Tölkki vs. pullo

Latkiainen

Sanokaa kaljaviisaat, miksi sama olut on pullossa parempaa kuin tölkissä?

Esimerkiksi Pilsner Urquell on tölkissä vain tavallisen hyvää, mutta pullossa Maailman Parasta Olutta. Vahinko, että pullo maksaa parikymmentä senttiä enemmän ja pantista hyvitetään viisi senttiä vähemmän.

9

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doublebuck

      minusta tuo pilsner urguel. Liian humalainen kitkerä maku. Yhden tölkin join ja se riitti siitä. Sandels on paljon parempaa.

      • Latkiainen

        Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.

        Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.

        Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.

        Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta...


      • Latkiainen
        Latkiainen kirjoitti:

        Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.

        Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.

        Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.

        Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta...

        >kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten

        Taitaapa noista ajoista tulla lähemmäs kolmekymmentäkin vuotta. Tarkentaen: 1980–1988.


    • Terävämpi maku?

      Ja minä taas ajattelen ihan toisin päin: miksi olut on parempaa tölkissä!?

    • nnnsnsnsns

      hyvä kysymys. paha lähteä sanomaan mutta jotain perää tuossa on.

      itse juon ainakin Karhuni mieluummin pullosta kuin tölkistä.

      • vgvchsv

        Minä juon olueni mieluummin lasista.


      • eipastio
        vgvchsv kirjoitti:

        Minä juon olueni mieluummin lasista.

        Minä juon olueni mieluummin kännissä.


    • Ruskea pasta

      Se johtuu siitä, että kylmä, pieni olutpullo on hyvänäköinen ja olut matkaa pullosta suuhun pidemmän matkan ja vaahtoaa matkalla juuri sopivasti. Tölkissä on metallinen maku ja siitä on hankalampi juoda kuin pullosta.

      Paljon on varmaan mielikuvastakin kyse. Jos joisi punaviiniä pillillä tölkistä, voisi helposti luulla, että se on huonompaa. Makuelämys tapahtuu aivoissa ja aivoja on helppo juksata.

    • Aina Jano

      Aromilasia kannatetaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2844
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      964
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      12
      955
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      82
      818
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      92
      695
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      596
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      575
    Aihe