Kysymys BE kortin ajo ja käsittely kokeesta. Missä päin ajo kokeessa käydään ajamassa oulun alueella? Onko Käsittely koe vaikea? Tai ylensäkin koko ajo ja käsittelykoe? Miten ootte harjoitelleet peruutusta ja ajamista? Ajattelin hommata BE kortin.
Kiitos etukäteen vastauksista.
BE kortti (Oulun alue)
2
2112
Vastaukset
- ......
Itse ajoin viikko sitten B-kortin. B-kortin ajokoe (inssi) ajetaan Oulun keskustassa, lähtö tapahtuu Ruskon katsastuskonttorin pihasta ja päättyy myös sinne. Tuossa välissä siis ajetaan keskustassa n. 10 minuuttia.
B-kortin teoriakoe oli helppo, virheittä läpi, tyhmäkin pääsee läpi ensimmäisellä kerralla kun vähän viitsii harjoitella sitä varten.
Autokoulussahan nuo peruuttamiset ja ajamiset opetellaan!- __0__
Itse ajelin BE-kortin viime syksynä Oulussa. Teoriakoe on helppo eikä se käsittely- ja ajokoekaan mikään vaikea ole. Itse jännitin aivan älyttömästi, mutta ihan turhaan.
Käsittelykoe tehdään siellä katsastuskonttorin pihalla Ruskossa. Peruuttelet kärryn muovitörpöillä merkityn alueen sisään, jätät kärryn siihen ja ajat auton lähtöpisteeseen. Sitten peruuttelet auton takaisin kärryn eteen, otat kärryn matkaan ja ajat taas lähtöpisteeseen. Aikaa on 15 minuuttia. Hylsy tulee, jos ryttäät muovitörpön, ylität merkityn alueen rajat, et ehdi tehdä käsittelykoetta 15 minuutissa tai peruuttaessa autoa kärryn eteen kolautat aisan takapuskuriin.
Ajokoe ajellaan konttorilta keskustaan, missä pieni kierros, ja sit takas konttorille.
Peruuttamista ja ajamista treenasin lainakärryllä. Sain kaverin kärryn lainaan ja ajelin vaan kaikenlaisia mahdollisia reittejä. Ja sit kävin itsekseni treenaamassa tyhjällä parkkiksella peruuttelua, ensin ihan vaan suoraan tai hieman kääntäen/mutkitellen ja sit sen koko käsittelykoesysteemin. Peruuttelin niin kauan, että sujui hyvin. Ei sitä opi kuin treenaamalla.
Ja autokouluunhan ei BE-kortin takia tarvitse mennä. Senkuin ilmoittautuu teoriakokeeseen ja hyväksytyn teoriakokeen jälkeen varaa ajokoeajan. Valokuvat ja tarvittavat todistukset lupalaput tietty poliisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832