Ajovarma Oy:n

rooli tutkinnoissa.

Ajovarma on ottanut hoitaakseen tutkintopuolen koko maassa, ja homman on toimittava koko ajan lakoista huolimatta. Miten se Trafi on antanut Ajovarmalle tutkintopuolen YKSISTÄÄN, jos se ei pysty sitä hoitamaan.

Eri asia on katsastuspuolella, siellä on kilpailijoita, ja A:n oven ollessa lukossa, voi ajaa toiselle asemalle.

Trafin kyllä täytyy antaa tuntuvat sanktiot Ajovarmalle, mikäli lakko tulee, hoitamatta jätetyistä töistä.

11

1905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolkytjarisat

      täysi-ikäiseksi. Välillä tulee vastoinkäymisiä ja tulet ehkä itsekin huomaamaan että omalla kohdallasi lakko on se viimeinen keino saattaa työntekijän oikeudet ajan tasalle. Se ei koskaan ole kenenkään osapuolen kannalta toivottava ratkaisu mutta joskus valitettavasti ainut. Mutta mitä useampaa ihmistä se koskettaa, on tulos toivotumpi.
      Toivottavasti tämä tulee mieleesi silloin kun koet lakon omalla kohdallasi olevan se viimeinen keino.

      • Mitä tulee

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.


      • ja TESit
        Mitä tulee kirjoitti:

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.

        Se, että toiminta olisi jaettu usealle eri firmalle, ei takaisi yhtään mitään.

        Nythän noilla lakkoon aikovillla on oma talokohtainen TESinsä, mutta jos
        tutkintoja vastaanottavia katsastusinssejä (vai mikä se nimike onkaan) olisi
        useamman työnantajan palveluksensa, on aivan mahdollista, että nämä
        kuuluisivat yhteisen TESin alle, jolloin lakko voisi sulkea kaikki kuitenkin.


      • Hokkuspokkus.
        Mitä tulee kirjoitti:

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.

        Trafi on julkaissut äskettäin tutkintojen kilpailutuksen. Siitä vaan hakemaan. Aika isot takametät pitää olla, jos aikoo aloittaa tutkintojen vastaanoton.
        Ajovarma varmaan tulee edelleen voittamaan, ellei Trafi itse omioi asiaa itselleen.


      • Tessii
        Mitä tulee kirjoitti:

        täysi-ikäisyyteeni, olen sitä ollut jo 23 vuotta. Leikit vielä hiekkalaatikolla, kun mulla oli ajokortti taskussa.

        Siis palataanpa ydinasiaan. Trafi on antanut Ajovarma Oy:lle tehtäväksi järjestää ajokortteihin liittyvät tutkintotehtävät, ja on todella törkeätä lakon aikana jättää tutkintolaiset odottelemaan.
        Ehdottomasti tutkintopuolikin pitää antaa jatkossa useammalle toimijalle, jotta vältytään em. mainituilta hölmöilyiltä.

        MItä törkeää siinä on, että jotkut eivät saa ajokorttiaan juuri tiettynä päivänä? Pitäisikö kuljettajatutkinnot olla mahdollista suorittaa myös lauantaisin ja sunnuntaisin, ja poliisiasemien lupaosaston olla samoin auki, jotta jokaisella olisi tasavertainen mahdollisuus saada ajokorttinsa täsmälleen sinä päivänä kun täyttää 18?

        Kun nyt esität ehdottoman vaatimuksen antaa tutkintopuoli jatkossa useammalle toimijalle, luulisi sinulla olevan sille myös jokin kypsempi perustelu kuin että "vältytään em. mainitulta (sic!) hölmöilyltä".


      • yhteisen TES:in
        ja TESit kirjoitti:

        Se, että toiminta olisi jaettu usealle eri firmalle, ei takaisi yhtään mitään.

        Nythän noilla lakkoon aikovillla on oma talokohtainen TESinsä, mutta jos
        tutkintoja vastaanottavia katsastusinssejä (vai mikä se nimike onkaan) olisi
        useamman työnantajan palveluksensa, on aivan mahdollista, että nämä
        kuuluisivat yhteisen TESin alle, jolloin lakko voisi sulkea kaikki kuitenkin.

        alle. Näin olen käsittänyt.

        Vain A-Katsastuksen katsastajat ovat lakossa. Muut asemat toimivat.
        Vain A-Katsastus/Ajovarman tutkinnon vastaanottajat ovat lakossa. Muita tutkinnon vastaanottajia ei ole.
        Siinä on iso ero.

        Olen siis samaa mieltä nimimerkin Mitä tulee kanssa useamman toimijan tarpeesta.

        Ps. Englantilaisfirma päätti alkaa takomaan rahaa ( oliko viime vuonna ) nostaessaan ajokoemaksun
        33 eur->39 eur ja suullisen maksun 33 eur->43 eur. Onko tämä jo unohdettu? Ihan itse voit laskea korotusprosentit.

        Tätäkin arvovaltaista ja asiallista palstaa varmaan ( nyt lakon aikana ) lukee joku tutkinnon vastaanottajista. Olisi mielenkiintoista saada kommenttia.



        .


      • tutkintoja ei
        yhteisen TES:in kirjoitti:

        alle. Näin olen käsittänyt.

        Vain A-Katsastuksen katsastajat ovat lakossa. Muut asemat toimivat.
        Vain A-Katsastus/Ajovarman tutkinnon vastaanottajat ovat lakossa. Muita tutkinnon vastaanottajia ei ole.
        Siinä on iso ero.

        Olen siis samaa mieltä nimimerkin Mitä tulee kanssa useamman toimijan tarpeesta.

        Ps. Englantilaisfirma päätti alkaa takomaan rahaa ( oliko viime vuonna ) nostaessaan ajokoemaksun
        33 eur->39 eur ja suullisen maksun 33 eur->43 eur. Onko tämä jo unohdettu? Ihan itse voit laskea korotusprosentit.

        Tätäkin arvovaltaista ja asiallista palstaa varmaan ( nyt lakon aikana ) lukee joku tutkinnon vastaanottajista. Olisi mielenkiintoista saada kommenttia.



        .

        vapauteta kuten katsastusta. Tietyillä edellytyksillä kriteerit täyttävä voisi aloittaa.

        Hääh?

        Vapaasta kilpailustahan sitä ollaan kovasti toitotettu.


    • Tahtoo tutvoksi

      Pyydä liikenneministeriä määräämään Trafin virkamiehet hoitamaan TUTVON hommia niin näkee suuri kansa, kuinka hommia Suomessa hoidetaan (penkin säädöistä lähtien).

      • lakko vaa jatkuu

        Työntekijäjärjestöt hylkäsivät sovintoesityksen 15.6.2010 (19:25)

        A-Katsastuksen työntekijäjärjestöt hylkäsivät tiistai-iltana sovittelija Leo Suomaan tekemän sovintoesityksen.

        Uusista sopimusneuvotteluista ei päätetty ja tiistaina 1.6. alkanut lakko jatkuu toistaiseksi.

        A-Katsastuksen työnantajapuolen pääneuvottelija Minna Gardemeister pitää tilannetta valitettavana ennen kaikkea asiakkaiden kannalta, jotka joutuvat lakon vuoksi odottamaan palveluita. ”Olemme pettyneitä, koska työnantaja oli valmis hyväksymään sovittelijan kompromissiesityksen, jotta voisimme palvella asiakkaitamme kaikissa toimipisteissämme mahdollisimman nopeasti normaalilla aikataululla. Pyrimme nyt tekemään kaikkemme käytettävissä olevilla resursseilla asiakaspalvelumme turvaamiseksi” Gardemeister sanoo.


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu ja varsinkin LAATU parantuu kilpailun myötä

      • Anonyymi

        Ajovarma sivusto oli melko sekava, kun kävin tekemässä ajanvarausta korttiin tulevan muutoksen päivittämiseksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe