Tölkki vs. pullo

Latkiainen

Sanokaa kaljaviisaat, miksi sama olut on pullossa parempaa kuin tölkissä?

Esimerkiksi Pilsner Urquell on tölkissä vain tavallisen hyvää, mutta pullossa Maailman Parasta Olutta. Vahinko, että pullo maksaa parikymmentä senttiä enemmän ja pantista hyvitetään viisi senttiä vähemmän.

9

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doublebuck

      minusta tuo pilsner urguel. Liian humalainen kitkerä maku. Yhden tölkin join ja se riitti siitä. Sandels on paljon parempaa.

      • Latkiainen

        Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.

        Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.

        Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.

        Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta...


      • Latkiainen
        Latkiainen kirjoitti:

        Suomalaispanimot ovat totuttaneet suomalaiset juomaan litteänlatteita tärkkelyslitkuja, joissa niin humala kuin maltaisuuskin loistavat poissaolollaan. No, amerikkalaiset ovat sitten vesitettyjä versioita siitäkin.

        Humalalajikkeissakin on eroja. Tšekkioluissa käytetyt humalat ovat yleensä erittäin laadukkaita; lisäksi niissä on jostakin kumman syystä ripaus luontaista diasetyyliä, joka istuu niihin ”mausteeksi” kuin nenä päähän mutta olisi muissa oluissa makuvirhe.

        Pilsner Urquell (ei: Urguel) nyt vain kerta kaikkiaan on olut minun makuuni! Kerran Urquellia maistettuani kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten – silloin, kun matkustelin paljon siellä päin työasioissa, merkkiä ei vielä saanut Suomesta ja tullin sallima tuontikiintiökin oli vain vaivaiset pari litraa.

        Sandels on toki suomalaisoluiden paremmasta päästä. En minä Sandels-lasiin sylje ja saatan avata toisenkin pullon, mutta...

        >kannoin sitä säännöllisesti tuliaisiksi Keski-Euroopasta 20–25 vuotta sitten

        Taitaapa noista ajoista tulla lähemmäs kolmekymmentäkin vuotta. Tarkentaen: 1980–1988.


    • Terävämpi maku?

      Ja minä taas ajattelen ihan toisin päin: miksi olut on parempaa tölkissä!?

    • nnnsnsnsns

      hyvä kysymys. paha lähteä sanomaan mutta jotain perää tuossa on.

      itse juon ainakin Karhuni mieluummin pullosta kuin tölkistä.

      • vgvchsv

        Minä juon olueni mieluummin lasista.


      • eipastio
        vgvchsv kirjoitti:

        Minä juon olueni mieluummin lasista.

        Minä juon olueni mieluummin kännissä.


    • Ruskea pasta

      Se johtuu siitä, että kylmä, pieni olutpullo on hyvänäköinen ja olut matkaa pullosta suuhun pidemmän matkan ja vaahtoaa matkalla juuri sopivasti. Tölkissä on metallinen maku ja siitä on hankalampi juoda kuin pullosta.

      Paljon on varmaan mielikuvastakin kyse. Jos joisi punaviiniä pillillä tölkistä, voisi helposti luulla, että se on huonompaa. Makuelämys tapahtuu aivoissa ja aivoja on helppo juksata.

    • Aina Jano

      Aromilasia kannatetaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1280
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1107
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      924
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      847
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      798
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      697
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      49
      671
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      627
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe