BE kortti (Oulun alue)

e7vate00

Kysymys BE kortin ajo ja käsittely kokeesta. Missä päin ajo kokeessa käydään ajamassa oulun alueella? Onko Käsittely koe vaikea? Tai ylensäkin koko ajo ja käsittelykoe? Miten ootte harjoitelleet peruutusta ja ajamista? Ajattelin hommata BE kortin.

Kiitos etukäteen vastauksista.

2

2304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Itse ajoin viikko sitten B-kortin. B-kortin ajokoe (inssi) ajetaan Oulun keskustassa, lähtö tapahtuu Ruskon katsastuskonttorin pihasta ja päättyy myös sinne. Tuossa välissä siis ajetaan keskustassa n. 10 minuuttia.
      B-kortin teoriakoe oli helppo, virheittä läpi, tyhmäkin pääsee läpi ensimmäisellä kerralla kun vähän viitsii harjoitella sitä varten.

Autokoulussahan nuo peruuttamiset ja ajamiset opetellaan!

• __0__

Itse ajelin BE-kortin viime syksynä Oulussa. Teoriakoe on helppo eikä se käsittely- ja ajokoekaan mikään vaikea ole. Itse jännitin aivan älyttömästi, mutta ihan turhaan.
        Käsittelykoe tehdään siellä katsastuskonttorin pihalla Ruskossa. Peruuttelet kärryn muovitörpöillä merkityn alueen sisään, jätät kärryn siihen ja ajat auton lähtöpisteeseen. Sitten peruuttelet auton takaisin kärryn eteen, otat kärryn matkaan ja ajat taas lähtöpisteeseen. Aikaa on 15 minuuttia. Hylsy tulee, jos ryttäät muovitörpön, ylität merkityn alueen rajat, et ehdi tehdä käsittelykoetta 15 minuutissa tai peruuttaessa autoa kärryn eteen kolautat aisan takapuskuriin.
        Ajokoe ajellaan konttorilta keskustaan, missä pieni kierros, ja sit takas konttorille.

Peruuttamista ja ajamista treenasin lainakärryllä. Sain kaverin kärryn lainaan ja ajelin vaan kaikenlaisia mahdollisia reittejä. Ja sit kävin itsekseni treenaamassa tyhjällä parkkiksella peruuttelua, ensin ihan vaan suoraan tai hieman kääntäen/mutkitellen ja sit sen koko käsittelykoesysteemin. Peruuttelin niin kauan, että sujui hyvin. Ei sitä opi kuin treenaamalla.

Ja autokouluunhan ei BE-kortin takia tarvitse mennä. Senkuin ilmoittautuu teoriakokeeseen ja hyväksytyn teoriakokeen jälkeen varaa ajokoeajan. Valokuvat ja tarvittavat todistukset lupalaput tietty poliisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2861
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      189
      2465
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2185
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13