EIKÖ YSKÄ LOPU IKINÄ-AUTTAKAA, NEUVOT TARPEEN

Paulus40

Meillä tyttö on nyt 3v 4kk. Maaliskuuussa tyttö sairasti RS-viruksen. Siitä tuli jälkitautina yskä. Yskä vaivaa öisin, ei päivällä. Jonkin verran yskii päivisin, mutta vähän. Silloin lääkäri sanoi että on normaalia että yskä jatkuu 6-8 viikkoa. Sitten tuli keuhkokuume. Siitä selvittiin ja yskä senkun jatkuu. Kaksi viikkoa sitten soitin lääkärille että eikö tälle yskälle voi todella tehdä mitään, koska yskä häiritsee jo tyttöäkin. Käytiin labrassa ja katsottiin että tulehdusarvot on ok ja anemiaa ei ole. Ei löytynyt muutakaan. Lääkäri sanoi että ei auta muu kun yskiä, koska labrassa ei mitään löytynyt.
Lääkäri antoi Ventolinoa (astmalääke/hengityssairaus) mutta siitä ei ollut meille apua. Yskänlääke tehosi paremmin. Sitä annettiin se kaksi viikkoa, enempää ei saanut antaa.
Lääkäri on lastentautien erikoislääkäri ja kardiologi. On minusta ihan pätevä, enkä epäile hänen ammattitaitoaan millään lailla. Olemme koko aika käyneet samalla lääkärillä.
Nyt tän yskimisen kanssa ollaan kaikki aika lopussa. Tyttö saa 1-3 kertaa yössä yskänpuuskan. Tyttö itse jo hermostuu yskimiseen ja itkee että yskä ei lopu koskaan. Ennen tyttö nousi aamulla itse herättämättä tarhaan. Nyt saan väkisin repiä tytön sängystä, koska ei jaksa nousta ylös. Välillä menee yö ilman yskimistä, sanoisinko kaksi yötä viikossa ei yskitä ja nukutaan rauhallisesti. Itsellä alkaa olla aika toivoton olo, kun ei voi auttaa lasta.
Kertokaa te hyvät ihmiset mulle, oisko joku lääkäri kelle vois vielä viedä tytön tutkittavaksi. Tai veisittekö itse lasta vielä lääkäriin? Onko ainoa vaihtoehto tosiaan vaan antaa tytön yskiä? Siis maaliskuusta asti jatkunut yskä. Tyttö on päivisin ihan reipas ja kaikinpuolin ok.
Kiitos kaikille jos vaivaudut vastaamaan. Otan kaikki neuvot vastaan.

1

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      sydämessä jtkn vikaa? Siis lääkäri on pediatri JA kardiologi?
      Keuhkotautien erikoislääkäri on oikea osoite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe