Staffi

-Duality-

Haluaisin mahdollisimman monen STAFFIN-omistajan kokemuksia omasta koirastaan. Hyviä ja pahoja :)

Olemme miettineet kumppanini kanssa koiran hankintaa jo lähemmäs neljä vuotta, mutta olen aina tyrmännyt ajatuksen työni luonteen puolesta. Nyt minulla kuitenkin olisi aikaa koiralle ja olemme miettineet rotuja ja staffi ja ranskanbulldoggi ovat nousseet parhaimmiksi vaihtoehdoiksi meille. Minua kuitenkin kiinnostaa Staffin käytöksessä kaksi minulle keskeisintä asiaa. Olen miettinyt kuinka paljon Staffi tarvitsee päivässä liikuntaa ja mielen aktivointia (tiedän kyllä sen olevan hyvin aktiivinen koira ja tietenkin koiran oma luonnekin vaikuttaa) ettei se tuhoa koko kämppää ja huonekaluja. (Olen laittanut asunnon viim. päälle) Toinen mikä huolettaa on Staffin kyky sietää muita koiria. Olisi kuitenkin mukavaa, jos Staffia pystyisi pitämään edes joskus vapaana, esim. metsässä.

35

3647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Duality-

      Ja tietenkin kiinnostaa STAFFIN-kasvattajienkin näkemys asiaan...

      • virtahepo sininen

        ihan tosi,hommaa vaikka gerbiii taikka kultakala,niin pääset paljon vähemmällä selittelyllä tuttaville ja sukulaisille,kuijn hommaisit staffin.

        kannattaa vahata ne lattiat ennenkuin hommaa koiran(minkä rotusen tahansa)buahahahahhaaaaa


      • -Duality-
        virtahepo sininen kirjoitti:

        ihan tosi,hommaa vaikka gerbiii taikka kultakala,niin pääset paljon vähemmällä selittelyllä tuttaville ja sukulaisille,kuijn hommaisit staffin.

        kannattaa vahata ne lattiat ennenkuin hommaa koiran(minkä rotusen tahansa)buahahahahhaaaaa

        Netissä on helppo kettuilla. Toista se olisikin naamakkain. Sulle nimittäin...


      • no limits
        -Duality- kirjoitti:

        Netissä on helppo kettuilla. Toista se olisikin naamakkain. Sulle nimittäin...

        nii ois aika kiva kettuilla nokikkain,jos kiinnostaa......?,jos ymmärsin oikein?


      • 18 vuotta treenattu
        -Duality- kirjoitti:

        Netissä on helppo kettuilla. Toista se olisikin naamakkain. Sulle nimittäin...

        kiva olisi tietää miten kettuilisit naamakkain.....

        siis muuallakin kuin netissä,heitä -Duality-haaste kehään,sovitaan paikka ja aika....


      • -Duality-
        18 vuotta treenattu kirjoitti:

        kiva olisi tietää miten kettuilisit naamakkain.....

        siis muuallakin kuin netissä,heitä -Duality-haaste kehään,sovitaan paikka ja aika....

        Menkää muualle etsimään aivotonta kaltaistanne white trash-seuraa... jos UFC-kiinnostaa, sillekin on oma paikkansa. Tai pysykää asiassa. Puhuin verbaalisesta kettuilusta. Olen neiti-henkilö (hyvin hento), enkä yhtään epäile että kaltaisesi vajakki yrittäisi hakata minusta ilmat pihalle. Ei, eikä se ole hienoa vaikka sen käsityksen uhoamisestasi saakin. Kasva aikuiseksi.


      • pwrdog rlz
        -Duality- kirjoitti:

        Menkää muualle etsimään aivotonta kaltaistanne white trash-seuraa... jos UFC-kiinnostaa, sillekin on oma paikkansa. Tai pysykää asiassa. Puhuin verbaalisesta kettuilusta. Olen neiti-henkilö (hyvin hento), enkä yhtään epäile että kaltaisesi vajakki yrittäisi hakata minusta ilmat pihalle. Ei, eikä se ole hienoa vaikka sen käsityksen uhoamisestasi saakin. Kasva aikuiseksi.

        Ei se staffi minkään kukkakepin käsissä pysy.

        Tee itelles ja muilla palvelus ja hommaa vaik joku chiku,jookos???

        No more bimboed blondes,thanks.


      • lkjghj
        pwrdog rlz kirjoitti:

        Ei se staffi minkään kukkakepin käsissä pysy.

        Tee itelles ja muilla palvelus ja hommaa vaik joku chiku,jookos???

        No more bimboed blondes,thanks.

        Silla haballahan sitä koiraa ulkoilutetaan..?


      • -Duality-
        pwrdog rlz kirjoitti:

        Ei se staffi minkään kukkakepin käsissä pysy.

        Tee itelles ja muilla palvelus ja hommaa vaik joku chiku,jookos???

        No more bimboed blondes,thanks.

        Täällä sitä kateelliset jaksaa vaan aukoa päätään. On tullut nimittäin huomattua, että on monen suomalaisen perusluonne. Ei se mun syyni ole, jos ei kasvattaja luota tarpeeksi että sellaisen saisitte (siihen varmasti löytyy hyvä syy, riittää kun kirjoituksianne lukee) tai ei ole rahaa. Mikä sinäkin olet käskemään minua? Keskity vain omaan surkeaan elämääsi, jos sinulla sellaista ylipäätänsä on...en edes lähtisi kilpailemaan älykkyydessä noin huonon vastustajan kanssa kuin sinä. Ja staffihan meille on tulossa, joten jos alkaa ahdistaa niin nappaapa jotain tabuja, mieluiten reilusti yli sallitun määrän...


      • Ngorogoro
        -Duality- kirjoitti:

        Täällä sitä kateelliset jaksaa vaan aukoa päätään. On tullut nimittäin huomattua, että on monen suomalaisen perusluonne. Ei se mun syyni ole, jos ei kasvattaja luota tarpeeksi että sellaisen saisitte (siihen varmasti löytyy hyvä syy, riittää kun kirjoituksianne lukee) tai ei ole rahaa. Mikä sinäkin olet käskemään minua? Keskity vain omaan surkeaan elämääsi, jos sinulla sellaista ylipäätänsä on...en edes lähtisi kilpailemaan älykkyydessä noin huonon vastustajan kanssa kuin sinä. Ja staffihan meille on tulossa, joten jos alkaa ahdistaa niin nappaapa jotain tabuja, mieluiten reilusti yli sallitun määrän...

        Rahallako luulet että saat koiran kunnioituksen?
        Taidat olla pikkusen tai et ehkä vähääkään hakoteillä.

        Luuletko että koira katsoo sun lompakon paksuuden kunnioittaakseen sinua?

        Toivottavasti jos mielipiteesi edustaa sinua,pysyt koiratonna,halusit staffin tai jonkun muun rodun.
        Ps.ne tabut on varmaan sulle tarpeen ennenkuin saat sen staffis aikuiseksi wink smileyyyyy!!


      • -Duality-
        Ngorogoro kirjoitti:

        Rahallako luulet että saat koiran kunnioituksen?
        Taidat olla pikkusen tai et ehkä vähääkään hakoteillä.

        Luuletko että koira katsoo sun lompakon paksuuden kunnioittaakseen sinua?

        Toivottavasti jos mielipiteesi edustaa sinua,pysyt koiratonna,halusit staffin tai jonkun muun rodun.
        Ps.ne tabut on varmaan sulle tarpeen ennenkuin saat sen staffis aikuiseksi wink smileyyyyy!!

        En luule. "Tai et ehkä vähääkään hakoteillä" No niinpä. Suosittelisin sinullekin todella lukemisen ymmärtämisen harjoitteluja! "Tai ei ole rahaa", et voi ostaa staffia jos sinulla ei ole rahaa. Niin yksinkertaista. Voit sanoa mitä tahansa, mutta tekstisi on kateellisen ihmisen panettelua. Tottakai mielipiteeni edustaa minua senkin tyhmä ****face!!! Vaikeaa pysyä asiallisena kun ihmiset haluaa väkisin ymmärtää väärin ja haastaa riitaa! Minulla on jo staffi. Olen varautunut lähes kaikkeen ja tiedostan että kaikkea voi sattua. Että menepä sinä hakemaan resepti ja ota varmuuden vuoksi vähän ylimääräistäkin! Minähän nekin lääkkeet ja hoidon joudun kuitenkin lopuksi maksamaan!


      • -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

        En luule. "Tai et ehkä vähääkään hakoteillä" No niinpä. Suosittelisin sinullekin todella lukemisen ymmärtämisen harjoitteluja! "Tai ei ole rahaa", et voi ostaa staffia jos sinulla ei ole rahaa. Niin yksinkertaista. Voit sanoa mitä tahansa, mutta tekstisi on kateellisen ihmisen panettelua. Tottakai mielipiteeni edustaa minua senkin tyhmä ****face!!! Vaikeaa pysyä asiallisena kun ihmiset haluaa väkisin ymmärtää väärin ja haastaa riitaa! Minulla on jo staffi. Olen varautunut lähes kaikkeen ja tiedostan että kaikkea voi sattua. Että menepä sinä hakemaan resepti ja ota varmuuden vuoksi vähän ylimääräistäkin! Minähän nekin lääkkeet ja hoidon joudun kuitenkin lopuksi maksamaan!

        Nooh,luepas itse omat tekstisi ennenkuin julkaiset niitä.

        Jotenkin tuo teini angsti lävärit ylä-alapäänhuulissa on aika huvittavaa.

        Ps.laitanko sulle ne ylimääräiset,taitas tullaa tarpeeseen!

        (varsinkin jos joudut ne vielä maksamaan ?)


      • -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

        Nooh,luepas itse omat tekstisi ennenkuin julkaiset niitä.

        Jotenkin tuo teini angsti lävärit ylä-alapäänhuulissa on aika huvittavaa.

        Ps.laitanko sulle ne ylimääräiset,taitas tullaa tarpeeseen!

        (varsinkin jos joudut ne vielä maksamaan ?)

        Taitaa kapasiteettisi riittää pelkästään hätiköityihin johtopäätöksiin. Toisaalta, ei se minun takapuoltani kaivele. Sanon vain mitä ajattelen. Eipä täällä muutkaan (eli taitaa olla sinä ja sinun 5 eri nickiäsi) kovin kypsästi kirjoittele PISTE


    • .-.-.-.

      Me käydään oman uroksen kanssa ulkona 3 kertaa päivässä, kaks kertaa n.15min pissalenkillä ja kerran päivässä pidemmällä 1-1,5h lenkillä. Kesäisin myös pyöräillään koiran kanssa. Sillä lenkin pituudella ei juurikaan (meillä ainakaan) ole mitään merkitystä, ei tota touhottajaa kävelemällä väsytetä. Aina ollaan jätetty jotain tekemistä kotiin, kun koira jää yksin. Vanhemmiten tosin oppinut nukkumaan lähes koko yksinoloajan (nyt 2-vuotias). Juuri mitään ei ole tuhonnu (yhet kengät, jalkalampun johdon ja mainoksia lähinnä) joten vähällä ollaan kai päästy. Oon nähny millasia reikiä staffi voi tylsistyessään tehdä betoniseinään ja kuinka moneen osaan runkopatjasängyn saa 8 tunnin aikana.
      Meidän uros tulee toimeen 95% narttujen kanssa. Tuttuja uroksia sietää kyllä jos on pakko, mutta vierasta urosta en päästä edes hihnassa haistelemaan ettei käy vahinkoa. Vapaana voi lenkittää kunhan koira on kunnolla koulutettu ja tulee varmasti luokse pyydettäessä. Vaikka se oma koira tottelisi kuinka hyvin, kannatan kuitenkin itse sitä, että koira laitetaan hihnaan aina muita ohitettaessa. Vastaantulevan koiran omistaja saattaa jännittyä ja siirtää oman jännittämisensä omaan koiraansa jolloin soppa on valmis.
      Kannattaa jonkun staffikasvattajan kotona käydä katsomassa koiria, jotta varmasti tietää mihin on päänsä pistämässä ;) Huumorintaju on lähes pakollinen vaatimus staffin omistajalle. Koskaan et varmasti tiedä mitä kotona on vastassa.

      • -Duality-

        Tackar vastauksesta! Jos saan udella, niin mitä tekemistä jätätte sille kotiin? Itselle ei tule mieleen mitään, minulla itselläni kun ei ole ollut koiraa koskaan. Nyt koen että olisin siihen hommaan valmis.

        Tuota olenkin miettinyt paljon. Täytyisi olla todella tottelevainen koira ennenkuin antaisin sen juoksennella missään vapaana. Mä taidan itse olla (ainakin NYT kun ajattelee) vähän sellainen "tunteilla" käyvä ihminen. Mutta eiköhän rutiinin kautta kaiken opi.

        Joo, voisi olla tarpeellista nähdä minkälaisia touhuajia ne ovat. Huumorintajua onneksi löytyy, vaikka eiköhän sitä tarvita jokaisen koiran kanssa ja ainakin sellaisen jota ei ole vielä kunnolla koulutettu :)


      • Laretsu
        -Duality- kirjoitti:

        Tackar vastauksesta! Jos saan udella, niin mitä tekemistä jätätte sille kotiin? Itselle ei tule mieleen mitään, minulla itselläni kun ei ole ollut koiraa koskaan. Nyt koen että olisin siihen hommaan valmis.

        Tuota olenkin miettinyt paljon. Täytyisi olla todella tottelevainen koira ennenkuin antaisin sen juoksennella missään vapaana. Mä taidan itse olla (ainakin NYT kun ajattelee) vähän sellainen "tunteilla" käyvä ihminen. Mutta eiköhän rutiinin kautta kaiken opi.

        Joo, voisi olla tarpeellista nähdä minkälaisia touhuajia ne ovat. Huumorintajua onneksi löytyy, vaikka eiköhän sitä tarvita jokaisen koiran kanssa ja ainakin sellaisen jota ei ole vielä kunnolla koulutettu :)

        Se on totta että kannattaa aina ensin käydä katsastelemassa, jossain kennelissä millaisia koiria staffit ovat, koska staffejakin on niin paljon eri luonteisia ja erityyppisiä. Ja mielellään käydä katsastelemassa vaikka monessakin kennelissä, että sitten tuntee/tietää koiran omistajat/kasvattajat. On todella tärkeää että tulee toimeen kasvattajan kanssa, koska kasvattaja on aina tukena myös pennun hankinnan jälkeen. Jos ei tule toimeen kasvattajan kanssa, niin on sitten tosi inhottavaa kysyä neuvoja ja apuja koiran kasvatuksessa.

        Kannattaa myös tarkasti katsoa emän ja isän sukujuuret, koska jos koiran emä on esimerkiksi kauhean arka niin luultavammin tulee myös pennuista samanlaisia. Kannattaa myös katsoa se, että eihän emä ja isä ole millään tavalla sukua, koska niistä saattaa tulla häiriintyneitä pentuja (ei tosin kaikista, mutta sellainen vaara on)

        Itselleni ja poikaystävälleni on tulossa viikonpäästä amstaffi ja olemme todella huolella tutkineet taustat ja kaiken muunkin mikä rotuun liittyy.

        Staffit ovat aika jääräpäisiä koiria, ja niiden kanssa ei kasvatuksessa saa antaa mitään periksi, koska yksikin periksi anto voi johtaa ongelmiin. Kannattaa olla todella vahvana koirankoulutuksessa, ettei sitten satu mitään haavereita :) Jos koira järsii paikkoja kannattaa kokeilla suihkuttaa esimerkiksi pöydän jalkoihin hiuslakkaa, koska se maistuu pahalta, eikä koiran tee mieli syödä niitä.

        Onnea paljon koiran hankintaa :))


      • -Duality-
        Laretsu kirjoitti:

        Se on totta että kannattaa aina ensin käydä katsastelemassa, jossain kennelissä millaisia koiria staffit ovat, koska staffejakin on niin paljon eri luonteisia ja erityyppisiä. Ja mielellään käydä katsastelemassa vaikka monessakin kennelissä, että sitten tuntee/tietää koiran omistajat/kasvattajat. On todella tärkeää että tulee toimeen kasvattajan kanssa, koska kasvattaja on aina tukena myös pennun hankinnan jälkeen. Jos ei tule toimeen kasvattajan kanssa, niin on sitten tosi inhottavaa kysyä neuvoja ja apuja koiran kasvatuksessa.

        Kannattaa myös tarkasti katsoa emän ja isän sukujuuret, koska jos koiran emä on esimerkiksi kauhean arka niin luultavammin tulee myös pennuista samanlaisia. Kannattaa myös katsoa se, että eihän emä ja isä ole millään tavalla sukua, koska niistä saattaa tulla häiriintyneitä pentuja (ei tosin kaikista, mutta sellainen vaara on)

        Itselleni ja poikaystävälleni on tulossa viikonpäästä amstaffi ja olemme todella huolella tutkineet taustat ja kaiken muunkin mikä rotuun liittyy.

        Staffit ovat aika jääräpäisiä koiria, ja niiden kanssa ei kasvatuksessa saa antaa mitään periksi, koska yksikin periksi anto voi johtaa ongelmiin. Kannattaa olla todella vahvana koirankoulutuksessa, ettei sitten satu mitään haavereita :) Jos koira järsii paikkoja kannattaa kokeilla suihkuttaa esimerkiksi pöydän jalkoihin hiuslakkaa, koska se maistuu pahalta, eikä koiran tee mieli syödä niitä.

        Onnea paljon koiran hankintaa :))

        Kiitos Laretsu, nyt olisi yksi potentiaalinen kasvattaja tiedossa! Kunhan hän vain kelpuuttaisi meidät!

        Joo, periksi ei aiota antaa. Molemmat meistä osaa pitää kuria ja järjestystä yllä, järkevällä tavalla tietenkin...

        Olen miettinyt myös tuota asiaa, että jotain suihketta pitää hommaa joka maistuisi ja ehkä hieman haisisi (ainakin koirasta :) ) läheltä nuuskaistuna pahalle. En tiedä kuinka hyvin hiuslakka toimii, mutta ihan kokeilunarvoinen juttu. En edes tiedä onko jotain pahanmakuista karkotinta olemassa koirille? Muuta kuin kotikonstit. Voisi toimia tehokkaammin.

        Onnittelut siis lienevät paikallaan uudesta perheenjäsenestä!


      • :-)
        -Duality- kirjoitti:

        Kiitos Laretsu, nyt olisi yksi potentiaalinen kasvattaja tiedossa! Kunhan hän vain kelpuuttaisi meidät!

        Joo, periksi ei aiota antaa. Molemmat meistä osaa pitää kuria ja järjestystä yllä, järkevällä tavalla tietenkin...

        Olen miettinyt myös tuota asiaa, että jotain suihketta pitää hommaa joka maistuisi ja ehkä hieman haisisi (ainakin koirasta :) ) läheltä nuuskaistuna pahalle. En tiedä kuinka hyvin hiuslakka toimii, mutta ihan kokeilunarvoinen juttu. En edes tiedä onko jotain pahanmakuista karkotinta olemassa koirille? Muuta kuin kotikonstit. Voisi toimia tehokkaammin.

        Onnittelut siis lienevät paikallaan uudesta perheenjäsenestä!

        Onnittelut! Amstaffi on hyvin koulutettuna mitä mainioin kaveri ja perhekoira. Aktivointia kyllä tarvitsee paljon, ja selvän kurin, mutta paljon paljon myös hellyyttä ja rakkautta! Meillä käydään 2krt päivässä lenkillä aamupäivällä lapsemme on mukana (1,8v) joten lenkkeily on aika rauhallista, alkuillasta on sitten reippaampaa ulkoilua ja riehumista emännän tai isännän kanssa. Pihassa ollaan vapaana että pääsee metsikköön tarpeilleen sillon kun siltä tuntuu, mutta yksin ei pihalle parane jättää.

        Käyttäytymiskursseille kannattaa ehdottomasti mennä, jos aijempaa koirakokemusta ei ole, tai vaikka olisikin. Itse käytettiin pentu- ja arkitottelevaisuuden peruskursseilla, vaikka paljon on koiria aikaisemminkin ollut. Siellä tutustuu uusiin ihmisiin ja amsaffillekkin on tärkeää että pentuaikana saa mahdollisimman paljon hyviä kontakteja toisiin koiriin. Fiksu koira kun on niin varmasti jotain harratusta pitäisi kehittää kuhan tuo penturieha menee ohi.

        Kummasti kyllä on rauhallinen ja varovainen kun taaperomme on lähistöllä ja yhdessä viihtyvät oikein mainiosti. Vaikka paljon tuli kritiikkiä lähipiiriltä rotuvalintamme ja vauvauutisten jälkeen. "Lapsen tappaa kun nukkuu sitterissä" yms. Mutta hyvin meillä on kyllä mennyt eikä yhtään uhkaavaa tilannetta ole lapsen ja koiran välille tullut. Meillä on kyllä tuo turvaportti jolla koiran ja lapsen saa eristettyä eri huoneisiin esim. siivouksen tai ruuanlaiton ajaksi kun omat ajatukseni ovat muualla. Huvittavaa sinänsä, kun laitan ruokaa koira on "eristetty" ja kun siivoan joutuu lapsi "telkien taa".

        Mutta kaikin puolin on kyllä ihana rotu! Ja tuohon tuhoamisvimmaan vielä pari vinkkiä..

        Meillä kun koira jää yksin se eristetään portilla yhteen huoneeseen. Sille jätetään luvallista pureskeltavaa, naudan lihaisat luut ovat hyviä. Teurastamoilta saa pilkkahintaan ja puuhaa riittää pitkäksi aikaa. ns. "aktivointi" lelut ovat hyviä, mutta kannattaa panostaa laatuun, amstaffin leukavoimat on senverran reippaat että halpikset kyllä hajotetaan alta aikayksikön. Itse olen myös sanomalehtipaperin sisään piilottanut herkun, käärinyt palloksi, tehnyt monta palloa ja survonut ne esim. maitopurkin tai wc-paperi rullan sisälle ja tiukkaan pakettiin että joutuu tosiaan miettimään miten herkut saa, ja jättänyt sitten lähiessä puuhaksi. Alkuun kannattaa vähän helpompia paketteja tehdä, mutta fiksu koira kun on kyseessä niin aika äkkiä saa haastetta lisätä.


      • -Duality-
        :-) kirjoitti:

        Onnittelut! Amstaffi on hyvin koulutettuna mitä mainioin kaveri ja perhekoira. Aktivointia kyllä tarvitsee paljon, ja selvän kurin, mutta paljon paljon myös hellyyttä ja rakkautta! Meillä käydään 2krt päivässä lenkillä aamupäivällä lapsemme on mukana (1,8v) joten lenkkeily on aika rauhallista, alkuillasta on sitten reippaampaa ulkoilua ja riehumista emännän tai isännän kanssa. Pihassa ollaan vapaana että pääsee metsikköön tarpeilleen sillon kun siltä tuntuu, mutta yksin ei pihalle parane jättää.

        Käyttäytymiskursseille kannattaa ehdottomasti mennä, jos aijempaa koirakokemusta ei ole, tai vaikka olisikin. Itse käytettiin pentu- ja arkitottelevaisuuden peruskursseilla, vaikka paljon on koiria aikaisemminkin ollut. Siellä tutustuu uusiin ihmisiin ja amsaffillekkin on tärkeää että pentuaikana saa mahdollisimman paljon hyviä kontakteja toisiin koiriin. Fiksu koira kun on niin varmasti jotain harratusta pitäisi kehittää kuhan tuo penturieha menee ohi.

        Kummasti kyllä on rauhallinen ja varovainen kun taaperomme on lähistöllä ja yhdessä viihtyvät oikein mainiosti. Vaikka paljon tuli kritiikkiä lähipiiriltä rotuvalintamme ja vauvauutisten jälkeen. "Lapsen tappaa kun nukkuu sitterissä" yms. Mutta hyvin meillä on kyllä mennyt eikä yhtään uhkaavaa tilannetta ole lapsen ja koiran välille tullut. Meillä on kyllä tuo turvaportti jolla koiran ja lapsen saa eristettyä eri huoneisiin esim. siivouksen tai ruuanlaiton ajaksi kun omat ajatukseni ovat muualla. Huvittavaa sinänsä, kun laitan ruokaa koira on "eristetty" ja kun siivoan joutuu lapsi "telkien taa".

        Mutta kaikin puolin on kyllä ihana rotu! Ja tuohon tuhoamisvimmaan vielä pari vinkkiä..

        Meillä kun koira jää yksin se eristetään portilla yhteen huoneeseen. Sille jätetään luvallista pureskeltavaa, naudan lihaisat luut ovat hyviä. Teurastamoilta saa pilkkahintaan ja puuhaa riittää pitkäksi aikaa. ns. "aktivointi" lelut ovat hyviä, mutta kannattaa panostaa laatuun, amstaffin leukavoimat on senverran reippaat että halpikset kyllä hajotetaan alta aikayksikön. Itse olen myös sanomalehtipaperin sisään piilottanut herkun, käärinyt palloksi, tehnyt monta palloa ja survonut ne esim. maitopurkin tai wc-paperi rullan sisälle ja tiukkaan pakettiin että joutuu tosiaan miettimään miten herkut saa, ja jättänyt sitten lähiessä puuhaksi. Alkuun kannattaa vähän helpompia paketteja tehdä, mutta fiksu koira kun on kyseessä niin aika äkkiä saa haastetta lisätä.

        Kiitos vastauksesta! Staffia (ei siis amstaffia) ollaan hankkimassa ja urospentu onkin nyt vihdoin tulossa! :) Mutta eiköhän staffilla ja amstaffilla ole enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia muihin rotuihin nähden.

        Hyviä ideoita, mietin myös herkkujen kätkemistä siksi aikaa kun on poissa kotoa, joihinkin oveliin paikkoihin. Ja portti tulee varmasti hankittua! Se on ollut mielessä jo alusta asti.

        Eli tässä saa ruveta tekemään joka päivälle oman aktivointisuunnitelman. Jee! :D


      • _Duality_
        -Duality- kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Staffia (ei siis amstaffia) ollaan hankkimassa ja urospentu onkin nyt vihdoin tulossa! :) Mutta eiköhän staffilla ja amstaffilla ole enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia muihin rotuihin nähden.

        Hyviä ideoita, mietin myös herkkujen kätkemistä siksi aikaa kun on poissa kotoa, joihinkin oveliin paikkoihin. Ja portti tulee varmasti hankittua! Se on ollut mielessä jo alusta asti.

        Eli tässä saa ruveta tekemään joka päivälle oman aktivointisuunnitelman. Jee! :D

        dodii.lopultakin meidän koira on tulossa,semmonen ihan kiva pystykorva,pikkusen ehkä pitkäkarvanen,mutta ei se meitä haittaa,paperit saadaan joskus myöhemmin syksyllä.

        on se vaan niin eloisa pakkaus!


    • staffero

      www.staffit.info

      Kannattaa suosiolla rekisteröityä tuonne foorumille ja lueskella ketjuja läpi. Aika moneen kysymykseen löytyy vastaukset valmiina.

      • vaalpunvirtahepo

        -käytät hakua,et alota uutta ketjua,hyi hyi hyi
        -et lauo liian nasevia mielipiteitä ennekuin olet saanut oman tsemppijoukon
        -luet mutu ajattelijoiden mielipiteet ajatuksella
        -kukkahattu päähän ja menox


      • -Duality-
        vaalpunvirtahepo kirjoitti:

        -käytät hakua,et alota uutta ketjua,hyi hyi hyi
        -et lauo liian nasevia mielipiteitä ennekuin olet saanut oman tsemppijoukon
        -luet mutu ajattelijoiden mielipiteet ajatuksella
        -kukkahattu päähän ja menox

        Jaaha, taitaa olla sama provosoiva kirjoittaja liikkeellä. Toki foorumin sääntöjä pitää noudattaa, mutta mitään käskyjä en sinulta vastaan ota. Arvostan omia, asiallisia mielipiteitä, niin itseni kuin muidenkin.


      • qualitynotqvantity
        -Duality- kirjoitti:

        Jaaha, taitaa olla sama provosoiva kirjoittaja liikkeellä. Toki foorumin sääntöjä pitää noudattaa, mutta mitään käskyjä en sinulta vastaan ota. Arvostan omia, asiallisia mielipiteitä, niin itseni kuin muidenkin.

        missähän ruusutarhassa sinäkin mahtanet leijua,vaikuttaa aika alistetulta noi sun mielipiteet.


      • -Duality-
        qualitynotqvantity kirjoitti:

        missähän ruusutarhassa sinäkin mahtanet leijua,vaikuttaa aika alistetulta noi sun mielipiteet.

        Mikähän tekstissäni mahtaa antaa kuvan alistetuista mielipiteistä? Venaa! Älä kerrokaan, koska minua ei oikeasti pätkääkään kiinnosta!


      • -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

        Mikähän tekstissäni mahtaa antaa kuvan alistetuista mielipiteistä? Venaa! Älä kerrokaan, koska minua ei oikeasti pätkääkään kiinnosta!

        Jos ei kiinnosta niin mitähän mahtanet täällä roikkua?


      • -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

        Jos ei kiinnosta niin mitähän mahtanet täällä roikkua?

        Samaa voisi kysyä sinulta...Olen aloittanut oman viestiketjun, johon toivoin STAFFIA koskevia keskusteluja. Voisikohan syy olla niin yksinkertainen? Yksinkertaisuus kun vaikuttaisi olevan kaltaistesi kohdalla perustoiminto, luulisi siis sinunkin jo ymmärtävän.


      • -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

        Samaa voisi kysyä sinulta...Olen aloittanut oman viestiketjun, johon toivoin STAFFIA koskevia keskusteluja. Voisikohan syy olla niin yksinkertainen? Yksinkertaisuus kun vaikuttaisi olevan kaltaistesi kohdalla perustoiminto, luulisi siis sinunkin jo ymmärtävän.

        Olet ilmeisesti hieman yksinkertainen,et ehkä ole tullut kuulluksi päiväkodissa,vaikka olisit halunnut olla koko ajan huomion kohteena.

        Ehkä halusit olla se prinsessa,joka huomataan ja kaikki haluaisi olla sun kavereita,mutta,mutta,
        kaikki olikin unta,josta heräsit äitisi herättäessä jälleen kesken unien.....
        nalle kekkonen,eiku nolla kakkonen.....


      • -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

        Olet ilmeisesti hieman yksinkertainen,et ehkä ole tullut kuulluksi päiväkodissa,vaikka olisit halunnut olla koko ajan huomion kohteena.

        Ehkä halusit olla se prinsessa,joka huomataan ja kaikki haluaisi olla sun kavereita,mutta,mutta,
        kaikki olikin unta,josta heräsit äitisi herättäessä jälleen kesken unien.....
        nalle kekkonen,eiku nolla kakkonen.....

        Älä kirjoita nimissäni mitään. Mikä järki?


      • -Duality -
        -Duality- kirjoitti:

        Älä kirjoita nimissäni mitään. Mikä järki?

        Koeta keksiä itsellesi oma nimimerkki,äläkä lainaa minun nimimerkkiä,jookos,ei ole kovin reilua se,äläkä esitä mielipiteitäsi nimissäni!
        terv.the original - Duality -


      • Jalosen Topi
        -Duality - kirjoitti:

        Koeta keksiä itsellesi oma nimimerkki,äläkä lainaa minun nimimerkkiä,jookos,ei ole kovin reilua se,äläkä esitä mielipiteitäsi nimissäni!
        terv.the original - Duality -

        Tääl on kyl kaikenlaista viestittäjää,siihen kai pitää tottua.


      • eivoiollatotta!!!!!!
        -Duality- kirjoitti:

        Samaa voisi kysyä sinulta...Olen aloittanut oman viestiketjun, johon toivoin STAFFIA koskevia keskusteluja. Voisikohan syy olla niin yksinkertainen? Yksinkertaisuus kun vaikuttaisi olevan kaltaistesi kohdalla perustoiminto, luulisi siis sinunkin jo ymmärtävän.

        kun lukee noita,nii täytyy arvailla,kuka se loppujen lopuksi on se oikea -Duality-,lukekaa ja nauttikaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9215495#comment-45113651
        sekä sitte mietteitä seksistä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9237713#comment-45234280


      • -Duality-

    • jekku.nitro

      Loistava rotuvalinta! Välillä tuntuu että meno on ihan päätöntä staffilla, mutta hemmetin fiksu ja nopeesti oppiva ainakin tuo miun staffi on!
      Meillä jäänyt lenkkeily tosi vähiin nyt helteitten takia. Eipä tuo näytä staffia (3,5v) haittaavan, se saa kuitenkin olla pihalla aina kun olen kotona. Agilityä ollaan harrastettu, se oli koirasta ihan älyttömän kivaa! Siinä saa mukavasti liikuntaa koira ja omistaja =) Tuo harrastus tausta saatta olla "osa syynä" että ei tuo toisista koirista välitä oikeestaan ollenkaan. Hyvin se tulee toimeen sakemannini (5v) kanssa, molemmat ovat narttuja. Koskaan eivät ole ottaneet yhteen, painivat ja telmivät kyllä paljon ja äänekkäästi! =D Hyvä liikuntamuoto on myös uinti. Meillä on pellarit koiralle ja se on ihan intona hakemassa lelua vedestä tai ui perässä jos ite ui. Pennusta asti olen opettanut olemaan vapaana ja hyvin koira tottelee. Siis metässä, en kaupungissa.
      Ja meillä staffi ole hajottanut juurikaan mitään, paitsi kaikki koiranlelut täytyy tuhota (siksipä meillä onkin vain täyskumisia).

    • StaffiMami

      Me saatiin kesän alussa oma pieni staffi poika. Me otettiin yhteyttä eri kasvattajiin, ja lopulta jonkin ihmeen kautta löydettiin todella ihana, koiria rakastava ja vastuuntuntoinen kasvattaja, joka on saanut oman ensimmäisen staffinsa jo 10 vuotta ennen mun syntymää :) Näitäkin kenneleitä on jos minkälaisia ja porukkaa löytyy laidasta laitaan... Mitään nopeeta toimintaa tää siis ei ole, koska me odotettiin sit vielä yhtä kauan kun vauvaakin odotetaan, että saatiin pieni mies kotiin.
      Poika on ollut ihmeenkin kiltisti päivisin (on monta tuntia yksin kotona, koska meidän on luonnollisesti pakko käydä päivisin töissä). Hänellä on yksi huone, missä touhuaa päivisin. Luulen että nukkuu pääosin. Yhteen ainoaan hyllynkulmaan on teroitettu hampaita, ja yhdestä kohdasta puuttui lista (remontti kesken) niin siinä lerpatti viettelevästi tapetinreuna, jota sitten oli vähän revitty. Muuten poika on ollut tosi hienosti. En tiedä, miten olisi jos saisi touhuta koko kämpässä itsekseen... Ollaan myös panostettu sisustukseen ja laadukkaisiin huonekaluihin, niin ei haluta ottaa riskiä.
      Tosiaan kohta tulee puoli vuotta täyteen, ja lähes kaikki tarpeet tehdään ulos. Päivällä tulee harvoin pisut paperille kun on niin kauan yksin, mutta nyt on ollut kohta 2vk kuivat paperit :)
      Ei ole mitenkään "onneton" kun lähdetään töihin, vaikka aamulla käydään vaan 15min lenkki. Oikeastaan poika juoksee makkariin, kun tietää saavansa herkuilla täyten kongin sinne mukaan ;P
      Päivällä (töiden jälkeen) mennään n. 45min lenkki tai juostaan metsässä. Illalla vielä n. 30min lenkki. Toki aikuinen varmaan tarvitsee pidemmän päivälenkin, mutta monessa ohjelmassa on sanottu että 40-60min ripeä lenkki riittää päivässä. Mutta koiriakin on erilaisia, niin ei kai sitäkään voi yleistää...
      Sitten meillä käy koirakaveri suunnilleen kerran viikossa, joka vie pienestä miehestä mehut :D Välillä vielä käydään koirapuistossa. Meillä on viikonloput niin täynnä ohjemaa ja ulkoilua on huomattavasti enemmän, että koira taitaa vaan olla helpottunut kun arki taas alkaa ja äiti menee töihin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      93
      1973
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1532
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1086
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      72
      1031
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      986
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      969
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe