Ajovarma Oy:n

rooli tutkinnoissa.

Ajovarma on ottanut hoitaakseen tutkintopuolen koko maassa, ja homman on toimittava koko ajan lakoista huolimatta. Miten se Trafi on antanut Ajovarmalle tutkintopuolen YKSISTÄÄN, jos se ei pysty sitä hoitamaan.

Eri asia on katsastuspuolella, siellä on kilpailijoita, ja A:n oven ollessa lukossa, voi ajaa toiselle asemalle.

Trafin kyllä täytyy antaa tuntuvat sanktiot Ajovarmalle, mikäli lakko tulee, hoitamatta jätetyistä töistä.

11

1994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolkytjarisat

      täysi-ikäiseksi. Välillä tulee vastoinkäymisiä ja tulet ehkä itsekin huomaamaan että omalla kohdallasi lakko on se viimeinen keino saattaa työntekijän oikeudet ajan tasalle. Se ei koskaan ole kenenkään osapuolen kannalta toivottava ratkaisu mutta joskus valitettavasti ainut. Mutta mitä useampaa ihmistä se koskettaa, on tulos toivotumpi.
      Toivottavasti tämä tulee mieleesi silloin kun koet lakon omalla kohdallasi olevan se viimeinen keino.

      • Mitä tulee

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.


      • ja TESit
        Mitä tulee kirjoitti:

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.

        Se, että toiminta olisi jaettu usealle eri firmalle, ei takaisi yhtään mitään.

        Nythän noilla lakkoon aikovillla on oma talokohtainen TESinsä, mutta jos
        tutkintoja vastaanottavia katsastusinssejä (vai mikä se nimike onkaan) olisi
        useamman työnantajan palveluksensa, on aivan mahdollista, että nämä
        kuuluisivat yhteisen TESin alle, jolloin lakko voisi sulkea kaikki kuitenkin.


      • Hokkuspokkus.
        Mitä tulee kirjoitti:

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.

        Trafi on julkaissut äskettäin tutkintojen kilpailutuksen. Siitä vaan hakemaan. Aika isot takametät pitää olla, jos aikoo aloittaa tutkintojen vastaanoton.
        Ajovarma varmaan tulee edelleen voittamaan, ellei Trafi itse omioi asiaa itselleen.


      • Tessii
        Mitä tulee kirjoitti:

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.

        MItä törkeää siinä on, että jotkut eivät saa ajokorttiaan juuri tiettynä päivänä? Pitäisikö kuljettajatutkinnot olla mahdollista suorittaa myös lauantaisin ja sunnuntaisin, ja poliisiasemien lupaosaston olla samoin auki, jotta jokaisella olisi tasavertainen mahdollisuus saada ajokorttinsa täsmälleen sinä päivänä kun täyttää 18?

        Kun nyt esität ehdottoman vaatimuksen antaa tutkintopuoli jatkossa useammalle toimijalle, luulisi sinulla olevan sille myös jokin kypsempi perustelu kuin että "vältytään em. mainitulta (sic!) hölmöilyltä".


      • yhteisen TES:in
        ja TESit kirjoitti:

        Se, että toiminta olisi jaettu usealle eri firmalle, ei takaisi yhtään mitään.

        Nythän noilla lakkoon aikovillla on oma talokohtainen TESinsä, mutta jos
        tutkintoja vastaanottavia katsastusinssejä (vai mikä se nimike onkaan) olisi
        useamman työnantajan palveluksensa, on aivan mahdollista, että nämä
        kuuluisivat yhteisen TESin alle, jolloin lakko voisi sulkea kaikki kuitenkin.

        alle. Näin olen käsittänyt.

        Vain A-Katsastuksen katsastajat ovat lakossa. Muut asemat toimivat.
        Vain A-Katsastus/Ajovarman tutkinnon vastaanottajat ovat lakossa. Muita tutkinnon vastaanottajia ei ole.
        Siinä on iso ero.

        Olen siis samaa mieltä nimimerkin Mitä tulee kanssa useamman toimijan tarpeesta.

        Ps. Englantilaisfirma päätti alkaa takomaan rahaa ( oliko viime vuonna ) nostaessaan ajokoemaksun
        33 eur->39 eur ja suullisen maksun 33 eur->43 eur. Onko tämä jo unohdettu? Ihan itse voit laskea korotusprosentit.

        Tätäkin arvovaltaista ja asiallista palstaa varmaan ( nyt lakon aikana ) lukee joku tutkinnon vastaanottajista. Olisi mielenkiintoista saada kommenttia.



        .


      • tutkintoja ei
        yhteisen TES:in kirjoitti:

        alle. Näin olen käsittänyt.

        Vain A-Katsastuksen katsastajat ovat lakossa. Muut asemat toimivat.
        Vain A-Katsastus/Ajovarman tutkinnon vastaanottajat ovat lakossa. Muita tutkinnon vastaanottajia ei ole.
        Siinä on iso ero.

        Olen siis samaa mieltä nimimerkin Mitä tulee kanssa useamman toimijan tarpeesta.

        Ps. Englantilaisfirma päätti alkaa takomaan rahaa ( oliko viime vuonna ) nostaessaan ajokoemaksun
        33 eur->39 eur ja suullisen maksun 33 eur->43 eur. Onko tämä jo unohdettu? Ihan itse voit laskea korotusprosentit.

        Tätäkin arvovaltaista ja asiallista palstaa varmaan ( nyt lakon aikana ) lukee joku tutkinnon vastaanottajista. Olisi mielenkiintoista saada kommenttia.



        .

        vapauteta kuten katsastusta. Tietyillä edellytyksillä kriteerit täyttävä voisi aloittaa.

        Hääh?

        Vapaasta kilpailustahan sitä ollaan kovasti toitotettu.


    • Tahtoo tutvoksi

      Pyydä liikenneministeriä määräämään Trafin virkamiehet hoitamaan TUTVON hommia niin näkee suuri kansa, kuinka hommia Suomessa hoidetaan (penkin säädöistä lähtien).

      • lakko vaa jatkuu

        Työntekijäjärjestöt hylkäsivät sovintoesityksen 15.6.2010 (19:25)

        A-Katsastuksen työntekijäjärjestöt hylkäsivät tiistai-iltana sovittelija Leo Suomaan tekemän sovintoesityksen.

        Uusista sopimusneuvotteluista ei päätetty ja tiistaina 1.6. alkanut lakko jatkuu toistaiseksi.

        A-Katsastuksen työnantajapuolen pääneuvottelija Minna Gardemeister pitää tilannetta valitettavana ennen kaikkea asiakkaiden kannalta, jotka joutuvat lakon vuoksi odottamaan palveluita. ”Olemme pettyneitä, koska työnantaja oli valmis hyväksymään sovittelijan kompromissiesityksen, jotta voisimme palvella asiakkaitamme kaikissa toimipisteissämme mahdollisimman nopeasti normaalilla aikataululla. Pyrimme nyt tekemään kaikkemme käytettävissä olevilla resursseilla asiakaspalvelumme turvaamiseksi” Gardemeister sanoo.


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu ja varsinkin LAATU parantuu kilpailun myötä

      • Anonyymi

        Ajovarma sivusto oli melko sekava, kun kävin tekemässä ajanvarausta korttiin tulevan muutoksen päivittämiseksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2900
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1374
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1079
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe