Onko ehdotuksia hyvästä kiinteistövälittäjästä Oulussa? Perustele ehdotuksesi. Asunto mahdollisesti menossa myyntiin, mutta ei ole hajuakaan, kenelle se kannattaisi antaa tehtäväksi...
Suosittele kiinteistövälittäjää
100
13032
Vastaukset
- antti asunto
Hoida itse ja säästä, se on helppoa ja hauskaa, paperihommat ei ole vaikeita , eikä tarvitse osata mitään erikoistaitoja kunhan on vain rehellinen! Kumpikin hyötyy ja netissä on ilmaista mainostilaa vaikka kuinka paljon!
- asuntonasa myynyt
Kotigalleriaa. Edullinen ja hyvä.
- Timo tietäväinen
asuntonasa myynyt kirjoitti:
Kaikista edullisinta on myydä itse, osaat kertoa sen mikä on ostajalle tärkeätä ja saat itsellesi sen 5% palkkion tai voit antaa sen vaikka alennuksena joka voi ratkaista kaupan eduksesi!
- yrjö (äjä)
Timo tietäväinen kirjoitti:
Kaikista edullisinta on myydä itse, osaat kertoa sen mikä on ostajalle tärkeätä ja saat itsellesi sen 5% palkkion tai voit antaa sen vaikka alennuksena joka voi ratkaista kaupan eduksesi!
merkkaa mitään vaaa euromäärä. Kyllä ammattilainen aina tietää ja osaa hommansa. Mieti sinäkin edellinen kirjoittaja oman ammattisi kannalta. Sinuakaan ei siis hommassas tarvita vaan teen itse.
- timo tietäväinen
yrjö (äjä) kirjoitti:
merkkaa mitään vaaa euromäärä. Kyllä ammattilainen aina tietää ja osaa hommansa. Mieti sinäkin edellinen kirjoittaja oman ammattisi kannalta. Sinuakaan ei siis hommassas tarvita vaan teen itse.
Siis minkä alan ammattilainen on kiinteistövälittäjä? Rakennustekniikan, asumisen vai myynnin?
Mielestäni ei minkään noista, koska kaiken tiedon etsivät papereista ja jos sitä ei ole niin kilauttavat myyjälle eli toimivat vain turhana ahneena välikätenä! En sitten millään keksi edes yhtä asiaa johon olisin saanut kiinteistövälittäjältä apuja kun olen noita yksiöitä ja kaksioita ostanut ja laittanut vuokrakäyttöön kohta 25 vuoden ajan! Aina on helpointa olla yhteydessä suoraan myyjään ja siksipä yritänkin aina sopia suoraan myyjän kanssa kaupat ja jos välittäjän sopimus on loppumassa niin koetan junailla siten että sopimus myynnistä raukeaa ja jaamme myyntipalkkion myyjän kanssa keskenämme! Myyntitilanteessa en ole koskaan edes harkinnut antavani kohdettani kenenkään palkkionmetsästäjän hoidettavaksi vaan myyn itse suoraan ostajalle ! Kauppoja olen tehnyt vuosien varrella yli 130 kohteesta ja siihen mahtuu ok taloja, teollisuushalleja ja noit pieniä kerrostalo asuntoja aika määrä! Paperien teko on naurettavan helppoa nyky tekniikoilla ja valmiilla kauppakirja pohjilla! SÄÄSTÄKÄÄ hyvät ihmiset ja oikeasti älkää antako noiden palkkionmetsästäjien teitä kusettaa ! - koppleo
timo tietäväinen kirjoitti:
Siis minkä alan ammattilainen on kiinteistövälittäjä? Rakennustekniikan, asumisen vai myynnin?
Mielestäni ei minkään noista, koska kaiken tiedon etsivät papereista ja jos sitä ei ole niin kilauttavat myyjälle eli toimivat vain turhana ahneena välikätenä! En sitten millään keksi edes yhtä asiaa johon olisin saanut kiinteistövälittäjältä apuja kun olen noita yksiöitä ja kaksioita ostanut ja laittanut vuokrakäyttöön kohta 25 vuoden ajan! Aina on helpointa olla yhteydessä suoraan myyjään ja siksipä yritänkin aina sopia suoraan myyjän kanssa kaupat ja jos välittäjän sopimus on loppumassa niin koetan junailla siten että sopimus myynnistä raukeaa ja jaamme myyntipalkkion myyjän kanssa keskenämme! Myyntitilanteessa en ole koskaan edes harkinnut antavani kohdettani kenenkään palkkionmetsästäjän hoidettavaksi vaan myyn itse suoraan ostajalle ! Kauppoja olen tehnyt vuosien varrella yli 130 kohteesta ja siihen mahtuu ok taloja, teollisuushalleja ja noit pieniä kerrostalo asuntoja aika määrä! Paperien teko on naurettavan helppoa nyky tekniikoilla ja valmiilla kauppakirja pohjilla! SÄÄSTÄKÄÄ hyvät ihmiset ja oikeasti älkää antako noiden palkkionmetsästäjien teitä kusettaa !ostat suoraan paahtimosta niin eivät ahnee kauppiaat pääse vetämän välistä. Sinä olet niitä mahdottoman hyviä ihmisiä maailmassa ette varmaan tarvi puolisoakaan van toimit iisekses. Eikö niin?
- timo tietäväinen
koppleo kirjoitti:
ostat suoraan paahtimosta niin eivät ahnee kauppiaat pääse vetämän välistä. Sinä olet niitä mahdottoman hyviä ihmisiä maailmassa ette varmaan tarvi puolisoakaan van toimit iisekses. Eikö niin?
No kehno vertaus tuo kahvipaketti kun kiinteistövälittäjä nappaa kerralla sinulta sen verran että ostat sillä koko elämäsi kahvit ja jää vielä fyrkkaa taskuunkin!
Mikä on oikeasti se ammattitaito jota kehuvat, itse en sitä keksi, koska ei sen helpompaa hommaa ole kuin rehellisesti esitellä oma asunto ja siinä samalla kertoa niin hyvät kuin huonot puolet ja sitten kuunnella tarjouksia ja esittäää vastatarjous, valita paras niistä ja tehdä päätös että myynkö vai jatkanko vielä ostajan etsimistä! Paperi hommat ovat helkutin helpot, netistä löytyy mallit kaikkiin vaihtoehtoihin! Ja húom!! Säästösi voi olla helposti monta tonnia eikä ostajan tarvitse kuunnella turhia selityksiä eikä valheita , niin kuin tahtoo olla jos myyjänä on kiinteistövälittäjä!! - Pien sijoittaja
timo tietäväinen kirjoitti:
No kehno vertaus tuo kahvipaketti kun kiinteistövälittäjä nappaa kerralla sinulta sen verran että ostat sillä koko elämäsi kahvit ja jää vielä fyrkkaa taskuunkin!
Mikä on oikeasti se ammattitaito jota kehuvat, itse en sitä keksi, koska ei sen helpompaa hommaa ole kuin rehellisesti esitellä oma asunto ja siinä samalla kertoa niin hyvät kuin huonot puolet ja sitten kuunnella tarjouksia ja esittäää vastatarjous, valita paras niistä ja tehdä päätös että myynkö vai jatkanko vielä ostajan etsimistä! Paperi hommat ovat helkutin helpot, netistä löytyy mallit kaikkiin vaihtoehtoihin! Ja húom!! Säästösi voi olla helposti monta tonnia eikä ostajan tarvitse kuunnella turhia selityksiä eikä valheita , niin kuin tahtoo olla jos myyjänä on kiinteistövälittäjä!!Homma toimi ainakin meille ja käytämme varmasti jatkossakin.
Se on sama mitä kilpailijat tai muuten katkerat täällä toisiaan haukkuvat. - joopasejoo001
Pien sijoittaja kirjoitti:
Homma toimi ainakin meille ja käytämme varmasti jatkossakin.
Se on sama mitä kilpailijat tai muuten katkerat täällä toisiaan haukkuvat.murjas tuossa vitsin.
- törötörö
joopasejoo001 kirjoitti:
murjas tuossa vitsin.
sepä onkin ,tuo Make, huumormiehiä vimpan päälle. Ihan naurattaa, jo pelkkä olemus :-))
- jjhdfggfryuereuejj
asuntonasa myynyt kirjoitti:
Aikanaan kyseinen pulju ei saanut mitään aikaiseksi, mutta Janhusen Ilkka hoiti myynnin hienosti.
- Kannattava kauppa
Myin asunnon kesällä ja sain sen esille itsenäisen SBS-myynnin kautta Etuovi.commiin jossa asiakkaita piisaa. Sain ilmaisia asiantuntijaneuvoja ja paperit ja esittelykyltit. Koko homma maksoi siinä150 ekeä ja asunto meni kaupaksi alle kuukaudessa.
- Kokemusta on
joopasejoo001 kirjoitti:
murjas tuossa vitsin.
Asuntomarkkinoiden Markku Aitavaara on aito huijari.
Todistettavissa olevaa - oikeinkirjottajaja
yrjö (äjä) kirjoitti:
Mitä hel...iä tuo eka lause tarkoittaa? Puuttuuko siitä jotakin sanoja?
- Anonyymi
Kokemusta on kirjoitti:
Asuntomarkkinoiden Markku Aitavaara on aito huijari.
Todistettavissa olevaaKertokaa lisää mitä huijannut?
- asuntokauppa
Tähän vastaan ehdottomasti Leila Paloste! Leila tekee kauppaa ja on huumorintajuinen tyyppi. Toinen jota voisin suositella juttujen perusteella on Hilkka Matilainen. Häntä en ole itse käyttänyt, mutta olen kuullut juttuja.
- pesusuieni
käyttänyt Hilkkaa, on kuuma mimmi.
- Just joo
pesusuieni kirjoitti:
ainakin mulle löi puhelin korvaan kun erehdyin kyselemään ostamastani asunnosta kun oli "vähän epäselvyyttä", sanoi vain että kysele siltä myyjältä, ei kuulemma kuulunut hänelle enää.
Eli semmoinen juttu... asunnonvälitys maailman helpointa rahaa. - kueiosaa
pesusuieni kirjoitti:
käyttänyt hilkkaa.......oikeikirjoituksen aatelia
- Talonikkari
Itse kun myyt, niin pysyy uteliaat työkaverit ja naapurit poissa näytöistä ja säästäs selvää rahaa.
- Kannatti tehdä
Myin asunnon elokuussa SBS-myynninkautta.
Sain ilmaista neuvontaa asiantuntijalta, paperit ja asunnon esittelyn Etuovi.commiin.
Muun hoidin itse. Tosi helppo homma. - Välittäjä möi
Kannatti tehdä kirjoitti:
Myin asunnon elokuussa SBS-myynninkautta.
Sain ilmaista neuvontaa asiantuntijalta, paperit ja asunnon esittelyn Etuovi.commiin.
Muun hoidin itse. Tosi helppo homma.Etuovesta sanottiin, että SBS mynnillä ei ole ollut yhtään asuntoa myynnissä koko vuonna. Taitaa olla mainospuhetta.
- ex-lkv
itse! Maailman helpoin homma. Kauppakirjat teetä vaikka pankin lakimiehellä tai onhan noita lakiasiantoimistoja ympäri kaupunkia. Vaikka Arto Heikkilä. Katso vertailuhintoja kiinteistönvälitysten omilta nettisivuilta, Oikotieltä, Nettiasunnosta ja Etuovesta. Säästät monta tonnia.
- liiterinovi
ja lakimieshän tekevät kauppakirjat ilmaiseksi?
- -riitta-
liiterinovi kirjoitti:
ja lakimieshän tekevät kauppakirjat ilmaiseksi?
Kiitos asiallisille vastaajille. Osalla näyttää olevan puutteita luetun ymmärtämisessä. Kun pyydetään ehdotuksia kiinteistövälittäjistä, se todella tarkoittaa ehdotuksia kiinteistövälittäjistä. Siltikin, vaikka olisi maailman helpoin homma myydä itse. Maksan mielelläni siitä, että joku hoitaa kaiken puolestani.
- Jorma K
-riitta- kirjoitti:
Kiitos asiallisille vastaajille. Osalla näyttää olevan puutteita luetun ymmärtämisessä. Kun pyydetään ehdotuksia kiinteistövälittäjistä, se todella tarkoittaa ehdotuksia kiinteistövälittäjistä. Siltikin, vaikka olisi maailman helpoin homma myydä itse. Maksan mielelläni siitä, että joku hoitaa kaiken puolestani.
Nyky ihmisistä on tullut mukavuudenhaluisia laiskoja lihavia löhöperseitä niin kuin tämänkin ketjun aloittaja " maksan mielelläni siitä, että joku hoitaa kaiken puolestani" !!! Mutta niinpä ne sitten sossun jonossa ruikuttavatkin rahan puutetta, tämänkin ketjun aloittaja joutuu luopumaan asunnostaan ja siirtymään kunnan vuokrakämppään asumaan , kun ei ole itse viitsinyt edes kämppäänsä varmaan siivota tai tehdä muutakaan helppoa hommaa vaan aina maksaa muille helpoistakin hommista!
itse arvioitutin asuntoni kolmella välittäjällä ja laitoin korkeimman arvion päälle 6000€ , lehti ilmoituskuluja kertyi 230€ ja sain asunnon myydyksi itse eli säästin välittäjän palkkiota noin 5700€ tuo 6000€ jonka sain päälle . Kulupuolelle tuli 100€ osuuteni kauppakirjoista ja 230€ lehti ilmoittelusta !
Esittelin kämppää 11 kertaa ja käytin aikaa noin 15 tuntia kaiken kaikkiaan hommaan , kyllä kannatti! - leevi001
Jorma K kirjoitti:
Nyky ihmisistä on tullut mukavuudenhaluisia laiskoja lihavia löhöperseitä niin kuin tämänkin ketjun aloittaja " maksan mielelläni siitä, että joku hoitaa kaiken puolestani" !!! Mutta niinpä ne sitten sossun jonossa ruikuttavatkin rahan puutetta, tämänkin ketjun aloittaja joutuu luopumaan asunnostaan ja siirtymään kunnan vuokrakämppään asumaan , kun ei ole itse viitsinyt edes kämppäänsä varmaan siivota tai tehdä muutakaan helppoa hommaa vaan aina maksaa muille helpoistakin hommista!
itse arvioitutin asuntoni kolmella välittäjällä ja laitoin korkeimman arvion päälle 6000€ , lehti ilmoituskuluja kertyi 230€ ja sain asunnon myydyksi itse eli säästin välittäjän palkkiota noin 5700€ tuo 6000€ jonka sain päälle . Kulupuolelle tuli 100€ osuuteni kauppakirjoista ja 230€ lehti ilmoittelusta !
Esittelin kämppää 11 kertaa ja käytin aikaa noin 15 tuntia kaiken kaikkiaan hommaan , kyllä kannatti!kuin pieni sika. Et varmaanosaa etes laskea saati tunne rahoja.
- tellervo kettunen 3
leevi001 kirjoitti:
kuin pieni sika. Et varmaanosaa etes laskea saati tunne rahoja.
Säälittävää tekstiä, mutta oletkin varmaan joku lukihäiriöinen amis !!
- Arppa X
Jorma K kirjoitti:
Esittelin kämppää 11 kertaa ja käytin aikaa noin 15 tuntia kaiken kaikkiaan hommaan , kyllä kannatti!Olen aina myynyt itse asuntoni ja säästänyt kymmeniä tuhansia euroja vuosien mittaan. Ensin arvio parilta-kolmelta välittäjältä ja sitten ilmoa Kalevaan. Jos aivan välttämättä pitäisi käyttää välittäjää, valitsisin Koti-Gallerian. Muun muassa Huoneisto-Ideaa ei ikinä.
- jos haluu säästää
Arppa X kirjoitti:
Olen aina myynyt itse asuntoni ja säästänyt kymmeniä tuhansia euroja vuosien mittaan. Ensin arvio parilta-kolmelta välittäjältä ja sitten ilmoa Kalevaan. Jos aivan välttämättä pitäisi käyttää välittäjää, valitsisin Koti-Gallerian. Muun muassa Huoneisto-Ideaa ei ikinä.
Pääkaupunkiseudulla jopa 40% myy asuntonsa itse ja säästää. Ilmiö varmaan lisääntyy muuallekin ja on lisääntynyt. Tiedän itsekin pari ok-talon myyjää jotka myivät suoraan ja siinä voitti molemmat osapuolet.
Asiasta oli pari päivää sitten telkussakin. Onnistuu keneltä vaan.
http://yle.fi/uutiset/moni_myy_asuntonsa_nykyaan_itse/6264688 - itsemyynti paras
jos haluu säästää kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla jopa 40% myy asuntonsa itse ja säästää. Ilmiö varmaan lisääntyy muuallekin ja on lisääntynyt. Tiedän itsekin pari ok-talon myyjää jotka myivät suoraan ja siinä voitti molemmat osapuolet.
http://yle.fi/uutiset/moni_myy_asuntonsa_nykyaan_itse/6264688Kuka jättää kymppitonnin tai kaksi välittäjälle? Tai viis tonnii...?Ei kukaan jos hiukka panostaa itse.
Kannattaa myydä itse. - SBS oli paras
jos haluu säästää kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/moni_myy_asuntonsa_nykyaan_itse/6264688NIIN JA ................itse myin SBS-myynnin avulla, jossa saa vielä ilmaista asiantuntianeuvoa ja asunnon Etuovi.commin sivuille.
- Asunnon myyjä
Minä suosittelen Aureaa http://www.aurealkv.fi/
- Eiennäälesta
Ei Lesta-Ureaa kannata valita
- Markku Oja<
Jonkinmoinen loukku on olemassa, nimi viittaa rehelliseltä, oliko asunto-loukku, tai jotain sinnepäin, yritä vaikka netistä en aivan muista mutta hyvin erikoinen nimi asunnonvälittäjälle.
- Varma tieto
Oikealla jäljellä olet sana loukun verran, sillä firma on lohi-loukku eikä mikään asuntoloukku, ja on haukiputaalainen välitystoimisto. Ilmoittelee lehdissäkin, vaikkakin harvoin.
- Kalle H
Varma tieto kirjoitti:
Oikealla jäljellä olet sana loukun verran, sillä firma on lohi-loukku eikä mikään asuntoloukku, ja on haukiputaalainen välitystoimisto. Ilmoittelee lehdissäkin, vaikkakin harvoin.
Väärässä olet ja paljon Lohi-Loukku on nykyaikainen kalanpyydysväline jonka edeltäjä on rysä nimeltään. Asuntoloukku on sellainen että omistaa kaksi asuntoa kun ei ole esim. saanut edellistä myytyä ja on uuden ostanut.
- "Käpälälautakin"vast
Varma tieto kirjoitti:
Joo lohiloukku on välitysfirma, tiettävästi sellainen pieni yritys, mutta miksi sana loukku välitysfirmassa? Loukkusana viittaa ansaan ja loukuttaminen jonkinmoiseen häkkiin jolla minkkejä rannoilta pyydetään. Ei voisi ymmärtää että firma olisi asiakkaita loukuttamassa, oikea ”sotkunimi”, ei herätä luottamusta jos asiakkaita pyydystetään loukkuun.
- Lissuk.ka
Varmaan sen myynnin voisi itsekin hoitaa.
Meidän kerrostalossa meni myyntiin yksi kämppä. Törmäsin siihen kiinteistövälittäjään ja tuntui että hän ei tiennyt mistään mitään. Ehkä sen verran mitä papereista selviää. Sitten selostin hänele taloyhtiön historiaa jne. remonteista jne. Sellaisia näkemyksiä kerroin miksi tästä talosta kannattaa ostaa huoneisto. Talon asukkailla/ omistajilla ( isännöitsijä) on paremmat tiedot jutusta ja voivat jossain määrin edesauttaakin kaupan syntyä kun puhutaan asiaa eikä vastassa ole sliipattu myyntimies joka puhuu puutaheinää ja antaa esitteitä.
Makuasia kannattaako myymisestä maksaa vieraalle kun sen voi itsekin yrittää tehdä.- Kyllä jämpti on näin
.. että kahta asiaa ei tämä maailma tunne: toinen on urotekoihin kykenevä ruottalainen, ja toinen rehellinen asunnonvälittäjä! Myykää nyt hyvät ihmiset itse asuntonne, olettehan ne osanneet ostaakin?! Ei todella ole mitään rakettitiedettä, ja säästää todella voi tukun riihikuivaa; miksi ihmeessä mennä luovuttamaan vapaaehtoisesti tonnikaupalla rahaa vieraalle, ja monesti ammattitaidottomalle ihmiselle, jolla välttämättä ei ole yhtään enempää kokemusta asiasta/alalta, kuin teillä itsellännekään! Tehkää joskus taustatyöt kunnolla, niin huomaatte, kuinka nuoria, kouluttamattomia ja kokemattomia alalla toimii. Ainoa asia mitä heillä ihan oikeasti on enemmän kuin teillä, on häpyä pyytää maksamaan tuhansia euroja työstä, joka on tehtävissä helposti itsekin. Omaan lähipiiriini kuuluu muutama tällainen "asunnonvälityksen ammattilainen" - mikä on ihan täyttä hevonkukkua! Jossain marketissa korkeintaan oltu makkaraa myymässä ennen"ammattilaiseksi ryhtymistä", ja muistanpa senkin, kuinka eräskin naureskeli tyytyväisenä partaansa, miten ihmiset menevät retkuun ja ovat manipuloitavissa - ja hykerteli, kuinka euron tultua menivät ihmisiltä suhteellisuudentaju ja rahat aivan sekaisin, ja nyt maksavat tyhjästä tolkuttomia palkkioita. Ei niin mitään järkeä koko, ja lailla voisi kieltää moisen määrätietoisen kuluttajan kusettamisen.
- satasia
Kyllä jämpti on näin kirjoitti:
.. että kahta asiaa ei tämä maailma tunne: toinen on urotekoihin kykenevä ruottalainen, ja toinen rehellinen asunnonvälittäjä! Myykää nyt hyvät ihmiset itse asuntonne, olettehan ne osanneet ostaakin?! Ei todella ole mitään rakettitiedettä, ja säästää todella voi tukun riihikuivaa; miksi ihmeessä mennä luovuttamaan vapaaehtoisesti tonnikaupalla rahaa vieraalle, ja monesti ammattitaidottomalle ihmiselle, jolla välttämättä ei ole yhtään enempää kokemusta asiasta/alalta, kuin teillä itsellännekään! Tehkää joskus taustatyöt kunnolla, niin huomaatte, kuinka nuoria, kouluttamattomia ja kokemattomia alalla toimii. Ainoa asia mitä heillä ihan oikeasti on enemmän kuin teillä, on häpyä pyytää maksamaan tuhansia euroja työstä, joka on tehtävissä helposti itsekin. Omaan lähipiiriini kuuluu muutama tällainen "asunnonvälityksen ammattilainen" - mikä on ihan täyttä hevonkukkua! Jossain marketissa korkeintaan oltu makkaraa myymässä ennen"ammattilaiseksi ryhtymistä", ja muistanpa senkin, kuinka eräskin naureskeli tyytyväisenä partaansa, miten ihmiset menevät retkuun ja ovat manipuloitavissa - ja hykerteli, kuinka euron tultua menivät ihmisiltä suhteellisuudentaju ja rahat aivan sekaisin, ja nyt maksavat tyhjästä tolkuttomia palkkioita. Ei niin mitään järkeä koko, ja lailla voisi kieltää moisen määrätietoisen kuluttajan kusettamisen.
Riitta ei vaan luota itseensä. Tee homma itse, ja käy säästyneillä rahoilla pari viikkoa Etelämeren saarilla vaikka! Jos tarvit lakimiestä, niin maksaa muutamia satasia max.
- Pahin Loukku
Pahempaakin on kuin kahden asunnon loukku. Olen itse ollut kahden naisen loukussa ja koukussa, ja se on paljon pahempaa ja pahempaa on luvassa...
- loplop--
Ei ainakaan Aureaa, yhteydenottopyyntöihin ei vastata, ei saanu sovittua esittelyaikaa. Talon myyjä varmaan kiittäis tästä tiedosta, nuinkin hyvästä on maksanu!
- voivoiettävieläUrea
Urea onkin lestafirma. Annetutkaan tiedot ei pidä paikkaansa
- Eisullaoleedesrahaa
Talon myyjä ei maksa esittelyistä, vain myynnistä. Typerä välittäjä järjestää esittelytilaisuuksia. Aikaan saava vain myyntitapahtumia.
- maailman suurin huij
meidän luokan tyhmin ämmä, on nyt yhdessä oululaisessa kiinteistöfirmassa asunnonvälittäjänä. Tekeekö kännykkä ja firmanauto jostakin ihmisestä päivässä jonkun ammatilaisen, nähtävästi tekee. Eli asunnon myynti maailman helpointa rahaa. Maksa 350000 euron asunnon myynnistä jotain 15000 euroa välittäjälle kun tekee hommia jotain 50 minuuttia, valmiit lomakepohjat ja muut.
Rahastusta mutta ei multa, myin itse, mulla kämppä 3 päivää netissä myynnissä ja ostaja oli ovella, hommassa meni n. 50 minuuttia kokonaisuudessa.
HOMMA ON MAAILMAN SUURIN HUIJAUS!- omalkvsi
Mitä se sinä teet sitten ammatikses? Uskallatko kertoa niin kerron sitte mitä huijausta sinun ammatissasi tehhään ja mitä ylihinnoittelua/tyhjän laskutusta!
- 2tuntiamenee
Taijat pikkusen valehella. Et taatusti tee näyttöä, kauppakirjaa ja maskun vastanottoa 50 minsassa. Höpöhöpö-
- borat22
kiinteistö maailma aloitti tämän asunto huutokaupan, jonka minä ainakin koin omalta osaltani niin, että aina tulen tekemään asuntokaupat ilman välittäjää. Pankki kyllä antaa neuvoa.
- KOKEILEPPA
Olen itse kokeillut ja SBS-myynti on paras ja halvin.
Asunto Etuovi.commiin ja ilmaista neuvontaa asiantuntijalta. Netistä löytyy. - kaaksio
Pakkahuoneenkadun Kiinteistömaailma on vihoviimeinen valinta välittäjäksi! Kaupungin huonoin palvelu omistajilta.
- yritä ja rikastu
Kyllä asia on niin, että kiinteistönvälittäjien/kiinteistövälittäjien ammattikunta on täysin tarpeeton.
Mitäs sanot seuraavasta LKV:n kommentista, jonka hän minulle laukaisi: Tee suurempi tarjous, niin minullekin (siis tuolle LKV:lle) jää suurempi siivu välityspalkkiota.
Kaikki LKV:t täysiä mulkkuja. Tuon voi yleistää.- Kirvesmies
Mikä sinun ammattisi on? Et taija uksaltaa sanoa!
- Pasi Kuustonen
Muistelen että jokin loukku,mutta ei mikään asuntoloukku ansa.
- ALKULKV
Kokeileppa tällaista kiinteistönvälitystä kuin ALKU LKV.
http://alkulkv.fi/ac/- LoppuLKV
No ei todellakaan! Kannattaa pysyä kaukana, Oulusta löytyy monta paljon ammattitaitoisempaa välittäjää.
- bööböx
LoppuLKV kirjoitti:
No ei todellakaan! Kannattaa pysyä kaukana, Oulusta löytyy monta paljon ammattitaitoisempaa välittäjää.
kerrotko lisää?
- Tyytyväinen777
Backman LKV! Sitä voin suositella. Pasilla on jo yli kymmenen vuoden kokemus ja Lylyllä on kokemusta monelta alalta.
Punkerin tytöt jokainen tuntee, ne on ihan oma lukunsa.
Minä möin omani siten että Pasi arvioi ja Lyly möi. Välityspalkkio oli halpa, ok-talosta alle 10000 eur ja meni nopeasti, alle 3 kk oli myyntiaika. - Minä vain
Pasi taitaa lopetella?? Ei pysy työntekijät ja se on huono merkki. Kiinteistökulma kasvaa nopeasti ja kauppa näyttää käyvän.
- Guille
Välityspalkkiovertailu
http://www.asuntojenmyynti.fi/Asunnon-myynti.php
Kiinteistönvälityshinnat paikkakunnittain. - jösses
Ihan totta??? Ok-talosta alle 10 000 ja se sitten on muka halpa?! Tsiisös sentään. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa :)) Moraalisesti arveluttavaahan on ainoastaan antaa tyhmien ja herkkäuskoisten pitää rahansa.
- Teen itse paremmin
Ei Oulussa ole yhtään hyvää ja/tai asiansa osaavaa kiinteistönvälittäjää. Tai no, osaa ne ainakin rahastaa. Mitä merkonomi tai keittiöpuolen amiksen käynyt LKV älyää kiinteistötekniikasta? EI MITÄÄN.
Eli, jokainen osaa myydä sen verran, että saa kämpän ostettua tai myytyä. Kiinteistönvälityspuulaakit ovat täysin tyhjänpäiväinen ammattikunta. - anopista en luovu
Myin asuntoni jonkin aikaa sitten Huoneistokeskuksen kautta. Tuon virman lkv olis myyny vaikka anoppini, jos olisin ollut valmis luopumaan siitä (anopista). Kyllä LKV-kirjainyhdistelmä tarkoittaa jotakin muuta kuin laillistettua kiinteistönvälittäjää.
- On lamahinnat
Joku loukku on ainakin,mutta ei kuitenkaan asuntoloukku, ammattitaitoinen, ei tiettävästi mikään ketjun kuuluva. Ei paljon tarvitse mainotaa, mikä tarkoittaa että asiakkaita on.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat tarkasti?
- Anonyymi
Mikä loukku?
- tittelinkepeä
kuka tahansa osaa myydä, jopa lkv
- Heikkimoguli
No todellisuudessahan hyvän asunnon myy se itse asunto, oli myyjä tai kiinteistövälittäjä millanen tahansa ammattilainen tai ammattitaidoton niin mitä sitten jos myyntikohde on epäsopiva ostajalle.
Itse olen ostanut useita asuntoja ja aina vain ja ainoastaan se itse asunto on ratkaissut mitä ostan eli sijainti, kunto, hinta jne... On ollut aivan sama mitä myyjä tai välittäjä puhuu tai miltä se näyttää, olen ostanut jos ostettava kohde on ollut sopiva. Välitäjää en ole tarvinnut paskapuheineen kuin vaan papereiden tekoon ja sen ne on osanneet minun tapauksissa, kiitos siitä. - Kirkkokadun kuningas
Rotuaariltahan noita löytyy rivissä !
- Kala-Auku
Paras Oulussa on Arppe alias Pekka Arbelius LKV. Kaupat ja ostot on aina onnistunut ja kohtuudella. Mies vertaansa vailla ja kokemusta on jääkiekosta myyntihommiin, ja toimiston muu väki toimii hyvänä apurona. Asuntosijoittajana suosittelen lämpimästi kaikille.
- Anikainen
Kala-Auku kirjoitti:
Paras Oulussa on Arppe alias Pekka Arbelius LKV. Kaupat ja ostot on aina onnistunut ja kohtuudella. Mies vertaansa vailla ja kokemusta on jääkiekosta myyntihommiin, ja toimiston muu väki toimii hyvänä apurona. Asuntosijoittajana suosittelen lämpimästi kaikille.
Paljoko Pekka maksoi tuosta "mainoksesta"
- välittäjät turhia
Kala-Auku kirjoitti:
Tarkista onko välittäjää varoitettu! Arppea on
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/11/27/tarkista-onko-viranomainen-varoittanut-kiinteistonvalittajaasi
- On hyvä
Lakeen asuntohumaus
- Jaijai
Aureaa en suosittele kyllä kenellekään, homma ei todellakaan toiminut kuin oltiin kuviteltu ja välittäjä ei itse edes saapunut edes kaupantekoon.. Op:ssa Hannu on mahtava, häneltä ostettu jo kaksi asuntoa.
- Burble
AlkuLKV ylihinnoittelee koheensa aika rankalla kädellä. En suosittele.
- Nappilainen
Aivan tolkuttomat hinnat, siis sama havainto. Akka lällättelee kaikkea paskaa sähköpostiviesteissä ja näytöillä. Sitten ku tekee tarjouksen ei edes vastaa siihen.
- Parempi
Ei ainakaan AUREAA!. Välittäjä oli kyllä alussa ihan hyvä. Sitten kun olisi asiallisesti pitänyt hoitaa kauppa loppuun, niin oma etu nousi päälimmäiseksi.
- PettymysAureasta
Kyllä kiinteistövälittäjissä on suuria eroja. Itselläni oli samanaikaisesti omakotitalo entisessä kotikaupungissani kun ostin tilalle asuntoa. Palvelussa oli valtavia eroja. Toki asuntoani myi pätevä kiinteistövälittäjä, ja täällä taas Aurealla oli myyntineuvottelija.
Asioidessa kannattaa ottaa välittäjä joka on pätevä, sillä näyttää olevan suuri merkitys. Aurean myyjä heräsi kyllä kun kuppa oli tehty, piti välttämättä saada heidän suosittelemansa kuntotarkastaja. Kuntotarkastus onkin sitten täysin teatteria. Paremman lopputuloksen saa kun ottaa kosteusmittauksen ja muun kunnon selvittää jollain puoluettomalla asiantuntijalla. jolla ei ole sidoksia kiinteistövälittäjään. - päinvastaisetkokemukset
Harmi, että teillä ollut huonot kokemukset. Meillä meni kyllä Aurean kanssa asunnonmyynti hyvin, vaikka kohde ei välttämättä se kaikista helpoin myytävä ollutkaan. Myynti-ilmoituksen näkyvyyteen olimme ihan erityisesti tyytyväisiä, ja markkinointiin ylipäätään.
- Kusetettiinpahasti
Vinkki: jos nimikirjaimet on M.H niin meidän perheellä tosi huonoja kokemuksia.
Asuntokauppa meni päin helvettiä, soittelin sitten tuolle välittäjälle että mitä aikoo tehdä. sanoin mulle että eipä enään mulle kuulu ja pyysi ottamaan yhteyttä asunnonmyyjään. Toivottavasti tämä akka ei enään ole kauppaamassa asuntoja - Ennimeä
Ihminen on uskovainenkin, tai itseään uskovaisena pitävä.
Mutta , välittäisin jotakin välittäjää....
Olen törmännyt esim asuntokaupan yhteydessä ( kun on pyydetty arviota asunnosta), uskonlahkoon kuuluva välittäjä antaa niin alhaisen hintatarjouksena , että epäilyttää.
Asunto olisi todennäköisesti myyty hyväveli systeemillä toiselle. " uskovaiselle " . - sdyfslfyzyyz
No ei ainaskaan Tuiran kiinteistömaailimaa, siellä on kaupungin tökeröin välittäjä AM Kalliopuksa.
- eimoitteensijaa
Meillä on Aureasta parhaat kokemukset. Tehokas, LkV-tutkinnon omaava välittäjä, talomme sai laajasti näkyvyyttä netissä ja myös Kalevassa, ja kaupat tehtiin huolellisesti ja asianmukaisesti. Ei valittamista.
- PotentiaalinenOstaja
Paljon on kiinteistövälittäjistä kokemusta kertynyt, kun useamman asunnon olen vuosikymmenten aikana ostanut, mutta eräs miespuolinen M.K. oli kyllä huippu epäkohteliaisuudessa, määräilyssä, halveksivassa ilmeilyssä, kiireisyydessä ym. - haisi myös aika pahasti hielle - hienoista vaatteista olisi voinut luulla muuta.
Olisin halunnut nähdä muutamia talon piirustuksia, niin hän heti tokaisi ärsyyntyneenä: "Ei niitä katsota ennen kuin on talo sisältäkin katsottu ja sitten jos vielä kiinnostaa, niin katsotaan."
Ja kun halusin nähdä piirustuksista tiettyjä alapohjaan liittyviä asioita, niin taas hän tokaisi: "Ei niitä katsota kuin vasta sitten, kun tehdään kuntotarkastus."
Pyysin, että saisin nähdä ilmanvaihtolaitteen - no sitä ei löytynyt. MK käski äkäisesti: "Kiertäkää nyt vain asuntoa, niin kyllä se jostain löytyy." Löytyihän se lopulta eräästä kaapista, ja kun menin katsomaan tarkemmin, hän löi kaapin oven nenäni edestä kiinni, joten enpä laitetta tarkemmin nähnyt, eikä se enää siinä vaiheessa oikeastaan kiinnostanutkaan.
Ihmettelin, kun lattialämmityksellä varustettu kh:n lattia oli kylmä, johon MK tokaisi vihaisena: "Johan minä sanoin, mistä lämmitystä voi säätää." Oli siis tuulikaapissa joku katkaisija kh:n lattiallekin - ei hän sitä tosin näyttänyt, kuten ei mitään muutakaan lämmityksensäätökatkaisijaa. Aiemmissa asunnoissa on kh:n säädin ollut yleensä vähän lähempänä.
Ja voi sitä kiireen tuntua, vaikka oli yksityisesittelyyn aika varattu.
Ainoa hymy, jonka välittäjältä saimme, tuli esittelyn lopussa, siinä vaiheessa, kun hänelle selvisi, että oma asuntomme on myyty ja rahat ovat valmiina talon ostoon, mutta jäi tuo talo ostamatta ihan tämän todella huonon ja epäkohteliaan välittäjän ansiosta.
Sääliksi käyvät ne asuntojen/talojen omistajat, jotka kyseisen välittäjän valitsevat. Toivottavasti he tekevät lyhyen sopimuksen ja pyytävät ystäviään käymään asunnossaan/talossaan esittelykäynnillä.
Oli kyllä mennyt ammatinvalinta kyseisellä miehellä ihan pieleen, eikä asiakaspalvelutaidoista ollut mitään tietoa missään vaiheessa, ei edes ensikontaktissa, kun esittelyaikaa puhelimitse varasin. - TyytyväinenAsiakas
Muutamat välittäjät ovat jääneet mieleen positiivisesti myyntitilanteessa, mutta ovatkin viilenneet tai muuttuneet jopa epäystävällisiä, jos emme olekaan olleet talosta riittävän kiinnostuneita. Aika lyhytnäköistä hommaa, sillä ehkä olisimme ostaneet hänen kauttaan seuraavan talon.
Ehdottomasti mukavin/paras välittäjä on ollut Jukka Ruskola. Hänet valitsisin oman talon myyjäksi.
Kerrassaan myönteinen, rauhallinen ja asiantunteva, myös rakennustietoutta omaava mies. Jukka myös hankki nopeasti talon omistajalta vastaukset kysymyksiimme. Hän myös informoi meitä nopeasti.
Jukka oli myös kärsivällinen ja loppuun asti ystävällinen, eli vaikka emme ko. taloa ostaneetkaan, niin silti hän vielä vastasi viestiini ystävällisesti.
Todella harvoin, jos koskaan, olen tavannut noin mukavaa kiinteistövälittäjää. Suosittelen ehdottomasti Jukka Ruskolaa. :)- Katsonpeiliinolenjukka
Olen samaa mieltä. Jukka on hyvä myyjä ja myy vaikka lunta eskimoille. Osmo on myös kokenut välittäjä. Arwokiinteistöille antaisin kotini.
- henkilöistä_riippuu
Näitä hapannaamoja kyllä on jotka pilaavat firman maineen. Ketjua lukiessa huomaa mitenkä huonosta palvelusta syytetään välitysfirmaa, jonka maineen voi yksi henkilö pilata.
Kannattaakin hakeutua asijoimaan sellaisen henkilön kanssa jolla on LkV-tutkinto.
Laman aikana alalle on hakeutunut epäpätevää porukkaa joilla ei ole tarvittavaa tietoa kiinteistöjen myynnistä, eikä asiakaspalvelusta.- AsiakasX
Hapannaamavälittäjät pilaavat ensisijaisesti oman maineensa, mutta sen verran "kertovat" tietenkin firmastakin, että millaisia työhönottajia siellä on, kun valitsevat niin epäkohteliaita välittäjiä töihin.
Syyksi voi ajatella, että firmalla pyyhkii niin huonosti, että kunhan vain jonkun saavat töihin, niin hänet ottavat, jotta olisi toiveita välitystuloista.
Tai työhönottajilla ei tosiaan ole ammattitaitoa tai tarvittavia testejä, kun välittäjiä valitsevat.
Tai valittu välittäjä on niin hyvä teeskentelemään, että tarkkakaan työhönottaja ei huomaa, millainen työntekijä/välittäjä hän todellisuudessa on.
- Ammattitaito
Mitä mieltä olette Oulun Arvokiinteistöstä ? Itselläni huonoja kokemuksia,joten en koskaan tule asioimaan heidän kanssaan.
- rukajärventie
Tässäkin toimistossa, kuten muissakin isohkoissa, on sekä hyviä että kehnoja tyyppejä. Hieman kyllä ihmetyttää, että se suuresti rummutettu uusi toimitusjohtaja lähti niin lyhyessä ajassa pois. Toisaalta, enemmän ihmetytti, että edes tuli... Mutta taisikin olla ulkopaikkakuntalainen :D
- Kokemustenperusteella
Mieluummin Aurea.
- mshamr
1. Valitse pieni yritys, sille jokainen asiakas on tärkeä.
2. Katso, että välittäjällä on LKV-tutkinto. Kouluttautuminen takaa sen, että ihminen ottaa työnsä tosissaan.
3. Tutki yrityksen nettisivuja selvittääksesti, ettei välittäjällä ole kerrallaan myynnissä kovin paljon kohteita. Vaarana on, että uuteen panostetaan pari viikkoa ja sen jälkeen jätetään "liepeille roikkumaan".
4. Kysele tarkkaan, mitä välityspalkkio sisältää.
5. Varmista, ettei asunnossasi ravaa toimiston koko myyjäkaarti pelkän esitetiedon varassa. Tai varmista, että varmasti ravaa.
6. Mieti, onko vakaa ja varttuneempi ammattilainen parempi kuin innokas keltanokka.
7. Mies? Nainen? Yrittäjä? Työntekijä? Nuori? Keski-ikäinen? Suuri toimisto? Pieni toimisto? Omien kokemusteni mukaan paras yhdistelmä on keski-ikäinen nainen omasta pienestä yrityksestään.
8. Oman valintasi pohjaksi voit yrittää myös kuulostella muiden kokemuksia. Muualta kuin keskustelupalstoilta. - totuuskaikesta
Laita tuonne firman nimi ja katso millaista tulosta on tehnyt. Onko vai - ja paljonko on LV. Jokin sille on syys että jotkin tekee tulosta toiset rimpuilee....
https://www.finder.fi/ - Mustaherukkatie
Oulun paras oli Oulun asuntomarkkinat Oy. Siellä kauppa kävi ja oli rento meininki. Make laittoi pyörät pyörimään ja mutkat suoriksi. Moni välittäjä saanut oppinsa täältä. Tyytyväisiä asiakkaita riitti.
- Anonyymi
Jos meinaat lestoille myydä, valitse lesta välittäjäksi, niin menee kaupaksi. Mutta määritä itse hinta, koska lesta kusettaa aina ja saattaa arvioida hinnan alakanttiin. Valmistaudu myöskin siihen, että 5 vuoden sisään tulee soitto ja ovat korvauksia vailla myyjänvastuun nojalla. Jos kieltäydyt, niin seuraavana lestajuristi ottaa yhteyttä. Kun taas kieltäydyt, niin kohta lestakoijjari joku kosteus-/ rakennustarkastaja käy tekemässä myyjää vastaan lausunnon. Mutta ei kannata maksaa mitään! Myynnin aikaan kannattaa teettää hyvä kuntotarkastus ja selvittää piilevätkin viat. LESTAT ON SAATANASTA JA KIEROJA!
Jos ihmisille myyt, valinnanvaraa on. - Anonyymi
oulussa entinen kiekkoilija P.Arbelius.kiinteistövälitys.... UMPI PASKAA mies edelleen ryyppää , huijaa ja juo muidenkin rahat. FAKTA: alkoholiparantolasta potkut jatkuvan huijauksen vuoksi...henkilökunnan terveyteen uhkaaminen TOISTUVASTI....poistettu poliisin toimesta käsiraudoissa .....
- Anonyymi
Markku Aitavaara on täysi huijari joka alallaan. Taksifirmallaan kuljetti poikaani päiväkotiin ja sopimuksen mukaan oli että haku aamulla 7:45 ja tuonti 15:00 , aikataulut ensinnäkään eivät pitäneet mitenkään paikkaansa. Parhaimmillaan odottelin kerrostalossa kun asuttiin ,alaovella klo15:40 asti kunnes auto kurvasi pihaan. Kuski vaan perusteli että kun läski-Make pakkaa näitä kyytejä ihan liikaa. Lopulta kun heidän hankkima istuin kävi pieneksi,vaati läski että käytetään meidn istuinta. Lopulta kieltäydyttiin antamasta meidän istuinta taksille päiväksi, ties kuka ja miten sitä käyttää päivän aikana. Läski-Make oli tehnyt laskelmansa että vähän reilu 3v 11kg poika voi matkustaa ilman istuinta takapenkillä vöissä,tästä päiväkodin johtajakin oli jo järkyttynyt. Ja lopulta kun alunperin oli 10min hakuaika, eli auto odotteli 10min jos on jotain että ei ehdi ihan oikeaan aikaan,muuttui 2min. Yksi aamu kun oli vähän ongelmaa hanskan laiton kanssa ja oltiin myöhässä siitä hakuajasta 2min 50sec ehdittiin nähdä auton perävalot. Soitin läskille ja silloin kuulin tästä heidän 2min säännöstä, joka kouluikäisille ja varsinkin nuoremmille on taksiliiton mukaan se 10min. Puhelussa läskin kanssa tuli rankkaa sanaharkkaa ja pistin lopuksi pullukalle pikku haasteen, jonka jälkeen hän teki kostoksi meidän perheestä lastensuojelu ilmoituksen. Minä ja avovaimoni olimme kuulemma humaltuneita. Avovaimoni ei ollut poistunut asunnosta kertaakaan päivän aikana ja vaan joku läskin orja oli nähnyt minut......joten tästä voi todeta että Markku Aitavaara on täysi nolla, säälittävä läski joka ei uskalla vastata haasteeseen, idiootti....... ylimielinen kusipää, teimme kuitenkin rikosilmoituksen hänen tekemästä laittomasta ls-ilmoituksesta. Läski varmaan kuvittelee selviävänsä siitä, mutta oikeuden kanta on koventunut rankasti turhia ilmoituksia kohtaan. No läski maksaa tämän kyllä hänen pikku lapsoset ovat varmaan hänelle tärkeitä..........👿🪓
- Anonyymi
Olen samaa mieltä sinun kanssasi. Tutustuin häneen netin kautta ja mun elämästäni se teki helvetin.
- Anonyymi
Markku on hyvä johtaja, joustava sekä maksaa palkat ajallaan jne.
- Anonyymi
Silti harrastaa seksuaalista hyväksikäyttöä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1982518
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708