Masentava maanantai..

Ku oliskin, eikä sateinen, hämärä, kylmä toukokuinen lauantai ilta.. Töllötän yksinäni läppärin näyttöä ja mietin: Mikä piristäis moista " lauantai-illan huumaa "...
Jos vetäisin sade takin niskaan ja menisin ulos pesemään asunnon ikkunat ( Ei paljoo poikkeais normaalista viikonlopusta ).

Iloitkaa kanssani onnellisesta viikonlopusta :). Taitaa olla "Vähän" itseironiaa...

Mitenkäs teillä viikon-loppu sujuu ?.

Toivon totisesti, että paremmin kuin ko. kirjoittajalla...

40

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuluu

Mulla ihan kivasti. Paistoin mansikkapiirakan ja hyvää tuli. Nyt vaan on vähän ähky olo.
      Ei sinun kannata ikkunoita alkaa pesemään jos sadetakin vedät päälle. Lähde lenkille. Se piristää mieltä. Minä lähden kohta parin tunnin lenkille. Miten ihana on tulla kotiin mieli piristyneenä.
      Jos et ole kovin nuori otahan www.elavaarkisto.fi sieltä vähän nostalgiaa kuuntelet ja katselet. Kivaa.
      Pirteää, iloista mieltä sinulle!

• Noudatan neuvoasi, heti enkä kohta.. Katsotaan mitä se saa aikaiseksi, kun tuo ilma ei oikein inspiroi.

Siitä on kyllä kauan, kun olen ehdoin tahdoin lähtenyt lenkille vesisateessa, mut käyn kokeileen..

Toivottavasti palaan palstalle iloisin mielin.. Ny, mentiin.. Moikka...

• samilja
      • sukupuoli hurjastelija,onks kamera valmiina?

• samilja
        koti-kiusattu kirjoitti:

sukupuoli hurjastelija,onks kamera valmiina?

Jovain, kaikki pitää pitää laukaisuvalmiina. ;))

• samilja
        koti-kiusattu kirjoitti:

sukupuoli hurjastelija,onks kamera valmiina?

Voi jösse...............b-rapun. ::))))

• samilja kirjoitti:

Jovain, kaikki pitää pitää laukaisuvalmiina. ;))

nehän vaan naattii ei laakase ollenkaan.
        Vai pitsalla aiot ittes palkita vai sillä pojalla?
        Mäkin voisin syörä jotain mut en löyrä mitään vaimo on kyläs ja kamat sen jäjiltä ja koodimerkit on naisen lokiikalla laitettu.
        Tairan olla hoikka poika viikonpääst.

• samilja
        koti-kiusattu kirjoitti:

nehän vaan naattii ei laakase ollenkaan.
        Vai pitsalla aiot ittes palkita vai sillä pojalla?
        Mäkin voisin syörä jotain mut en löyrä mitään vaimo on kyläs ja kamat sen jäjiltä ja koodimerkit on naisen lokiikalla laitettu.
        Tairan olla hoikka poika viikonpääst.

No, oma poikulihan ( mies, siis) se on se tuoja. :)) Ollut päivän kotoa poissa, harrasteensa parissa. Lupasi tuoda tullessaan, ettei tarvi minun juottoporsasta täällä teurastaa.
        Onko sulla jokin merkki jääkaapin ovessa, että näkyy, onko sitä auottu? :))
        Kuka se on se hoikka poika Hollolasta?

• samilja kirjoitti:

No, oma poikulihan ( mies, siis) se on se tuoja. :)) Ollut päivän kotoa poissa, harrasteensa parissa. Lupasi tuoda tullessaan, ettei tarvi minun juottoporsasta täällä teurastaa.
        Onko sulla jokin merkki jääkaapin ovessa, että näkyy, onko sitä auottu? :))
        Kuka se on se hoikka poika Hollolasta?

koko keittiö on tyhjä ainoostaan tiskialtaat kököttää seinässä huomisaamuun saakka.
        Kaik herkut ja leivät on jossain ihme paikoissa ,ei sulla rauniokoiraa olis lainata.
        Toi sanonta hoikasta on yhrestä suomalaisesta tv-näytelmästä voi olla et Hollolassa on ollu joku hoikka ja hurja poika.

• Ensin ulkoilmaa sit sauna, kahvi ja herätystä muille aisteille.. Kiitti linkeistä :)

• Se on työtä ollut,hirvee rutu ja roikina on juuri vaiennut ja linnut palanneet pihapuihin.
      Pikkasen oon taloo purkanut,yhren huoneen verran vaan,on oikein kiva et ilma on kolea ja sateinen.
      Ei haittaa olla sisä hommis.

• RIMMIR

käynnissä täysremontti? Viimeksi purit keittiötä ja nyt toista huonetta.! Jokos sait keittiön valmiiksi, vaikka tekevällähän se käyttää muutamassa hetkessä.

• RIMMIR kirjoitti:

käynnissä täysremontti? Viimeksi purit keittiötä ja nyt toista huonetta.! Jokos sait keittiön valmiiksi, vaikka tekevällähän se käyttää muutamassa hetkessä.

ja nyt vast aloin keittiön ,tyypillist naista et kaik käy kun reiskalta telkkarissa.
        Sit viel ihmetellään ku miehet masentuu.

• RIMMIR
        koti-kiusattu kirjoitti:

ja nyt vast aloin keittiön ,tyypillist naista et kaik käy kun reiskalta telkkarissa.
        Sit viel ihmetellään ku miehet masentuu.

hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Taitaa olla ainoa sananparsi joka pitää paikkaansa. Kait annoit vaimon olla mukana suunnittelussa, vai oliko se hän joka suunnitteli ja sinä sitten teet :)

Hassua kun aikoinaan exän kanssa tehtiin keittiöremonttia niin sitten piti tehdä heti perään hallin uudistus, no mitä vielä, lattiat eivät käyneetkään yksiin keittiön lattioiden kanssa, siis koko taloon uudet lattiat ja seinille tapetit.

Vaan kyllä hän , exä, tekikin siistiä jälkeä. Aina oli hyvä työssään, harmi kun mikään muu ei sitten sujunutkaan.

• RIMMIR kirjoitti:

hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Taitaa olla ainoa sananparsi joka pitää paikkaansa. Kait annoit vaimon olla mukana suunnittelussa, vai oliko se hän joka suunnitteli ja sinä sitten teet :)

Hassua kun aikoinaan exän kanssa tehtiin keittiöremonttia niin sitten piti tehdä heti perään hallin uudistus, no mitä vielä, lattiat eivät käyneetkään yksiin keittiön lattioiden kanssa, siis koko taloon uudet lattiat ja seinille tapetit.

Vaan kyllä hän , exä, tekikin siistiä jälkeä. Aina oli hyvä työssään, harmi kun mikään muu ei sitten sujunutkaan.

On noi sähköt niit ku ei sais itte vedellä ja uuret kaapistot sotkee entiset pistokkeet ja valot.
        Tairampa laittaa lankattomat ja ledit ,ollaan sit nykyaikasii.

• RIMMIR
        koti-kiusattu kirjoitti:

On noi sähköt niit ku ei sais itte vedellä ja uuret kaapistot sotkee entiset pistokkeet ja valot.
        Tairampa laittaa lankattomat ja ledit ,ollaan sit nykyaikasii.

monesti kaipaa justiinsa sellaista tekniikkaa että vois kuunnella vaikka radiota tai muuta musiikkia/ohjelmaa joka tulee stereoista tai televisiosta muuallakin huoneistossa kuin juuri siinä määrätyssä. Olisi vain olemassa yksi kauko-ohjattava jota käyttäisi kaikenlaiseen.
        Voi kait niitä ollakin nytkin mutta kun ei ymmärrä tuon tekniikan päälle.

Kuinkahan vaarallisia sellaiset sähkökentät ovat lapsille ja lemmikkieläimille?

• Monesti toisin päin, kun sisällä pitäisi askaroida niin on kuuma ja kaunis ilma, jotta potuttaa. Onni on nyt sinun puolellasi ilmojen suhteen, et pane vaan remontti käyntiin...

• k/k
        RIMMIR kirjoitti:

monesti kaipaa justiinsa sellaista tekniikkaa että vois kuunnella vaikka radiota tai muuta musiikkia/ohjelmaa joka tulee stereoista tai televisiosta muuallakin huoneistossa kuin juuri siinä määrätyssä. Olisi vain olemassa yksi kauko-ohjattava jota käyttäisi kaikenlaiseen.

Ostat sellasen soittimen mis kajarin voi ottaa mukaansa eri huoneisiin,sika kalliita kylläkin mut hyviä.
        Mä testasin sähköjen turvallisuuren kissan kanssa, ei nousseet karvat pörhölleen eli ei oo magnetti kenttiä.

• RIMMIR kirjoitti:

Kyllä kai hyvälaatuiset normaalit langattomat kuulokkeet riittävät, itse olen ainakin kuunnellut niillä niin talossa kuin puutarhassakin (kantomatka 100 m). Jos pidemmälle niin aippari rintataskuun ja luurit korville.

• RIMMIR

viileää ulkona, vaikka nyt on aurinkokin pilkistänyt parisen tuntia. Tulin juuri kaupungilta, hain hieman inspiraatiota huonekaluihin tuolta pikkuputiikista. Siis, taidanpa huomenna käydä vielä kerran tuolla kirpputori myymälässä katsastelemassa. Jos sinne olisi tullut uudelleen mieluisia huonekaluja joita voi alkaa entisöimään.
      Kuukausi sitten meni eräs ihana penkki sivu suun kun jahkailin liian kauan...

Ja miehen köriläät, älkää koskaan lopettako katselemasta ihailevasti meitä 50:iäkään vaikka ette sillä mitään tarkoitakkaan.

• leputtaa silmiäni kaikissa naisissa joissa asuu ilo,viisaus ja nilkassa tanssinjuoksu.

• Tuo sama homma mitä sinä suunnittelet. Vai lienetkö jo ennemmin entisöinytkin joitakin huonekaluja ?.
        Minä en ole tehnyt sitä vielä koskaan, mutta tarkoitus olisi joskus kokeilla...

• RIMMIR
        Sirmu kirjoitti:

Tuo sama homma mitä sinä suunnittelet. Vai lienetkö jo ennemmin entisöinytkin joitakin huonekaluja ?.
        Minä en ole tehnyt sitä vielä koskaan, mutta tarkoitus olisi joskus kokeilla...

vaan ei se näytä niin hirvittävän vaikeaa olevan. Ensin pesee ja hioo ja sitten maalaa, taas hioo ja maalaa vielä vähän ja ehkä viimeinen silaus santapaperilla niin saa sitä "patinaa".
        Ainakin tänään kun kävin sellaisessa sisustusliikkeessä, siellä oli maalattu vanhat ruskeat huonekalut ja sitten hiottu hiekkapaperilla, samoin vanhat ruostuneet ulkohuonekalut.
        Nykyäänhän on niin mahtavia mallejakin (schablooneja) joiden avulla maalailla vaikka minkälaista hienoa.
        Siinä penkissä jota halusin ostaa silloin muutama viikko sitten oli pitkä viiru ja jonka olisi voinut peittää just jollakin sievällä kukkakuviolla.

Se penkki olisi passannut justiinsa siihen johon olin sitä ajatellutkin, harmittaa oma saamattomuus...

• Heikunkeikku

Minä annoin eilen itselleni "läksyjä" ja niitä oon tuola alakerras plimputellut, sitten oon lukenut kirjaa ja puhunut puhelimessa. Näitä kolmea vuorosiin. Nyt tämän kaiken raskaan ahertamisen :) jälkeen, keitin ittelleni iltakaffeet. Tuossa se nyt mojuu kupissa jäähtymäs.

Sitten käväsen pikasuihkussa ja lähden läpsyttelemään kylään. Sadekin on sopivasti lakannut.

Mitähän keksis sulle piristykseksi. Joku Omituinen Höpöttäjä vois olla kiva, suupieliä venyttämäs.

Sopraanoa en nyt ala tänne tälläämään, mutta jos nyt pitäytyisin sitten siinä omituisessa Höpöttäjässä, niin pistetään tulemahan.

http://www.youtube.com/watch?v=nYXdTBti6KA&feature=related

• Sinä se keksit piristystä ( Linkki :) ).. Kiitti..

• on ollut hienoa: välillä sataa, välillä paistaa. Lämpömittarikin on parhaimmillaan käynyt 15 asteessa. Olen kääntänyt pottumaata aina kun ei ole satanut ja sateiden hetket surffannut täällä palstoilla.

Puolet pottumaasta käännetty, sauna päällä ja rakot käsissä: kesä :-)

• Iltaa puolipiliviseltä pohojanmaalta!
        Aurinkoa ja sateesta vuorosiisan. Päivällä näkyy oikein vanhataivas. Tuas perunamaita traktorilla äestelin kylyvökuntohon. Saa laittaa tulevalla viikoolla perunan peltohon. Toivoa hyviä lämpöösiä tuulia, aurinkoa ja sarettakin vuoroon kumpaakin. Ei mene mun työ hukkahan.
        Kyllä mä tykkään sateesen harmaistakin päivistä. Oon sellaanen syksynlapsi, aina ollu. Harmaat vesisateeset päivät jotenkin rauhoottaa mua ku valo kerää siipisulukansa ja sammuu. Syysehtoolla saa laittaa takkahan valakian, kattella ja kuunnella ku vesi piiskaa ikkunaruutuuhin. Pienet koululaaset kylänraitilla kumisaappahissaan. Kellatuneita lehtiä märällä maantiellä, kaikki elämisen arvoosia päiviä.Kyllähän toukokuukin on oikein mieluunen kuukausi, uusi kasvunihime. Mullalta tuoksuva maanavara, koko pohojanmaa, ihimiset ja pellot. Suuri jokilavia joka meirät maanlapset elättää ja viimeen kuollettaakin.
        Maanantaikin on hirviän hyvä viikoonpäivä, aina sunnuntaasen lepopäivän jäläkehen. Siitä saa alakaa kiristämähän sitten taas uutta vapaapäivää kohti.
        Saunaamas tuas kävin ja rentouttavan lämpöösen kotoonen kiuas antookin, työn kangistamille jäsenille.
        Kiitoksen mieli on taas eletystä viikoosta. Ny saa olla haalarit naulas maanantaiaamuhun.
        Oikein hyvää alakavaa lepopäivää kaikille teille.
        Oomma kaikki sen ansaannu ja on oikeus sellaasehen.
        terv. minä ja Tiitu vaan täältä kotoa.

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa puolipiliviseltä pohojanmaalta!
        Aurinkoa ja sateesta vuorosiisan. Päivällä näkyy oikein vanhataivas. Tuas perunamaita traktorilla äestelin kylyvökuntohon. Saa laittaa tulevalla viikoolla perunan peltohon. Toivoa hyviä lämpöösiä tuulia, aurinkoa ja sarettakin vuoroon kumpaakin. Ei mene mun työ hukkahan.
        Kyllä mä tykkään sateesen harmaistakin päivistä. Oon sellaanen syksynlapsi, aina ollu. Harmaat vesisateeset päivät jotenkin rauhoottaa mua ku valo kerää siipisulukansa ja sammuu. Syysehtoolla saa laittaa takkahan valakian, kattella ja kuunnella ku vesi piiskaa ikkunaruutuuhin. Pienet koululaaset kylänraitilla kumisaappahissaan. Kellatuneita lehtiä märällä maantiellä, kaikki elämisen arvoosia päiviä.Kyllähän toukokuukin on oikein mieluunen kuukausi, uusi kasvunihime. Mullalta tuoksuva maanavara, koko pohojanmaa, ihimiset ja pellot. Suuri jokilavia joka meirät maanlapset elättää ja viimeen kuollettaakin.
        Maanantaikin on hirviän hyvä viikoonpäivä, aina sunnuntaasen lepopäivän jäläkehen. Siitä saa alakaa kiristämähän sitten taas uutta vapaapäivää kohti.
        Saunaamas tuas kävin ja rentouttavan lämpöösen kotoonen kiuas antookin, työn kangistamille jäsenille.
        Kiitoksen mieli on taas eletystä viikoosta. Ny saa olla haalarit naulas maanantaiaamuhun.

oli hiton kaunis kirjotus :-)

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa puolipiliviseltä pohojanmaalta!

nyt Seppä syksyile siel kesken toukokuun!
        Syksy jees, mut eka pitää olla Pitkä Kuuma Kesä!!

• minttupuu kirjoitti:

nyt Seppä syksyile siel kesken toukokuun!
        Syksy jees, mut eka pitää olla Pitkä Kuuma Kesä!!

Heps hei. Sinulle kiva Minttupuu! Kesken toukokuun meinasin alakaa jo syksyylemähän
        Joo justihin nuan se menöö ja kuuluu ollakin niin ku sä sanoot
        Sinulle Minttu:
        "Sai silmät sinivuokkojen
        jo värin taivaan sinen.
        Ja jäljet talven askelten
        nyt verhoo nukka nurmien
        kuin vaate samettinen"

Kirijootinhan mä perunan kylyvöstäkin, hih. Luit huonosti, tai harppoamalla.
        Pitää mennä keittämähän iltateetä. Ostin päivällä ku kaupas kävin, sellaasen suuren munkkipossun itteleni. Se vaivaa ny mieltä ku soon vielä syömättä. Koko ajan soon kyllä ollu mun mielessäni. Tule niin laitetahan puoliksi, tai annan sen sinulle vaikka kokonaansa. En hennoosi sitä sun suustasi syörä. Enkö ookki mä hyvä??
        terv. me koko hyvät Tiitun kans

• Sitä minä kaipaisin tännekkin edes pienen pilkahduksen. En tietenkään nyt yöllä, vaan voisin tilata huomiseksi.. Jos huomenna huitoisit sitä ( Aurinkoa ) vähän tänne pohjoseen päin, niin minäkin näkisin sitä vähäisen. Ai niin, käske lämmittää ilmaa myös muutamalla asteella.. Kiitti. :)

Heh, heh...

• Meriläinen

Yritän tässä taas pitää itseäni hereillä että ilalla saan unen päästä oikeaan aikaan kiinni.
      Ukko jyrisi äsken tuolla taivaalla, no jyriseehän edes joku tässäkin asunnossa.
      Sen jälkeen kaato saavilla vettä hetken aikaa ja nyt taas aurinko paistaa, mitä lie sitten paistaakaan.
      Lettuja alkoi mieleni yhtäkkiä tekemään, hmmm taidampa tehdäkin.

• takaisin

Mihin Sirmu häippäsi? Ei ollut tarkoitus että lenkkeilet koko yön. Vai kävikö niin kuin mulle joskus että uni tulee lenkin jälkeen yllättäen?
        No kerro huomenissa.
        Aika hassu ajatus kun aattelin sinua, tuntematonta ihmistä että nautitkohan lenkistä samoin kuin minä. Välillä satoi, mutta mitä siitä.
        Huomenna taas.

• Meriläinen
        takaisin kirjoitti:

Mihin Sirmu häippäsi? Ei ollut tarkoitus että lenkkeilet koko yön. Vai kävikö niin kuin mulle joskus että uni tulee lenkin jälkeen yllättäen?
        No kerro huomenissa.
        Aika hassu ajatus kun aattelin sinua, tuntematonta ihmistä että nautitkohan lenkistä samoin kuin minä. Välillä satoi, mutta mitä siitä.
        Huomenna taas.

Sirmu tuli jo takaisin.
        Hän oli neuvomallasi lenkillä :))
        Mietiskelin tuossa jatkoa:
        Masentava Maanantai
        Tirisevä Tiistai
        Kelmeä Keskiviikko
        Toimekas Torstai
        Pelottava Perjantai
        Latautunut Lauantai
        Suulas Sunnuntai.

Ei nyt oikein tuo sanojen löytyminen onnistunut, mutta ehkä joskus.
        Tai aina päivän kohdalla keksisi siitä miten se menee :))

• Meriläinen kirjoitti:

Sirmu tuli jo takaisin.
        Hän oli neuvomallasi lenkillä :))
        Mietiskelin tuossa jatkoa:
        Masentava Maanantai
        Tirisevä Tiistai
        Kelmeä Keskiviikko
        Toimekas Torstai
        Pelottava Perjantai
        Latautunut Lauantai
        Suulas Sunnuntai.

Ei nyt oikein tuo sanojen löytyminen onnistunut, mutta ehkä joskus.
        Tai aina päivän kohdalla keksisi siitä miten se menee :))

Mukava kuulla sinustakin, et olet vielä palstalla :). Itse olen ollut, niin kiireinen etten ole ehtinyt käymään palstalla pitkään, pitkään aikaan..

Kyllä se lenkillä käynti kummasti piristää, saunominen väsyttää fyysisesti, mutta henkisesti vahvistaa.
        Nyt kyllä on pakko painua pehkuihin.. Palaillaan palstalle huomenissa :)

• Mukava sellainen, te ihanat ihmiset.. Olette kirjoittaneet tähän ketjuun poissa ollessani.. En ole vielä ehtinyt lukea kaikkia, mut teen sen heti-miten..

Tartuin heti ensimmäisen vastauksen neuvoon. Vetäisin lenkkarit jalkaan, kimpsut päälle ja lähdin oitis lenkille. Kummasti se piristi ja mikä ihana keväinen tuoksu.. Sen jälkeen lämmitin saunan, vilvottelin, keitin sauna-kahvit ( Muina-iltoina keitän aina ilta-teen ).

Nyt aukaisin koneen katsoakseni oliko kukaan kirjoittanut.. Kiitti :)

• Ulkoilu virkistää, mukaviakin ihmisiä on olemassa, he virkistää:))))
        Mukavaa viikonvaihdetta:))))

• sasus kirjoitti:

Ulkoilu virkistää, mukaviakin ihmisiä on olemassa, he virkistää:))))
        Mukavaa viikonvaihdetta:))))

Piti sanomani, et mukavia ihm... jne.. he piristää:)))) vaik ei sil välii:))))

• sasus kirjoitti:

Piti sanomani, et mukavia ihm... jne.. he piristää:)))) vaik ei sil välii:))))

Hyvää viikonloppua ja hyviä öitä :)

• hoppu hommiin
        Sirmu kirjoitti:

Hyvää viikonloppua ja hyviä öitä :)

Mahtava maanantai
        sitten
        toimelias tiistai
        kaunis keskiviikko
        tasainen torstai
        paras perjantai
        leppoisa lauantai
        suvinen sunnuntai
        Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2433
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1546
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      120
      1304
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      998
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      254
      877
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      872
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      20
      858
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe