Tölkki vs. pullo

Latkiainen

Sanokaa kaljaviisaat, miksi sama olut on pullossa parempaa kuin tölkissä?

Esimerkiksi Pilsner Urquell on tölkissä vain tavallisen hyvää, mutta pullossa Maailman Parasta Olutta. Vahinko, että pullo maksaa parikymmentä senttiä enemmän ja pantista hyvitetään viisi senttiä vähemmän.

9

1542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doublebuck

minusta tuo pilsner urguel. Liian humalainen kitkerä maku. Yhden tölkin join ja se riitti siitä. Sandels on paljon parempaa.

• Latkiainen

Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.

Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.

Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.

Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta...

• Latkiainen
        Latkiainen kirjoitti:

Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.

Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.

Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.

Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta...

>kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten

Taitaapa noista ajoista tulla lähemmäs kolmekymmentäkin vuotta. Tarkentaen: 1980–1988.

• Terävämpi maku?

Ja minä taas ajattelen ihan toisin päin: miksi olut on parempaa tölkissä!?

• nnnsnsnsns

hyvä kysymys. paha lähteä sanomaan mutta jotain perää tuossa on.

itse juon ainakin Karhuni mieluummin pullosta kuin tölkistä.

• vgvchsv

Minä juon olueni mieluummin lasista.

• eipastio
        vgvchsv kirjoitti:

Minä juon olueni mieluummin lasista.

Minä juon olueni mieluummin kännissä.

• Ruskea pasta

Se johtuu siitä, että kylmä, pieni olutpullo on hyvänäköinen ja olut matkaa pullosta suuhun pidemmän matkan ja vaahtoaa matkalla juuri sopivasti. Tölkissä on metallinen maku ja siitä on hankalampi juoda kuin pullosta.

Paljon on varmaan mielikuvastakin kyse. Jos joisi punaviiniä pillillä tölkistä, voisi helposti luulla, että se on huonompaa. Makuelämys tapahtuu aivoissa ja aivoja on helppo juksata.

• Aina Jano

Aromilasia kannatetaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      34
      5367
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      69
      4036
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      33
      3481
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      94
      3261
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      50
      3246
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      70
      2673
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      125
      2178
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      55
      2172
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1467
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      191
      1346
    Aihe