Ylivieskan Vuokra-asunnot Oy

paskaa_palvelua

Olin (huom. mennyt aikamuoto) muuttamassa Ylivieskaan. Lähetin hakemukseni Ylivieskan Vuokra-asunnot Oy:lle maaliskuun lopussa. Kävin parin päivän päästä kysymässä asuntoa. Kuulemma kaikki huhtikuussa vapautuvat olivat menneet (tämä on ok ja ihan luonnollista toki :)).

Lupasivat soitella kunhan toukokuussa vapautuvat asunnot saavat tietoon.. No, kun toukokuu läheni eikä soittoa kuulunut, päätin pistäytyä. Tämä "asiakaspalvelija" tuli takahuoneesta, ei ollut mukana papereita ja ei ollut näyttöpäätteellä kun kanssani jutteli.. Seuraava keskustelu meni näin (M=minä, A=asiakaspalvelija) :

M: Hei! jätin teille maaliskuussa hakemuksen ja lupasitte soitella?
A: Niin mikä sinun sukunimesi oli?
M: *****
A: Niin sinä olit opiskelija?
M: Niin no voihan sitä niinkin sanoa, valmistun toukokuussa ja käyn töissä (olen aikuisopiskelija)
A: No, meillä ei nyt ole pieniä asuntoja vapaana..
M:(jo hieman kiukkuisena..) En ole kuule missään vaiheessa pientä asuntoa hakenutkaan, joten mitä on vapaana?!
A: Kaikki toukokuun asunnot ovat kyllä jo menneet..

Luulenpa että tuo akka "pissi minua silmään" 10-0, tai ainakin yritti..

Voiko tästä valittaa johonkin!?

77

6844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sik sik sika

      Et ole ainut joka on saanut paskaa palvelua, taitaa olla tapana tässä puljussa.
      Niin meinaan se paska palvelu.
      Voi kun voisikin johonki valittaa.

      • Tyyppiesimerkki

        Vaikuttaa kunnalliselta puljulta. Sen siitä saa, kun kuntien annetaan sekaantua vuokrbisnekseen. :D


    • Erkkix56zparadroid

      Juuri tuohon malliin siellä kaikki asiat hoidetaan. Tai jätetään hoitamatta.

      • plaplasn

        Ise jätin hakemuksen tammikuun alussa jo lupasivat soitella kun löytyy. Joka ikinen kuukausi olen soittanut ainakin kahteen kertaan, kuun puolivälissä ja lopussa, vaikka ovat aina sanoneet että kuun viimeisimpinä päivinä ainoastaan kannattaa. Sieltä ei soittoa ole kuulunut kertaakaan eikä YHTÄÄN AINOATA vapaata asuntoa ole minulle ollut tarjota! Itse käyn töissäkin vielä Ylivieskassa ja kiirekin olisi.. Asiakaspalvelija(t?) aina tympääntyneen kuuloisia ja alkaa jo tuntumaan että vastaavat puhelimeen aina samalla kaavalla.


      • sieviin
        plaplasn kirjoitti:

        Ise jätin hakemuksen tammikuun alussa jo lupasivat soitella kun löytyy. Joka ikinen kuukausi olen soittanut ainakin kahteen kertaan, kuun puolivälissä ja lopussa, vaikka ovat aina sanoneet että kuun viimeisimpinä päivinä ainoastaan kannattaa. Sieltä ei soittoa ole kuulunut kertaakaan eikä YHTÄÄN AINOATA vapaata asuntoa ole minulle ollut tarjota! Itse käyn töissäkin vielä Ylivieskassa ja kiirekin olisi.. Asiakaspalvelija(t?) aina tympääntyneen kuuloisia ja alkaa jo tuntumaan että vastaavat puhelimeen aina samalla kaavalla.

        löytynee sieltä vapaita asuntoja ku asuntoyhtiöt tappiolla asuntojen vajaa käytön takia.


      • :m9;)
        sieviin kirjoitti:

        löytynee sieltä vapaita asuntoja ku asuntoyhtiöt tappiolla asuntojen vajaa käytön takia.

        laittakaa lehteen halutaan vuokrata ilmoitus. Saa sen asunnon muualtakin kuin vuokra-asunnoilta.


      • wsedfrghjv
        :m9;) kirjoitti:

        laittakaa lehteen halutaan vuokrata ilmoitus. Saa sen asunnon muualtakin kuin vuokra-asunnoilta.

        Meitä ei oo kuule kourallinen vaan pienen (ainaki) kylän verran joilla ihan sama homma.Itsellä samaa kokemusta toistuvasti (usein soittanut ja jokusen hakemuksenki täytelly). USEALLA tuttavalla ihan sama kokemus.
        Vapaat asunnot ovat esillä internet sivuilla oikeasti tyhjillään ollut jonkinaikaa jokunen asunto, mutta asuntoja ei ole kysyttäessä. Ketjun aloittajankin aikaan asuntoja on ollut vapaana (nytkin on). Pieniä eivät ole, mutta vapaita ja potentiaalisia. Aloittaja ei edes tosiaan kertonut hakevansa pientä asuntoa! vaan nimenomaan vapaata asuntoa.

        yllätys on jo se jos asiakapalvelu on epäasiallista, mutta uusi positiivinen muutos on se jos saa kielenkäytöllisesti normaalia puhetta osakseen eikä tiuskimista tai muutoin asiakasta aslentavaa puhetta kasvoilleen.

        Tässä ei ole koskaan ollt logiikkaa toiminnassa..Miten sitä saisi? Mikä on totuus tilanteesta?


    • joka sana

      vuokra-asuntotoimistossa istuvat naiset ovat jääneet asiakaspalvelukoulutuksesta paitsi. He olettavat istuvansa siellä eläkeikään asti (joka toivottavasti alkaa kohta) ja uskovat ilmeisesti että asiakkaat ovat HEITÄ varten. koulutuksessa kerrotaan helille, että he itse ovat asiakaspalvelijoita ja ammatti vaatii palveluhenkisyyttä ja yksilöllisyyttä jokaisessa asiakasdialogissa.
      Tiedän monia muita, itseni lisäksi, jotka ovat itkua niellen lähteneet pois sielta. Palvelu on töykeää ja välinpitämätöntä. Asiakaspalvelijoiden ilme on tyly ja ääni vihainen, kuin olisin kerjäämässä hänen kotiinsa asumaan.. Olisiko syytä kouluttautua, tai vaihtaa alaa, tai vain jäädä sinne kotiin ärisemään?
      Asuntotoimistossa on varmaankin esimies, jolle ensisijaisesti voi valittaa, sitten kaupungin päättäjille (toimisto on kuitenkin ilmeisesti Ylivieskan kaupungin alaisuudessa).

      • oiioio

        oikeesti, ku menee ylivieskan nettisivuille, niin siellä tulee vapaat vuokra kämpät. niille pitää inttää vastaan niin ne antaa niitä asuntoja. itelle kävi kans niin .


      • kokemusta on...
        oiioio kirjoitti:

        oikeesti, ku menee ylivieskan nettisivuille, niin siellä tulee vapaat vuokra kämpät. niille pitää inttää vastaan niin ne antaa niitä asuntoja. itelle kävi kans niin .

        sanottiin, että ei löydy vapaita asuntoja, mutta kun isoveljeni sanoi, että pitääkö hänen ja hänen tyttöystävänsä jäädä taivasalle, niin johan alkoi löytymään asuntoja...Minäkin kun kysyin asunnoista puhelimitse ja vaadin päästä johtajan puheille,niin nainen sitten kuiskaili jotakin, että sanoa ettei ole asuntoja. Jäi vaan sellainen kuva, että ihan kuin kyseinen nainen pyysi johtajaa valehtemaan asuntojen tilasta.


      • asuntoa vailla :(
        kokemusta on... kirjoitti:

        sanottiin, että ei löydy vapaita asuntoja, mutta kun isoveljeni sanoi, että pitääkö hänen ja hänen tyttöystävänsä jäädä taivasalle, niin johan alkoi löytymään asuntoja...Minäkin kun kysyin asunnoista puhelimitse ja vaadin päästä johtajan puheille,niin nainen sitten kuiskaili jotakin, että sanoa ettei ole asuntoja. Jäi vaan sellainen kuva, että ihan kuin kyseinen nainen pyysi johtajaa valehtemaan asuntojen tilasta.

        Minulla kans vastaavia kokemuksia. Olen jättänyt kirjallisia hakemuksia kaksi, kumpikin ilmeisesti laitettu suoraan roskiin kun tietojani siellä ei kukaan muistanut olevan missään listalla että odotan vapautuvaa asuntoa.
        Eikä ole vapaita vaikka sivut näyttää muuta. Täytyy kanssa jotain valitusta/tutkintapyyntöä jonnekkin laittaa!


    • paskaa_palvelua

      Ajattelin alkaa tekemään koetta, kauanko kestää että tuolta soitettaisiin. Ammatti kohtaan laitoin valmistumisnimikkeeni, olen työtön mutta ammattini on silti tuo ;).

      Noh, eipä tuota koko hakemusta voi täyttää netissä, kun kone herjaa sähköpostiosoitetta heti kun ensimmäisen kirjaimen laittaa kenttään..

      Pitäisikö käydä nauhuri taskussa kys. "liikkeessä" niin saataisiin ääninäyte tästä mahtavasta palvelusta..

    • TM

      Melkein jokaisessa Kalajokilaaksossa on ilmoituksia vapaista vuokra-asunnoista Ylivieskassa, hakekaa niitä. Miksi teille pitää olla kunnallinen vuokra-asunto? Onko vuokranmaksun kanssa ongelmia?

      • Paskaa_palvelua

        Ei ole vuokranmaksun kanssa ongelmia, mutta sopivaa asuntoa ei lehdistä löytynyt..

        Mietityttää sinun hyökkäävä viestisävysi, miksi ei saisi hakea kaupungin asuntoa?

        Taidat olla YVA oy.n työntekijä, vuokralaisestahan tulisi sinulle TYÖTÄ.


      • hryhs
        Paskaa_palvelua kirjoitti:

        Ei ole vuokranmaksun kanssa ongelmia, mutta sopivaa asuntoa ei lehdistä löytynyt..

        Mietityttää sinun hyökkäävä viestisävysi, miksi ei saisi hakea kaupungin asuntoa?

        Taidat olla YVA oy.n työntekijä, vuokralaisestahan tulisi sinulle TYÖTÄ.

        Samoja kokemuksia täälläkin. Asuntoja on.. tai sitten ei ole.. mitä milloinkin, kuten myös palveluasenne. Etsikää ihmeessä myös vapailta markkinoilta asuntoja, ei kannata jäädä tämän vuokra-asuntotoimiston varaan.


      • kalliiksi tulee
        hryhs kirjoitti:

        Samoja kokemuksia täälläkin. Asuntoja on.. tai sitten ei ole.. mitä milloinkin, kuten myös palveluasenne. Etsikää ihmeessä myös vapailta markkinoilta asuntoja, ei kannata jäädä tämän vuokra-asuntotoimiston varaan.

        Alkää hyvät hyssykät muuttako paikkakunnalle jossa on veroaste 21 prosenttia ja velkaa lähes 4000/asukas. Eläminen on tosi kalllista ja jos ei ole aivan pakko, niin Ylivieska on se huonoin vaihtoehto. Tuskin nykyisella asuinpaikkakunnallasi on noin kova verotus ja myös Ylivieskan läheltä löytyy vaihtoehtoja, joilla säästät tonneja vuodessa.


      • vaaaaan
        kalliiksi tulee kirjoitti:

        Alkää hyvät hyssykät muuttako paikkakunnalle jossa on veroaste 21 prosenttia ja velkaa lähes 4000/asukas. Eläminen on tosi kalllista ja jos ei ole aivan pakko, niin Ylivieska on se huonoin vaihtoehto. Tuskin nykyisella asuinpaikkakunnallasi on noin kova verotus ja myös Ylivieskan läheltä löytyy vaihtoehtoja, joilla säästät tonneja vuodessa.

        Kerroppa tarkemmin mistä ne tonnien säästöt tulee, ai niin olet varmaan itse Haapavetinen, vai?


      • Kuka tahansa
        vaaaaan kirjoitti:

        Kerroppa tarkemmin mistä ne tonnien säästöt tulee, ai niin olet varmaan itse Haapavetinen, vai?

        Jos veroprosentti on Ylivieskan 21 se merkitsee vuositasolla keskituloiselle säästöä 400 euroa vuodessa siihen verrattuna, että se olisi 20 prosenttia. Säästö on 800 euroa vuodessa, jos se olisi 19. Näin simppeliä laskua tämä on. Vastaavasti jos perheessä on kaksi keskituloista - säästö on 800 tai 1600 euroa vuodessa! Sen lisäksi tulee vielä kirkollisvero, joka sekin on Ylivieskassa alueensa korkeimpia.

        Kannattaisi laskea, niin ei tarvi uskoa tarua.


      • antihaapavetinen
        Kuka tahansa kirjoitti:

        Jos veroprosentti on Ylivieskan 21 se merkitsee vuositasolla keskituloiselle säästöä 400 euroa vuodessa siihen verrattuna, että se olisi 20 prosenttia. Säästö on 800 euroa vuodessa, jos se olisi 19. Näin simppeliä laskua tämä on. Vastaavasti jos perheessä on kaksi keskituloista - säästö on 800 tai 1600 euroa vuodessa! Sen lisäksi tulee vielä kirkollisvero, joka sekin on Ylivieskassa alueensa korkeimpia.

        Kannattaisi laskea, niin ei tarvi uskoa tarua.

        No palveluista olen vähän enempi maksamaan ja alueen verotuksissa on vain marginaalisia eroja. Siis mieluiten Ylivieska ja kuka nyt nykypäivänä enään kirkkoon kuuluu?


      • Laske uudestaan!
        antihaapavetinen kirjoitti:

        No palveluista olen vähän enempi maksamaan ja alueen verotuksissa on vain marginaalisia eroja. Siis mieluiten Ylivieska ja kuka nyt nykypäivänä enään kirkkoon kuuluu?

        Alueellamme on verotuksen suhteen suuria eroja! Vertailu on helppo tehdä. Naapurikunnissakin tuo perheen vuosittainen sääästö, tuhat euroa on helppo saada omaan kassaan. Kirkoon kuuluu alueellamme edelleenkin 90 prosenttia ihmisistä - älä usko tarua tässäkään kohden. Palvelut ovat kaikissa pikkukaupungeissa, kuten Ykassakin, samaa luokkaa.


      • zzzasazzz
        Laske uudestaan! kirjoitti:

        Alueellamme on verotuksen suhteen suuria eroja! Vertailu on helppo tehdä. Naapurikunnissakin tuo perheen vuosittainen sääästö, tuhat euroa on helppo saada omaan kassaan. Kirkoon kuuluu alueellamme edelleenkin 90 prosenttia ihmisistä - älä usko tarua tässäkään kohden. Palvelut ovat kaikissa pikkukaupungeissa, kuten Ykassakin, samaa luokkaa.

        omituiseen suuntaan kääntynyt tämä keskustelu.


      • Ei yvassa
        kalliiksi tulee kirjoitti:

        Alkää hyvät hyssykät muuttako paikkakunnalle jossa on veroaste 21 prosenttia ja velkaa lähes 4000/asukas. Eläminen on tosi kalllista ja jos ei ole aivan pakko, niin Ylivieska on se huonoin vaihtoehto. Tuskin nykyisella asuinpaikkakunnallasi on noin kova verotus ja myös Ylivieskan läheltä löytyy vaihtoehtoja, joilla säästät tonneja vuodessa.

        ..on yhdentekevää, onko veroprosentti 18 tai 15 jos tuloja ei ole. Sitä tämä keskustelu on - vuokratakuutkin luultavasti pitää anoa sosiaalitoimistosta, ja sitten vielä marmatetaan huonosta kohtelusta kaupungin vuokra-asuntotoimistossa.


    • esko666

      olen myös kohdannut paskaa palvelua kyseiseltä lafkalta aikoinaan. asuntoja jatkuvasti listataan mitä on vapaana mutta aina sanottiin ettei ole minulle asuntoa. ilmeisesti muorit ovat määrittäneet jonkin sortin naamarajan.

      • deerbeer

        Paska palvelu jatkuu edelleen! Voisi kaupunki järjestää näille hapannaama virkailijoille edes hitusen asiakaspalvelukoulutusta...


      • Muualta muuttanut
        deerbeer kirjoitti:

        Paska palvelu jatkuu edelleen! Voisi kaupunki järjestää näille hapannaama virkailijoille edes hitusen asiakaspalvelukoulutusta...

        En usko ettei ole muka yhtään vapaata asuntoa koko kaupungissa. Osaisin minäkin olla kyseisessä virastossa töissä ja sanoa jokaiselle kyselijälle "ei oo" päätä pyörittäen. Kaksi on liikaa vai kolmeko heitä siellä on päätä ja sormia pyörittämässä päivät pitkät. Ei vetele yksityisellä samanmoinen "ei" asikaspalvelu eikä työtehottomuus. Ruokatunniksi laitetaan pulju kiinni,että päästään yhtä aikaa syömään ettei vaan työt käy liian raskaaksi. Kesälomalla on myös kaikilla yhtäaikaa,ja toimisto on suljettu. Ei monessa paikassa lyö leiville moinen toiminta vuonna 2010.
        Onneksi sain asunnon yksityiseltä. Ei kovin hyvä ensikontakti jäänyt kaupungin vuokra-asunto toimistosta, ja se fiilis pysyy valitettavasti alitajunnassani pitkään. Telttapaikkojakin saa varmasti paremmalla palvelulla kaupungista vaikka leirintäaluetta ei olekaan.


      • hyhhyli
        Muualta muuttanut kirjoitti:

        En usko ettei ole muka yhtään vapaata asuntoa koko kaupungissa. Osaisin minäkin olla kyseisessä virastossa töissä ja sanoa jokaiselle kyselijälle "ei oo" päätä pyörittäen. Kaksi on liikaa vai kolmeko heitä siellä on päätä ja sormia pyörittämässä päivät pitkät. Ei vetele yksityisellä samanmoinen "ei" asikaspalvelu eikä työtehottomuus. Ruokatunniksi laitetaan pulju kiinni,että päästään yhtä aikaa syömään ettei vaan työt käy liian raskaaksi. Kesälomalla on myös kaikilla yhtäaikaa,ja toimisto on suljettu. Ei monessa paikassa lyö leiville moinen toiminta vuonna 2010.
        Onneksi sain asunnon yksityiseltä. Ei kovin hyvä ensikontakti jäänyt kaupungin vuokra-asunto toimistosta, ja se fiilis pysyy valitettavasti alitajunnassani pitkään. Telttapaikkojakin saa varmasti paremmalla palvelulla kaupungista vaikka leirintäaluetta ei olekaan.

        Jep valehtelevat päin naamaa! Tälläkin hetkellä tiedän asunnon. joka ollut tyhjillään pitkän aikaa. Kellehän ne näitä panttaa?


    • Yli ymmärryksen

      Hei, sulla oikeeastaan kuule kävi tuuri ettet saanut Ylivieskasta vuokralle asuntoa. Nimimerkillä kokemusta on.

      • luuserit perkele

        Haistakaa nyt jo vittu saatana


      • hulahulaaaaaa
        luuserit perkele kirjoitti:

        Haistakaa nyt jo vittu saatana

        Syöppä lääkkees. Ei oo ihan tervettä jos noin provosoituu nettikeskustelusta..


      • Kuppi nurin
        hulahulaaaaaa kirjoitti:

        Syöppä lääkkees. Ei oo ihan tervettä jos noin provosoituu nettikeskustelusta..

        Söin lääkkeeni ja tajusin samantien että et osaa kirjoittaa oikein. Sekin vituttaa mua.


    • fsdff

      Ihan normaali käytäntö asunnonhankinnassa ainakin suuremmilla paikkakunnilla. Minuakin koitettiin viedä kuin pässiä narussa kun asunto olikin annettu tutulle, vaikka näyttökin oltiin jo sovittu.

      Muuta kuin soittelemaan ja asuntoa katsomaan mahdollisimman pikaisesti, jotta ei kerkeä mennä muille. Kun nimi on paperissa niin on vaikea enää alkaa sanojaan perumaan.

    • bsdvsfs

      varsinaisia kusipäitä

    • opiskelija 22

      minulla oli samallaista paskaa palvelua viime syksynä. Aina kun soitin sanoivat ettei heillä ole opiskelijalle asuntoa tarjolla (olin jättänyt hakemuksen toukokuuussa jo), mutta kun meni toimistolle, niin aluksi väittivät ettei heillä ole asuntoja, mutta kun vähän ääntä korotti, niin alkoi löytymään asuntoja :D

    • oo

      Mesota kuulemma pittää ja kovasti sekä toistaa ja toistaa. Aivan ihmeellistä touhua eikö tuohon saada kummennusta? Kenen alaisia ovat,ihmeellistä ettei systeemi toimi. Sen takia on juuri paljon yksityisiä vuokranantajia vai??

      • reyved

        Kaupungin työntekijöitä. Kaupungille valitus/adressi.


      • kotiavain
        reyved kirjoitti:

        Kaupungin työntekijöitä. Kaupungille valitus/adressi.

        Jepss..Aletaan kerätä kansalaisadressi ja toimitetaan kaupunginjohtajallle.


    • Inkeriesteri

      Mulla pari vuotta ollut hakemus sisässä, aina kun soittaa niin sanovat, tee uus hakemus.....vittu mikä pulju.
      Mikähän on heidän ylempi instanssi johka vois valituksen tehdä?

      • Mahtava paikka......

        Itse muutin viitisensadankilometrin päästä tänne, ja asunto löytyi jo ensi soitolla. Sanotiin, että joka kuunvaihde löytyy aina vapaa asunto ja itelle annettiin kun tulin paikanpäälle 5 avainta/huoneistoa, joista sai valita.
        Siis tosi hyvää palvelua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja kun muutin parin kuukauden päästä valitsemaani asuntoon, siellä oli käynyt jopa siivooja pesemässä koko huushollin läpi!


      • sieviläinen1
        Mahtava paikka...... kirjoitti:

        Itse muutin viitisensadankilometrin päästä tänne, ja asunto löytyi jo ensi soitolla. Sanotiin, että joka kuunvaihde löytyy aina vapaa asunto ja itelle annettiin kun tulin paikanpäälle 5 avainta/huoneistoa, joista sai valita.
        Siis tosi hyvää palvelua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja kun muutin parin kuukauden päästä valitsemaani asuntoon, siellä oli käynyt jopa siivooja pesemässä koko huushollin läpi!

        Voihan myös olla, että ne panttaa niitä asuntoja kaltaisillesi asunnon etsijöille, haluavat saada muun paikkakuntalaisia ykaan .... :D


      • joskunen
        sieviläinen1 kirjoitti:

        Voihan myös olla, että ne panttaa niitä asuntoja kaltaisillesi asunnon etsijöille, haluavat saada muun paikkakuntalaisia ykaan .... :D

        Itse olin Sievistä Ykaan muuttamassa ja soitin vuokra-asunnoille että asunnon tarvis ykasta. Suureen ääneen ihmettelivät että miksi me halutaan Ykaan muuttaa, koskaan ei asuntoa saatu Vuokra-asuntojen kautta. Meillä oli silloin perheenlisäystä tulossa ja mieheni sai juuri vakituisen työpaikan, luulisi että olisimme olleet ihanteellinen "perhe" asumaan ykaan ja kasvattamaan ykan asukaslukua....


      • sadasdfadsfsd
        joskunen kirjoitti:

        Itse olin Sievistä Ykaan muuttamassa ja soitin vuokra-asunnoille että asunnon tarvis ykasta. Suureen ääneen ihmettelivät että miksi me halutaan Ykaan muuttaa, koskaan ei asuntoa saatu Vuokra-asuntojen kautta. Meillä oli silloin perheenlisäystä tulossa ja mieheni sai juuri vakituisen työpaikan, luulisi että olisimme olleet ihanteellinen "perhe" asumaan ykaan ja kasvattamaan ykan asukaslukua....

        lapset tulevat kunnalle kalliiksi, siksi niitä ei oteta kuntaan. vaikkakin toinen vaihtoehto on että väkiluku lopulta laskee nollaan.


    • asunnoton edelleen..

      tse muutin viitisensadankilometrin päästä tänne, ja asunto löytyi jo ensi soitolla. Sanotiin, että joka kuunvaihde löytyy aina vapaa asunto ja itelle annettiin kun tulin paikanpäälle 5 avainta/huoneistoa, joista sai valita.
      Siis tosi hyvää palvelua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja kun muutin parin kuukauden päästä valitsemaani asuntoon, siellä oli käynyt jopa siivooja pesemässä koko huushollin läpi!

      Heh heh! Huono trolli. Taitaa itse virkailija siellä satuja sepittää. Todellisuudessa sieltä ei saa asuntoja kuin kovalla mekastuksella ja käymällä joka päivä kysymässä joko olis asunto!?

    • jaakkokaisaellisiiri

      Onko kellään faktaa tämän hetkisistä vapaista asunnoista?

    • Yksityisell asuva

      Ylivieskan Vuokra-asunnot Oyn pitäisi hankkia lisää vuokra-asuntoja koska kysyntä on paljon suurempaa kuin tarjonta muuten yksityiset valtaa koko vuokramarkkinat Ylivieskassa. Paikkakunta kasvaa kokoajan ja työpaikat lisäntyy mutta vuokra-asunnot Oy ei kertakaikkiaan toimi ollenkaan.

    • Mahtava paikka

      No voi voi asunnoton edelleen.....................
      enpä satu olemaan kumpikaan niistä kahdesta naisesta...

      Ja aatteles sain viel kuukauden odotuksen jälkeen heti isomman asunnon, mist tääl on kuulemma todel pulaa..............

      ookkohan sää täkäläisii, pien paikka, kaikki tunnetaa...............
      nii myös maine????

    • naruniru

      Mä en ollut paikkakuntalaisia enkä ole saanut asuntoa, tuttavani on eikä saanut asuntoa. Ystäväni sai työpaikan täältä, mutta ei asuntoa.....

    • Mahtavaa palvelua

      Ilmeisesti on pienistä asunnoista kaupungilla pulaa.

      Mutta joka viikko on Kalajokilaaksossa ja Vieskalaisessa runsaasti vuokrattavia kaksioita ja yksiöitä, joita yksityiset tarjoavat.
      Kannattaa niistä katella ja soitella.

    • Valtuutettuja....

      Ei ne oo kaupungin työntekijöitä.......mutta niillä on valtuudet välittää kaupungin asuntoja.

    • edelleen asunnoton..

      Lehdessä säälittävä juttu ko. puljusta...

      • gnn gjhn vwt

        Oli kyllä todella säälittävä juttu lehdessä, kylläpä sitä puljua niin ylistettiin.. :D


      • zimpalapim
        gnn gjhn vwt kirjoitti:

        Oli kyllä todella säälittävä juttu lehdessä, kylläpä sitä puljua niin ylistettiin.. :D

        Pitäsköhän tämä ketju linkittää lehden toimitukseen......


      • jeppujeeee
        zimpalapim kirjoitti:

        Pitäsköhän tämä ketju linkittää lehden toimitukseen......

        Näytti jutun mukaan olevan jo tiedossa tämä ketju...


    • Iivari.i

      Asunnoton täälläkin.....edelleen. Miten tuo voi edes toimia? Sais jo syrjinnästä lähteä nostaa syytettä....

    • Kyrpii

      Joo, edes sähköposteihin ne ei viitsi vastata, todella välinpitämätöntä touhua!

    • ???

      Joo ja kun kävin ystävättäreni kaa kyseisessä puljussa niin ne valitteli kun yhdelle alueella olevii vuokra kämppii ei saada vuokrattu sen entisen maineen vuoksi.... eii ymmärrä ei jos tää meno et niit ei ees haluta vuokrata.... en ymmärrä kyl tollasta touhuu... :/

    • josju

      Tässä yksi syy miksi en halua yksityiseltä vuokrata. Vuokrasuhde on epävarma, omistaja saattaa yhtäkkiä päättää myydä asunnon. Uusi ostaja sitten haluaakin itse muuttaa siihen... Juu ei saa vuokra-asunnoilta kämppää ku siellähän niitä ei oo. Pitää sit soitella taas jollekin yksityiselle, ja kun asunnon saa, siinä vuoden asuu ja kas, se on myynnissä...Ei kivaa sellainenkaan. Ennemmin asun vuokra-asunnoilla, kun jos pääsee tänne muuttamaan, niin ainakaan kukaan ei oo sitä pois viemässä.

      • josju

        Nii ja mulle siis on käynyt noin yksityisten kanssa...


    • pakon eestä

      Olisin halunnu olla paluumuuttaja omalle synnyinseudulle, vapaa asunto joo saat, piru kaks kuukautta joo ei pidetä varattuna, tulee liiaksi vuokratappiota.
      Vuokra-asunnot Ykassa piti kolme kuukautta, ei mitään valittamista.
      Palvelu pelaa täällä , Vakka-Suomessa ei. Kaupunki kuitenkin köyhtymässä ja työapaikat häviämässä. Mutta ylpeä kaupunki haluan kuiteski olla ja armoa ei anneta.

    • raivostuttavaa!

      Ihan järkyttävää palvelua. Toinen "asiakaspalvelija" alkaa heti kiukkuamaan ja puhumaan alentavaan sävyyn edes itseään esittelemättä, hakemuksia katsomatta. toistaen mantraa "enpä usko että saat asuntoa, enpä usko että saat asuntoa" meillä on jonoa, meillä on jonoa," Tietääkseni minäkin olen jonossa, ensimmäisen hakemuksen olen laittanut yli vuosi sitten. Muttakun tämä "asiakaspalvelija" oli juuri palannu lomalta niin asiakkaan vikahan se tottakai on kun hänellä on kiire. Todella törkeää käytöstä, jos vaan joku tietää mihin tästä voi tehdä valituksen tai antaa palautetta, suosittelen jokaista tekemään niin. Eihän tässä ole enään järkeä.

    • palautettaa

      Eivätpä ole tohtineet laittaa "palaute" kohtaa nettisivuilleen.

    • Yksiössä kaksin

      Käsittämätöntä myös se että Ylivieskan kokoisen paikkakunnan asuntotoimisto on kiinni kesällä,ei monessa pienemmässäkään paikassa ole kiinni. Kuka lie asuntotoimiston esimies ja entäs hänen esimies?

      • nuolaisemalla saat..

        Hehheh asuntotoimiston esimies on samaa p***aa, kuin tätitkin. Ylimielinen asenne ja kovasti diktaattoria se on.. Katsokaas, kun se on tärkeää kumarrella syvään ja olla nöyrä silloin, kun sen ove avaat. Muuten asunto jää varmasti saamatta..


    • huhhuhhuhh
    • Työtön ja pulassa

      Hienoo, että tää keskustelu elää yhä!! Itsehän siis tarvitsen suhteessa omaa aikaa ja tilaa, joten kämppä hakusessa. Käväisin vuokra-asunnoilla:
      Minä: ''Tarvisin yksiön tai pienen kaksion''
      Täti: ''Oletko opiskelija vai?''
      Minä: ''Työnhakija''
      Täti: ''No ei meillä sitten ole vapaita.''

      SIIS MITÄ! Keskustelu meni juuri noin ja lopuksi täti totesi ''tee netissä hakemus'', ok. Hakemus tehty, mutta sekin niin monimutkainen, ettei mitään rajaa.
      Vuokra-asunnoilta marssin tiliksi.net:in toimistoon, jossa mukava nainen ilmoitti asian kohteliaasti ''Johtaja ei nyt ole paikalla, mutta mikä olisi asianne?'' Kerroin tarvitsevani asuntoa mahd. pian johon sain kohteliaan vastauksen: ''Palmutiellä ei nyt ole asuntoja, ne on aika haluttuja, eikä kukaan ole lähdössä, raudaskylällä sitten olisi rivitalo asuntoja..'' kertoi hinnat ja muut oleelliset tiedot. Ainut ongelma tosiaan tuo raudaskylä, liian pitkä matka työttömälle.

      On näissä vain eroa. SKV:lle ja OPKK:lle on soiteltu ja hekin kohteliaasti ilmoittivat asian laidan, ottivat silti yhteystiedot ja lupasivat soitella.

      • rkylä

        "Raudaskylä, liian pitkä matka työttömälle".... täh siis mihin ??


    • pykälät kyykkyyn

      Kattokaas byrokratiassa asiakkaalla on velvollusuuksia byrokraattia kohtaan,
      ei toisinpäin.

    • aSIKAs

      Hyvä ja nopea palvelu, sai oikein valita mieluisen useasta asunnosta!!!!

      • huonoa on!

        Katos mitä trolli? Älä jauha *askaa! Siellä mitään ole koskaan tarjolla, vasta sitten kun uhkaa poliisilla...


    • Työtön..

      Eiköhän äsköinen osoita ettei Ylivieskaan haluta työttömiä,eläkeläisiä tai muuten epäsosiaalisia ihmisiä....

    • Työtön ja ei-pulassa

      Kas. Kolme viikkoa ramppasin maanantaisin ja torstaisin vuokra-asunnoilla. Nyt löyty asunto. :)

      Käväisin siis kysymässä asuntoa ja sain vastaukseksi ''Juuri äsken katottiin tätä pinkkaa läpi, että kenelle annettais tuo asunto.''
      Ja minä sen sain. Eli ei niillä mitään vuoroja siellä ole. Katsovat vain kuka tuntuu mukavimmalta... :o
      Onneksi en jättänyt käyntiä huomiseen..

    • Muutan

      varmaan anne mattila "ei laulaja". Eka kämppä35 neliöö varmaa 10v käyttämättä. Pölyä noin 1cm,harmaata. Sit sain kaksion. Millon kylppäri kunnostus..ens vuonna...oli v2009. Ehkä joku päivä kun suihkuveet on alakerrassa.

    • 35m2 kolmio.

      Mitä selitätte. Kyl miekin vuokra-asunnon tarjoana katsoisin asuntoa hakevan pärstävärkkiä, olemusta jne. ennen päätöksen tekoa.

    • Kärsivällisyyttä!

      Ykan vuokra asunnoilta jos meinaa kysyä asuntoo, niin pitäis olla tiedossa itellä joku tyhjä asunto. Itsekki pari kuukautta soittelin ja kyselin, mutta ei. Sitten kaveri vinkkas et siel ja siel ois tyhjä asunto, no, ei muutako soittoo vuokra-asunnoille, nii joha rupes asunto löytyy!

    • exlux

      kohta on vapaita kun centrialopetetaan,onmistä valita,eimuutako mamuja joka huoneistooon

    • Anonyymi

      Laitoin hakemuksen n.viikkositten eikä ole otettu yhteyttä vieläkään. Soitin sinne ja käskivät tulla käymään siellä paikanpäällä kun puhelimessa on vaikea näitä asioita hoidella. Menin käymään niin ekana kysyivät nimen ja sitten antoi parit avaimet käteen ja käskivät mennä ite katsomaan. Ihan mukava että saa yksin kahtella paikkoja.

      • Anonyymi

        Sama kohtelu myös minulle. Kävin katsoon kolmea suntoa joista parhaan valitsin. En ole katunut,...vaikka vuokra onkin aika kova. Onneksi oli vapaana rauhalliselta asuinalueelta,rempattu kiva asunto. Olen viihtynyt,..vaikka en vielä kovin montaa kuukautta olekaan asunut,vielä ei ainakaan valittamsita.
        -NuoriTunnollinenKunnollinen-


    • Anonyymi

      Hyvin löyty kämppä. Ensin tein hakemuksen, sit kävin paikanpäällä ja sain useamman kämpän avaimet. Kaikki oli ok ja vuokrasopimus tehtiin. Toimiston naiset oli asiallisia ja ihan ystävällisiä, ei mitään valittamista. Kuvasin kämpän tarkasti ennen kuin muutin sinne, ei tule kellään sanomista kun lähden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe