Sanokaa kaljaviisaat, miksi sama olut on pullossa parempaa kuin tölkissä?
Esimerkiksi Pilsner Urquell on tölkissä vain tavallisen hyvää, mutta pullossa Maailman Parasta Olutta. Vahinko, että pullo maksaa parikymmentä senttiä enemmän ja pantista hyvitetään viisi senttiä vähemmän.
Tölkki vs. pullo
9
1602
Vastaukset
- doublebuck
minusta tuo pilsner urguel. Liian humalainen kitkerä maku. Yhden tölkin join ja se riitti siitä. Sandels on paljon parempaa.
- Latkiainen
Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.
Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.
Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.
Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta... - Latkiainen
Latkiainen kirjoitti:
Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.
Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.
Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.
Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta...>kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten
Taitaapa noista ajoista tulla lähemmäs kolmekymmentäkin vuotta. Tarkentaen: 1980–1988.
- Terävämpi maku?
Ja minä taas ajattelen ihan toisin päin: miksi olut on parempaa tölkissä!?
- nnnsnsnsns
hyvä kysymys. paha lähteä sanomaan mutta jotain perää tuossa on.
itse juon ainakin Karhuni mieluummin pullosta kuin tölkistä.- vgvchsv
Minä juon olueni mieluummin lasista.
- eipastio
vgvchsv kirjoitti:
Minä juon olueni mieluummin lasista.
Minä juon olueni mieluummin kännissä.
- Ruskea pasta
Se johtuu siitä, että kylmä, pieni olutpullo on hyvänäköinen ja olut matkaa pullosta suuhun pidemmän matkan ja vaahtoaa matkalla juuri sopivasti. Tölkissä on metallinen maku ja siitä on hankalampi juoda kuin pullosta.
Paljon on varmaan mielikuvastakin kyse. Jos joisi punaviiniä pillillä tölkistä, voisi helposti luulla, että se on huonompaa. Makuelämys tapahtuu aivoissa ja aivoja on helppo juksata. - Aina Jano
Aromilasia kannatetaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372