Jos on niin minkälaista?
Mulla on nyt istutuskuume ohi, vähän on vielä siemennyskuumetta, penkit on jo tehtynä valmiiksi, joten josko jo tänään saisi homman valmiiksi.
Zonella tuntuu olevan tosi kova koirakuume, saas nähdä mitens käy, paraneeko tauti ilman lääkettä, vai tuleeko tässä lisäksi vielä aidantekokuume ;)
Onko teillä kuumetta?
44
505
Vastaukset
...Ü Nyt kun on parin vuoden suruaika ohi edellisen rekun jälkeen, niin olishan semmonen taas pikkuhiljaa hankittava. Kun on rekku aina ollut niin kyllä semmosta kaipaa. Mutta kuhan katellaan Ü
taitaa olla se hauvakuume iskenyt meikäläiseenkin pesänrakennusvietin muodossa. Nyt on kämppä tuunattu valmiiksi hauvavauvan tulla. Kesävieraita varten on vierashuoneet laitettu kuntoon, sopii suvun ja kaupunkilaisystävien saapua ihailemaan maaseudun rauhaa ja mahdollista uutta perheenjäsentä :)
*odottelee kesävieraita ikkunanpesutalkoisiin*BonnieBonBon kirjoitti:
taitaa olla se hauvakuume iskenyt meikäläiseenkin pesänrakennusvietin muodossa. Nyt on kämppä tuunattu valmiiksi hauvavauvan tulla. Kesävieraita varten on vierashuoneet laitettu kuntoon, sopii suvun ja kaupunkilaisystävien saapua ihailemaan maaseudun rauhaa ja mahdollista uutta perheenjäsentä :)
*odottelee kesävieraita ikkunanpesutalkoisiin*http://www.youtube.com/watch?v=3KNSJxg2l-U&feature=related
ÜZone kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=3KNSJxg2l-U&feature=related
Üniin saatan tänään tuunata kuljetuspedinkin automatkaa varten ;)
- pirpzuzeiccu
Mulla on kans tuota istutuskuumetta tai ylipäänsä jotain oman pihan kuumetta. Ehkä mun pitäis alottaa se kuume asuntokuumeella. Haluaisin muuttaa omakotitaloon tai rivitaloon. Sitte sais oman pihan, jota laitella. :)
nelisen vuotta kulunut siitä kun muutin omakotitalosta rivariin, kyllästyneenä pihan hoitoon. Ei se ollut kuitenkaan loppujen lopuksi meikäläisen juttu, vaan polte omaan pihapiiriin palasi jo muutaman vuoden kuluttua, oonkohan mä joku multasormi ;)
- p.z
BonnieBonBon kirjoitti:
nelisen vuotta kulunut siitä kun muutin omakotitalosta rivariin, kyllästyneenä pihan hoitoon. Ei se ollut kuitenkaan loppujen lopuksi meikäläisen juttu, vaan polte omaan pihapiiriin palasi jo muutaman vuoden kuluttua, oonkohan mä joku multasormi ;)
on suorastaan masokistin hommaa, ainakin mulle. Nimittäin saan niin hirveät allergiakohtaukset , mutta silti se leikatun ruohon tuoksu on aivan mielettömän ihanaa ja kiva nähdä samalla leikatessa sen tuloksen. :P
p.z kirjoitti:
on suorastaan masokistin hommaa, ainakin mulle. Nimittäin saan niin hirveät allergiakohtaukset , mutta silti se leikatun ruohon tuoksu on aivan mielettömän ihanaa ja kiva nähdä samalla leikatessa sen tuloksen. :P
viime kesänä? useinhan raskaana ollessa oireet voi hävitä, tai lieventyä reippaasti. Joo vastaleikatun nurmen tuoksu on yks kesän parhaista, ihan niin kuin kesäillassa koivuklapeilla lämmitettävän saunan tuoksukin :)
- p.z
BonnieBonBon kirjoitti:
viime kesänä? useinhan raskaana ollessa oireet voi hävitä, tai lieventyä reippaasti. Joo vastaleikatun nurmen tuoksu on yks kesän parhaista, ihan niin kuin kesäillassa koivuklapeilla lämmitettävän saunan tuoksukin :)
minkäänlaisia oireita, ei edes tänä keväänäkään. Lääkäri sillon viime kesänä sanoi, että saan ihan huoletta syödä sitä allergialääkettä, koska siitä ei ole vaaraa, mutta lopetin silti ihan vaan varmuuden vuoksi. Ja tosiaan kannatti, kun lopetus ei tuonut oireita.
Yleensä alan syömään allergialääkkeitä jo maaliskuun puolessa välissä. Nyt aloitin huhti/toukokuun vaiheessa, kun alkoi ensioireet ilmaantua.
Eläimet ja lapset mietteissä. Mukuloita niissäkin ;)
Muuten, katselin kotivideoita tuossa hetkonen sitten ja siinä kohtaus missä ravasi nurkan takaa tusina chivauvauta ;)
Möreä ääninen juontaja totesi Hilton Parisin laukkujen avautuneen....:D
Kasvit, kirjallisuus,musiikki,elokuvat, näytelmät, nuoruus,teatteri, kasvimaa, bileet, työ, työkaverit, perhe, iltalehti, lehti, auringon paiste, kuun mollotus, pilvien pulleus....vaikeaa valita yhtä kuumetta.mä pystyn karsiin noista pois heti yhden joka ei aiheuta minkäänlaista kuumetta, se on iltalehti ;)
BonnieBonBon kirjoitti:
mä pystyn karsiin noista pois heti yhden joka ei aiheuta minkäänlaista kuumetta, se on iltalehti ;)
ei kuulu joukkoon ;)
- TizaNova
hoitamaan tuon aidantekokuumeesi, monestakin syystä.
Katselin päivällä miten pikku pupunen napsi talon kukkaistutuksia ripeään tahtiin, eivät ole montakaan päivää vanhoja.
Semmonenkin muistikuva jonkun viisaan sanomana, "rakasta naapuriasi mutta rakenna aita". Voi olla oikeinkin totta vaikkei siltä tuntuis jos naapuri asuu tarpeeksi kaukana.
Sitäpaitsi rekku olisi hyödyllinen vahtikoirana ja ihmettelen ettei Zone ole jo aiemmin ottanut uutta. Tässä lähellä asustelee pariskunta joka myös menetti koiransa ja voi sitä teputusta mikä seurasi kun yrittivät lähteä lenkille 'tyhjän panttina'. Vuoden verran kestivät ja nyt taas niin "reippahasti käypi askeleet" uuden lemmikin kanssa....silloin pari vuotta sitten, että en koskaan enää ota koiraa kun en kuitenkaan saa enää yhtä hyvää pakkausta kuin viimeisin rekku oli. Nyt oon tullut siihen tulokseen, että vaikka sais vaan toiseks parhaan, niin rekku on silloinkin todella bueno.
- TizaNova
Zone kirjoitti:
...silloin pari vuotta sitten, että en koskaan enää ota koiraa kun en kuitenkaan saa enää yhtä hyvää pakkausta kuin viimeisin rekku oli. Nyt oon tullut siihen tulokseen, että vaikka sais vaan toiseks parhaan, niin rekku on silloinkin todella bueno.
..tarkkailijan silmin olen tullut päätelmään, että omistaja kouluttaa koiristaan samanlaisia.
Jos sulla on ollut maailman parhain rekku, saat luultavasti seuraavastakin samanlaisen.
Tai sitten tarkkailtavillani on ollut vain mieletön tsäkä. on rekun hankintaan. Mä saan aidan omppo-, luumu- ja kirsikkapuiden ympärille ja Zone saa kaverin pupunmetsästykseen ;)
- TizaNova
BonnieBonBon kirjoitti:
on rekun hankintaan. Mä saan aidan omppo-, luumu- ja kirsikkapuiden ympärille ja Zone saa kaverin pupunmetsästykseen ;)
..suojata istukkaat kunnolla.
Tämä uusin jänissukupolvi näyttää olevan uhkarohkeaa plaatua, viis veisaavat liikenteestä tai ihmisistä.
Kyllä harmittais jos raputillit olis snapsittu. TizaNova kirjoitti:
..suojata istukkaat kunnolla.
Tämä uusin jänissukupolvi näyttää olevan uhkarohkeaa plaatua, viis veisaavat liikenteestä tai ihmisistä.
Kyllä harmittais jos raputillit olis snapsittu.mun istutelleen myös raputillejä? saas nähdä kuin täällä uudessa paikassa menestyvät. Viime kesänä kasvoivat mammuttitillit melkein 2 metrisiksi :)
Oon jo tuunaillut kasvimaalle suojaverkkoja, niin pupujen kuin pupun metsästäjien varalta, en meinaan tahdo että siellä käydään mitään pupusotaa ;)- TizaNova
BonnieBonBon kirjoitti:
mun istutelleen myös raputillejä? saas nähdä kuin täällä uudessa paikassa menestyvät. Viime kesänä kasvoivat mammuttitillit melkein 2 metrisiksi :)
Oon jo tuunaillut kasvimaalle suojaverkkoja, niin pupujen kuin pupun metsästäjien varalta, en meinaan tahdo että siellä käydään mitään pupusotaa ;)viimevuotiset tillit olleet Quinnesissakin?
Niitähän käytettiin demarien ja keskustan keulahahmojen 'miehen mittana', kun Paavo oli varannut lillukanvarret.
Pupuille pitäis sotatilanteessa järjestää järeemmät papanat.
olotila, mikään ei kuumota tälläkertaa :)
vain tilapäinen. Tässä iässä se kuumotus tulee ja menee, ilman että siihen pahemmin pystyy itse vaikuttamaan ;)
BonnieBonBon kirjoitti:
vain tilapäinen. Tässä iässä se kuumotus tulee ja menee, ilman että siihen pahemmin pystyy itse vaikuttamaan ;)
auttaa ikäkuumotukseen :))
Viikonloppu on ollut yhtä hulinaa, sukulaispojan lakkiaisten seurauksena puoli sukua on majoittanut itsensä asuntooni. Kaikki muut vetelevät vielä makoisia unia joten oli hyvää aikaa kurkata palstalle.
- Meriläinen
Matkakuume tuli kun varasin risteilyn.
Kaikenlaisia muitakin kuumeita esiintyy, mutta taidan jättää väliin niiden kertomisen :))pystyy kulkemaan monilla niillä laivoilla ihan ilmatteksi jos on fillari matkassa, suosittelen :)
- Meriläinen
BonnieBonBon kirjoitti:
pystyy kulkemaan monilla niillä laivoilla ihan ilmatteksi jos on fillari matkassa, suosittelen :)
Luulen ettei tää reissu jää viimeiseksi, nyt ristellen ja jatkossa jotain muuta.
Täytyyhän sitä voida nauttiakin elämästä kun kolmasosan vuorokaudestaan uhraa jossai helkutin kuumassa tehtaassa.
Ihan huoletta annan nyt palaa rahaa, kiristetään vyötä sitten taas sen jälkeen.
Nenälleni istui kärpänen ja ilmeisesti pyöri itsensä ympäri ainaski satakertaa. Kutitus potenssiin tuhat.
Onko nenäni päässä kalman hajua?...nuuskin juuri äsken tekemääni pasta bolognaisea ;D
Terassille istutettu kärhö, parit lobeliat ja hopeat. Kuume asemissa. Jes :)Tässä kun on talven raatanut olis jo kova hinku päästä puutarhakeinuun lukemaan kirjaa ja juomaan kaljaa sekä ottamaan jälkiruoaksi kunnon tirsat! :)
on vieny matotkin pois lattioilta ;)
- vasso-Q
Hahaa sanoo hän ja kertoo, jotta parin viikon takaisen helleaallon myötä jo pesi mattonsa ja sai vuorokaudessa kuivaksi. Vai minkä takia sinun mattosi ovat pois lattialta?
Nyt poden outoa saunakuumetta. Saunon ehkä 5-10 kertaa vuodessa ja niistäkin puolet höyrysaunassa. Viime viikon kylmässä sateessa mökillä istuessani tunsin halua lämmittää saunan ja melkein sen teinkin. Joku pirulainen minussa kuitenkin sanoi, että älä höpäjä. Enhän minä sauno. Tällä viikolla tauti on pahennut ja ensi viikolla viimeistään taidan sen tehdä eli saunoa. - Meriläinen
vasso-Q kirjoitti:
Hahaa sanoo hän ja kertoo, jotta parin viikon takaisen helleaallon myötä jo pesi mattonsa ja sai vuorokaudessa kuivaksi. Vai minkä takia sinun mattosi ovat pois lattialta?
Nyt poden outoa saunakuumetta. Saunon ehkä 5-10 kertaa vuodessa ja niistäkin puolet höyrysaunassa. Viime viikon kylmässä sateessa mökillä istuessani tunsin halua lämmittää saunan ja melkein sen teinkin. Joku pirulainen minussa kuitenkin sanoi, että älä höpäjä. Enhän minä sauno. Tällä viikolla tauti on pahennut ja ensi viikolla viimeistään taidan sen tehdä eli saunoa.Yksi maailman rauhoittavimmista hommista on saunan lämmitys, kaikkine vesien noutoineen ja tulien tekoineen.
Ja sen päälle kunnon löylyt, voiko ihminen enää puhtaampi olla sekun puhdistaa sielunkin.
Sitten vielä päälle kunnon kahvit. - vasso-Q
Meriläinen kirjoitti:
Yksi maailman rauhoittavimmista hommista on saunan lämmitys, kaikkine vesien noutoineen ja tulien tekoineen.
Ja sen päälle kunnon löylyt, voiko ihminen enää puhtaampi olla sekun puhdistaa sielunkin.
Sitten vielä päälle kunnon kahvit.Nii-in. Kyllä minäkin mielelläni ja useinkin puita ja vesiä saunaan kannan ja lämmintäkin toisille. Jostain syystä vaan roppani ei löylyistä tykkää. Viime aikoina luitani tai pikemminkin lihaksiani kolottaa ja lämpöä tunnun kaipaavan joten saunomistakin ajattelen "lämmöllä". Jännää miten tuo maallinen tomumaja kertoo omia mielipiteitään kunhan sitä viitsii kuunnella.
- Meriläinen
vasso-Q kirjoitti:
Nii-in. Kyllä minäkin mielelläni ja useinkin puita ja vesiä saunaan kannan ja lämmintäkin toisille. Jostain syystä vaan roppani ei löylyistä tykkää. Viime aikoina luitani tai pikemminkin lihaksiani kolottaa ja lämpöä tunnun kaipaavan joten saunomistakin ajattelen "lämmöllä". Jännää miten tuo maallinen tomumaja kertoo omia mielipiteitään kunhan sitä viitsii kuunnella.
Mulla on taas sienestyksen kanssa niin että tykkään kerätä sieniä ja puhdistaa niitä mutta syömisen kyllä saa muut hoitaa.
Kanttarelli on sipulin kanssa paistettuna hyvää siitä tykkään.
Sienet oikein pieniksi silputtuna menee lihapullien joukossa, muuten en tykkää. vasso-Q kirjoitti:
Nyt poden outoa saunakuumetta. Saunon ehkä 5-10 kertaa vuodessa ja niistäkin puolet höyrysaunassa. Viime viikon kylmässä sateessa mökillä istuessani tunsin halua lämmittää saunan ja melkein sen teinkin. Joku pirulainen minussa kuitenkin sanoi, että älä höpäjä. Enhän minä sauno. Tällä viikolla tauti on pahennut ja ensi viikolla viimeistään taidan sen tehdä eli saunoa.kun ovat vielä puhtaita ;) Meillä saunotaan kuumeet pois aina lauantaina ja keskiviikkona, paitsi yksin ollessa en mee saunaan. Vihdat on tehty oman metsän koivuista jo parin viikon ajan, hyvin ovat kestäneet reipastakin vihtomista.
Meriläinen kirjoitti:
Mulla on taas sienestyksen kanssa niin että tykkään kerätä sieniä ja puhdistaa niitä mutta syömisen kyllä saa muut hoitaa.
Kanttarelli on sipulin kanssa paistettuna hyvää siitä tykkään.
Sienet oikein pieniksi silputtuna menee lihapullien joukossa, muuten en tykkää.käynyt jo korvasieniä etsimässä? Mulla on tarkotus huomenna lähteä tsekkaamaan muutama hakkuuaukea, jos sais vaik saalista ;)
- Meriläinen
BonnieBonBon kirjoitti:
käynyt jo korvasieniä etsimässä? Mulla on tarkotus huomenna lähteä tsekkaamaan muutama hakkuuaukea, jos sais vaik saalista ;)
Korvasienet ei ole kuuluneet mun keräämiin, vaikka voishan olla ihan mielenkiintoista lähteä keväällä metsään katselemaan sillä silmällä josko niitä löytyisi. Kyllä täällä on kuulemma paikkoja joissa hyvinkin on niitä.
Kohta meen tonne puistoon ihailemaan rhodoja kun täällä sapokassa on tosi upea "rhodometsä".
Vieraita kun tähän aikaan käy Kotkassa ja ne näkee sen paikan niin huutelevat että, on kun ois ulkomailla.
Muuten kin siellä on niin paljon tosi upeita kukkia että sielu aina lepää.
Mikä miehen ollessa kun talossa sekä blondi ja black magig woman. Wow! Ü
- p.z
päivän ajan mulla on ollu ihan käsittämätön autokuume! Pitää olla ehdottomasti farmari ja siinä tarttee olla ilmastointi. En oo vielä kehdannu rynniä mihinkään liikkeeseen katteleen ja testaileen. Oon toistaiseksi tyytyny vaan ihaileen netin kautta.
- Meriläinen
Vimppa työpäivä oli tänää ja alkoi LOMA.
Eli nyt on kaikki mahdolliset kuumeet päällä, matkakuume ja muuttokuume.
Hauskaa Jussia kaikille :))))))- Meriläinen
BonnieBonBon kirjoitti:
kuin pitkä loma siihen kuumeeseen, eli että mahtaako riittää toipumiseen?
Tuntuu että aika menee niin nopsaan että ei kerkiä pysymään perässä, mutta eiköhän tää riitä.
Viikko oikeaa lomaa takana ja kolme jäljellä. katsotaan sitten kun viimeistä viedään vieläkö kuumottaa :))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232473Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531763Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111104Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2981044- 259982
- 146893
- 56864
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110759- 46745
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8728