyn kirkkovaltuuston kokouksen alussa. Eli aikaa perhtymiseen ei jäänyt.

Ymmärrän jos asiaa on pyydetty jättämään pöydälle.
        Onhan tuo aika erikoista, ettei pätevä hakija, joka on sijaisena tämän vuoden loppuun, ei kelpaa virkaan, mutta sijaiseksi kyllä.

Toinen asia on tuo Korpisen mainitsema pitkäaikainen sijaisuus. Ainakin kunnallisella alalla, jos avoinna olevaa virkaa hoitaa puoli vuotta, sijainen voidaan ilman hakumenettelyä määrätä virkaan. Tosin tietysti kelpoisuusehdot on täytettävä.
        Srk:ssa 17 vuotta virkaa hoitanut epäpätevä on ilmeisesti todella epäpätevä.
        Miksei työntekijä ole kouluttanut itseään päteväksi, on sitten kolmas kysymys?

• opinahjo

Justihi niin julkisuus asiossa paikallaan MK

Oisko koulutuksen paikka kirkkovaltuutetulle tai vaikkapa vaihto aktiiviseen toimijaan. Vai kuis

• ainakkaan ennää

Viimeksi kun sotkeuduin erään uskonlahkon seuraan, niin jouduin erään naisen seksiorjaksi.
      Tuota irstautta ja ihanuutta kesti noin 3 vuoden ajan, jonka jälkeen lopultakin sain itseni irti naisesta.

• Routasuolta

Toiset saa rauhan toiset ei sillä uskon asiat ei ole järjen asiaa vaan sitä uskoo ?
        Kukapahan mihinkin ?

• Routasuolta kirjoitti:

Toiset saa rauhan toiset ei sillä uskon asiat ei ole järjen asiaa vaan sitä uskoo ?
        Kukapahan mihinkin ?

Olkaa pahassa taitamattomia mutta hyvyydessä hyviä.
        Luoja on antanut siis meille järjen ja myös ohjeen ja myös käskyt.
        Sopikaa keskenänne mikä on otollista ja hyvää mikä pois pantavaa monta tulee eksyttäjää ja moni hakee korvasyyhyyn lääkettä kaikista opintuullista, hyvä paimen vertauksessa hyvä paimen jätti laumansa ja etsi kadonnutta lammasta.Jokaisella on olemassa tehtävä tässä hyvässä asiassa.eli menkää kaikkeen maailmaan tehtävänä on siis kertoa ja opettaa sanaa. se on pienoisevankeljumi ja miten Nuorukainen voi pitää tiensä puhtaana? siten että hän noudattaa sinun sanaasi.
        Niin mutta kysymys on nyt seurakunnan musiikkityöstä ja millaiseksi tarpeet nähdään, Joskus sentään olen kelvannut muualla sitäkin työtä tekemään eikä minua ole ylenkatsottu mutta ylistän ja kiitän sielussani kulkiessani kivistä polkua pitkän matkan tiellä niinkuin lapsi totesi kun olen opettanut laulua maan korvessa kulkevi lapsosen tie mutta herkin hetki luonnossa laulaessani suvivirttä niin lintu yhtyi lauluun taas linnut laulullansa ja kun lapsen kanssa olin luonossa lintu oli käynyt tuvassa aivan kuin tervehdyskäynnillä .kaikkea hyvää Teille.MK

• ...........

Olkaa pahassa taitamattomia mutta hyvyydessä hyviä.
        Luoja on antanut siis meille järjen ja myös ohjeen ja myös käskyt.
        Sopikaa keskenänne mikä on otollista ja hyvää mikä pois pantavaa monta tulee eksyttäjää ja moni hakee korvasyyhyyn lääkettä kaikista opintuullista, hyvä paimen vertauksessa hyvä paimen jätti laumansa ja etsi kadonnutta lammasta.Jokaisella on olemassa tehtävä tässä hyvässä asiassa.eli menkää kaikkeen maailmaan tehtävänä on siis kertoa ja opettaa sanaa. se on pienoisevankeljumi ja miten Nuorukainen voi pitää tiensä puhtaana? siten että hän noudattaa sinun sanaasi.
        Niin mutta kysymys on nyt seurakunnan musiikkityöstä ja millaiseksi tarpeet nähdään, Joskus sentään olen kelvannut muualla sitäkin työtä tekemään eikä minua ole ylenkatsottu mutta ylistän ja kiitän sielussani kulkiessani kivistä polkua pitkän matkan tiellä niinkuin lapsi totesi kun olen opettanut laulua maan korvessa kulkevi lapsosen tie mutta herkin hetki luonnossa laulaessani suvivirttä niin lintu yhtyi lauluun taas linnut laulullansa ja kun lapsen kanssa olin luonossa lintu oli käynyt tuvassa aivan kuin tervehdyskäynnillä .kaikkea hyvää Teille.MK

Suonet lainauksen.
        Ilmeisesti näin etttei sinua ole hyväksytty laulamaan srk tilaisuuksiin ja siitä katkeruus vai kuin on ymmärrettävä. Ja piste.

• ........... kirjoitti:

Suonet lainauksen.
        Ilmeisesti näin etttei sinua ole hyväksytty laulamaan srk tilaisuuksiin ja siitä katkeruus vai kuin on ymmärrettävä. Ja piste.

Olen laulanut hyvinkin ainakin kappelissa monissa hautajaisissa ja nytkin olisi jälleen maamme pelastajan hautaus mutta olen kuoron matkassa ulkomailla.Myöskin muissa juhlatilaisuuksissa veteraanien parissa ja myöskin taannoin louhoksella.
        Kuitenkin minua risoo jotkut uhohtamiset surun kohdatessa. se toiminta on ollut eriarvoista kuten olen todennut.
        Aikaisemmin olen kyllä laulanut paljonkin muualla kirkon eri tilaisuuksissa en ole ollenkaan katkera koska en kaikkeen ehtisikkään ja aloitan syksyllä taas laulattamisen, johon sopii myös hengellinen laulu joten palvella voi myös kirkon seinien ulkopuolella missä ihmiset ovat.
        Kuten olet lainannut tekstiä niin olen joitakin lauluja laulanut"parhaalle ystävälle" kuten hän asian ilmaisi ja pitää lauluista "pitkän matkan laulu" on maan korkessa kulkevi lapsosen tie mutta on myös lasten lauluja joita pienet lapset leikkivät ja olen siitä asiasta onnellinen heidän kanssa.MK

• Tosi uskova

Luterilaisessa kirkossa olisi niin paljon paikattavaa, en yhtään ihmettele jos hallinossakin on pakka vähän sekaisin. Kaikki johtuu siitä, että luterilaisuus uskontona on niin nuori ja tällä hetkellä tuuliajolla, arkkipiispasta lähtien ei tiedetä minne ollaan menossa. Se heijastuu sitten käytännön seurakuntatyöhön asti. Onhan tässä naurussa pitelemistä, kun nyt ko.kirkkokunta hössöttää vaan sateenkaarijumalanpalveluksista, homo- ja lesbovihkimisistä ym. marginaaliasioista ja unohtaa meidät tavalliset kristityt. Olen ikäni maksanut kirkolliseverot ja samoin sukuni, mutta uskottavuus meni, kun seurakunta alkoi määräillä, mikä pappi on pakko ottaa, kun pappia olisi tarvittu. Luterilainen kirkko on kadottanut aikaa sitten oppinsa ja uskonsa ja on laitostunut yhteiskuntabyrokraatiksi. Olen syvästi uskovainen, uskonnollinen ihminen, mutta tämä kirkon tilanne pistää miettimään, mihin sitä veronsa
      maksaa.

• Aamen on hepreaa ja tarkoittaa varma, luotettava,varmasti,totisesti tapahtukoon niin. Jeesus aloitti arameankielisen puheensa usein tällä lauseella.
        Useat rukoukset päätetään sanaan aamen Ilmestyskirjan mukaan Jeesus itse on Aamen Jumalan lupausten vahvistaja.
        Rukous on siis sydämen puhetta Jumalan kanssa Seurakunta joka muodostuu seurakuntalaisista on universaalinen joka on pyhä Jumalasta lähtöisin oleva yhteisö ja sen pitäisi olla pelastukseen johtava yhteisö joka huolehtii Kristillisestä kasvatuksesta ja opetuksesta,sielunhoidosta yhteisvastuusta,lähetystyöstä julistus ja palvelutehtävästä eri toimintamuodoin. lapsuudesta vanhuuteen.

Kuitenkin jopa evl kirkon piirissä on erilaisia herätysliikkeitä joka minua maalaispoikaa aikanaan ihmetytti kun lapsenuskoisena olin pyhäkoulua käynyt ja poikakerhoissa ja myöskin sanaa kuulemassa kirkossa.Mutta aikuisuudessa tulin tuntemaan maailmalla miten asiat muodostuvat käytäni sisälähetysseuran opistoa ja opiskellessa asioita millaisia toimijoita on kirkon piirissä ja millaisia eri uskontokuntia on olemassa.
        On olemassa myös siunaus joka on Jumalan läsnäoloa ja meidät on aikanaan luotuina siunattu mutta minut on siunattu myös tehtävään eli ammattiini, mutta voimme toivottaa myös siunausta täällä toisillemme mutta on myös siunaus viimeiselle matkalle, joita on lähipiirissäni ollut viime aikoina, mutta aina yhtä koskettava on ollut monissa hautajaisissa joissa olen nykyisin olut hyvin usein mukana johon on kutsuttu.MK

• kuulu ei

Aamen on hepreaa ja tarkoittaa varma, luotettava,varmasti,totisesti tapahtukoon niin. Jeesus aloitti arameankielisen puheensa usein tällä lauseella.
        Useat rukoukset päätetään sanaan aamen Ilmestyskirjan mukaan Jeesus itse on Aamen Jumalan lupausten vahvistaja.
        Rukous on siis sydämen puhetta Jumalan kanssa Seurakunta joka muodostuu seurakuntalaisista on universaalinen joka on pyhä Jumalasta lähtöisin oleva yhteisö ja sen pitäisi olla pelastukseen johtava yhteisö joka huolehtii Kristillisestä kasvatuksesta ja opetuksesta,sielunhoidosta yhteisvastuusta,lähetystyöstä julistus ja palvelutehtävästä eri toimintamuodoin. lapsuudesta vanhuuteen.

Kuitenkin jopa evl kirkon piirissä on erilaisia herätysliikkeitä joka minua maalaispoikaa aikanaan ihmetytti kun lapsenuskoisena olin pyhäkoulua käynyt ja poikakerhoissa ja myöskin sanaa kuulemassa kirkossa.Mutta aikuisuudessa tulin tuntemaan maailmalla miten asiat muodostuvat käytäni sisälähetysseuran opistoa ja opiskellessa asioita millaisia toimijoita on kirkon piirissä ja millaisia eri uskontokuntia on olemassa.
        On olemassa myös siunaus joka on Jumalan läsnäoloa ja meidät on aikanaan luotuina siunattu mutta minut on siunattu myös tehtävään eli ammattiini, mutta voimme toivottaa myös siunausta täällä toisillemme mutta on myös siunaus viimeiselle matkalle, joita on lähipiirissäni ollut viime aikoina, mutta aina yhtä koskettava on ollut monissa hautajaisissa joissa olen nykyisin olut hyvin usein mukana johon on kutsuttu.MK

Puhut tuolla useaan otteeseen tiedon pimittämisellä. Mitä siellä pimitetään, pimitettiin. Et ole vastannut. Kun aloitit asiassa kirjoittelun, niin voinet suoraan vastata.

• kuulu ei kirjoitti:

Puhut tuolla useaan otteeseen tiedon pimittämisellä. Mitä siellä pimitetään, pimitettiin. Et ole vastannut. Kun aloitit asiassa kirjoittelun, niin voinet suoraan vastata.

Kuitenkin tuossa lehden uutisessa ei kerrottu muutakuin,että oli kanttorin haku jatkuu Kokouksen kuluessa tehtiin pöydällepano esitys ja ennen asian käsittelyn päättymistä ilmoitin eriävän mielipiteen ja jätin sen myös todistettavasti kirjallisesti mielestäni jossakin osiossa tämän mainitsin mutta joskus sensuuri iskee.MK

• jo pikkuhiljaa
        kuulu ei kirjoitti:

Kysytty on näköjään. Taitaa nyt Markku Korpinen pimittää tietoa, jos yleensä on mitä pimittää. Kerrokkos.

• jo pikkuhiljaa kirjoitti:

Kysytty on näköjään. Taitaa nyt Markku Korpinen pimittää tietoa, jos yleensä on mitä pimittää. Kerrokkos.

Tällä palstalla on myös kirjoitettu aiheesta asiallisesti etä muutoin Eli kyseessä on kanttorin virka ja siitä asiasta äänestettiin koska asiasta nousi kysymyksiä ja en esim minä saanut asiallista vastausta päätöksenteon pohjaksi siksi kannatin pöydällepanoa asiasta josta sitten äänestettiin heti tein eriävän mielipiteen asiasta pöytäkirjaan myös kirjallisesti todistettavasti puheenjohtajalle.
        Mutta tästä asiasta ei ole sitten lehdessä mainittu joten kuka pimittää asiaa? Eli kansalle puhutaan lehden välityksellä siloiteltua kaunista tekstiä.
        Mielestäni olen toiminut ihan vilpittömästi joten tuota virkaa on laitettu jo useasti auki ja nyt jälleen taas siihen pyydetään lupaa koska oli yksi pätevä hakija.
        Kysymykseni oli asian kohdalla onko kyseessä nyt sijaisuuden osalta jatkuva työsuhde ja siten voisi käydä kuin kaupungin puolella että joudutaan maksumieheksi asian vuoksi joten tässä nyt sitten laajemmin asia ja motiivini eriävään mielipiteeseen. Korostan vielä en henkilöi ketään vaan asiasta kysyn.MK

• Suntion kaima

Tällä palstalla on myös kirjoitettu aiheesta asiallisesti etä muutoin Eli kyseessä on kanttorin virka ja siitä asiasta äänestettiin koska asiasta nousi kysymyksiä ja en esim minä saanut asiallista vastausta päätöksenteon pohjaksi siksi kannatin pöydällepanoa asiasta josta sitten äänestettiin heti tein eriävän mielipiteen asiasta pöytäkirjaan myös kirjallisesti todistettavasti puheenjohtajalle.
        Mutta tästä asiasta ei ole sitten lehdessä mainittu joten kuka pimittää asiaa? Eli kansalle puhutaan lehden välityksellä siloiteltua kaunista tekstiä.
        Mielestäni olen toiminut ihan vilpittömästi joten tuota virkaa on laitettu jo useasti auki ja nyt jälleen taas siihen pyydetään lupaa koska oli yksi pätevä hakija.
        Kysymykseni oli asian kohdalla onko kyseessä nyt sijaisuuden osalta jatkuva työsuhde ja siten voisi käydä kuin kaupungin puolella että joudutaan maksumieheksi asian vuoksi joten tässä nyt sitten laajemmin asia ja motiivini eriävään mielipiteeseen. Korostan vielä en henkilöi ketään vaan asiasta kysyn.MK

Kyllä urkuri Piiparinen olisi Lieksan uusi ja paras kanttori.

• Suntion kaima kirjoitti:

Taas sitten lekkeripeliä joten poistun tästä asiasta saattaapi taas käydä niin että hurskaat suuttuvat ja alkaa peli käymään sitten kuten aikanaan, ettei joku suku äänestä jos minä olen listalla seurakuntavaalissa jotta sillee.MK

• Routasuon takaa

Taas sitten lekkeripeliä joten poistun tästä asiasta saattaapi taas käydä niin että hurskaat suuttuvat ja alkaa peli käymään sitten kuten aikanaan, ettei joku suku äänestä jos minä olen listalla seurakuntavaalissa jotta sillee.MK

Elähän hermostu ei tämä ollut sulle, Vierailija vaan heitti kompan .

• p.peloton

Just joo. Kuhan vain tässsä kattelen ja jättelen eriäviä. Voi Voi mitäs sitten keksitään

• flans.

Kukas sinne artikkelin ja aiheen vei. Kysyn?

• piip parinen
        Suntion kaima kirjoitti:

Pyyvetään Piiparinen kirkollisvaltuuston jäsenekseksi. Jooko. Ja sille oma osio suomi24. lieksasta. Oisko ideaa. Lieksa pelastuu.

• lekker on vajaa

Vastaat pimitykseen ei kukaan suutu. Vaikka toisin en läksisi luottamushenkilönä ennen pöytäkirjojen julkaisua arvioimaan prosessia. Varsinkaan tänne. Itse tekisin kokouksessa asian ja mielipiteeni selväksi. Ja siihen piste. Mikähän mättää...

• piippari
        piip parinen kirjoitti:

Pyyvetään Piiparinen kirkollisvaltuuston jäsenekseksi. Jooko. Ja sille oma osio suomi24. lieksasta. Oisko ideaa. Lieksa pelastuu.

Entäpä jos KePun paikallisosaston pomoksi. KePu nousuun

• flans. kirjoitti:

Kukas sinne artikkelin ja aiheen vei. Kysyn?

Eli missä sitten tiedotuksen osalta ontuu siloitetaanko missä asioita? MK

• piippari kirjoitti:

Entäpä jos KePun paikallisosaston pomoksi. KePu nousuun

Huuliveikko tuli kehiin joten täytän yhden piiparisen paikan olen sen verran luova kylähullu.
        Kylähullu on hyvinkin lahjakas jolla on ideoita ja kylähullu uskaltaa sanoa totuuksia joissakin jopa kisaillaan kylähullun paikasta olisiko sellainen palkinto jollekin tulossa eri nimikkeellä luovapalkinto.Onnittelut.MK

Mutta keskustelu oli ihan asiasta kanttorin uudelleenhaku prosessi.

• p.peloton kirjoitti:

Just joo. Kuhan vain tässsä kattelen ja jättelen eriäviä. Voi Voi mitäs sitten keksitään

Eriävästä mielipiteestäni en ole jättnyt patenttihakua joten sellainen on tarpeen tullessa käytettävissä mutta suosittelen kuitenkin sitä käytettävän harkiten ja perusteet esittäen.MK

• del monte

Eli missä sitten tiedotuksen osalta ontuu siloitetaanko missä asioita? MK

Oman ittesi esiintuominen on asia. Ei asia vaan minä. Höllää jo.
        Täytyy seurata nuo pöytäkirjat vielä, mikä on totuus. Se pitää kysyä meinaatko olla eholla tulevissa kirkollisvaaleissa.

• del monte kirjoitti:

Oman ittesi esiintuominen on asia. Ei asia vaan minä. Höllää jo.
        Täytyy seurata nuo pöytäkirjat vielä, mikä on totuus. Se pitää kysyä meinaatko olla eholla tulevissa kirkollisvaaleissa.

Taas jonkun kautta tuli ukaasi "meinaatko olla ehdolla" eli on näitä parempia siten olemassa ja jotka tekevät myyräntyötä onko se sitten hyvin ristillistä toimintaa`?

Mitä tulee sitten aloitukseen sanomasi on minua halventava mutta tätähän tapahtuu aika usein kohtaani.Mk

Kysymys on kuitenkin aivan eri asiasta kuin minun persoonasta henkilönä

• Relax..

Taas jonkun kautta tuli ukaasi "meinaatko olla ehdolla" eli on näitä parempia siten olemassa ja jotka tekevät myyräntyötä onko se sitten hyvin ristillistä toimintaa`?

Mitä tulee sitten aloitukseen sanomasi on minua halventava mutta tätähän tapahtuu aika usein kohtaani.Mk

Kysymys on kuitenkin aivan eri asiasta kuin minun persoonasta henkilönä

Korpinen löytää kummasti pimityksiä kirkon/seurakunnan piiristä ja halveerausta ja solvausta Lieksan palstan normaaleistakin kirjoituksissa, joiden seurauksena vielä käy tekaisemassa tutkintapyyntöjä poliisilaitoksella.
        Sanoisin että otappas hieman rennommin , relax niinkuin amerikanjussi sanoi!

• Relax.. kirjoitti:

Korpinen löytää kummasti pimityksiä kirkon/seurakunnan piiristä ja halveerausta ja solvausta Lieksan palstan normaaleistakin kirjoituksissa, joiden seurauksena vielä käy tekaisemassa tutkintapyyntöjä poliisilaitoksella.
        Sanoisin että otappas hieman rennommin , relax niinkuin amerikanjussi sanoi!

Mitä ? Koska olen vetänyt seurakunnan työntekijää tai luottamushenkilöä tietyä henkilöä tutkimuspyynnöllä joten kirjoituksesi on potaskaa jolla pyrit saattamaan minut halveksinnan kohteeksi mutta haitanneeko tuo saattaapi se "synti "tulla esiin.MK

• markkukorpinen kirjoitti:

Mitä ? Koska olen vetänyt seurakunnan työntekijää tai luottamushenkilöä tietyä henkilöä tutkimuspyynnöllä joten kirjoituksesi on potaskaa jolla pyrit saattamaan minut halveksinnan kohteeksi mutta haitanneeko tuo saattaapi se "synti "tulla esiin.MK

Heitä seurakuntalaisia koskevan asian keskusteluun

MITÄ SUVIRANNALLE TEHDÄÄN entinen päärakennus on purettu ja saunatila on rempallaan.
        MITÄ TOIMINTAA TAI KÄYTTÖÄ SISÄLTYY TAI TOIVEITA ALUEEN KÄYTÖLLE
        MK

• Relax..-..

MITÄ SUVIRANNALLE TEHDÄÄN entinen päärakennus on purettu ja saunatila on rempallaan.
        MK

Suvirannassa voisi järjestää kalastus/erästyspitoisia nuorten leirejä!
        Nurmeksessa on taitaa parhaillaan menossa moinen leiri ja sinne on mennyt Lieksalaisiakin poikia paljon!
        leireillä opitaan kalastus/erästysniksejä, tulentekotaitoa, luonnossa yöpymistä, suunnistamista, ym tuiki tarpeellisia taitoja jotka on nykyajan nuorilta kadonneet jonnekkin videopelimaailman syövereihin!

• Relax..-.. kirjoitti:

Suvirannassa voisi järjestää kalastus/erästyspitoisia nuorten leirejä!
        Nurmeksessa on taitaa parhaillaan menossa moinen leiri ja sinne on mennyt Lieksalaisiakin poikia paljon!
        leireillä opitaan kalastus/erästysniksejä, tulentekotaitoa, luonnossa yöpymistä, suunnistamista, ym tuiki tarpeellisia taitoja jotka on nykyajan nuorilta kadonneet jonnekkin videopelimaailman syövereihin!

Mutta kuten sanoin tiloja ei ole käytettävissä suvirannan päärakennus on aikoja sitten purettu joten rippileitkin pidetään muualla.

Mutta tuo asian ydin on oikein hyvä mitä esitit. kaupungilla on vielä yksi leirikeskus joten siten yhteistoimintaa.MK

• markkukorpinen kirjoitti:

Mutta kuten sanoin tiloja ei ole käytettävissä suvirannan päärakennus on aikoja sitten purettu joten rippileitkin pidetään muualla.

Mutta tuo asian ydin on oikein hyvä mitä esitit. kaupungilla on vielä yksi leirikeskus joten siten yhteistoimintaa.MK

Keemakieli Relax on kehitetty toimistokieli mutta myös uusi tulokas infapunasauna.MK
        Heh heh

• kelaksi

MK

Ihan hyviä idiksiä. Mutta kun se viimonenkin saunarakennus on käyttökiellossa. Senhän tietää jo marttakahvilan mummotkin.
        Suvirannassa olisi voinut järjestää noita mainittuja juttuja.

Relaksille senverran ett seurakunta järjestää ja on järjestänyt vuosikymmeniä noita leirejä joka kesä Ruunaalla. Siikakoskella on nytkin kesäkuussa.
        Taitaa olla jopa edellä kävijä noiden suhteen.

• justiisa joo

MK

Istut kirkkovaltuustossa ja täällä kyselet. Eikös nuo tulisi siellä valtuuston puolella olla varsin ittestään selviä. Tosa vaiheessa kun paikat on purettu ja paikat lahonneet on varmaan turha kysellä mitä siellä tehään.
        Kaava päälle ja tontti myyntiin.

• justiisa joo kirjoitti:

Istut kirkkovaltuustossa ja täällä kyselet. Eikös nuo tulisi siellä valtuuston puolella olla varsin ittestään selviä. Tosa vaiheessa kun paikat on purettu ja paikat lahonneet on varmaan turha kysellä mitä siellä tehään.
        Kaava päälle ja tontti myyntiin.

Ja nyt sanon ihan ääneen juuri tuota hyvin hiljaisesti mainittiin, eli kaavan asia mutta näinkö sitten oamisuudesta huolehditaan? kenties jollakin on jo huvilan tarpeet hankittuna näinhän sitä monesti toimitaan? Eli tuossa kunnossa hinta on jopa lahjoitus ja sitten samalle paikalle voidaan rantaan hieman korjata rakennusta ja vot.
        En ole aina kokouksessa läsnä koska olen monessa varalla mutta silloin kun olen paikalla en ole tyhjän panttina ja kysyn ja sanon asian vaikka halk huulen kuin kiteen mommo.MK

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5338
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      484
      2474
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1239
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1035
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      957
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      934
    7. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      41
      812
    8. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      193
      774
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      764
    10. Siellä taas pyörin

Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?
      Tunteet
      8
      723
    Aihe