että uskovat eivät usko raamatun opettamaan kaikkitietävään jumalaan, vaan kyseessä on joku oma vajaassa päässä muodostunut ajatus.
Miksi muuten Jumalaa pitäisi informoida meidän ihmisten tekemisistä ja tällä pyynnöllä sitten anella muutosta, joka on äärettömällä ja ajan ulkopuolella olevalla jumalalla mahdottomuus.
Veikkaampa että ateistitkin tietävät enemmän mihin uskovat uskovat kuin he itse.
Rukoileminen todistaa
49
412
Vastaukset
- bn mk,l.ö-
suggestiota ja muille esittämistä,että hei minä uskon
- ei se niin mene
Rukous ei ole sydämmen uskovaisella mitään muille esittämistä, ja he rukoilevat kotonakin, omassa rauhassaan. Sellainen henkilö joka esittää rukouksia vain toisille näyttääkseen, ei ole mikään uskovainen, koska eihän hän keskity siihen rukoukseen vaan niihin toisiin ihmisiin, joille hän haluaa esittää. Ei rukoilija ole uskonasioissa pääosassa, vaan Jeesus, jolle rukoillaan, että asiat menisivät sinne perille.
- se tulee
ei se niin mene kirjoitti:
Rukous ei ole sydämmen uskovaisella mitään muille esittämistä, ja he rukoilevat kotonakin, omassa rauhassaan. Sellainen henkilö joka esittää rukouksia vain toisille näyttääkseen, ei ole mikään uskovainen, koska eihän hän keskity siihen rukoukseen vaan niihin toisiin ihmisiin, joille hän haluaa esittää. Ei rukoilija ole uskonasioissa pääosassa, vaan Jeesus, jolle rukoillaan, että asiat menisivät sinne perille.
Sehän menee niin, että joko ihminen tulee Uskoon tai Jeesus tulee häneen...!
ei se niin mene kirjoitti:
Ei Edinburghin poikia sitten ole?
"Toisen puolesta rukoillaan haluttaessa olla auttavinaan tekemättä mitään."
Tuo oli ihan kiva ja tähän sopivaa. : )- Rukous on
puhetta Jumalalle.
- ihmisten ahneus syy
Voisiko joukko uskovaisia estää maailmalla nälänhädän, jonka aiheuttavat rikkaat jotka eivät anna omastaan, vaan ostavat uudemman aikaisia huviloita ja menopelejä? Entäs jos kaikki maailman rahat ovat laskettu, että ne riittäisivät kaikille, ja ihmisten pitäisi itse pitää huoli ettei tule slummeja ja köyhyyttä? Vapaan tahdon Jumala antoi ihmisille, elää miltä parhaalta tuntuu, ja miten haluaa valita. Miten rikkaat ja kuuluisat valitsevat? Ovatko köyhien slummit heillä jokapäivä edes mielessä?
Rukous on kirjoitti:
puhetta Jumalalle.
Ja puhe on informaatiota.
Miksi tuottaa Jumalalle informaatiota jos se on kaikkitietävä?- teol. yo
qfft kirjoitti:
Miksi tuottaa Jumalalle informaatiota jos se on kaikkitietävä?Muistan teologian opiskelijoita, jotka olivat sitä mieltä, ettei rukoilemista tarvita, koska Jumala tietää muutenkin kaikki asiat...
- Vuorovaikutussuhde
qfft kirjoitti:
Miksi tuottaa Jumalalle informaatiota jos se on kaikkitietävä?Usko Jumalaan on suhde Hänen kanssaan ja henkemme kautta olemme yhteydessä Hänen Henkeensä.
- se tulee
Koska Jumala on ihmisten luoja, kaikkivaltias Jumala, on ainut järkevä tapa esittää asioita kunnioittavasti Hänelle rukoilemalla. Jumala on vihollisilleen pelottava vastustaja, joka on hyvä niille, jotka Jeesusta rakastavat ja uskovat Häneen. Jumalan poika maksoi edestämme syntivelkamme, jotka olisivat estäneet meitä pääsemästä taivaaseen, ja olisimme kaikki joutuneet automaattisesti kadotukseen, helvettiin. Sen estääkseen Jeesus antoi henkensä meidän edestämme, että sielumme pelastuisivat, ettemme joutuisi helvettiin, kun vain uskoisimme Häneen. Sen takia usko on Jumalan vaatimuksena meille ihmisille.
- Thronos
"Sen estääkseen Jeesus antoi henkensä meidän edestämme, että sielumme pelastuisivat, ettemme joutuisi helvettiin, kun vain uskoisimme Häneen."
Kenelle Jeesus antoi henkensä? "olisimme kaikki joutuneet automaattisesti kadotukseen, helvettiin"
Ja sepäs onkin Jumalalta hyvä suunnitelma sitten parituhatta vuotta aikaisemmin vain jättää tämäkin toimenpide suorittamatta.
Vai oliko se 2000 vuotta sitten kuollut ehkä Jeesus kakkonen?- orkoliini
Yksinkertaistetaan:
Viimeinen tuomio on tilanne, joka kääntyy voitoksi vain, jos uskot juutalaiseen ihmisjumalaan (joka on myös oma isänsä henkijumalan muodossa ja siitä erillinen pyhä henki), joka pystyy antamaan sinulle kuolemattomuuden sillä edellytyksellä, että syöt hänen lihaansa ja juot hänen vertansa ja telepaattisesti hyväksyt hänet pelastajajumalaksi, jotta hän voi poistaa henki-minästäsi koko ihmiskuntaa piinaavan pahuuden, joka johtuu siitä, että puhuva käärme suostutteli kylkiluusta rakennetun naisen syömään omenan taikapuusta.
Todellako? :D "Jumalan poika maksoi edestämme syntivelkamme, jotka olisivat estäneet meitä pääsemästä taivaaseen, ja olisimme kaikki joutuneet automaattisesti kadotukseen, helvettiin. Sen estääkseen Jeesus antoi henkensä meidän edestämme, että sielumme pelastuisivat, ettemme joutuisi helvettiin, kun vain uskoisimme Häneen. Sen takia usko on Jumalan vaatimuksena meille ihmisille."
Siis minkä takia? Mielikuvitusoliosi päätti pelastaa meidät itseltään tekemällä taikatempun joka oli tarpeeton, jonka jälkeen se voisi asettaa täysin kohtuuttoman ja perusteettoman vaatimuksen "pelastumiselle". Jos jumalasi olisi oikeasti olemassa, tuo olisi korkeintaan selitys siitä, että sillä viiraa päästä ja kovaa.- wertyqman
Thronos kirjoitti:
"Sen estääkseen Jeesus antoi henkensä meidän edestämme, että sielumme pelastuisivat, ettemme joutuisi helvettiin, kun vain uskoisimme Häneen."
Kenelle Jeesus antoi henkensä?pöh
- usko on harhaa
Onko mielestäsi oikein, että muut kuin kristinuskon jumalaan uskovat saavat kärsiä kuoleman jälkeen ikuisesti? Maailmahan on pullollaan ihmisä, jotka eivät ole kuulleetkaan koko kristinuskosta, joten he ovat jumalan vihollisia sitten vai.
Jumalan on ihminen luonut omassa päässään. Uskonnot ovat vajaasti kehittyneiden tai muuten mielenterveydellisesti häiriintyneiden aikuisten satuja.
Uskonnollisten harhojen päässä pitäminen pitää ihmisen jatkuvassa jännityksessä ja pelossa. Ilman uskontoa ihmisellä on terveempi suhtautuminen itseen ja muihin, ja elämä on luontevampaa eli sellaista, kun se todellisuudessa on.
Tapahtukoon sinun tahtosi, kunhan se on sama kuin minun tahtoni!
Uskovaisia ei huolestuta pätkääkään se, että he toimivat epäloogisesti pyytämällä jotain kaikkivaltiaaltaan, jonka sanotaan jo muutenkin tietävän ihmistä paljon paremmin, miten asiat pitää järjestää oikein ja rakastavasti sekä joka toimii aina uskovaistensa parhaaksi.
Sain ex-puolisoltani tuskastumiseen saakka esimerkkejä siitä, miten hänen jumalansa oli aina 100% samaa mieltä juuri hänen kanssaan ja miten muut olivat aina väärässä (elleivät olleet samaa mieltä hänen kanssaan). Ilmiselvissäkin epäloogisuuksissa kysessä oli vain haluni pilkata ja tulkita väärin asioita.
Totisesti, uskonnoissa on kysymys uskosta, ei tietosta! Valitettavasti tiedon ohella myös logiikka lentää romukoppaan.Olenkin pitkään tuumaillut että uskovaisten rukoilu ja Jumalan tahdon esittäminen on heidän alitajuinen keinonsa saada valtaa ja voimantunnetta.
Kristityt ovatkin yhtiä pahimmista määräilijöistä ja käskyttäjistä jotka rankaisevat jos heidän tahtoa ei noudateta.
Oli sellainen aikakin jolloin jokainen ihminen euroopassa oli määräilevä kristitty, sitä kutsuttiin pimeäksi keskiajaksi.- orkoliini
qfft kirjoitti:
Olenkin pitkään tuumaillut että uskovaisten rukoilu ja Jumalan tahdon esittäminen on heidän alitajuinen keinonsa saada valtaa ja voimantunnetta.
Kristityt ovatkin yhtiä pahimmista määräilijöistä ja käskyttäjistä jotka rankaisevat jos heidän tahtoa ei noudateta.
Oli sellainen aikakin jolloin jokainen ihminen euroopassa oli määräilevä kristitty, sitä kutsuttiin pimeäksi keskiajaksi.Asiaa sivuten, mikäli jumalusko kiinnnostaa psykologian näkökulmasta, suosittelen lukemaan Julian Jaynesin "The origin of consciousness in the breakdown of the bicameral mind". Hän esittää erittäin kattavan ja mielenkiintoisen hypoteesin ihmismielen kehityksestä viime vuosituhansina. Teos löytyy verkkokaupoista suht. halvalla, mutta vain englanniksi.
- rubenman
qfft kirjoitti:
Olenkin pitkään tuumaillut että uskovaisten rukoilu ja Jumalan tahdon esittäminen on heidän alitajuinen keinonsa saada valtaa ja voimantunnetta.
Oli sellainen aikakin jolloin jokainen ihminen euroopassa oli määräilevä kristitty, sitä kutsuttiin pimeäksi keskiajaksi.tapettiin oikeita uskovia. Ei pidä sekoittaa toisiinsa uskoa ja uskonnollisuutta,
Väärä uskonnollisuus on nimenomaan saatanan suurin ase ja eksytys - uskonto on sairasta
rubenman kirjoitti:
tapettiin oikeita uskovia. Ei pidä sekoittaa toisiinsa uskoa ja uskonnollisuutta,
Väärä uskonnollisuus on nimenomaan saatanan suurin ase ja eksytysUskonnoissa yksi huvittavimmista piirteistä on, että muut ovat väärällä tavalla uskovaisia tai sitten ovat vääräuskoisia, ja sillä varjolla tappavat toinen toisiaan.
Kaikki läntisen maailman uskonnot vievät ihmisen harhaan todellisesta elämästä ja sillä aiheuttavat paljon pahaa ja kärsimystä maailmaan.
Ei ole jumalaa eikä saatanaa. Ilman uskontoja kaikilla olisi parempi elämä.
"Rukoileminen todistaa että uskovat eivät usko raamatun opettamaan kaikkitietävään jumalaan, vaan kyseessä on joku oma vajaassa päässä muodostunut ajatus."
Voisi paremminkin ajatella että rukous on juuri todiste siitä uskosta, kääntyymistä Hänen puoleen johon turvaa.
"Miksi muuten Jumalaa pitäisi informoida meidän ihmisten tekemisistä ja tällä pyynnöllä sitten anella muutosta, joka on äärettömällä ja ajan ulkopuolella olevalla jumalalla mahdottomuus."
Ehkäpä mielikuvasi rukoilemisesta on kapeakatseinen. Rukous ei ole pelkkää pyytämistä. Se on myös kiittämistä, ylistämistä ja Jumalan kanssa yhteydessä olemista, hyvin laaja-alaista toimintaa siis.
"Veikkaampa että ateistitkin tietävät enemmän mihin uskovat uskovat kuin he itse."
Tähän olen välillä törmännyt, jotkut ateistit tuntuvat tietävän uskovia paremmin kuinka heidän tulisi elää kristinuskoa todeksi. Ja kuitenkin ne tiedot ovat yleensä aika harhaanjohtavia ja ennakkoluuloisia, kaukana siitä uskovaisen arjesta ja uskonelämästä."Voisi paremminkin ajatella että rukous on juuri todiste siitä uskosta, kääntyymistä Hänen puoleen johon turvaa."
Niin mutta asia ei muutu yhtään miksikään.
Se että kiittelee jumalaa ei paranna häntä yhtään mihinkään suuntaan. Hän ei jätä suojelematta jos ei kiitä ja pyydä suojelusta joka ilta uusiksi.
Kaikesta tästä huolimatta uskovat kuolevan ihan yhtä nopeasti kuin atetkin. Ehkä jopa heidän aikaisempi kuolevuus on suurempi kuin attejen mutta tämä on vain spekulaatiota. Sehän on sanomattakin selvä että Jumalan toimeen ei voi vaikuttaa minkään ihmisen kokeman ajan sisällä koska jumala jo on tulevaisuus ja menneisyys. Rukous ei kelpaisi edes hypoteettiseksi todisteeksi. Rukous ei ole mitään muuta kuin rukous. Aivan samoin kuin ihmisen kuolema ei ole mitään muuta kuin ihmisen kuolema vaikka sitä kuinka mytologisoisi.- Kössönöm
"Voisi paremminkin ajatella että rukous on juuri todiste siitä uskosta, kääntyymistä Hänen puoleen johon turvaa."
- Just näin. Mistään muusta se ei olekaan todiste kuin uskomisesta. Vieläpä kuvitteelliseen olentoon. qfft kirjoitti:
"Voisi paremminkin ajatella että rukous on juuri todiste siitä uskosta, kääntyymistä Hänen puoleen johon turvaa."
Niin mutta asia ei muutu yhtään miksikään.
Se että kiittelee jumalaa ei paranna häntä yhtään mihinkään suuntaan. Hän ei jätä suojelematta jos ei kiitä ja pyydä suojelusta joka ilta uusiksi.
Kaikesta tästä huolimatta uskovat kuolevan ihan yhtä nopeasti kuin atetkin. Ehkä jopa heidän aikaisempi kuolevuus on suurempi kuin attejen mutta tämä on vain spekulaatiota. Sehän on sanomattakin selvä että Jumalan toimeen ei voi vaikuttaa minkään ihmisen kokeman ajan sisällä koska jumala jo on tulevaisuus ja menneisyys. Rukous ei kelpaisi edes hypoteettiseksi todisteeksi. Rukous ei ole mitään muuta kuin rukous. Aivan samoin kuin ihmisen kuolema ei ole mitään muuta kuin ihmisen kuolema vaikka sitä kuinka mytologisoisi."Niin mutta asia ei muutu yhtään miksikään.
Se että kiittelee jumalaa ei paranna häntä yhtään mihinkään suuntaan. Hän ei jätä suojelematta jos ei kiitä ja pyydä suojelusta joka ilta uusiksi."
Totta toisaalta. Mutta se muuttaakin sitä uskovaista. Opit tuntemaan Jumalaa paremmin ja syvemmin kun rukouksessa vietät aikaa Hänen kanssaan. Rukous voi olla eheyttävää,hoitavaa,piristävää,virkistävää ja rauhoittavaa. Itse olen kokenut näitä kaikkia rukouksessa. Kuten hyvät kaverit hengaa yhessä. Myös Jumala haluaa olla meidän kanssa tekemisissä paljon.
"Kaikesta tästä huolimatta uskovat kuolevan ihan yhtä nopeasti kuin atetkin. Ehkä jopa heidän aikaisempi kuolevuus on suurempi kuin attejen mutta tämä on vain spekulaatiota. Sehän on sanomattakin selvä että Jumalan toimeen ei voi vaikuttaa minkään ihmisen kokeman ajan sisällä koska jumala jo on tulevaisuus ja menneisyys. Rukous ei kelpaisi edes hypoteettiseksi todisteeksi. Rukous ei ole mitään muuta kuin rukous. Aivan samoin kuin ihmisen kuolema ei ole mitään muuta kuin ihmisen kuolema vaikka sitä kuinka mytologisoisi."
Niin no, en nyt osaa ajatella että rukoilemalla pyrittäisiin lisämään elinpäiviä, voipa siinä niinkin käydä,mutta en rukoilessani siihen pyri,painopiste on ihan muualla. Se että Jumala hallitsee ajan, avaa Hänelle loistavia mahdollisuuksia myös ihmisten suhteen. Itse koen rukouksen hyvin laaja-alaiseksi ja monikerroksiseksi tapahtumaksi, josta minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia.Kössönöm kirjoitti:
- Just näin. Mistään muusta se ei olekaan todiste kuin uskomisesta. Vieläpä kuvitteelliseen olentoon."- Just näin. Mistään muusta se ei olekaan todiste kuin uskomisesta. Vieläpä kuvitteelliseen olentoon."
Voisin käyttää itseäni esimerkkinä. Minulla on keski-vaikea masennus, joten sen tiimoilta minua on hoidettu,testailtu ja terapioitu eli "tutkittu ja hutkittu" jo useamman vuoden. Kukaan minua hoitaneista asiantuntijoista ( esim.4 psykiatria,2 psykologia,FT,erikos-sairaanhoitajia,lähihoitaja) ei ole todennut minua sellaiseksi harhaiseksi, joka uskoisi "kuvitteellisiin olentoihin". Ja toki olen uskostani kertonut jokaiselle heistä. Eli näissä puitteissa minulla on esittää täysin "puhtaat paperit" harhaisuuteni suhteen.juhani1965 kirjoitti:
"Niin mutta asia ei muutu yhtään miksikään.
Se että kiittelee jumalaa ei paranna häntä yhtään mihinkään suuntaan. Hän ei jätä suojelematta jos ei kiitä ja pyydä suojelusta joka ilta uusiksi."
Totta toisaalta. Mutta se muuttaakin sitä uskovaista. Opit tuntemaan Jumalaa paremmin ja syvemmin kun rukouksessa vietät aikaa Hänen kanssaan. Rukous voi olla eheyttävää,hoitavaa,piristävää,virkistävää ja rauhoittavaa. Itse olen kokenut näitä kaikkia rukouksessa. Kuten hyvät kaverit hengaa yhessä. Myös Jumala haluaa olla meidän kanssa tekemisissä paljon.
"Kaikesta tästä huolimatta uskovat kuolevan ihan yhtä nopeasti kuin atetkin. Ehkä jopa heidän aikaisempi kuolevuus on suurempi kuin attejen mutta tämä on vain spekulaatiota. Sehän on sanomattakin selvä että Jumalan toimeen ei voi vaikuttaa minkään ihmisen kokeman ajan sisällä koska jumala jo on tulevaisuus ja menneisyys. Rukous ei kelpaisi edes hypoteettiseksi todisteeksi. Rukous ei ole mitään muuta kuin rukous. Aivan samoin kuin ihmisen kuolema ei ole mitään muuta kuin ihmisen kuolema vaikka sitä kuinka mytologisoisi."
Niin no, en nyt osaa ajatella että rukoilemalla pyrittäisiin lisämään elinpäiviä, voipa siinä niinkin käydä,mutta en rukoilessani siihen pyri,painopiste on ihan muualla. Se että Jumala hallitsee ajan, avaa Hänelle loistavia mahdollisuuksia myös ihmisten suhteen. Itse koen rukouksen hyvin laaja-alaiseksi ja monikerroksiseksi tapahtumaksi, josta minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia."Opit tuntemaan Jumalaa paremmin ja syvemmin kun rukouksessa vietät aikaa Hänen kanssaan."
Kerros Juhaniseni nyt edes ensimmäinen asia mitä Jumalasta olet hiffannut niin voidaan edetä tässäkin keskustelussa.- Kössönöm
juhani1965 kirjoitti:
"- Just näin. Mistään muusta se ei olekaan todiste kuin uskomisesta. Vieläpä kuvitteelliseen olentoon."
Voisin käyttää itseäni esimerkkinä. Minulla on keski-vaikea masennus, joten sen tiimoilta minua on hoidettu,testailtu ja terapioitu eli "tutkittu ja hutkittu" jo useamman vuoden. Kukaan minua hoitaneista asiantuntijoista ( esim.4 psykiatria,2 psykologia,FT,erikos-sairaanhoitajia,lähihoitaja) ei ole todennut minua sellaiseksi harhaiseksi, joka uskoisi "kuvitteellisiin olentoihin". Ja toki olen uskostani kertonut jokaiselle heistä. Eli näissä puitteissa minulla on esittää täysin "puhtaat paperit" harhaisuuteni suhteen.Ei ne varmaan kehdanneet sanoa, että uskot mielikuvitusolentoon, tai olivat itsekin harhaisia.
Sinulla ei ole kertakaikkiaan mitään todisteita mistään jumalasta, joten uskomuksesi on harhaa. - usko on harha
juhani1965 kirjoitti:
"- Just näin. Mistään muusta se ei olekaan todiste kuin uskomisesta. Vieläpä kuvitteelliseen olentoon."
Voisin käyttää itseäni esimerkkinä. Minulla on keski-vaikea masennus, joten sen tiimoilta minua on hoidettu,testailtu ja terapioitu eli "tutkittu ja hutkittu" jo useamman vuoden. Kukaan minua hoitaneista asiantuntijoista ( esim.4 psykiatria,2 psykologia,FT,erikos-sairaanhoitajia,lähihoitaja) ei ole todennut minua sellaiseksi harhaiseksi, joka uskoisi "kuvitteellisiin olentoihin". Ja toki olen uskostani kertonut jokaiselle heistä. Eli näissä puitteissa minulla on esittää täysin "puhtaat paperit" harhaisuuteni suhteen.Itsellänikin oli kymmenen vuotta masennusta, mutta masentuneisuuteni häipyi kokonaan ja tuhkana tuuleen, kun lopetin uskomasta siihen, mitä minulle oli lapsesta asti uskonnosta totena syötetty.
Kristinusko aiheuttaa masennusta, koska sen opin mukaan ihminen on syntyjään huono ja epätäydellinen. Masennus syntyy tunteesta, että on paska ihminen. Lopettamalla jumalaan ja yleensä uskontoihin uskomisen pääset eroon tuosta väärästä ihmiskuvasta.
Uskoisin, että monet ns. asiantuntijat elävät samassa uskontoharhassa, eivätkä ymmärrä ja näe sen vahingollisuutta ja osallisuutta masennukseesi.
Jokainen on täydellinen ja pohjimmiltaan hyvä ja hyvään pyrkivä. Tutustu vaikka Zen:iin, joka ei ole uskonto, vaan katsantokanta, joka auttaa elämään jokaisessa hetkessä ja vastaanottamaan todellisuuden, joka itsessään luo tyydytystä ja iloa.
Olet juhani täydellinen omana itsenäsi ja hyvä ihminen. Unohda syntiasiat, koska syntiä eikä jumalaakaan ole olemassa. Näillä eväillä on hyvä jatkaa.. - Totta on
usko on harha kirjoitti:
Itsellänikin oli kymmenen vuotta masennusta, mutta masentuneisuuteni häipyi kokonaan ja tuhkana tuuleen, kun lopetin uskomasta siihen, mitä minulle oli lapsesta asti uskonnosta totena syötetty.
Kristinusko aiheuttaa masennusta, koska sen opin mukaan ihminen on syntyjään huono ja epätäydellinen. Masennus syntyy tunteesta, että on paska ihminen. Lopettamalla jumalaan ja yleensä uskontoihin uskomisen pääset eroon tuosta väärästä ihmiskuvasta.
Uskoisin, että monet ns. asiantuntijat elävät samassa uskontoharhassa, eivätkä ymmärrä ja näe sen vahingollisuutta ja osallisuutta masennukseesi.
Jokainen on täydellinen ja pohjimmiltaan hyvä ja hyvään pyrkivä. Tutustu vaikka Zen:iin, joka ei ole uskonto, vaan katsantokanta, joka auttaa elämään jokaisessa hetkessä ja vastaanottamaan todellisuuden, joka itsessään luo tyydytystä ja iloa.
Olet juhani täydellinen omana itsenäsi ja hyvä ihminen. Unohda syntiasiat, koska syntiä eikä jumalaakaan ole olemassa. Näillä eväillä on hyvä jatkaa..että: "masennus syntyy tunteesta, että on paska ihminen", mutta tuollaisella ajatustavalla ei ole
mitään tekemistä Jumalaan uskomisen kanssa ! Jumala juuri saa aikaan sen, että ihminen kokee
olevansa hyväksytty ja rakastettu sellaisena, kuin on ! Se, että täällä jatkuvasti pidetään uskontoa
samana asiana, kuin henkilökohtaista uskoa elävään Jumalaan, on täysin harhaanjohtavaa. Jokainen
ihminen, joka on kohdannut Jumalan ja saanut armon päästä Hänen yhteyteensä, tietää, mikä ero
on uskonnoilla ja uskolla, mutta tällä palstalla on ihan se ja sama, mitä näistä asioista kirjoitetaan,
kun ateistit eivät yksinkertaisesti tahdo uskoa Jumalaan, eikä Hänen rakkauteensa, vaikkakin heillä
on ihan sama mahdollisuus siihen, kuin muillakin ihmisillä, mikäli tahtovat ja rukoilevat Jumalaa, joka
Raamatun mukaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä.
- rubenovits
Hän haluaa hoitaa asiat yhteistyössä ihmisen kanssa-- eikä asenteella että ' Minä hoidan asian suoraan vaikka olisit kuinka välinpitämätön asian suhteen'
Rukous on Jumalan tahdon kulemista ja yhteydenpitämistä Häneen
Itse olen useasti parantunut rukouksen kautta. Ystäväni parani rukouksen kautta yhdessä hetkessä aivokasvaimesta. Ei ollut suggestiolla mitään osuutta, kun itsekin epäili ensin. Parantuminen todettiin lääkärien kautta röntgen kuvilla. Näitähän tapauksia on paljon.>>Itse olen useasti parantunut rukouksen kautta. Ystäväni parani rukouksen kautta yhdessä hetkessä aivokasvaimesta.
- goddeloos
Phoebus kirjoitti:
Minä taas puolestani olen AINA parantunut ilman rukoilemista.
Iski eilen tulehdus käteen ja se nosti korkean kuumeen. En rukoillut vaan lepäsin... ja parannuin... Kiitos tieteen ja lääkkeiden :D
- Gagarin
Miksi helvetissä vaivautua rukoileman, jos Jumala tekee anyway niinkuin haluaa?
***Rukoileminen on Jumalan tahto***
Eli, Jahve siis haluaa mielummin, että elämme epäsovussa sotien ja tappaen toisiamme? Miksi hän ei tahtonut sitten laittaa meitä suoraan elämään rauhassa, jos hänen tahtonsa on kuitenkin laittaa meidät rukoilemaan? Oletko kenties yksinkertainen? - Kössönöm
Aika hauska parodia.
iloitsenkin niin suuresti kun te tavan ateistit olette niin kiinnostuneita näistä hengellisistä asioista. Ei hetken rauhaa saa, kun joku teistä kyselee innolla jotain juttua... :) Antaa palaa vaan, vielä on armonaikaa...
- goddeloos
Miksi ei taikuus ja harhat kiinnostaisi? kirstinusko on oikein hyvä malli hyvästä hoaxista
- laboradroid
alkuperäiseen ajatukseen voi myös kommentoida, eikä vain truutata ohi.
>iloitsenkin niin suuresti kun te tavan ateistit olette niin kiinnostuneita näistä hengellisistä asioista. <
minäkin iloitsen, kun lääkärit ja tutkijat keskittyvät enemmän sairaisiin/sairauksiin kuin terveisiin. myös heillä on halua ymmärtää sairauksia, ei tulla itse sairaaksi. laboradroid kirjoitti:
alkuperäiseen ajatukseen voi myös kommentoida, eikä vain truutata ohi.
>iloitsenkin niin suuresti kun te tavan ateistit olette niin kiinnostuneita näistä hengellisistä asioista. <
minäkin iloitsen, kun lääkärit ja tutkijat keskittyvät enemmän sairaisiin/sairauksiin kuin terveisiin. myös heillä on halua ymmärtää sairauksia, ei tulla itse sairaaksi.vaan parempi moikata, hei olen olemassa kuin iskeä koko tarinaa esille... :) Vanhuus ja viisaus tai sitä rataa. Mutta silti iloitsen teistä jokaisesta :)
- vihtuilija
Taitaapi "rukoilu" olla alunperin pelkkä tunnistautumisriitti. Kun kylät kasvoivat kaupungeiksi, eikä kaikki enää tuntenut toisiaan, niin merkinannon jälkeen (kellojen soitto, rukoushuuto) kaupungin asukkaat tekivat yhdessä sovitun merkin. Tämä mahdollisti erottaa muukalaiset paikallisista. Lopulta taikauskonnot ovat ottaneet "rukoilun" omakseen ja alkaneet antamaan sille omia merkityksiään, kuten "keskustelu jumalan kanssa" tms.
- fjhdfhyththdyhdhyjdy
Mietippä sitä,apina.
- Rompix
Suurin osa rukouksista ei läpäise Jumalan roskapostisuodatinta. SPÄM SPÄM SPÄM. "Kiitos ruuasta" x 3 miljardia joka päivä. Jumala funtsii: "Joo ei kato mitään, kiitä vaik välillä sitä kokkia... huoh"
- Yobi
Jumala ei ole sellainen joka paikkaan tunkeutuja kuin ehkä luulet. Jumala antaa ihmiselle sopivan määrän yksityisyyttä. Jos ihminen haluaa Jumalaan, JHVH:hon yhteyden, se tapahtuu rukoilemalla.
- evo1000
Ateistin epä jumala on EvoValhe, oikea emävalhe sekin. Ei mitään Totuutta mukana siinä, vain Jumalaa yritetään tehdä tarpeettomaksi!
- ...
evo1000 kirjoitti:
Ateistin epä jumala on EvoValhe, oikea emävalhe sekin. Ei mitään Totuutta mukana siinä, vain Jumalaa yritetään tehdä tarpeettomaksi!
Opi kirjoittamaan!
evo1000 kirjoitti:
jumala kirjoitetaan pienellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425385Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343456Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html533413Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4972970Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2302175Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582060- 511959
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301647Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61351- 781303