Lumien sulettua oli silmut, en tiedä oliko ne syksyn jäljiltä vai kevään. JOka tapauksessa ei lehden lehteä.
MIten kirsikkapuut tulee oikeasti istuttaa? mIksi ne kuoli?? Myös yksi luumupuu kuoli. Voiko paleltumisen jotenkin estää?
kisrikkapuut kuoli
3
1194
Vastaukset
- Ualsasa
Taitaa olla tänä keväänä aika yleistä. Meillä pihamaalla 3 kirsikkapuuta. Yksi kuoli lähes kokonaan, juuresta tosin pukkaa uutta versoa. Katkaisin poikki niin että antaa uusien versojen yrittää nousta.
Suurin kirsikkapuu näyttää myös huonolta. Muutama hassu lehti on puuhun tullut, ja pari kukan alkuakin. Muuten on lähestulkoon paljas. Olen myös kuullut muutamalta muulta samantyyppisiä juttuja. Olisko kylmä ja luminen talvi tähän syypää? - s.t
Mun luumupuusta on kans lehdet jääny harvaan. Moni oksa on vissiin kuivunu kun ei yhtään lehteä näy...?? Koska niitä voi leikata? Onkohan ne oksat varmasti kuollu vai voiko ne siitä vielä kesän mittaa herätä henkiin?? Puulla on takana nyt kaks talvee. Se on kääpiöluumupuu.
Omenapuissa ikä (4v) kukkia enemmän kun kertaakaan ennemmin... Saa edes niitä sitte. Nekin on kääpiörunkoisia. - oli kylmä
meilläkin kirsikkapuu kuoli vaikka sen olisi pitänyt kestää viime talven pakkasia.
Ongelma oli siinä (ainakin meillä) että oli kovat pakkaset jo ennen kuin tuli kunnon lumet, eli maa routi oikein kunnolla ja syvään. Oletan että juuristo kuoli, nekun ei kestä samaa kuin maanpäälliset osat.
Nyt laitoin kirsikkaluumuja, kestävät vielä paremmin pakkasta :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262033
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211361
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863