Syntymäpäivät?

_Yksinäinen_

Onko kenelläkään muulla ollut sillä tavalla, että kaikki, siis IHAN kaikki sukulaiset, tuttavat, ystävät ja ynnä muut on ihan totaallisesti unohtaneet, että te olette täyttäneet taas vuosia?
Kuullostaa varmaan epätoivoiselta ja katkeralta tyhjän itkemiseltä, mutta itselläni tuli ainakin aika ilkeä olo, kun on jo viikko vierähtänyt syntymäpäivistäni ( Täytin 18), eikä KUKAAN ole vieläkään muistanut mitään.

Vanhemmat ei onnitelleet, ystävät eivät edes tekstanneet eikä sukulaisistakaan kuulunut mitään. Serkkuni taas täyttää 18 joskus kahden kuukauden kuluttua, ja siitä on hirveä hössötys, että miten hänen syntymäpäiviään juhlitaan, kun tulee kerran täysi-ikäiseksi. Ostetaanko kimpassa autoa ja vuokrataanko hienot juhlatilat ja hommataanko ulkomaanmatkaa vai viedäänkö baariin.
Tähän verrattuna tuntuu pahalta, ettei kukaan edes muistanut minua. Kukaan ei edes varmaan suunnitellut minulle yhtään mitään.

Ymmärrän toki sen, että serkkuni on paljon tärkeämpi ja parempi ihminen, mutta miksi minua ei voinut kukaan edes muistaa? :(

Miten on mahdollista, että kaikki vaan unohti? Ymmärtäisin jos olisin täyttänyt esim. 17 tai 19, mutta olisin luullut että saisin 18. vuotispäivänäni edes onnentoivotukset. Korttiakin kehtasin odottaa.

Enkä nyt enää viitsi kenellekään hihkaista, että hei, mulla oli muuten synttärit viimeviikolla, täytin 18-vuotta!

Joo, säälittävää tulla jonnekin keskustelupalstalle marisemaan, mitäs en itse kehdannut muistutella kaikkia tulevista syntymäpäivistäni. Häiritsee vain tälläinen, tuntuu että ketään ei enää edes kiinnosta. :P

204

12295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtaloa

      Mulla oli eilen (28.5.2010) synttärit ja täytin tasavuosia. Ei mun synttäreitä kukaan huomioi.

      Kiva kun tulit tänne keskustelemaan synttäreistäsi. Juttu kuulostaa tosi pahalta. Mutta nyt olet kertonut koko maailmalle, että sulla on synttärit ja koko maailma voi sua onnitella ja serkkuasi vaan ne sukulaiset.

      Minä olen tässä heti ensimmäisenä sinua onnittelemassa. Laitetaan sun juttu nettiin pyörimään ja katsotaan saisitko paljon onnitteluja!

      Ja vielä kerran onneksi olkoon ja happy birthday!

      • T J R

        paljon onneeaa vaan paljon onneeaaa vaan paljon onneeaa yksnäinen, paljon onneeeeaaa vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan( korkealta)


    • Aihe vapaa

      Laitoin tekstisi Vauvalehteen, aihe vapaa. Aloitin sellaisen ketjun kuin "Onnitelkaa tätä 18 v. Kaikki unohti synttärit."

      Toivon, että saat sieltä paljon tekstisi lukijoita ja varsinkin, että moni siellä onnittelee sinua.

      Jos haluat löytää itsekin ketjun niin laita googleen hakuun "Onnitelkaa tätä 18 v. Kaikki unohti synttärit. vauva.fi"

      Minäkin haluan onnitella sinua. Halit ja synttärionnittelut.

    • ikuinen fani

      Onnea!

    • Birthdayballoon

      Kyllä minäkin pahoittaisin mieleni jos olisin sinä. Todella ikävää etteivät omat vanhemmat tai edes ystävät onnitelleet ??? Huoh...no yritä vaan päästä asian yli jotenkin.

      Oikein ihanaa syntymäpäivää sinulle ja tervetuloa aikuisten maailmaan. =)

      • K

        ihan aiheesta olet loukkaantunut. Sinuna kyllä sanoisin asiasta ainakin vanhemmille ja läheisille ystäville.
        Sillanen tuli vielä mieleen että jos ovat järkkäämässä sulle yllätysjuhlia ja sen takia eivät onnitelleet. ideana olisikin että luulet kaikkien unohtaneen ja nyt lähi päivinä sulle tulee isot juhlat. Toivon koko sydämestäni että olisin oikeassa :)
        Oikein hyvää syntymäpäivää sinulle!!! iso halaus!


      • mnbvcvb

        Joku syy tuohon on pakko olla, joten turhaan itket.


    • nuori muori

      ja halauksia sulle 18 vee! Muistan oikein hyvin, miten tärkeitä etappeja ovat 18 ja 20 vee synttärit!

      Luunappeja läheisillesi valikoivasta dementiasta!

      Mulla on tänään synttärit ja täytän hieman alle 100 vuotta :D enkä välitä turhista liirumlaarumeista.
      Ihaninta on, että lapset soittavat tai txt onnittelut - pienimuotoisesti. Se tuntuu aidolta ja hyvältä.

    • Onnittelut

      18-vuotispäiväsi johdosta. Sinulla on nyt kaikki kiva edessäsi, monia mukavia kokemuksia ja toivottavasti pitkä ja onnellinen elämä tästä eteenpäin.

      (Minä täytin saman iän jo kauan sitten, mutta silloin kukaan ei minuakaan muistanut onnitella. Ei kortin korttia, ei yhtään puhelua, kakusta ja kukkasista puhumattakaan. En toki odottanutkaan keneltäkään mitään, joten ei se minulle mikään yllätys ollut. Nyt vanhempana on ystäväsaldo tasan yksi (1) kappale. Siitä osaan kyllä olla kiitollinen. Koulussa jäi nöyryyttäväksi kokemukseksi kahdellakin eri luokalla se, kun piti piirtää paperille ystäväkaavio. Siihen piti kirjoittaa kaikkien luokkalaisten nimet ja niiden väliin nuolilla, kenen kanssa on ystävä ja ketä luulee ystäväkseen. Minä luulin kahta poikaa ystäväkseni. Kun opettaja sitten julkisesti selvitti kyselynsä tuloksia, niin hän ihmetellen kohdallani mainitsi, ettei minun nimeeni tule yhtäkään nuolta vaikka itse olen piirtänyt kaksi. Kun hän kysyi tuosta ristiriidasta, en tietenkään osannut muuta kuin nolona punastella.)

      • pikkuinensieni

        "Koulussa jäi nöyryyttäväksi kokemukseksi kahdellakin eri luokalla se, kun piti piirtää paperille ystäväkaavio. Siihen piti kirjoittaa kaikkien luokkalaisten nimet ja niiden väliin nuolilla, kenen kanssa on ystävä ja ketä luulee ystäväkseen. Minä luulin kahta poikaa ystäväkseni. Kun opettaja sitten julkisesti selvitti kyselynsä tuloksia, niin hän ihmetellen kohdallani mainitsi, ettei minun nimeeni tule yhtäkään nuolta vaikka itse olen piirtänyt kaksi. Kun hän kysyi tuosta ristiriidasta, en tietenkään osannut muuta kuin nolona punastella."

        Törkeetä käytöstä opettajalta nöyryyttää toista noin. Voin vaan kuvitalla kuinka pahalta tuo on tuntunut.

        Anteeksi offasin, oli vain pakko kommentoida.


      • Onnittelut
        pikkuinensieni kirjoitti:

        "Koulussa jäi nöyryyttäväksi kokemukseksi kahdellakin eri luokalla se, kun piti piirtää paperille ystäväkaavio. Siihen piti kirjoittaa kaikkien luokkalaisten nimet ja niiden väliin nuolilla, kenen kanssa on ystävä ja ketä luulee ystäväkseen. Minä luulin kahta poikaa ystäväkseni. Kun opettaja sitten julkisesti selvitti kyselynsä tuloksia, niin hän ihmetellen kohdallani mainitsi, ettei minun nimeeni tule yhtäkään nuolta vaikka itse olen piirtänyt kaksi. Kun hän kysyi tuosta ristiriidasta, en tietenkään osannut muuta kuin nolona punastella."

        Törkeetä käytöstä opettajalta nöyryyttää toista noin. Voin vaan kuvitalla kuinka pahalta tuo on tuntunut.

        Anteeksi offasin, oli vain pakko kommentoida.

        se kyllä tosi pahalta, oikein sydämestä viilsi jo se, ettei kukaan pitänyt minua ystävänään. Ja että se ihan julkisesti vielä vahvistettiin. Olin siihen asti kuvitellut tosiaankin kahta poikaa ystäväkseni, mutta sen jälkeen putosin karuun todellisuuteen. Eniten ihmettelin lukion psykologian opettajan vastaavanlaista kyselyä. Mitä hän sillä oikein ajoi takaa? Syvän haavan se joka tapauksessa jätti sieluun.

        Yksinäisyys varsinkin nuorena on todella tuskallista ja masentavaa, se vie ilon melkein kaikesta elämässä. Siksi sympatiani ovat aina jokaikisen yksinäisen puolella: siitä pitäisi päästä eroon jotenkin.


      • Takavuosina ollut...
        pikkuinensieni kirjoitti:

        "Koulussa jäi nöyryyttäväksi kokemukseksi kahdellakin eri luokalla se, kun piti piirtää paperille ystäväkaavio. Siihen piti kirjoittaa kaikkien luokkalaisten nimet ja niiden väliin nuolilla, kenen kanssa on ystävä ja ketä luulee ystäväkseen. Minä luulin kahta poikaa ystäväkseni. Kun opettaja sitten julkisesti selvitti kyselynsä tuloksia, niin hän ihmetellen kohdallani mainitsi, ettei minun nimeeni tule yhtäkään nuolta vaikka itse olen piirtänyt kaksi. Kun hän kysyi tuosta ristiriidasta, en tietenkään osannut muuta kuin nolona punastella."

        Törkeetä käytöstä opettajalta nöyryyttää toista noin. Voin vaan kuvitalla kuinka pahalta tuo on tuntunut.

        Anteeksi offasin, oli vain pakko kommentoida.

        Vastaavanlaista ollut, itse sain enemmän viivoja kyllä piirrettyä, mutta mua ei ystäväksi kukaan listannut. Kaiken lisäksi kun olin koulukiusattu osan luokan taholta ja osittain koko koulun puolesta, pahensi omaa tilannettani koulussa se että opettaja muutamaan otteeseen laittoi minut luokasta ulos siksi aikaa kun huusi muulle luokalle asiasta. -turhaan. Kai sekin pahensi tilannettani.

        Ikävää ettei syntymäpäivääsi muistettu. 18 on kyllä muistamisen arvoinen ikä. Minua muistettiin, teennäisesti, en tiedä onko se pahempi juttu kuin että olisi unohdettu. Varsinkin kun 18-vuotiaana muistutuin jo enemmän 36-vuotiasta kuin 18-vuotiasta. Mutta koulu"tovereista" ei kukaan muistanut. Onneksi. En itsekään ole heidän merkkipäiviä muistanut. Itse olen halunnut unohtaa syntymäpäivät. En juhli niitä, en ole kenenkään tavoitettavissa silloin tai mahdollisesti vastaa kenellekkään, jonka epäilen soittavan onnitellakseen minua. Kaikki on teennäisiä minua kohtaan. Joten minusta on parempi olla huomioitta kuin että edes teeskennellään, etenkin jos se on erittäin väkinäistä ja selvästi läpinäkyvää. Mutta tähän minä olen päätynyt. Ja todennut näin elämän olevan helpompaa yksinäiselle. Mitä turhaa alkaa itsesäälissä murehtimaan syntymäpäiviä ja omaa yksinäisyyttään? Kun tulee siihen pisteeseen että on pohjalla, on osattava katsoa keinoja joilla selvitä yksinäisyydestä. Minä menetin luottamukseni toisiin ihmisiin kouluaikoina. Siksi en halua esim. rakastua, koska en halua joutua pettymään. En halua lähempiä ystäviä teennäisyyden vuoksi. En halua sitoutua mihinkään lupauksiin. Haluan tulla ja mennä oman mielen mukaan. Näin siksi koska en tiedä koskaan millä mielialalla olen enkä ole hauskaa seuraa. Olen kuolettanut kaikki tunteeni toisia ihmisiä kohtaan ja kohdistanut tunteet niitä asioita kohden, joiden kanssa ei voi pettyä. Puutarha ja luonnonilmiöt ovat minulle tärkeitä. Samoin eläimet, mutta olen niiden kanssa taas joutunut pettymään itseeni. Olen törmännyt siihen tunteeseen että olen pettänyt eläimen. En kuuntele kotimaisia tai englantilaisia kappaleita, voin kuunnella klassista musiikkia ja sellaista jossa ei lauleta. Lintujen ääni-CD on paljon käytössä. Televisiota en paljoa katso. Uutiset ja jotain ajankohtaista. Muttei mitään viihdettä. Sanomalehdestä luen asia-kirjoituksia. Mutta yhteisöllisyyteen viittaavat jutut ohitan suosiolla, ettei tarvitse alkaa masentumaan. Nettiä käyttelen aika vähän. Halpa 10€ nettiyhteys Mokkulalla ei tee koneen netistä kovin nopeaa, joten päivitysten yhteydessä selailen hieman nettiä siinä odotellessa.


      • niin....
        Onnittelut kirjoitti:

        se kyllä tosi pahalta, oikein sydämestä viilsi jo se, ettei kukaan pitänyt minua ystävänään. Ja että se ihan julkisesti vielä vahvistettiin. Olin siihen asti kuvitellut tosiaankin kahta poikaa ystäväkseni, mutta sen jälkeen putosin karuun todellisuuteen. Eniten ihmettelin lukion psykologian opettajan vastaavanlaista kyselyä. Mitä hän sillä oikein ajoi takaa? Syvän haavan se joka tapauksessa jätti sieluun.

        Yksinäisyys varsinkin nuorena on todella tuskallista ja masentavaa, se vie ilon melkein kaikesta elämässä. Siksi sympatiani ovat aina jokaikisen yksinäisen puolella: siitä pitäisi päästä eroon jotenkin.

        Joo, tavallaan kyllä ja toisaalta ei. Monesti saa olla ihan iloinen siitä ettei ole ystäviä - säästyy monelta typerältä jutulta. Enkä minä nyt ole negatiivinen ja katkera. Asiat vaan on sillä tavalla, että moni ihminen uskoo sun haluavan/pitävän jostain ja jos et pidä, se joko ei tule kuuloonkaan tai on niin omituista että siitä ei koskaan enää puhuta. Lopulta juopa siinä välillänne on niin suuri, että parempi taas olla vähän aikaa omissa oloissa :)

        Jos on riittävän erilainen täytyy vaan todeta, että maailma on yksinäinen paikka. Ei sille voi mitään.


      • marianneK
        Takavuosina ollut... kirjoitti:

        Vastaavanlaista ollut, itse sain enemmän viivoja kyllä piirrettyä, mutta mua ei ystäväksi kukaan listannut. Kaiken lisäksi kun olin koulukiusattu osan luokan taholta ja osittain koko koulun puolesta, pahensi omaa tilannettani koulussa se että opettaja muutamaan otteeseen laittoi minut luokasta ulos siksi aikaa kun huusi muulle luokalle asiasta. -turhaan. Kai sekin pahensi tilannettani.

        Ikävää ettei syntymäpäivääsi muistettu. 18 on kyllä muistamisen arvoinen ikä. Minua muistettiin, teennäisesti, en tiedä onko se pahempi juttu kuin että olisi unohdettu. Varsinkin kun 18-vuotiaana muistutuin jo enemmän 36-vuotiasta kuin 18-vuotiasta. Mutta koulu"tovereista" ei kukaan muistanut. Onneksi. En itsekään ole heidän merkkipäiviä muistanut. Itse olen halunnut unohtaa syntymäpäivät. En juhli niitä, en ole kenenkään tavoitettavissa silloin tai mahdollisesti vastaa kenellekkään, jonka epäilen soittavan onnitellakseen minua. Kaikki on teennäisiä minua kohtaan. Joten minusta on parempi olla huomioitta kuin että edes teeskennellään, etenkin jos se on erittäin väkinäistä ja selvästi läpinäkyvää. Mutta tähän minä olen päätynyt. Ja todennut näin elämän olevan helpompaa yksinäiselle. Mitä turhaa alkaa itsesäälissä murehtimaan syntymäpäiviä ja omaa yksinäisyyttään? Kun tulee siihen pisteeseen että on pohjalla, on osattava katsoa keinoja joilla selvitä yksinäisyydestä. Minä menetin luottamukseni toisiin ihmisiin kouluaikoina. Siksi en halua esim. rakastua, koska en halua joutua pettymään. En halua lähempiä ystäviä teennäisyyden vuoksi. En halua sitoutua mihinkään lupauksiin. Haluan tulla ja mennä oman mielen mukaan. Näin siksi koska en tiedä koskaan millä mielialalla olen enkä ole hauskaa seuraa. Olen kuolettanut kaikki tunteeni toisia ihmisiä kohtaan ja kohdistanut tunteet niitä asioita kohden, joiden kanssa ei voi pettyä. Puutarha ja luonnonilmiöt ovat minulle tärkeitä. Samoin eläimet, mutta olen niiden kanssa taas joutunut pettymään itseeni. Olen törmännyt siihen tunteeseen että olen pettänyt eläimen. En kuuntele kotimaisia tai englantilaisia kappaleita, voin kuunnella klassista musiikkia ja sellaista jossa ei lauleta. Lintujen ääni-CD on paljon käytössä. Televisiota en paljoa katso. Uutiset ja jotain ajankohtaista. Muttei mitään viihdettä. Sanomalehdestä luen asia-kirjoituksia. Mutta yhteisöllisyyteen viittaavat jutut ohitan suosiolla, ettei tarvitse alkaa masentumaan. Nettiä käyttelen aika vähän. Halpa 10€ nettiyhteys Mokkulalla ei tee koneen netistä kovin nopeaa, joten päivitysten yhteydessä selailen hieman nettiä siinä odotellessa.

        Olet ihan kuin minä, aika kammottavaa. Pitää kopioida tuo kirjoituksesi, se on tosi hyvä. Juuri tuo pettyminen itseen eläinten kohdalla.

        "En tiedä koskaan millä mielialalla olen enkä ole hauskaa seuraa." Tämä oli kaikista paras.


      • SUlle mulle
        Takavuosina ollut... kirjoitti:

        Vastaavanlaista ollut, itse sain enemmän viivoja kyllä piirrettyä, mutta mua ei ystäväksi kukaan listannut. Kaiken lisäksi kun olin koulukiusattu osan luokan taholta ja osittain koko koulun puolesta, pahensi omaa tilannettani koulussa se että opettaja muutamaan otteeseen laittoi minut luokasta ulos siksi aikaa kun huusi muulle luokalle asiasta. -turhaan. Kai sekin pahensi tilannettani.

        Ikävää ettei syntymäpäivääsi muistettu. 18 on kyllä muistamisen arvoinen ikä. Minua muistettiin, teennäisesti, en tiedä onko se pahempi juttu kuin että olisi unohdettu. Varsinkin kun 18-vuotiaana muistutuin jo enemmän 36-vuotiasta kuin 18-vuotiasta. Mutta koulu"tovereista" ei kukaan muistanut. Onneksi. En itsekään ole heidän merkkipäiviä muistanut. Itse olen halunnut unohtaa syntymäpäivät. En juhli niitä, en ole kenenkään tavoitettavissa silloin tai mahdollisesti vastaa kenellekkään, jonka epäilen soittavan onnitellakseen minua. Kaikki on teennäisiä minua kohtaan. Joten minusta on parempi olla huomioitta kuin että edes teeskennellään, etenkin jos se on erittäin väkinäistä ja selvästi läpinäkyvää. Mutta tähän minä olen päätynyt. Ja todennut näin elämän olevan helpompaa yksinäiselle. Mitä turhaa alkaa itsesäälissä murehtimaan syntymäpäiviä ja omaa yksinäisyyttään? Kun tulee siihen pisteeseen että on pohjalla, on osattava katsoa keinoja joilla selvitä yksinäisyydestä. Minä menetin luottamukseni toisiin ihmisiin kouluaikoina. Siksi en halua esim. rakastua, koska en halua joutua pettymään. En halua lähempiä ystäviä teennäisyyden vuoksi. En halua sitoutua mihinkään lupauksiin. Haluan tulla ja mennä oman mielen mukaan. Näin siksi koska en tiedä koskaan millä mielialalla olen enkä ole hauskaa seuraa. Olen kuolettanut kaikki tunteeni toisia ihmisiä kohtaan ja kohdistanut tunteet niitä asioita kohden, joiden kanssa ei voi pettyä. Puutarha ja luonnonilmiöt ovat minulle tärkeitä. Samoin eläimet, mutta olen niiden kanssa taas joutunut pettymään itseeni. Olen törmännyt siihen tunteeseen että olen pettänyt eläimen. En kuuntele kotimaisia tai englantilaisia kappaleita, voin kuunnella klassista musiikkia ja sellaista jossa ei lauleta. Lintujen ääni-CD on paljon käytössä. Televisiota en paljoa katso. Uutiset ja jotain ajankohtaista. Muttei mitään viihdettä. Sanomalehdestä luen asia-kirjoituksia. Mutta yhteisöllisyyteen viittaavat jutut ohitan suosiolla, ettei tarvitse alkaa masentumaan. Nettiä käyttelen aika vähän. Halpa 10€ nettiyhteys Mokkulalla ei tee koneen netistä kovin nopeaa, joten päivitysten yhteydessä selailen hieman nettiä siinä odotellessa.

        Olet vielä kovin nuori ja ymmärrän, että olet joutunut kasvattamaan itsellesi panssarin selvitäksesi elämästä. Jonain päivä kuitenkin huomaat, että oman elämänsä näivettäminen ja kaventaminen ihmispelon vuoksi on suuri vääryys itseäsi kohtaan. Joillain tämän tajuamiseen menee kauemmin kuin toisilla ja kun se hetki tulee, kaikki muurit murtuvat ja olet valmis juoksemaan päin maailmaa sellaisena kuin olet. Kun vuodet ovat kuluneet ilman sosiaalisten taitojen harjoittelua, saatat aikuisena vaikuttaa kypsymättömältä ja "omituiselta", mutta siinä vaiheessa kun itsetuntosi on vahva, et välitä siitä.

        Lue psykologista kirjallisuutta ja tutustu keinoihin, joiden avulla pääset ulos kuorestasi. Älä hukkaa valtavia voimavarojasi pelon vuoksi!


      • hbgvcvbn
        niin.... kirjoitti:

        Joo, tavallaan kyllä ja toisaalta ei. Monesti saa olla ihan iloinen siitä ettei ole ystäviä - säästyy monelta typerältä jutulta. Enkä minä nyt ole negatiivinen ja katkera. Asiat vaan on sillä tavalla, että moni ihminen uskoo sun haluavan/pitävän jostain ja jos et pidä, se joko ei tule kuuloonkaan tai on niin omituista että siitä ei koskaan enää puhuta. Lopulta juopa siinä välillänne on niin suuri, että parempi taas olla vähän aikaa omissa oloissa :)

        Jos on riittävän erilainen täytyy vaan todeta, että maailma on yksinäinen paikka. Ei sille voi mitään.

        "Monesti saa olla ihan iloinen siitä ettei ole ystäviä - säästyy monelta typerältä jutulta."


    • weltschmerz

      Hyvää syntymäpäivää. On käsittämätöntä ja kurjaa etteivät edes vanhemmat muista lapsensa syntymäpäivää. Olisi korkea aika ottaa käyttöön synnytyslisenssit, ettei ihan kuka tahansa pääse lapsia tekemään.

      • nbcvbgnm

        Kirjoituslisenssi olisi myös paikallaan.


    • happy too youuu

      Minulle on käynyt samalla tavalla... ihmiset vaan on mitä on.

      Mutta se ei tee sinusta huonoa ihmistä!
      Paljon onnea sinulle :)

    • Kovettunut sydän

      tarina. Mun yhtenä syntymäpäivänäni vanhempani ilmoittivat antavansa kaiken omaisuutensa mun sisarelle. Että sellaiset onnittelut sain - pidin sitä jo tarkoituksenmukaisena ilkeytenä, että asiasta piti ilmoittaa syntymäpäivänä. Voin hyvin kuvitella, miltä sinusta tuntuu.

      Paljon onnea sinulle täysi-ikäisyyden johdosta!

      • onnen lahjat..

        tasan ei mene onnen lahjat.. Näin on mullekin käynyt. Viimeiset synttärit mitkä omat sukulaiset muisti tais olla se kun täytin 16v. Siitäkin nyt vierähtänyt jonkin verran vuosia. Julma on maailma eikä paremmaksi muutu.

        Enpä suoranaisesti muista saaneeni edes pienen pientä lahjaa lapsuudessakaan, muut ssisarukset toki saivat. Mutta kai he olivat jotenkin parempia..
        ONNEA PALJON SULLE :D


      • nbgvcvbnm

        Mitäs kovetit sydämesi niin, että perintökin menee. Jotkut ne näkee vikaa vain muissa.


    • maarianiina

      Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea Sinulle, paljon onnea vaan!

      Onnellista ensimmäistä täysi-ikäisen kesää!

    • onnittelen

      Hyvää syntymäpäivää!

    • _Yksinäinen_

      Kiitos paljon kaikille minua täällä onnitelleille! :)
      Lämmittää ajatus, että on joku, jota kiinnostaa.  

      • epee--

        Jättisuuret ja superlämpöiset onnittelut : )


    • toinen yksinäinen

      Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Surettaa että tuollaisia ihmisiä on kuin sinun läheisesi. Minultakin oikein lämpimät onnittelut syntymäpäiväsi johdosta ja iso halaus!!

      • EilenSynttärit

        Hei Synttärisankari!

        Vauvalehdessä, vauva.fi, aihe vapaa, on kirjoitustasi tällä hetkellä käynyt katsomassa jotain 280 henkeä ja lähes 20 on toivottanut sinulle hyvää synttäriä. Klo on nyt noin 21 ja tänään on 29.5.2010.

        Onnea vaan!

        Oletko itse käynyt seuraamassa mitä kirjoituksellesi on tapahtunut? Toivottavasti löydät nämä ketjut. Ajattele, että "koko maailma" on nyt kiinnostunut sun tarinastasi ja haluaa onnitella sinua. Tämän varmaan muistat koko elämän, mutta sukulaisten onnittelut saattavat unohtua itsestään selvyyksinä kun aikaa kuluu.
        Ehkä pystyt tulostamaan kaikki saamasi onnittelut täällä netissä, vaikka kyllä ne täällä säilyvät ehkä ikuisesti. Joka vuosi voit palata tänne katsomaan miten synttärionnittelut ovat kehittyneet ja saat lisää onnitteluja kun vuodet vierivät.


      • 12 vuotta sitten
        EilenSynttärit kirjoitti:

        Hei Synttärisankari!

        Vauvalehdessä, vauva.fi, aihe vapaa, on kirjoitustasi tällä hetkellä käynyt katsomassa jotain 280 henkeä ja lähes 20 on toivottanut sinulle hyvää synttäriä. Klo on nyt noin 21 ja tänään on 29.5.2010.

        Onnea vaan!

        Oletko itse käynyt seuraamassa mitä kirjoituksellesi on tapahtunut? Toivottavasti löydät nämä ketjut. Ajattele, että "koko maailma" on nyt kiinnostunut sun tarinastasi ja haluaa onnitella sinua. Tämän varmaan muistat koko elämän, mutta sukulaisten onnittelut saattavat unohtua itsestään selvyyksinä kun aikaa kuluu.
        Ehkä pystyt tulostamaan kaikki saamasi onnittelut täällä netissä, vaikka kyllä ne täällä säilyvät ehkä ikuisesti. Joka vuosi voit palata tänne katsomaan miten synttärionnittelut ovat kehittyneet ja saat lisää onnitteluja kun vuodet vierivät.

        Paljon onnea Sinulle ihana nuori aikuinen. Tänään on aivan mahtava päivä, mm. siksi että niin moni juttusi lukenut haluaa vilpittömästi huomioida merkkipäiväsi ja toivottaa onnea. Jos voisin, laittaisin tuosta pihasta vaikka kauniin kukkakimpun tulemaan!

        On kyllä melko käsittämätöntä, ettei kukaan muistanut. Miten tämä oikeastaan voi olla mahdollista? Mutta ei surra nyt sitä, sulla on juhlapäivä.


      • Onnittelija
        12 vuotta sitten kirjoitti:

        Paljon onnea Sinulle ihana nuori aikuinen. Tänään on aivan mahtava päivä, mm. siksi että niin moni juttusi lukenut haluaa vilpittömästi huomioida merkkipäiväsi ja toivottaa onnea. Jos voisin, laittaisin tuosta pihasta vaikka kauniin kukkakimpun tulemaan!

        On kyllä melko käsittämätöntä, ettei kukaan muistanut. Miten tämä oikeastaan voi olla mahdollista? Mutta ei surra nyt sitä, sulla on juhlapäivä.

        Onnea valtavasti! 18-v on ihana ikä.

        Todella ikävää, ettei kukaan muistanut synttäreitäsi. Vihjaa "hienovaraisesti" vanhemmillesi esim leipomalla kakku ja kirjoittamalla sen päälle koristetahnalla jota löytyy ihan peruspäivittäistavarakaupoista Onnea XX 18v 1kk 7pv synttärin johdosta! Laske siis ikäsi siihen, mitä olet juuri tuona päivänä, kun kakun tarjoilet. Josko tajuaisivat...


      • mnbvccfvbn

        Haluan muistuttaa, että et tunne kuin itsesi hyvin huonosti ja muu on pelkkää luuloa.


    • toinen yksinäinen

      18-vuotiaalle!

      • onnea!

        Paljon onnea sinulle! ehdotappa vaikka jollekkin kaverille joka on kans jo 18vuotta että lähtisitte käymään josssain, kun sieki olet jo täysikänen.. voi kaverilla vähän nolottaa kun huomaa ettei ole muistanu..


      • Jaan..
        onnea! kirjoitti:

        Paljon onnea sinulle! ehdotappa vaikka jollekkin kaverille joka on kans jo 18vuotta että lähtisitte käymään josssain, kun sieki olet jo täysikänen.. voi kaverilla vähän nolottaa kun huomaa ettei ole muistanu..

        Itse täytin huhtikuussa 18w :) Onneksi olkoon sinulle.


      • Minä vaan
        Jaan.. kirjoitti:

        Itse täytin huhtikuussa 18w :) Onneksi olkoon sinulle.

        Roppakaupalla onnea 18-vuotis synttäreiden johdosta!!! *HALI*


    • yäktyyppi

      Olet ihana ihminen! Olet upea! Jollei kukaan muistanut edes onnitella sinua täyttäessäsi 18, tunnet ilmeisesti vain tyhmiä idiootteja. Voit siis onnitella itseäsi, koska et ole tyhmä. Osat jopa lukea ja kirjoittaa, toisin kuin eräät!

      • mariska65

        Onneksi olkoon 18-vuotissyntymäpäiväsi johdosta! Kyl mä ainaskin muistan aina lapseni syntymäpäivät joka vuosi, vaikka ovat täyttäneet 21- ja 15v. Törkeetä vanhemmiltasi, ettei muistanut sun syntymäpäiväsi. Luulisi äidin muistavan synnyttäneen sinut. Se on aina erityinen päivä!


      • nbvbnm

        Kaikki muut ovat tyhmiä idiootteja -varsinkin liikenteessä. Taas tällainen ketju jossa omahyväiset idiootit retostelevat estoitta. Osuva nimimerkki teillä.


      • nbvbnm kirjoitti:

        Kaikki muut ovat tyhmiä idiootteja -varsinkin liikenteessä. Taas tällainen ketju jossa omahyväiset idiootit retostelevat estoitta. Osuva nimimerkki teillä.

        Onnittelin yksinäistä ja itsensä hyljätyksi tuntevaa ihmistä. Tosi yököttävää. Sitäpaitsi 18 vuotispäivät on tapana muistaa, joten nyt on joku ihan oikeasti ollut tyhmä. Sanoinko sinua tyhmäksi? En. Ota siis sormi pois sieltä, minne päivä ei paista, nuole puhtaaksi ja sano YÄK.


      • jhgfvddfgs
        yäktyyppi kirjoitti:

        Onnittelin yksinäistä ja itsensä hyljätyksi tuntevaa ihmistä. Tosi yököttävää. Sitäpaitsi 18 vuotispäivät on tapana muistaa, joten nyt on joku ihan oikeasti ollut tyhmä. Sanoinko sinua tyhmäksi? En. Ota siis sormi pois sieltä, minne päivä ei paista, nuole puhtaaksi ja sano YÄK.

        Kuten jo totesin: Osuva nimimerkki teillä. Itsekkäitä paskoja palsta täynnä.


      • jhgfvddfgs kirjoitti:

        Kuten jo totesin: Osuva nimimerkki teillä. Itsekkäitä paskoja palsta täynnä.

        itse aloitit. Sitä saa, mitä pyytää. Jos olo on katkera jostain, ehkä ei ole paras mahdollinen terapiaidea aloittaa minun kanssani riitelemään. Olen todella kiva, jopa herttainen ihminen, mutta aiheettomista haukuista en tykkää enkä osaa hävitä minkäänlaista kiistaa. Ehkä siksi, koska olen aina oikeassa. Jos välttämättä haluat pahentaa oloasi, jatka vain samaa rataa. Et ole ensimmäinen yrittäjä, mutta ensimmäinen voittaja olisit, niin tällä palstalla kuin muillakin.


    • sdfd

      SOOPAA Vanhemmat eivät unohda lapsena 18-vuotissynttäreitä. Asutteko samassa taloudessa? Ovatko he ns. terveiden kirjoissa?

      • onnen lahjat..

        kyllä noin voi käydä. Kai ne terveitä voi olla.. Itse en ole edes onnitteluista haaveillut moneen vuoteen. Itse keskeisiä ihmisiä kun ovat.


      • jhbvbn
        onnen lahjat.. kirjoitti:

        kyllä noin voi käydä. Kai ne terveitä voi olla.. Itse en ole edes onnitteluista haaveillut moneen vuoteen. Itse keskeisiä ihmisiä kun ovat.

        Tosi tyhmä pitää olla, jos ihan aikuisten oikeasti uskoo tuohon. Tyylisi on hyvin itsekeskeinen, joten ymmärrän vanhempiasi.


      • Anonyymi
        jhbvbn kirjoitti:

        Tosi tyhmä pitää olla, jos ihan aikuisten oikeasti uskoo tuohon. Tyylisi on hyvin itsekeskeinen, joten ymmärrän vanhempiasi.

        Olen pahoillani, että voit noin pahoin.


    • Onnenpäiväni

      sinulla oli 18v-päivä, iso juttu täysi-ikäiseksi tuleminen. sais vanhempasi hävetä kun lapsensa syntymäpäivää ei muista tai ei halua muistaa. Varsinkin äitisi luulisi palaavan syntymäpäivänäsi siihen päivään kun synnyit, sellainen päivä ei voi unohtua noin vain...Mutta samanlaista muistamattomuutta olen minäkin saanut kokea, ihmiset ei näköjään välitä tai pidä tärkeänä arjen pyörteessä lähestensä merkkipäiviä...onko nykyaika tehnyt ihmisistä tällaisia välinpitämättömiä?? Minä pienen esikoiseni äitinä en koskaan tule unohtamaan hänen syntymäpäiväänsä (jos en vaan sairastu alzeimerintautiin) se on 100% varmaa !!!
      Sinulle PALJON ONNEA SYNTYMÄPÄIVÄSI JOHDOSTA JA ONNEA TULEVAISUUTEEN!!

    • onnittelija442

      Onnea minunkin puolesta:) eipä tässä muuta

    • 020661

      Itsellä Synttärit 2.6...ikää jo niin paljon, että on hyvä jos kukaan ei muista..mutta Sinulle vilpittömät 18v onnittelut

    • omista juhlista

      No luulen, että serkkusi on hehkuttanut omaa syntymäpäiväänsä, ettei kukaan unohda.
      Tottakai vanhempiesi pitäisi syntymäpäiväsi muistaa, mutta olisithan itse voinut kutsua sukulaisia ja ystäviä vaikka synttärikakulle? Itse muistan juuri ja juuri oman syntymäpäiväni, en kenenkään kaverini tai sukulaiseni (nykyään on onneksi kännyn kalenteri, mihin voi tallentaa syntymäpäivät ja muistuttaa joka vuosi). Ja olisthan voinut vaikka muutamaa viikkoa aiemmin vanhemmillesikin sanoa, että haluaisin syntymäpäivälahjaksi sitä tai tätä, niin olisivat hekin muistaneet. Itse pitää muistuttaa, jos tietää, että yleensä eivät muut muista! Tiesit kuitenkin, ettei viime vuonnakaan kukaan muistanut, niin asiasta mainitseminen olisi ollut aiheellista. Jos ensi vuonna syntymäpäiväsi lähellä mietit muistaako kukaan, niin mieti tätä vuotta, menneisyys on paras tulevaisuuden ennustaja. Jos tiedät, että joku asia on aina ollut näin, opi elämään sen kanssa tai yritä muuttaa omaa käytöstäsi, et voi muuttaa muita.
      Onnea minulta!

      • kahdenlapsenäiti

        Ei omia vanhempia tarvitse muistuttaa syntymäpäivistä! Niiden, jos kenenkin tulisi juhlapäivät muistaa. 18-v on tärkeä päivä aikuisuuden kynnyksellä, moni asia muuttuu eikä pelkästään ikä.
        Vilpittömät onnittelut!


    • nananaaa

      Paljon onnea ja ihania, aurinkoisia kesäpäiviä :)

      Toivon että vanhempasi vielä tajuavat ja katuvat, koska lapsen syntypäivän unohtaminen on ikävä juttu riippumatta vuosista.

      ps. itse olisin ehkä sen verran pikkumainen, että kun joku seuraavan kerran ääneen puhuu serkkusi juhlista, kysyisin että miksi siitä vouhkataan kun sinuakaan kukaa muistanut ;)

    • TR

      ONNEA !!!!!!

    • <3za

      Onnitteluni täydestä sydämestä! Toivottavasti voit lohduttautua sillä, että sinua on nyt onniteltu enemmän kuin mitä (toivottavasti) serkkuasi tullaan onnittelemaan :) Järkyttävää, että omat vanhemmat unohtavat lapsensa synttärit. Toivottavasti tulevaisuus tuo sinulle paljon tosiystäviä joiden kanssa voit jakaa elämän ilot ja surut!

    • Miroh

      Onnea 18- vuotiaalle! :)

      • Anonyymi

        Onnittelut lähtee minultakin <3


    • Biiku

      Sinulle Oikein Paljon Onnea!!! Älä ole pahoillasi, usein itsekin unohdan sukulaisteni syntymäpäivät ja sitten paniikissa soittelen heille myöhässä, mutta lasteni syntymäpäiviä en kyllä milloinkaan unohda. Ei ole häpeä, vaikka muistuttaisit vanhempiasi, että täytimpä tässä 18v...Uskon, että he ovat vain kertakaikkiaan unohtaneet kaiken kiireen keskellä, mutta jo heitä ei todellakaan kiinnosta, niin sitten he ovat kyllä todella ajattelemattomia ja typeriä, sinussa ei se vika ole.

      • jkopo

        Tuhannet onnittelut täältä ♥


    • wamic

      huono provo!

    • Tuulta päin

      Minä vanhempi nainen ymmärrän tunteesi. Nykyään vain on niin, että pitää osata pitää ääntä itsestään koko ajan. Ujot ja hiljaiset jäävät syrjään. Tiedän kokemuksesta. Olen opetellut vuosien varrella ottamaan paikkani ja sanomaan mielipiteeni, vaikka huomion keskipisteenä en haluakaan olla. Rohkeutta ja paksua nahkaa pitää kasvattaa, jotta elämän kolhuista selviäisi.

      Noloja ovat läheisesikin, jos eivät ole muistaneet. Pidä pää pystyssä, älä kerjää sääliä vaan usko omaan arvoosi. Helppoja neuvoja, mutta pikku hiljaa mahdollisia toteuttaa. Jos olet epävarma ja ujo, älä sitä häpeile. Kauan kesti minunkin oppia topakasti toimimaan. Muista, että keskiverto suomalainen on kovin valikoidusti ystävällinen ja empaattinen. Lämpimiä ja huomaavaisiakin ihmisiä on. Kehitä tuntosarvet, jotta löytäisit heidät. Kun hyviä ihmisiä löydät, muista itsekin kohdella heitä hyvin.

      Onnea Sinulle! Elämä on vielä edessäsi. Kaikki hyväkin on mahdollista. Älä vähättele itseäsi. Muut pitävät siitä huolen. Ole itsesi paras ystävä.

    • ar'g

      Paljon onnea 18-vuotispäivänäsi ja tusinoittain onnellisia päiviä elämääsi!

      Toivoo: ystäväsi, joka unohti.

      • Essi_89

        Paljon Onnea! :)


    • äiti+lapset

      Paljon onnea 18-vuotiaalle! On hienoa päästä tuohon ikään, siitä se elämä vasta alkaa, ainakin itsenäinen osa sitä. :)

      Harmillista, ettei edes vanhempasi huomanneet onnitella sinua.. Se tekee minut hieman surulliseksi, ajatella sitä kuinka läheiset ihmiset eivät muista noin tärkeää päivää. Toivon, että tulevaisuudessa löydät rinnallesi puolison, jolle olet maailman tärkein ja joka muistaa sinua merkkipäivinäsi. Silloin aiemmin koetulla pahalla mielellä ei enää ole väliä.

      Lämmin hali minulta ja kaikkea hyvää elämääsi!  

    • otan osaa

      Otitko itse missään vaiheessa millään lailla puheeksi omia synttäreitäsi? Tarkoitan, että totuus on että itseään pitää joskus hiukan mainostaa. Ei ihmiset aina vaan muista asioita.

      Tosin sinun tilanteesi kuulostaa jo vähän turhan paksulta! Kyllä 18-vuotis synttäreitä yleensä ainakin hiukan odotetaan... Ja että synttäreistä on jo useampi viikko eikä kukaan ole mukamas tajunnut asiaa? Ymmärrän että tuntuu ikävältä. Itse kyllä ottaisin asian puheeksi. Joku kerta kun puhutaan serkkusi synttäreistä, niin huomauta vaikka väliin hiukan sapekkaasti: "Muuten. Satuitteko huomaamaan että minäkin olen ollut 18 jo pari viikkoa?"

      Jos et ota asiaa puheeksi se todennäköisesti jää kaivertamaan todella pitkäksi aikaa. Minusta kysyminen ei ole lapsellista. Lapsellisempaa on jäädä vatvomaan asiaa sen sijaan että ottaisi siitä selvää. Sinulla on oikeus vaatia hyvitystä henkisestä tuskastasi!

      Onnittelut jälkikäteen ja toivottavasti perheesi korvaa erheensä kymmenenkertaisesti!

      • ..........

        Sitä mieltä olen. On kalenterit ja muut muistuttamassa. Jos se syntymä päivä vanhemmilta unohtuu niin ei siinä mikään auta. Itse en unohtaisi koskaan lapseni syntymä päivää En koskaan


      • Ihme...
        .......... kirjoitti:

        Sitä mieltä olen. On kalenterit ja muut muistuttamassa. Jos se syntymä päivä vanhemmilta unohtuu niin ei siinä mikään auta. Itse en unohtaisi koskaan lapseni syntymä päivää En koskaan

        ... mutta kyllä mä ainakin tunnustan, etten muista useimpien kavereiden, puolison sukulaisten tai vaikka työkavereiden syndejä. Näkeehän ne feissarista jos / kun haluaa onnitella.


      • otan osaa
        .......... kirjoitti:

        Sitä mieltä olen. On kalenterit ja muut muistuttamassa. Jos se syntymä päivä vanhemmilta unohtuu niin ei siinä mikään auta. Itse en unohtaisi koskaan lapseni syntymä päivää En koskaan

        Olen itsekin sitä mieltä että pitäisi muistaa. Mutta toisaalta en halua "testata" ketään sillä, että jätän mainitsematta asiasta ja sitten näytän pitkää naamaa ja pidän mykkäkoulua, kun joku ei muista. Silloin kun lapsi asuu kotosalla juhla varmaan yleensäkin tulee mieleen jossain välissä. Kutsutaan vaikka sukulaisia kylään. Mutta jos lapsi on jo vaikka muuttanut maailmalle, ajatus ei välttämättä ole koko ajan läsnä arjessa.

        No, häpeä myöntää, mutta minä voisin kyllä unohtaa jonkun läheisenkin ihmisen syntymäpäivän. En tekisi sitä pahuuttani, eikä se todellakaan tarkoittaisi, että hän olisi minulle yhdentekevä ihminen. Varmastikin olisin jossain välissä miettinyt että: "ai niin on ne synttäritkin..." Mutta sitten voisin taas unohtaa, jos olisi paljon jotain muuta mielellä ja ellei kukaan muistuttaisi. Mutta parin viikon aikana ja varsinkin jos toisen sukulaisen 18-vuotisjuhlistakin on ollut puhetta heräisin takuuvarmasti kylmänhikisenä joku aamuyö sängystäni...

        Näin EI SAA käydä! Mutta se ei tarkoita etteikö näin voisi käydä :( Siksi minusta kaikkien kannalta on kiva, jos asian yksinkertaisesti ottaa puheeksi. Pyytää ihmisiä synttäreilleen tai jotain. Se olisi aikuista ja kohteliasta. (En puhu nyt kirjoittajan henkilökohtaisesta tilanteesta. Sitä että koko suku unohtaa ja vielä noin pitkäksi aikaa, ei voi kuitata helposti edes törkeällä huolimattomuudella.)


    • 42

      Synttärit on keskellä heinäkuuta kun kaikki tutut on lomilla ties kuka missä, ja nimipäivä on juuri joulun alla.

      Yleensä kukaan ei muun hössötyksen keskellä muista kumpaakaan.

      Onnittelut kuitenkin vähän jälkeenpäin!

      Ei kannata ottaa liikaa pulttia moisesta.

      • 45v

        Eipä minullekaan minullekaan montaa onnittelua tullut eli ei yhtään. Vaikka en nyt sen enempää pitänyt ääntä omista synttäreistäni, niin ei ne läheisetkään muistaneet. Enkä viitsinyt enää jälkeenpäin alkaa kenellekään kettuilemaan.

        Paljon onnea kuitenkin kaikille, joita ei ole kukaan muu muistanut!


    • pöpöpö

      PALJON ONNEA 18w on ihana ikä ! Sen saa elää vain kerran niinkuin jokaisen vuoden!
      Nauti siis täysi ikäisyyden ensimmäisestä , ota ilo irti ;) !

      Ikävää että lähimpäsi noin tökerösti unohtivat sinun päiväsi !!
      Itse muistan että kämppikseni laski innokkaamin päiviä täysi ikäisyyteeni kun itse ja perhe järjesti suvulle kunnon kaukku kahvit täysi ikäisyyden kunniaksi. Enkä varmaan tule sitä ihan heti unohtamaan.
      Minusta jokainen on arvokas ihminen niin myös SINÄ ja olisit ansainnu isot synttäri siinä missä kukatahaansa muu !! Serkkusi ei ole millään tapaa sinua arvokkaampi eikä parempi. Sinä kun olet ainut sinä tällä planeetalla ja sinua ei voi kukaan korvata ! :) muista se ;) !

      Läheisillesi voit vihjailla ihan huoletta että muistatteko mikä päivä oli (syntymäpäiväsi päivämäärä) tuona päivänä?? Tapahtukohan silloin jotain ?? jos eivät tajua niin voit vaikka kysästä et "täytitiköhän 18w ? " tai ihan vaan suoraan sanoa että tais tulla mulla se täysi ikäisyys täyteen !! Luulis että nolostuvat siinä vaiheessa !! Jokatapauksessa sulla on täysi oikeus huomauttaa asiasta !! :)

      PALJON ONNEA VIELÄ KERRAN!! :)

      • ohikulkija täällä

        Onnea ihan kamalasti. Tulee vielä monia synttäreitä. Häpeä niille jotka unohtivat.


    • Filosofi 1954

      Et ole ainoa. Täytän kohta 56vuotta ja minua ei ole koskaan kukaan muistanut milläänlailla. Mutta jos siitä selviää, ettei kukaan välitä, on aika vahva ihminen. Surullista...... Onnea vaan sulle!

      • ikäihminen minäkin

        ..... Filosofillekin. Toivon ettei sinun tarvitsisi tulla tässä mielessä vahvaksi vaan vielä saisit ihmisen/ihmisiä, jotka välittävät.


      • 55 ja puolikas

        Ei ikinä koskaan kukaan...ei edes viiskymppisiä sukulaiset milläänlailla...
        Muistan aina yhdet 590v päivät jotka eräs tuttu järjesti. Kakut ja vermeet....yksi ihminen tuli vaikka
        oli kutsut laittanut. Noloa, se oli tosi noloa. Häpesin sen sukulaisia....
        Parempi toisaalta ettei muisteta, ei joutuisi tuohonkaan tilanteeseen.


      • Väinö E.
        55 ja puolikas kirjoitti:

        Ei ikinä koskaan kukaan...ei edes viiskymppisiä sukulaiset milläänlailla...
        Muistan aina yhdet 590v päivät jotka eräs tuttu järjesti. Kakut ja vermeet....yksi ihminen tuli vaikka
        oli kutsut laittanut. Noloa, se oli tosi noloa. Häpesin sen sukulaisia....
        Parempi toisaalta ettei muisteta, ei joutuisi tuohonkaan tilanteeseen.

        Myös minulle kävi noin. Olen lapseton mies, onnellisesti naimissa kuitenkin. Kun 50 tuli, niin muut unohtivat. Ei sukulaisten onnitteluja, ei edes sisarusten onnitteluja. Olin maininnut töissä parille kollegalle että viisikymppiset on kohta tulossa ja sitten kävikin niin että asia melkein muistettiin ja töissä järjestettiin juhlat viikkoa aikaisemmin, mutta ne järjestettiin eräälle kollegalleni joka täytti silloin 50 vuotta. Hän sai lahjaksi kellon kaiverruksineen ja kakkukahveet. Kun minun aikani viikko sen jälkeen tuli, niin se tuli ja meni samanlaisena työpäivänä kuin aikaisemminkin eikä kukaan maininnut vuosipäivästäni mitään.

        Vaimolle valehtelin, kun vaimo oli ihmetellyt sukulaisten välinpitämättömyyttä vaikka oli kakut laittanut ja pyytänyt juhliin, että töissä oli sentään kahvitettu ja onnea toivoteltu. Onneksi en ollut huomannut kertoa vaimolle kollegan saamasta lahjasta.

        Että viisikymppiset juhlittiin sitten kahdestaan vaimon kanssa ja samana iltana kesken kaiken serkku vielä soitti ja kysyi saisiko siskon autolle hinausapua.


    • Toinen laita

      Onnittelut näin jälkikäteen :)

      Itse tosin kovasti odotan sitä vuotta kun ei muistettaisi. Viimeiset 26 vuotta synttärit on tavalla tai toisella päättynyt aikamoiseen kaaokseen aina. 10 vuotta olen jo puhunut etten halua muistaa koko synttäreitä mutta aina joku keksii jotain ja katastrofi on taas kehitteillä.

      Toisaalta kaikki ei ole samanlaisia piittamattomia paskiaisia kuin minä. Ne synttärit mitkä olen unohtanut ja niistä on sittemmin muistutettu olen takuulla muistanut seuraavan kerran :)

    • Dup

      Yksi vauvapalstalainen myöskin täällä toivottelee lämpimästi onnea.

    • Juuti

      Onnea ja Iloa, satatuhatta kiloa :) sinulle "Yksinäinen"! Voi kunpa tietäisin osoitteesi, keräisin ystäväni ja tultaisiin jonossa oven taakse kukkakimput sylissä jokaisella. Saisi sitten nolostella ne jotka eivät ole muistaneet !! Kyllä 18v on tärkeä päivä!! Ihanaa että täällä ihmiset onnittelee, kyllä livenäkin saisi olla tälläistä yhteisöllisyyttä :)

    • 1234wertyu

      Kyllähän toi 18 on tärkeä ikä! Prkl... noh siitä muistamisesta; en itsekkään muista onnitella ketään ellen satu facebookissa näkemään ilmoitusta synttäreistä. Silloinkaan en aina tajua. Tämmöseks tää on menny.

    • Äiti ja tyttö 21v

      Erittäin paljon onnea ja lämmin halaus myös  

      • vanhahkokojo

        Ja muistan tasan kerran saaneeni synttäripäivänä ihan yllärinä kukkia.

        Kukaan ei ole koskaan järkännyt minulle mitään synttäreiksi.
        Siskoni on ainoa joka muistaa jos muistaa. Aina ei muista.
        On sentään joskus ostanut lahjan,joko ennen tai jälkeen...

        Mutta mitään synttäribileitä tai tilaisuutta ei ole minulla koskaan ollut. Mutta väliäkös tuolla,vanhenen ilman juhliakin.


    • 57v.

      Tiedän tunteen ja olen puolestasi pahoillani,meitä ihmisiä ,kun on monenlaisia.
      Kurjaa on tietysti se ettei omat vanhemmat edes sinua muistanut mitenkään.Itse olen jo vanhempi (paljon vanhempi ),mutta ei minuakaan muista kukaan ,kun täytän vuosia,ei omat lapsetkaan.
      Voin vain sanoa ,että siihenkin ajan kanssa tottuu,niin kuin yksinäisyyteenkin.

      Mutta ehkä sinä saat joskus oman perheen ja sitten voitte viettää myös sinun synttäreitä.

    • ÄITI - MUORI

      OIKEIN PALJON HALEJA SINULLE!!! ITSE MUISTAN OMIEN POIKIENI SYNTTÄRIPÄIVÄT. 24.12 JA 22.8 .... JA MYÖS KAIKKIEN KUMMILASTEN.....

    • Onnittelija

      Onnea sinulle jälkikäteen  

      • Aariko223

        Joo, onnea multa tosi paljon jälkikäteen! *Valtava halaus koko luokalta*


    • ar....

      Sydämellisesti toivotan sinut tervetulleeksi meidän aikuisten joukkoon.

      Ei ole ollenkaan säälittävää "marista" - kas muistikatkolaisia on maa pullollaan. Hehän sitten kyllä tekevät tiettäväksi omat synttärinsä puolelle Suomelle.

      Älä välitä. Minulta saat kahdeksantoista hehkeätä ruusua, iki-ihanan lahjan, halauksen ja pitkän iän toivotukset.

      • yks onnittelija

        Perhonen pieni, kultasiipi,
        saapuu sinun luo,
        hyvän onnen toivotuksen
        mukanansa tuo.


    • vp

      Unoha sukulaiset ja vaiha ystäväpiiri!!!!!

      • vcvbnm

        Jotakin tuollaista taitaa jo olla menossa, kun on noin käynyt.


    • 30 ja yli

      Jos sinulle onkin järjestetty yhteiset yllätysjuhlat serkkusi kanssa? Ja jos muutakin ylläriä on tiedossa...? Tuskin sinua on unohdettu.. Tai jos ihmiset luulivat, ettet halua juhlia? Välitätkö yleensä juhlista vai unohdatko ne mieluummin?

      • Ylläriä luvassa!

        Aloittajalle tulee varmasti ylläri kolmikymppisenä kun se menettää neitsyytensä serkkunsa kanssa ja tulee raskaaksi hänelle. Eikä aloittaja edes saa yhdynnässä orgasmia.


    • Jani_asd

      Onneksi olkoon!

    • MINÄ!

      ole onnellinen. Minä en aikoinaan välittänyt 18v-syntymäpäivistä, en ylioppilaaksipääsystä, en valmistumisista, Ja silti,,, aina joukko sukulaisia, naapureita mitä lie, oli oven takana. Seuraava pyöreäni on 50, enkä vieläkään vietä sitä -kään. Nauti olostasi, ainakin minä olen kade sinulle.

      • Olli3e4

        Miksi aloittajan pitäisi olla onnellinen? Siksikö, että hän on saanut kohdalleen, jotain sellaista, mistä SINÄ kenties pidät (totaalihiljaisuus merkkipäivinä), mutta ota huomioon, että HÄN ei pidä siitä. Empatia, mitä se on?


    • rosapanda98

      Biologinen isäni ei muistanut minua ja sukulaisetkin unohtivat paitsi serkkuni joka asuu Ruotsissa ja meillä oli iso riita MUTTA HÄN MUISTI ONNITELLA MINUA. Nyt olen 11.w

    • minäpäminä123

      Onnittelut täältäkin! Tiedän miltä tuntuu kun kukaan ei huomioi syntymäpäivänä. Voit kuitenkin juhlia omin päin tekemällä jotain mikä sinusta on kivaa.

      Syntymäpäiväkortti sinulle:
      http://tinyurl.com/dy3pqu

    • neito_a

      Paljon onnea sinulle! Olet hieno tyyppi ja älä unohda sitä. Jos joku ei muista sun synttäreitä niin se on hänen ongelmansa ja häpeänsä. Sinun kirjoitustyylistäsikin näkee että olet fiksu ja tulet varmasti selviytymäänb elämässä hienosti. Opiskelu ja muut elämänmuutokset varmasti tuovat sinulle oikeita ja aitoja ystäviä. Iloista kesää sinulle :)

      • xc

        niin monelta unohtuu. Mites on, onko serkkusi itse puhunut synttäreistään vai mikä muu asia tekee niistä paremmin muistettavat.
        Ennen sanottiin, että "kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse". Pätee vielä tänä päivänäkin.
        Onnea sinulle oikein paljon!


      • synttäreistä
        xc kirjoitti:

        niin monelta unohtuu. Mites on, onko serkkusi itse puhunut synttäreistään vai mikä muu asia tekee niistä paremmin muistettavat.
        Ennen sanottiin, että "kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse". Pätee vielä tänä päivänäkin.
        Onnea sinulle oikein paljon!

        Minullekin on useasti käynyt vähän samalla tavalla..
        Tällaista se vaan on, mutta haluan tässä toivottaa sulle OIKEIN LÄMPÖISET ONNITTELUT SYNTYMÄPÄIVÄSI JOHDOSTA:)


    • PikkuSini24

      mitä kummaa, ei ole reilua tuollainen!

      ONNEA ONNEA ONNEA 18V!! WOHOOO!

      ^^, Hieno ikä, nauti :)

    • Suskiiiiiii

      Halusin minäkin nyt onnitella, PALJON ONNEA! Toivottavasti nämä tekstit edes vähän piristävät.

    • piku63

      Lämpimät Onnittelut ja kaikkea parasta elämääsi :)

      • tutulta kuulosti

        Rutkasti onnea täältäkin!!! Jopas on tökeröä mutta ikävä kyllä tuttua, meidän suvussa on myös näin. Mutta voi vitsi ihana ikä silti tuo 18:sta.


    • Juhlat

      Täältä vaikkakin vähän myöhässä! :D Oon ollu aina sitä mieltä että ikä on vaan numero mut tuo maaginen 18v on jotain muutakin - vapautta! Ja sitä sietäis juhlia ja muitten muistaa. Itellä meni 18v synttärit muita juhliessa. Kihlajaiset ja erään kaverin isän 50v synttärit tuli tuona päivänä kierrettyä. Omat juhlat jäi juhlimatta joten tiedän miltä susta tuntuu. Mut anyway, onnittelut vielä ja hyvät kesänjatkot!

    • Onnentoivottaja

      Onni ja ilo siunatkoon kaikki elämäsi päivät.

      Loukkaantumisellesi on täysi syy. Yritä antaa kuitenkin itsellesi se lahja loppuelämäksesi, ettet katkeroituisi. Laita WC:n seinään kirjanpito, kuinka paljon saat nyt netin kautta onnitteluja ja muista ajatella, että olet onnittelusi ansainnut. Osoittaa läheisiltä vain huonoa käytöstä, etteivät huomioineet / onnitellet sinua. Se, ettet ole nostanut asiasta meteliä, osoittaa Sinun kypsyyttäsi -tuore täysi-ikäinen.

    • paljon onnea..

      ..vaan!
      Paljon onnea, Aloittaja,
      paljoooon onnnneeeaaa vaaaan!

      Kuuden lapsen äiti onnittelee halauksen kera!

    • Crede_Mihi

      Todella paljon onnea täysi-ikäisyyden johdosta! Juhlit nyt niin paljon, että järki lähtee! :D

    • yx toimittajarenttu

      Hei! Älä masennu moisesta kohtelusta. Nykyaikana ihmiset ovat kovin itsekkäitä, valitettavasti. Syntymäpäivien merkitys tuntuu monilla kadonneen. Entisaikaan ihmiset pitivät kovin tarkasti huolta merkkipäivistä, niitä seurattiin tarkasti kalenterista ja myös juhlittiin. Luulisi, että se on nykyisten kännyköiden, facebookien ym aikana helppoa, mutta ei. Ikäviä ihmisiä!
      Itsellenikin on käynyt lähes samalla tavalla. Hiljakkoin täytin pyöreitä ja varauduin 15 vieraan tuloon, jotka olin kutsunut eikä kielteisiä vastauksia tullut. Kolme saapui. Onneksi tulkitsin ihmisten mykkyyden oikealla tavalla enkä varannut suuria tarjottavia, limusiinia jne. juhliani varten. Kolmen saapujan kanssa - joita arvostan nyt yli kaiken - pidimme poissaolevienkin edestä silti hauskaa.
      Olen samaa mieltä kuin muuan vastaaja edellä: kuka kissan hännän nostaisi ellei kissa itse. Sinä ilmeisesti vaaatimattomana persoonana et muistuta muita, että "kohta on sitten synttäritkin, kai tuut" tms. Jos on asiasta hiljaa niin ihmiset unohtavat (tosin ajattelepa tuota minun tilannettani, muistutin kaikkia ja silti suurin osa hylkäsi, se on vielä pahempi tilanne).

      Suosittelisin silti sinulle jatkossa, että pidä tosiaan itse meteliä asiasta, kun synttärisi lähestyvät. Ja lähetä tekstarilla tai postikortilla (vielä parempi!) kutsu bilettämään reilusti ennen päiviä. Tämän elämä minullekin on opettanut. Eihän kukaan näitä merkkipäiviä muista, ellei itse muistuta.

      Suuret halit ja onnittelut Sinulle! Kyllä se elämä vielä hymyilee - pois yksinäisyys!

      • gfvdcfvgbn

        Ne muut on itsekkäitä...


    • myöhässä

      Paljon onnea!

    • raqu

      Mullakin kohta 18. synttärit edessä. Viime vuonna sain mummilta onnittelutekstarin hieman myöhässä, saa nähä tuleeko tänä vuonna sitäkään.
      Onnea Sinulle  

      • Liian paljon

        Mullakin on kohta synttärit. Täytän 20 vuotta.

        Taas on niin mieletön meno kun sukulaiset on tilanneet mökin viikonlopuksi ja äiti tilasi kakut ja muut virvokkeet ja ystävät tilasivat jonkun soittajan ja valot ja kaksi taksia että muut ystäväni saadaan haettua. Sinänsä ihan hauskaa ettei tarvitse itse tehdä itselle synttäreitä, mutta kyllä se väsyttää kun pitäisi olla koko ajan hymy naamalla ja tehdä kaikkea sitä mitä muut ovat suunnitelleet perjantain ja lauantain ohjelmaksi.


    • Seala

      Paljon onnea täältäkin! Nyt sitten se eka kesä täysi-ikäisenä, muista pitää hauskaa mutta se järki kädessä :) Sinuna etsisin uusia kavereita ja nyt kyllä niitä vanhempia muistuttaisin noista sun synttäreistäs, muuten tuo jää sua helposti kaihertamaan.

      Mutta vielä kerran, Onnea onnea onnea!

    • renkooli

      ... minulle tuli todella paha olo puolestasi.Häpeän vanhempiesi puolesta!Olen 57 vuotias,meillä on tytär 36 v. ja
      poika 25 v.Emme koskaan ole unohtaneet onnitella heitä synttäri- ja nimipäivinään.Olemme sopineet,että lahjoja ostetaan mm. 18-vuotiaalle ja "tasavuosia" täyttävälle.Lahjatkin ovat käytännöllisiä,sellaisia,mitä he
      kotiinsa tarvitsevat.Ei tarvitse olla kallista,pääasia on kun MUISTAA!
      Sinuna en vast´edes olisi tietävinäänkään muiden synttäreistä ym. muistamisista.Enkä myös menisi serkkusi
      juhliin.Kauheaa minun vanhan mamman antaa tällaisia neuvoja,suututtaa vaan niin paljon puolestasi.
      Sydämestäni haluan ONNITELLA SINUA JA TOIVON KAIKKEA HYVÄÄ ELÄMÄSI MATKALLE!

      Lämmöllä sinua ajatellen:kahden lapsen äiti

      • jhbvvbn

        Ihanaa, että häpeät hänen vanhempiaan. Onnea.


    • Elllla

      Paljon onnea sulle täältäkin!! :) Aika törkeetä kyllä että ei ees sun omat vanhemmat muistanu sun synttäripäivää :( Tuntuu varmasti tosi pahalta :( 18 on kuitenkin niin merkittävä ikä et pitäs vanhempien tollanen kyllä muistaa! Kannattaa jossain vaiheessa tosiaan ottaa esille sun synttärit, kun muut taas jauhaa serkkus synttäreistä :)

    • tätivanhus.

      Oikein vilpittömät onnentoivotukset ja halaukset. Olisinpa vielä noin nuori!! Käytä elämäsi hyvin!

    • Pukki ja bonanza

      onnea! t.joulupukki

      • RMS11

        Kaikista lämpimimmät onnittelut täältäkin ja hyvää fiilistä aikuistumisen tielle!


    • marska77

      Oikein paljon onnea täysi-ikäiselle! :)

    • herra frt

      Paaljoonn onnea vaaan, paaaljon onneeaa vaan....

      Lämpimät synttärionnittelut!

    • hymyileläpikyynelten

      HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ SINULLE PIKKUINEN. :D
      Itse olen jo yli 40v eikä kukaan ole koskaan onnittellut tai muistanut minua. Meitäkin on.
      Huomaamattomia takarivin Taaveja . Sellaista se elämä on. Jotkut ovat tuomittuja jo syntymästään.

      • samip1

        onneksi olkoon! =)


    • JP

      VASTAUKSIA: 105 LUKUKERTOJA: 3115. Kyllä täällä vaan löytyy ihmisiä, joita kiinnostaa! Onnea sulle ja kaikkea hyvää elämässä! :)

    • paljon onnnea:-)

      Mietin, että jospa toruisit vanhempiasi ja mainitsisit, että täytit juuri 18 vuotta ja missä ne onnittelut viipyy? Sinäkin olet arvokas ihminen. Sitä voi jopa vaatia pikkuisen ihmisiä huomaamaan: Hei, minäkin olen olemassa, te mokomat unohditte! Pitäiskö mun nyt loukkaantua ja olla yhtä ilkeä teille??
      Sinäkin olet tosiaan arvokas ihminen, muista se myöhemmin myös. Ympärilläsi olevat ihmiset taitaa olla typeryksiä tai vähän enemmän kuin hassuja, jos eivät noin suurta merkkipäivää huomioi kuin 18 v.!
      Päin kasvojakin voi huutaa: Te hassut ihmiset ette ymmärrä, että mullakin oli syntymäpäivä!!...

      Onnea vain miljoona kertaa. 18 vuotta on kyllä iso merkkipäivä:-)

      Sitä voi mennä vaikka ravintolaan ja tilata baaritiskillä olijoille kierroksen olutta ja kertoa paikallaolijoille, että täytin 18-vuotta ja kukaan ei lähipiirissä muistanut. Pakko juhlistaa edes jollain tavoin..

    • En vietä...

      Olet järjestänyt jotakin murhetta kuten nuorilla on aina välillä tapana ja kukaan ei nyt innostunut takiasi. Muuten vaikea käsittää, jos kerroit totuuden. Paitsi, jos olet painokkaasti ilmoittanut, että synttärien viettäminen on ihan tyhmää etkä halua pitää sellaisia.

    • mirimariska

      Nuori ihminen, 18 v, kukaan ei muistanut ei edes vanhemmat.

      Kun muitten synttäreitä höösätään, älä osallistu mihinkään lahja- yms. keräyksiin, älä reagoi mihinkään suvun, ns. ystävien kutsuihin, soittoihin

      Kaikki me ollaan samanlaisia ihmisiä, on vaan pöljiä vanhempia, odottavat kuitenkin 'palvontaa' joka juhlapyhä-merkkipäivä-jne jne, unohda kaikki sellaiset. Alkuun on kiusallista, mutta se sujuu kun miettii omia merkkipäiviään ja ketkä muistivat oikeasti ja ketkä muodon vuoksi vai muistiko kukaan. Vanhemmuus ei tarkoita sitä, jotta lasten pitää kumartaa olivat he sitten mitä tahansa itse ja miten kohtelevat erilailla lapsiaan. Ei sellaisia vanhempia tarvitse muistaa. On kliseitä anteeksiannosta etc etc mitä se lieneekin, tyhmää pajatusta, haetaan vain omalle tunnolle vapautusta. Sekin on - tapana kun on - kummallinen ajatusmaailma, jotta lasten pitää 'kunnioittaa, kiittää....' vaikka vanhemmat aiheuttaisi elinikäisen trauman teoillaan.

      Sukulaisissa riittää joka lähtöön, yhdelle haalitaan puoli valtakuntaa lahjaosallistumisiin, toiselle ei mitään viestiä keneltäkään. Sellaisten sukulaisten vastaavat merkkipäivien muistamisodotukset, siinähän odottavat. Ei sellaisia sukulaisiakaan tarvitse. Mitä muodollisuuksilla tekee, jos ei ole aitoa ihmisen muistamista, ei muodollisuuksiakaan - näinhän on aina tapana ollut - tapahtumiakaan tarvita. Niillä ei ole mitään merkitystä, paha olo vain tulee kun huomaa tekopyhät lässytykset.

      Kaikki tuo edellä on kovaa, mutta siihen tottuu ja ihmisiä on muitakin kuin vanhemmat ja sukulaiset. Sulje yksi ovi ja avaa uusi ovi....... Emme mahda mitään jos joka sukuun pitää leimata mustalammas, joko kateudesta, syy voi olla aivan mitä tahansa, pitää vain olla se syntipukki jonka niskaan kaikki sonta kaadetaan, jotta omat pesät kuvitellaan pysyvän puhtaina.

      En tiedä onko alkuviesti provo, mutta surullista luettavaa kuitenkin, uskon ja tiedän että tuollaista on paljon ja sitten ihmetellään kun joku voi huonosti on sitten nuori tai vanha.

    • La Fée Verte

      Ymmärrän, että varmasti tuntuu pahalta, jos kukaan ei muista. Koska sinulle on tullut noinkin merkittävä vuosiluku mittariin, on aika kummalista, jos ei kukaan noteeraa. Mutta muista, että se ei johdu sinusta, vaan heistä jotka unohtivat. Ehkä heillä on asioiden priorisointi mennyt hiukka sekaisin. Se, että serkkuasi muistetaan jo etukäteen, ei varmaan johdu siitä, että hän olisi parempi tai sinä huonompi. Luulenpa, että hän on kiinnittänyt enemmän ihmisten huomion omiin merkkipäiviinsä tai on muutenkin "aktiivisempi" näissä asioissa.
      Onnea Sinulle vielä kerran. Kyllä Sinua muistetaan:))

      • jhcfgvbnm

        Mistä helkkarista te tiedätte, mistä on kysymys? Aasit!


    • En usko

      Kun aloin lukea juttuasi, niin ajattelin että olet joku viisi-kuusikymppinen jolla ei ole enää vanhempia eikä sisaruksia elossa. Mutta sitten näin että täytit 18???????????????????????????????

      Tämä on kyllä niin täysin uskomaton juttu, että vahvasti epäilen provoksi. Jos tosiaan on totta, niin muutama juttu tulee mieleen:

      - oletko lestadiolais- tai muusta hörhöperheestä, niin että teillä on yli 15 lasta?
      - ovatko vanhempasi rappioalkoholisteja tai esim. pössöttelijöitä? Ovat päivät pitkät joko umpikännissä tai sitten pilvessä?

      Nuo vaihtoehdot jotenkin selittäisivät tilannetta. Jos on paljon lapsia niin juuri ja juuri voisi tajuta että jonkun syntymäpäivä unohtuu. Ja jos on koko ajan pönttö sekaisin, niin ei siinä muista omaa syntymäpäiväänsäkään.

      Mutta ei YHDESSÄKÄÄN normaalissa perheessä unohdeta lapsen mitään syntymäpäivää, saati sitten jos lapsi täyttää 18 eli tulee täysi-ikäiseksi. Sehän on todella suuri juhla!

      Ei, kyllä tämän on pakko olla provo.

    • Heppa222

      Onnee vaan kovasti. Mahdollisuuksia on nyt monia. Nauti elamasta.

    • Sariiii

      Onnea todella paljon täysi-ikäisyydestä! Susta on muuten tullut nyt "julkkis" :) Että poikihan tästä jotain kivaakin ;)

    • jhgffghj

      Sitä tarvitaan. Vanhempasi ovat nyt virallisesti huonoja, senkin itsekäs kakara. Pukeudu nyt enkelin siipiin.

      • Lave89

        Onnea ja menestystä elämään 18-vuotiaalle! *iso virtuaalihali* Tärkeä etappi saavutettu.


      • a.s.
        Lave89 kirjoitti:

        Onnea ja menestystä elämään 18-vuotiaalle! *iso virtuaalihali* Tärkeä etappi saavutettu.

        Jumalan siunausta!Elävä Jumala Jeesus Kristus rakastaa sinua!


    • Yksin, ei yksinäinen

      Lasteni mummo muisti heitä, "sitten kun on rahaa" Läheskään aina sitä päivää ei tullut. Pettymys oli heillä suuri. Pienempinä he odottivat, että "jokohan mummolla on rahaa", aikaa myöten huomasivat turhaan odottavansa. Sitä päivää ei tullut. Elämä opetti, että ei kannata odottaa.
      Sama juttu oli muidenkin juhlien kohdalla.

      Siispä älä välitä. Tee jotain joka sinusta on mukavaa, mene elokuviin, jumppaan, uimaan ja sen jälkeen hyville pullakahveille ja juhli syntymäpäivääsi. Tai osta joku pieni lahja mitä olet jo kauan haaveillut. Käy pyöräilemässä tai kävelyllä ja istu puistonpenkille hyvillä mielin, nauti kesästä ja ympärilläsi olevista ihmisistä. Kuuntele lintujen laulua, liikenteen melua tai ihan sitä mistä pidät eniten.

      Sydämelliset onnittelut sinulle. Kaikea hyvää elämääsi. Elämässä pärjää yksinkin, masentua ei kannata.

      Rakkaudella

      • juha400

        Wau! Oikein hirmupaljon onnea:) 18-vuotissynttärit on oikeesti sellanen merkkipaalu jota voi juhlia kunnolla...liekkö mitään yhtä merkittävää syntymän jälkeen..no ehkä 50;n sivuuttaminen...
        Mut se et jäit ilman huomiota ei tee susta yhtään sen merkityksetömpää kuin kenestäkään muustakaan..se et jäit ilman huomiota osoittaa vain sen et ympärilläsi on hiukan huonokäytöksisiä ihmisiä...
        huomauta asiasta heille..kerro et sinulle päivä oli tärkeä...


    • Onneks olkoon munkin puolesta, on tosi syvältä kun kukaan ei vaan muista tärkeitä päiviä, ei munkaan synttäreitä varmaan muista kukaan =D mutta hei, pidä lippu korkeella =) Tuu tänne Harjavaltaan päin, voin ostaa sulle oluen =)

    • pese suu saippualla

      ...maailma pullollaan ja sinä pikkuprinssi/prinsessa märiset tuota kuin viimeistä päivää. häpeä!

    • KIKI67

      MYÖHÄSTYNEET SYNTYMÄPÄIVÄ ONNITTELUT SINULLE! TERVETULOA AIKUISUUTEEN!

    • iso äijä

      Onnittelut merkkipäiväsi johdosta. Ja suosittelen että jätät serkkusi synttärit väliin vastalauseena. sinulla on tähän täysi oikeus olethan aikuinen.

      • hgfvcxcvb

        Eikö pitäisi olla itse viisaampi, että on varaa valittaa? Taitaa olla oman navan kaivelijoille mahdoton asia ymmärtää.


    • +

      Myöhästyneet onnen toivotukset sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi...

    • joku vaan

      Oikein paljon onnea sinulle täysi-ikäisyyden johdosta :) Nyt kun on näin hyvät ilmatkin niin käy ihmeessä teranssilla ainaki parit ottamassa sen kunniaks :)

    • ----kesäheinä-------

      Se on toiminut, voin kertoa. Kerron aina niille, jotka asuu samassa osoitteessa, että mun synttärit lähestyy..... HUOMIO HUOMIO!!! Ja tässä tulis toiveet.............. Muistutan useaan otteeseen ja en ole jäänyt ilman onnitteluja tai lahjoja. Minusta tämä on parempi tapa kuin odottaa viikkoja etukäteen ja pettyä juhlapäivänäi. Tapani on tuonut hauskuutta muillekin. Lahjatoiveeni eivät ole kalliita.

      Yllätävän moni muistaa onnitella synttäreiden johdosta. Moni elää vain kiireistä(?) omaa elämäänsä. Muistan omat 18v synttärit. Olisin jäänyt silloinkin ilman onnitteluja ja bileitä, ellen olisi itse aktiivisesti niitä mainostanut. Varmuuden vuoksi kävin ostamassa itselleni kakun, mutta sain onneksi toisenkin kakun, tosin tarkalleen samanlaisen.

      Lopuksi: Onneksi olkoon! Elämä on edessäsi, olispa vielä itsekin 18v!

      • ----kesäheinä-------

        "Yllätävän moni muistaa onnitella synttäreiden johdosta."

        Siis unohtaa onnitella.....tietysti......... :)


    • =)

      Myöhäiset syntymäpäiväonnittelut!!!!!!!!! =D

    • kiisu1221212

      RAkas ystävä!

      MUn pitkäaikainen poikaystävä jätti mut syntymäpäivänäni. Vieläkin masennun aina synttäreiksi, mutta onneksi ne ovat vaan kerran vuodessa. Inhoan pakkohalauksia ja pakkokukkia. Onneksi sulla kuitenkin on kavereita ? Mukavaa kesää! VAikutat masentuneelta, kokeile mielialalääkkeitä , saa lääkäriltä. Elämä alkaa hymyillä.

    • B-day present

      Eipä kyllä munkaan syntymäpäiviäni juuri kukaan koskaan muista.

      "It's my birthday
      No one here day
      Very strange day
      I think of you day
      Go outside day
      Sit in the park day
      Watch the sky day
      What a pathetic day
      I dont like this day
      it makes me feel too small
      I dont like these days
      They make me feel so small"

      • B-day present

      • -Jonttu-

    • jepppistää

      Tää juttu mainittiin myös tänään radio novassa. :DD

    • pahnanpohjimmainen

      Ettet vaan sattuisi olemaan perheen kuopus, niinsattu pahnanpohjimmainen. Vanhemmat sisarukset ainakin toivovat ettei se kuopus koskaan vanhenisi. Eikö laulussakin sanota, että pysy aina pikkuveljenä äläkoskaan kasva aikuiseksi, ei maailma lisää aikuisia halua. Tää voi olla sitä ikääntymisen pelkoa, sitä nuorimmaista peilattaan tavallaan omaan elämään ja vanhenemiseen. Kuopuksen ei haluta ikääntyvä koska vanhemmat sisarukset tuntevat itsensä liian vanhoiksi. Mutta taas omat vanhemmat jos unohtavat, niin siihen en oikein jaksa keksiä muuta syytä kuin sen, että ehkä on sattunut olemaan jotain muita isompia huolia, jotka ovat vieneet heiltä ajantajun. Mutta lohdutukseksi sanoisin sinulle, että ole aina itsesi paras ystävä, äläkä koskaan unohda omaa syntymäpäivääsi tai muutakaan merkkipäivää. Aikoinaan minäkin kuvittelin, että mulla on ystäviä, huomasin heidän merkkipäivänsä, muistin kortein, kukkasin, mutta omina merkkipäivinäni olin heille pelkkää ilmaa, lopetin ystävyyden.

    • 543543

      Oikein paljon onnea täältäkin!

      Kai muistat puolestasi onnitella vanhempiasi kun heillä on synttärit? Seuraavan kerran kun heillä on juhlat niin onnittele ja osta jokin lahja, tee hieno kortti jne. Luulisi viimeistään silloin tajuavan että heiltä on tainnut unohtua jotakin.

      • Pää pystyyn!

        Jos tuo nyt edes on tottakaan, että omat vanhemmat unohtavat lapsensa merkkipäivän eivätkä edes myöhemmin mokaansa huomaa, voisit ilahduttaa heitä kirjeellä heidän merkkipäivänään. Sisällöksi alkuperäinen kirjeesi ja valikoima osuvimpia vastauksia eli saamiasi myötätunnon osoituksia. Taitaisivat hieman nolostua, mikä olisikin hyvä. Jos eivät ymmärtäisi edes hävetä, olisivat tosi kammottavia ja rakkaudettomia, joihin sietäisi sitten ottaa etäisyyttä. Älä kuluta hermojasi heidän takiaan. Heidän typeryytensä ei todista, että sinussa olisi jotain vikaa. Onnea elosi tielle!


    • Onnittelija

      Hei,

      Hyvää myöhästynyttä syntymäpäivää sulle! "Säästelin" tätä videoo itselleni, mutta sä voit lähettää sen kaikille sukulaisilles, ystävilles, ja puolitutuille:

      The Vandals - Happy Birthday To Me
      http://www.youtube.com/watch?v=Sv-OYkGWOhE

      lyhyt ote biisistä:
      "How could you forget my birthday?
      That's really immature
      Fuck you for forgetting my birthday
      you didn't do what I say today"

      Onneksi olkoon! Kuten huomaat "ketään" kiinnostaa :)

    • hgfdsdfgs

      Eikä mikään ihme. Hakekaa vaan vikaa muista, niin viisastutte?

    • Reijo Vaan

      Onneksi Olkoon vaan !!! (Äläkä välitä - ei välittänyt Villekään..)

    • 6+2+2

      Kirjoituksesi herättää aika ikäviä muistoja. En itsekään muista että 18-vuotispäivääni olisi huomioitu vaikka perheeni oli ihan tavallinen. Itse asiassa se taisi alkaa jo 15-vuotissynttäreistäni.

      Nyt lähes 30 vuotta myöhemmin voin vain todeta että vanhempani ovat yhä elossa mutta en reagoi heidän syntymäpäiviinsä millään tavalla vaikka tayttäisivät pyöreitä vuosia.

      Itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi en missään tapauksessa "unohtaisi" heidän synttäreitään. Omista synttäreitäni en paljon välitä, mutta kissalleni järjestin aina harvinaisen näyttävät synttärit. Ja perinne jatkuu yhä vaikka misu on jo siirtynyt kissojen taivaaseen.

    • N40+

      Aika kamalaa jos omat vanhemmat ei muista lapsensa 18-vuotispäivää.
      Eri asia on näin neljäkymppisellä naisella. Vanhempia ei enää ole eikä ystäviä eikä läheisiä sukulaisia.
      Niin kyllä syntymäpäivät on yksinäisiä päiviä. Ja kirpaisee se vieläkin.
      En todellakaan toivo tällaista vasta aikuisuuteen astuvalle nuorelle.
      Joka tapauksessa, Hyvää Syntymäpäivää Siunulle!

      • Tseke

        Oikein paljon onnea, potkua elämään ja kaikkea hyvää sinulle! 18-v. voi jee.. olisinpa mäkin!


      • Kitsa
        Tseke kirjoitti:

        Oikein paljon onnea, potkua elämään ja kaikkea hyvää sinulle! 18-v. voi jee.. olisinpa mäkin!

        Onnea täältäkin! Ihana huomata, että näin moni ihminen välittää muistakin kuin vain itsestään.


    • kopparberg lakka

      onneks olkoon:) vähän näin myöhässä. toivottavast perhees ja sukulaises muistavat, aika mahottomalta tuntuu, että kaikki tosiaan olisvat unohtaneet...:( on tietty ihmisiä, jotka ei yksinkertaisest pysty (=tahdo) onnitella, mut harvemmassa niin suuri itsekkyys on. toivon sulle kuitenkin hyvää kesää, ja muuta mukavaa:)

      • toi edellinen

        toisaalta isäni ei muista yhdenkään lapsensa syntymäpäivää (vuottakaan kaikkien meidän kohdalla), kiva sitten kuunnella kun isosisko soittaa syntymäpäivänään ja puolen tunnin puhelun jälkeen kuuluu: "ai niimpäs oliki... no onnea". itse vaivauduin kerjäämään onnentoivotteluja muistaakseni 13-vuotiaana. 18 on kyllä ikä, jota vanhempien ja kavereiden EI pitäisi unohtaa... mutta onnea vielä! oot nuori, nyt on kesä, ja sulle on maailma avoinna:)


    • Love_89

      Onneksi olkoon syntymäpäivän johdosta!

    • tulee niitä parempia

      Näin vähän jälkikäteen!!!

    • Hesan tätskä

      Lämpimät onnittelut ja jättihalaus syntymäpäiväsi johdosta!!!!
      Vaikka lähipiirisi sen taisi nyt unohtaa, niin eikö ole mukavaa, että koko muu Suomi muistaa ja onnittelee sinua?

      The best birthdays of all are those that haven't arrived yet. -Robert Orben-

      Aurinkoa& superhyviä hetkiä kesääsi!!!

    • _Yksinäinen_

      Ohoh! Täällähän on käynyt aivan mahtavan paljon ihania ihmisiä onnittelemassa! :D

      Kiitoksia kovasti kaikille  

      • lorrrrro

        Onnittelut vielä täältäkin !


      • NanaAdeline

        Vähän myöhästyneet onnittelut!
        Sinulla on tyhmiä sukulaisia  


    • ellu 1245678

      Lämpimät syntymäpäiväonnittelut ja halauksia :)

    • .m.m.m.m.m.m.m.m..

      huvittavaa ett tätä on ihan uutisoitu. mut tän on pakko olla provo koska ap on käynyt täällä vain kerran ja jos se ois tosissaan ton viestin laittanu niin kait se olis käyny tääällä enemmän kommaamas kun tästä on savon sanomissakin ja radiossa ollu puhetta??

      tai sit on oikeesti totta, vanhemmat jotai juoppoja(koska miten muuten voi oman lapsen 18v synttärit unohtaa) ja muu suku itsekeskeisiä paskoja.

    • 20+19

      Mikäli sillä on minun taholta sinulle mitään väliä... En ole itsekään ollut se suosituin lapsi (synttäri lahjojen saantia lykättiin aina että olisin keksinyt jotain tarpeellista/järkevää, sitten ne olikin kätevä aina unohtaa muutaman viikon päästä). Mikäli oikeasti pyysinkin jotain niin mulle selitettiin vain että olin jo saanut jotain, mitä en ollut saanut. Oletko lehto lapsi kuten minä kun sinua noin kohdellaan? Muista että naiset ajattelevat geenejä lehto lapsia tehdessään, joten sulla on ns. oikeita sisaruksiasi peremmat geenit... Niin ihmis kuin eläin naaraatkin käyvät vehtaamassa omaa sulhoa komeampien urosten kanssa ja antavat omien puolisoidensa osallistua näiden kasvatukseen. Mielestäni paras lahja on ne naIsia miellyttävät geenit!!! Lehto lapsena näin aikuisena olen velipuoliani reilusti pidempi & lihaksikkaampi lisäksi olen saanut oppia aloitteen teko kykyä heitä enemmän, kun kaikesta on saanut kinata.

    • Sama homma myäs tääl

      Onneksi olkoon myös multa! :) Mulla on kyl samanlaista ain itsellä ettei kukaa onnittele, mutta yritän ain itse muistaa kaikkien synttärit ja melkein nimipäivätkin. :D Ja mä en ole saanut varmaan kymmeneen(?) vuoteen mitään lahjoja keneltäkään.. Tyyliin 20 e äidiltä ja siinä se. Toisaalta tää vanhentuminen alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää.. :P Seuraavaksi tänne tulee 23 mittariin...

      Mutta oikeesti paljon onnea. Eikä tuollasten juttujen takia kannata masentua. :) Hommaat uusia ystäviä, jotka sun synttärit muistaa. Tai sitte tehdään tästä vuosittainen tapahtuma, että tullaan onnitelemaan sua joka vuosi tänne..? ;) Vanhemmile voit vastapainoksi jättää isän ja äitienpäivän niiden synttärit huomiotta. ;) Ehkä ne sitte alkaa ihmettelemään..

      Nyt sitte vaan kesä mielessä ja kaikkee kivaa. :D

    • venla72_

      Onnea syntymäpäiväsi johdosta :) Tuntuu kurjalta ettei kukaan ole muistanut.

      • riitta-täti

        Hei _Yksinäinen_, sylin täydeltä onnea!

        Ehkä vanhemmillasi on täysi tekeminen omasta elämästä selviytymisen kanssa tällä hetkellä, ja siksi tällainen erittäin tärkeä päivä on päässyt huomaamatta livahtamaan ohi. Anna heille tilaisuus ja auta heitä hyvässä hengessä korjaamaan tilanne, se on varmasti teidän kaikkien parhaaksi. Kaikkea hyvää!


    • nipsu,,20

      Eipä munkaan synttäreitä muista kun mummo ja äiti,eikä se mua oo koskaan pahemmin haitannu turhaa touhua muutenkin, mut ymmärrän pointtis aika paskamaista,,,:/

    • dfghhgj

      Onnea näin jälkikäteen..hyvä, että kerroti etkä jäänyt hiljaisuuteen suremaan.

      • tätivain

        ja sylintäydeltä onnea sinulle! :) On hienoa tulla täysi-ikäiseksi. Minullakin on tänään synttärit ja luultavasti kukaan ei muista. Täytän kyllä jo 46 ;)


    • 8+4

      Otat käyttöösi serkkusi lahja kiesin ja ajat nurin kaikki juhla järjestelyt hänen kunniaksesi. Ellet halua tulla alistetuksi, äpärä lapsena tiedän mistä puhun. Miksi haet hyväksyntää niiltä joilta sitä et koskaan saa? tyydy toisiksi parhaaseen eli toisten ilon pilaamiseen. Itse opin jo lapsena, koska olen äpärä toisten ilon pilaamisen. Olen kyllä toisinaan ollut turhan kiltti toisia kohtaan vaikka he eivät ole olleet sitä minulle. Muista että olet vähän kuin äpärä kukaan ei tahdo sinua joten käyttäydy sen mukaan, koska et pääse heistä eroon millään.

      • jkjhgjhk

        Hei -ainoa todellinen ratkaisu- Onko sulla jotain esimerkkejä heittää Mä haluaisin totettaa jorain juttuja Koska jään paitsi äitini huomiosta. Hän on todennut kylmästi että pitää enemmän toisista sisaruksistani. Hän suosii kahta lasta mielivaltaisesti ja sorsii minua ja toista veljeäni. Hän osoittaa puutteitamme ja saa meidät tuntemaan itsemme arvottomiksi kun samaan aikaa ilman mitään erityistä syytä kehuu kahta toista lasta mielivaltaisesi. Epäoikeudenmukaista ja röyhkee narsismia sanon minä.


      • jjhkjh
        jkjhgjhk kirjoitti:

        Hei -ainoa todellinen ratkaisu- Onko sulla jotain esimerkkejä heittää Mä haluaisin totettaa jorain juttuja Koska jään paitsi äitini huomiosta. Hän on todennut kylmästi että pitää enemmän toisista sisaruksistani. Hän suosii kahta lasta mielivaltaisesti ja sorsii minua ja toista veljeäni. Hän osoittaa puutteitamme ja saa meidät tuntemaan itsemme arvottomiksi kun samaan aikaa ilman mitään erityistä syytä kehuu kahta toista lasta mielivaltaisesi. Epäoikeudenmukaista ja röyhkee narsismia sanon minä.

        Onneksi olkoon! Viivästyneet onnittelut. Voin samaistua tilanteesi.


      • meikäpoeka
        jjhkjh kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Viivästyneet onnittelut. Voin samaistua tilanteesi.

        Onnittelut etukäteen 19-vuotis synttäreistä! Pari kuukautta etuajassa :)


    • PAALJONONNEA

      Multa myös onnittelut etukäteen!! :) Rakas ihminen !! Toosi paljon haleja ja pusuja ja ihanaa kevättä ja pidä hauskat 19-vuotis synttärit!!! :)

    • Kokemusta on

      Miten kävi? Muistivatko ne jossain vaihessa ja onnittelivat myöhässä? Vai eivätkö ne idiootit ole missään vaiheessa noteeranneet koko asiaa?

      Ihan tulee mieleen, ettei kyseessä ollut vanhempien suorittama tietoinen kiusanteko ja henkinen väkivalta. Että kyllä muistivat synttärisi, mutta halusivat kääntää veistä haavassa höösäämällä jonkun muun synttäreistä ja touhottamalla sille autonostosta.
      Narsistit tekevät tällaista. Sadistisesti kiduttavat omia lapsiaan, tarkoituksenaan äärimmäisen surun ja tuskan aiheuttaminen, henkinen vammauttaminen.
      Toivottavasti olen väärässä, mutta tällaisia vanhempia oikeasti on.

    • Minuakaan harva muis

      Minuakaan harva muistaa tai onnittelee edes syntymäpäivänäni. Ainoastaan vanhemmat onnittelevat ja jotkut tutut jos sattuvat muistamaan, toinen on joulu jolloin olonsa tuntee todella yksinäiseksi. Kun saat yhden joulukortin suunnilleen monesti jouluna on tullut yksinäisyyttää itkettyä ja myös syntymäpäivänä. En tiedä miten on tänä vuonna muistaako kukaan minua kun täytän pyöreitä vuosia, myös on mielessä pyörinyt että teenkö itselleni jotakin pahaa kun pyöreitä vuosia täytän ja en ole mitään näkyvää saanut aikaan tässä elämässä ei ole tyttöystävää ei työpaikkaa ei omaa perhettä yms. Niinkuin monilla muilla on asiat paremmin

    • noloa kaapolta

      Mä olisin vaan iloinen jos kukaan ei onnittelis :)

    • Suutarinlapsi

      Kääntäen verrannollisesti: tuntuu aika tyhmältä, kun omat lapset (nuoria aikuisia) eivät muista vanhempansa syntymäpäivää. Sen sijaan vanhempi muistaa heitä kaikkina heidän merkkipäivinään.

      • typerät yksinäiset

        Pitikö nostaa tämmöinen turhanpäiväinen höpötysketju takaisin etusivulle kuolleiden joukosta, pitikö?


      • typerä yksinäinen
        typerät yksinäiset kirjoitti:

        Pitikö nostaa tämmöinen turhanpäiväinen höpötysketju takaisin etusivulle kuolleiden joukosta, pitikö?

        Minäkin typerä yksinäinen vietin syntymäpäivät yksin. Ei tullut onnitteluja mutta ei se mitään se mikä ei tapa se vahvistaa.


    • tipp3

      minulla on huomenna syntymäpäivät täytän 20v ja en kyllä odota keneltäkään mitään.

      • aikaonmuistaa

        Tärkeä ketju pitää nostaa! Tyttäreni täyttää huomenna vuosia. Sattuu vaan niin että syntymäpäiväpostia ei jaeta juuri silloin. Hän voi odottaa postia maanantaina. Asutaan siis kaukana toisistamme.
        Onnea kaikille teille näin jälkikäteen, joita ei ole tähän mennessä muistettu syntymäpäivänä. Tällä kirjoittamisella tarkoitan sitä, että koskaan ei ole myöhäistä muistaa!!! Joskus sattuu olemaan esteitä muistaa juuri syntymäpäivänä. Muistaa voi kuitenkin joko ennen tai jälkeen. TÄRKEÄÄ ON MUISTAMINEN.


    • yksinmhm

      Minulle kävi myös niin. Eilen oli syntymäpäiväni eikä kukaan tullut. Odottelin täytekakun kanssa mutta kukaan ystävistäni ei edes viestiä laittanut. Tuntuu pahalta vaikka olen jo aikuinen.

    • eimuisteta

      Tänään synttärit kukaan ei onnittele koskaan, ei edes oma aviomieheni. Yksin ja hiljaa istun nurkassa ja itsekseni vietän synttäreitä, olen noin kuuskymppinen.

      • eituleketään

        Paljon onnea sinulle!


    • Anonyymi

      TÄMÄ ON VANHA ALOITUS MUTTA PÄTEE VIELÄKIN 2023 :

      Sillä isälläni oli 80- v Syntymäpäivät ja Nöitähän vuosia , On Ennen Kyllä juhlittu omaisten ( perheen ) , Sukulaisten , ystävien , ja on kutsuttu , jopa sen rivitalon adukkaatkkn juhlimaan jos asuu rivitalossa,

      Ja on , vieraillut pappikin ja kirkkokuoro.

      Näin mummoni Syntymäpäivillä ( tästä aikaa , 30- vuotta kun hän ei ole elossa )

      No kuitenkin, vielä 1980- jälkee on ollut tapana juhlia , Täysiä Syntymäpäiviä.

      Ja erehdyin Hänen Sukulaisrlleel soittaa, tästä , että Isällä on nyt 80- v Symtymmäpäivä.

      Vaan, mirn Hän , rupesi Raivoamaan mulle!


      Kyseessä on 70- n Sukulais nainen , tähän tapaa , ja haukku minut maan rakoon

      Ja OMI ISÄNI SYNTYMÄPÄIVÄN ITSELLEEN

      KYLLÄ, tähän tapaan , huuti"

      MINÄ⚡!! EN KOSKAAN, OLE 🤬

      Pitänyt Syntymäpäivistä !!!

      ENKÄ PIDÄ SYNTYMÄPÄIVIÄ!

      ( Siis ei missään , nimessä ollut edes kyseessä hänen , Syntymäpäivänsä Kun ISÄNI!,

      Niin tämä raivosi , sen kun kerkesi, ja vielä riehu, että .

      " NE on Lasten leikkiä! Ja

      VAIN Julkkiset , pitää syntymäpäiviä Ei Tavikset !

      Siis kerta kaikkiaan näin raivosi Sukulaisenui
      Eli älä huoli , jos hekin ovat , ilon pilaajia Ahdas mielisiä .

      Sitä ei kuule tiiä. vaikka pilaavat sinukin Suntymäpäiväsi .

      Vaikka tämän huomasin nyt , kirjoitan Sinulle, Paljon Onnea vaan.

    • Anonyymi

      Hyvää syntymäpäivää ja kaikkia muitakin, mitä tässä on ollut välissä sekä tulevia <3

    • Anonyymi

      Ja mieti: Yli 10 000 lukukertaa on saanut aloituksesi!

      Se on todella iso luku tällä palstalla!

    • Anonyymi

      Ihan normaalia nyky yhteiskunassamme tuo!Varsinkin jos ei ole profiilia some F.B/ Instagram. Sinut on täysin ulkoistettu muistamiset ymm. Elämä pyörii kuplassa valhellisessa netti maailmassa. Joka on kaukana tosielämästä.

    • Anonyymi

      Hyvää 18-vuotis syntymäpäivää!! 🥳🎉🎆

    • Anonyymi

      No voin vain kertoa, että täytin 60 vuotta hiljattain , ja mieheni puolen sukulaisista ei yksikään onnitellut. Ei myöskään sisarukset. Meillä ovat olleet todella useasti yötä ja syömässä. Yhteisiä lomamatkoja on ollut ja meillä on yhteinen perhemökki. Mieheni täytti minua 6kk ennen, ja tuli kukkia, lahjoja yms. Koskaan ei mitään sanomisia tai muuta,ole ollut.. en ymmärrä. Olen sitten lopettanut mökin suursiivouksen yksin, sinne mattojen ja verhojen pesut. Kahvit keitän kun tulevat kotiin kylään, mutta isot päivälliset ei enää kiinnosta. Paha mieli tuli, kaivelee kyllä mieltä!!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe