DNS pätkii täällä Lauttasaaressa aika usein. Olen soitellut viimeisin kahden kuukauden aikana kolmesti ja tietysti tämän lisäksi tulee ne kerrat jolloin en ole kotona, kun käyn töissä ja pätkii varmaan silloinkin. Se tosin ei haittaa, koska en ole käyttämässä kotona nettiä. Vapaa-ajasta kuitenkin melko usein saa soittaa vikapalveluun ja myöntävät, että häikkää on. Miksi ei sinne voi ostaa kunnon rautaa tai mistä ihmeestä mahtaa olla kyse.
Lisäksi youtube on kovin hidas. Mulla 8 megan yhteys ja erinäisillä nettitesteillä menee hyvin 6 megaa, mutta tuubista tulee suurimpien ruuhkien aikaan, esim nyt la-illalla klo 19:15 tavaraa nopeudella, joka on alle toistonopeuden, kun katson musiikkivideota samalla kun syön pitsaa ja juon bisseä.
Olen soittanut tuubin hitaudesta kahdesti, mutta vastaus on, että modeemi näyttää olevan hengissä. Eli siis en saa vastausta siihen, että onko ostettu ulkomaankaistaa liikaa tai onko kuormitus vaan niin helvetin epätasaista (kaikki lauantaina tuubissa...)
Vituttaa kuitenkin tuollainen niin, että varmaan pitää ottaa taas vaihteeksi joku muu yhteys sen 1 - 2 vuoden määräajaksi, kun vaan vanha sopimus umpeutuu. Pitää muistaa olla menemättä -50% tarjouksiin, koska silloin vaan vahingoittaa itseään kehittämällä näitä tilanteita, että viikon vapaa-aikoina la-iltaisin kehittää vitutusta, jonka voisi kuitata rahalla pois, kun ei olisi mennyt niihin vittumaisiin sopimuksiin. Kilpailuvirasto saisi puuttua näihin 1 - 2 sopimuksiin, sillä kuluttajalle pitäisi tarjota aina myös jokin KOHTUULLINEN sopimukseton vaihtoehto (näin lain mukaan).
HALPA DNS PALVELIN
9
1347
Vastaukset
- 13
Testaa tuolla nopeimmat DNS-palvelimet itsellesi.
http://code.google.com/p/namebench/
Samoin Larussa ja Welhon oma toimii loistavasti. 40/2 kaistalta tulee/menee 38,6/1,9 ainakin. Voi olla konffeissasi vikaa, tai itse laitteissa.
Youtube on oma asiansa, sen palvelimet saattavat olla tukossa. - ei
En ole mikään suuri welhofani, mutta tässä yhteydessä pitää mainita että youtube on poikkeus, sillä on täysin paskat palvelimet suhteutettuna kävijämäärään.
Kokeile googlesta vaikka "why is youtube so fucking slow" niin huomaat ettet todellakaan ole yksin. Ellet joskus viideltä aamulla kuuntele musiikkivideota, niin se siirtonopeus on juuri sen 20-30 kilotavua, vaikka esim. sadan megan nettisi kykenisi 12500 kilotavuun per sekunti.- mielestäni
Mulla on Elisan adsl 8/1 ja samoja ongelmia youtuben kanssa kuin aloittajalla. Välillä tulee tosi hyvin, joskus tulee tosi pätkien. Riippuu myös videosta, joku tule aivan rivakasti, toinen heti perään pätkien. Olen testannut speedtest.netillä adsl:ni nopeutta eri puolille maailmaa ja on aivan riittävän hyvä.
Aikaisemmin yhteysnopeuteni oli 1/0,5 eikä nosto 8/1:een tuonut youtuben osalta oikein mitään parannusta. Olenkin vahvasti sitä mieltä, että youtuben systeemit eivät kestä niin rankkaa kuormitusta, joka ainakin ajoittain on. - -IT-Guru-
mielestäni kirjoitti:
Mulla on Elisan adsl 8/1 ja samoja ongelmia youtuben kanssa kuin aloittajalla. Välillä tulee tosi hyvin, joskus tulee tosi pätkien. Riippuu myös videosta, joku tule aivan rivakasti, toinen heti perään pätkien. Olen testannut speedtest.netillä adsl:ni nopeutta eri puolille maailmaa ja on aivan riittävän hyvä.
Aikaisemmin yhteysnopeuteni oli 1/0,5 eikä nosto 8/1:een tuonut youtuben osalta oikein mitään parannusta. Olenkin vahvasti sitä mieltä, että youtuben systeemit eivät kestä niin rankkaa kuormitusta, joka ainakin ajoittain on.YouTube pykii nykyjään.
- alkuperäinen....
-IT-Guru- kirjoitti:
YouTube pykii nykyjään.
Ok. Siis vika on tuubissa. Ei ole kaukana ne ajat kun tuubi vielä toimi. Vuosi taakse päin tms.... Kävijämäärät kasvaa kun uusia sukupolvia alkaa ihannoimaan populaaria...
- eplihki
On se vaan kamalaa kun sinulla ei ole varaa Welhon liittymään.
Yritä pärjätä sillä nykyisellä nuhapumpulla.- ammattilainenperr
welholla ei toimi kuin nopeasti nopeustesti : testasin you tubea elisalla tuli täysillä 18 megan nopeudella 1080p vidio kun testasin welhoa tulee max 3 megan nopeudella sillastettuja molemmat ihmettelen suuresti welhon surkeita dns palvelimia 40 meganen welho kotona ja on oikeistaan hidas kuin synti ja sopimusta aikaa on viella aivan liikaa Tee virhe ota welho
- ??
ammattilainenperr kirjoitti:
welholla ei toimi kuin nopeasti nopeustesti : testasin you tubea elisalla tuli täysillä 18 megan nopeudella 1080p vidio kun testasin welhoa tulee max 3 megan nopeudella sillastettuja molemmat ihmettelen suuresti welhon surkeita dns palvelimia 40 meganen welho kotona ja on oikeistaan hidas kuin synti ja sopimusta aikaa on viella aivan liikaa Tee virhe ota welho
YouTubella on noita palvelimia pilvin pimein. Taitaa johtua palvelimesta, minkä kautta satut saamaan. Vai voitko toistaa testisi useita kertoja aina saman suuntaisin tuloksin?
- Panicci
siis meil o 40 megan welho, DNS katkeilee kokoaja ja kaikki sivut lataa päin vittua, lisäks tulee jotaa jar faileja ja server not found iha kokoaja... vittu et on paska netti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346