Aamulehdessä on juuri ollut pari kirjoitusta terveyskeskuksen päivystyksestä, miten siellä "hoidetaan" potilaat lääkärille. On ollut ala-arvoista toimintaa kuulemma. Tänään sain mieleni todella pahaksi kun poikkesin siinä luukulla. Alukjsi kuulin kuinka hoitsut sanoivat humalaiselle miehelle etteivät hoida tämän palovammoja koska mies oli humalassa!??!! En ole ennen kuullutkaan että humalatila estää palovammojen hoidon!!! Mies pyyteli anteeksi ja lähti pois. Sitten pääsin minä ko. luukulle ja pyysin yöksi yhtä ainoaa unitablettia koska kerran aikaisemmin olin saanut siitä luukulta jopa kaksi tablettia. Kerroin hoitajille että mielenterveystoimiston lääkärit olivat poissa työpaikaltaan ja omalääkärilleni en olisi ehtinyt. En päässyt siis uusimaan reseptiäni minnekään ja ilman unilääkettäni en nuku ollenkaan. Sitten sain kuulla että a) yhtä pilleriä ei anneta ilman lääkärillä käyntiä ja b) lääkäriaikaa ei mielellään annettaisi minulle koska voi tulla oikeasti sairaita potilaita.
Edelliskerralla nimenomaan sanottiin että terv.keskuslääkärit eivät uusi unilääkereseptiäni koska se on kirjoitettu mielenterveystoimiston puolella ja annettiin mukaan pari pilleriä joilla pärjäsin siihen asti kunnes pääsin mielenterveystoimiston lääkärille. Kun kerroin tämän asian siinä luukulla niin toinen hoitaja sanoi että "sitten on tehty hoitovirhe". Yhtä unitablettia ei voida antaa ilman lääkärilläkäyntiä! Sitten toinen hoitaja töksäytti että "et sinä siihen kuole jos yhden yön valvot"! Olin ihan tyrmistynyt.
Aion kertoa tämän tilanteen mielenterveystoimiston puolella lääkärilleni . Hän on usein kehottanut minua hakemaan apua terveyskeskuksen puolelta jos mielenterveystoimisto on kiinni ja jotain tällaista sattuu.
Kaksi kertaa on nyt sattunut niin etten ole akuutissa tilanteessa apua saanut jos asia koskee psykiatriaa.
Olen todella loukkaantunut ja mieli on paha noiden hoitajien vuoksi! Ylöjärven päivystys on hirvittävä paikka!
Päivystyksessä käynyt
57
6455
Vastaukset
- mennään.
"hoitsut sanoivat humalaiselle miehelle etteivät hoida tämän palovammoja"
Lääkärietiikan vastaista!
Ylöjärven terveyskeskuksessa tuntuu olevan tuo kiusanteko hoitoetiikan johtotähtenä, jonka ovat nuo kus..pää- politiikot luoneet. Sieltä on jopa lähetetty potilas kotiin, joka muutaman tunnin kuluttua on kuollut. Sietäisi hävetä tuollaisten tunarien.
Ne asiat, joihin nykypäivän politiikot sekoilevat, menevät yhä syvemälle p....- yksi tabletti
yhtään jos joku on lähetetty kotiin vaan päivystyksestä ja onkin sitten kuollut :((( On se palvelu siellä muuttunut niin koppavaksi että ihmettelen kuka sieltä enää saa hyvää hoitoa! Olen nähnyt että vain todella vanhoja ihmisiä siellä paapotaan kyllä mutta jos olet alle 80 v. niin silloinhan ei voi olla oikeasti sairas!
Kunnioitan silti vanhoja ihmisiä vaikka näin sanoinkin, ottaa vaan tuo henkilökunta päähän :((( Ihminen voi todella tarvita apua vaikka ei olisi lapsi, raskaana tai vanhus!!! Henkilökunnan suu kyllä vetäytyy hymyyn kun jokin em. ryhmään kuuluvasta saapuu luukulle apua pyytämään, naamanilme ja asenne muuttuu nopeasti negatiiviseksi ellet satukaan kuulumaan noihin ryhmiin. Ja nyt en tarkoita itseäni vaan kaikkea sitä mitä olen nähnyt ja kuullut paikanpäällä. Ai niin...onhan siellä jo vanhojakin ihmisiä kiusattu ainakin Aamulehden mielipidepalstan mukaan :( Istutettu neljä tuntia odotusaulassa vain siksi että lääkäri kirjoittaa lähetteen Acutaan!!! - hoh hoijaa
yksi tabletti kirjoitti:
yhtään jos joku on lähetetty kotiin vaan päivystyksestä ja onkin sitten kuollut :((( On se palvelu siellä muuttunut niin koppavaksi että ihmettelen kuka sieltä enää saa hyvää hoitoa! Olen nähnyt että vain todella vanhoja ihmisiä siellä paapotaan kyllä mutta jos olet alle 80 v. niin silloinhan ei voi olla oikeasti sairas!
Kunnioitan silti vanhoja ihmisiä vaikka näin sanoinkin, ottaa vaan tuo henkilökunta päähän :((( Ihminen voi todella tarvita apua vaikka ei olisi lapsi, raskaana tai vanhus!!! Henkilökunnan suu kyllä vetäytyy hymyyn kun jokin em. ryhmään kuuluvasta saapuu luukulle apua pyytämään, naamanilme ja asenne muuttuu nopeasti negatiiviseksi ellet satukaan kuulumaan noihin ryhmiin. Ja nyt en tarkoita itseäni vaan kaikkea sitä mitä olen nähnyt ja kuullut paikanpäällä. Ai niin...onhan siellä jo vanhojakin ihmisiä kiusattu ainakin Aamulehden mielipidepalstan mukaan :( Istutettu neljä tuntia odotusaulassa vain siksi että lääkäri kirjoittaa lähetteen Acutaan!!!Nimimerkille "Yksi tabletti"... ei se terkkari ole mikään kioski mistä haetaan pillereitä jos sattuu omat loppumaan. Kyllä sen verran pitää pitää asioistaan huolta, ettei nää elintärkeät (?) lääkkeet lopu. Ja sit onhan niitä yksityisiäkin lääkäriasemia Ylöjärvellä, sinne vaan uusimaan reseptit... Ei ole ihme, että jotkut valittelevat palvelun hitautta, kun on kaiken maailman pillerin vinkujat luukulla....
- kiitettäviä
hoh hoijaa kirjoitti:
Nimimerkille "Yksi tabletti"... ei se terkkari ole mikään kioski mistä haetaan pillereitä jos sattuu omat loppumaan. Kyllä sen verran pitää pitää asioistaan huolta, ettei nää elintärkeät (?) lääkkeet lopu. Ja sit onhan niitä yksityisiäkin lääkäriasemia Ylöjärvellä, sinne vaan uusimaan reseptit... Ei ole ihme, että jotkut valittelevat palvelun hitautta, kun on kaiken maailman pillerin vinkujat luukulla....
Tämä on aivan turhaa rutinaa olen käynyt kohta 40v terkkarissa ja
aina olen saanut hyvää palvelua.
Se on aivan ymmärretävää jos tulee akuutti potilat että menevät jonon
ohi.
Hoitajat ovat olleet pirteitä ja neuvoihin on aina vastattu.
Jatkakaa hyvää hoitoa teitä tarvitaan, olen tyytyväinen asiakas. - 55
kiitettäviä kirjoitti:
ohi.
Jatkakaa hyvää hoitoa teitä tarvitaan, olen tyytyväinen asiakas.hoitsutkin on suoli palstan löytäneet...
- 55 hoitamatta
55 kirjoitti:
hoitsutkin on suoli palstan löytäneet...
Taas joku persereikä ei osaa arvostaa yhteiskunnan
palveluja (taitaa käydä terkkarissa vain ottamassa B-vitamiinia) - Muualta
kiitettäviä kirjoitti:
ohi.
Jatkakaa hyvää hoitoa teitä tarvitaan, olen tyytyväinen asiakas.Mä olen päässyt vastaanotolle vaikka olen ulkopaikkakuntalainen. Hyvää palvelua, joskin järkyttävän hidasta.
- naapurin kääkkä
Muualta kirjoitti:
Mä olen päässyt vastaanotolle vaikka olen ulkopaikkakuntalainen. Hyvää palvelua, joskin järkyttävän hidasta.
Mutta jos ihan asiaa puhuttais niin onhan se aika merkillistä, ettei terveydenhoidossa saada aikaiseksi iltavastaannottoa niin että työssäkäyvätkin pääsisivät jopa maanantai ja perjantai iltaisin terveyskeskuksen sairaanhoitajan,diabeteshoitajan,lääkärin vastaanotolle.Tuntuu todella omituiselta kun raksalle kaavaillaan porrastettua työaikaa,mutta terveyskeskukseen kun menet siellä työaika alkaa milloin sattuu tulemaan töihin,seurustelua keskenään jonninjoutavista yksityisasioista vaikka luukulla jonotetaan.Kaikenmaailman tiedotus,neuvonta tilaisuuksia pidetään vastaanotto aikana.Eikö niitä nyt mitenkään pysty järjestämään ennen tai jälkeen vastaanottoajan?Minä tiedän useita teollisuus aloja joissa tullaan puolituntia ennen työajan alkua sitä varten että hoidetaan ne tiedotus asiat pois jaloista.Terveyskeskuksissa pitäisi hoitaa sairauksia mutta omaa tehottomuuttaan ei pystytä vähentämään.
- että hoidetaan.
Muualta kirjoitti:
Mä olen päässyt vastaanotolle vaikka olen ulkopaikkakuntalainen. Hyvää palvelua, joskin järkyttävän hidasta.
Sehän nyt vasta olisi todella törkeää, jos ketään ei hoidettaisi. Onhan siellä terveyskeskuksessa myös ammattitaitoisia henkilöitä, mutta kritikki onkin lähinnä taitamatonta johtoa ja valvontaa kohtaan.
Jos siellä on töissä joku heikkolahjainen, niin syy ja vastuu ko. henkilön toimista kuuluu johdolle. - Niin kyllästynyt
että hoidetaan. kirjoitti:
Sehän nyt vasta olisi todella törkeää, jos ketään ei hoidettaisi. Onhan siellä terveyskeskuksessa myös ammattitaitoisia henkilöitä, mutta kritikki onkin lähinnä taitamatonta johtoa ja valvontaa kohtaan.
Jos siellä on töissä joku heikkolahjainen, niin syy ja vastuu ko. henkilön toimista kuuluu johdolle.Ylöjärven terveyskeskuksessa tehtiin hieno remontti. Samalla olisivat voineet vaihtaa ne kymmeniä vuosia siellä tehneet henkilökunnan !!
Itäisenpiirin hoitsut ovat oikeita meikkipeikkoja, tuntuu että ulkonäkö heille tärkeintä.
Yritäppä soittaa sinne ja varata aikaa , jonotus välillä 1.5 tuntia. Olen siellä seurannut kuinka nämä kanat höpöttelevät toisilleen ja laittavat vaan puhelinvastaajan päälle. Meillä on juuri nyt ruuhkaa jne....
Lääkärit ovat nuoria mitään tietäviä !!!!
Palvelu tässä keskuksessa on TODELLA huonoa ja pahenee vaan.
Terveisiä vaan ITÄISENPIIRIN meikkipeikoille !!!! - Missä ongelma
Niin kyllästynyt kirjoitti:
Ylöjärven terveyskeskuksessa tehtiin hieno remontti. Samalla olisivat voineet vaihtaa ne kymmeniä vuosia siellä tehneet henkilökunnan !!
Itäisenpiirin hoitsut ovat oikeita meikkipeikkoja, tuntuu että ulkonäkö heille tärkeintä.
Yritäppä soittaa sinne ja varata aikaa , jonotus välillä 1.5 tuntia. Olen siellä seurannut kuinka nämä kanat höpöttelevät toisilleen ja laittavat vaan puhelinvastaajan päälle. Meillä on juuri nyt ruuhkaa jne....
Lääkärit ovat nuoria mitään tietäviä !!!!
Palvelu tässä keskuksessa on TODELLA huonoa ja pahenee vaan.
Terveisiä vaan ITÄISENPIIRIN meikkipeikoille !!!!Miksiköhän lääkärit eivät viihdy Ylöjäjärvellä? Onko terveyspuolen virka- ja luottamusmiesjohto ajantasalla?
- Käytä järkeäsi!
hoh hoijaa kirjoitti:
Nimimerkille "Yksi tabletti"... ei se terkkari ole mikään kioski mistä haetaan pillereitä jos sattuu omat loppumaan. Kyllä sen verran pitää pitää asioistaan huolta, ettei nää elintärkeät (?) lääkkeet lopu. Ja sit onhan niitä yksityisiäkin lääkäriasemia Ylöjärvellä, sinne vaan uusimaan reseptit... Ei ole ihme, että jotkut valittelevat palvelun hitautta, kun on kaiken maailman pillerin vinkujat luukulla....
Ei tullut ehkä mieleen, ettei kaikilla ole varaa käyttää yksityisiä lääkäriasemia, eikä aina ostaa ajallaan niitä lääkkeitä!
- slut nu
Käytä järkeäsi! kirjoitti:
Ei tullut ehkä mieleen, ettei kaikilla ole varaa käyttää yksityisiä lääkäriasemia, eikä aina ostaa ajallaan niitä lääkkeitä!
Niiiiiin ... ja miksi pitäisi maksaa yhteisillä rahoilla julkinen terveydehoito, jota vain niin harva pääsee käyttämään. Lopetetaan koko julkinen pelleily.
- Bjhgy
Ylöjärven huippulääketieteellinen terveyskeskus....hyi helvetti mikä paikka...
- KaksiPilleriä
hoh hoijaa kirjoitti:
Yksi tabletti: Sulla tuntuu olevan paha vaje ymmärryksessäsi. Hänen oli juuri erikoislääkäri käskenyt lääkkeen luukulta hakemaan. Miksi se vittuparvi siellä luukulla on jos ei ymmärrä lääkärin ohjeita noudattaa. Seuraavan kerran kun poikkean kyseisellä luukulla otan kättä pidempää mukaan. Annan opetusta asiakaspalvelusta niin ongelma ratkeaa.
- Anonyymi
hoh hoijaa kirjoitti:
On se hyvä ettet ole asioista päättämässä. Hanki itsellesi lääkitys. Sitä tarvitset
- Anonyymi
naapurin kääkkä kirjoitti:
Mutta jos ihan asiaa puhuttais niin onhan se aika merkillistä, ettei terveydenhoidossa saada aikaiseksi iltavastaannottoa niin että työssäkäyvätkin pääsisivät jopa maanantai ja perjantai iltaisin terveyskeskuksen sairaanhoitajan,diabeteshoitajan,lääkärin vastaanotolle.Tuntuu todella omituiselta kun raksalle kaavaillaan porrastettua työaikaa,mutta terveyskeskukseen kun menet siellä työaika alkaa milloin sattuu tulemaan töihin,seurustelua keskenään jonninjoutavista yksityisasioista vaikka luukulla jonotetaan.Kaikenmaailman tiedotus,neuvonta tilaisuuksia pidetään vastaanotto aikana.Eikö niitä nyt mitenkään pysty järjestämään ennen tai jälkeen vastaanottoajan?Minä tiedän useita teollisuus aloja joissa tullaan puolituntia ennen työajan alkua sitä varten että hoidetaan ne tiedotus asiat pois jaloista.Terveyskeskuksissa pitäisi hoitaa sairauksia mutta omaa tehottomuuttaan ei pystytä vähentämään.
Eikö sinun pitäisi käydä työterveydessä eikä olla jonon jatkeena kunnallisessa. Outoa.
- Anonyymi
Bjhgy kirjoitti:
Ylöjärven huippulääketieteellinen terveyskeskus....hyi helvetti mikä paikka...
ainakin yks lääkäri osaa riisuttamisen taidon, kävin selkävaivan takia niin alasti vaan että näkee kokonaisuuden, vaikkei mun isossa perseessä varmaan mitään ihailtavaa ole ja vatsa roikkuu vitun päällä ettei sitäkään näy. tissit on pienet roikkuvat läpykät, mutta niin vaan tuijottelee pitkän tovin "kokonaisuuttani"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ainakin yks lääkäri osaa riisuttamisen taidon, kävin selkävaivan takia niin alasti vaan että näkee kokonaisuuden, vaikkei mun isossa perseessä varmaan mitään ihailtavaa ole ja vatsa roikkuu vitun päällä ettei sitäkään näy. tissit on pienet roikkuvat läpykät, mutta niin vaan tuijottelee pitkän tovin "kokonaisuuttani"
no voi sentään, lääkärin on vaikea katsoa esim virheasentoja vaatteet päällä ja ei ne sua riisuta sen takia että näkisivät alastomuutesi jotenkin kiihottavana. ei gynekologikaan tutki naista housut jalassa. tuttu lääkäri kertoi että kun näkee naisen alapäitä n 40kpl viikossa niin 25vuoden jälkeen ne näyttävät kaikki samanlaisilta.
- Anonyymi
Käytä järkeäsi! kirjoitti:
mutta tupakkaan ja kaljaan rahaa kyllä löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no voi sentään, lääkärin on vaikea katsoa esim virheasentoja vaatteet päällä ja ei ne sua riisuta sen takia että näkisivät alastomuutesi jotenkin kiihottavana. ei gynekologikaan tutki naista housut jalassa. tuttu lääkäri kertoi että kun näkee naisen alapäitä n 40kpl viikossa niin 25vuoden jälkeen ne näyttävät kaikki samanlaisilta.
eräs gyne ainakin sano että nuori nainen on helpompi tutkia kun ei tarvi liukuainetta laittaa, on kuulemma nappi viivan yläpäässä mitä hiukan pitelee niin voiteet tulee potilaalta itseltään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onkohan tää sama tohtori kun menin 12v tyttäreni kanssa vast.otolle kun vatsa oli ollut jo 4vrk toimimatta eli ei kakkaa tullut ulos, niin pyysi meidät sisälle ja kyseli likalta niitänäitä ja sitten pyysi riisumaan vaatteet pois, tyttö vähän hämillään, lääkäri sanoi tytölle että haluaako että äiti menee tutkinnan ajaksi ulos mutta tytär antoi luvan olla mukana ja olenhan minä nyt hänet ilman vaatteita nähnyt, no ei muuta kun likka selälleen ja polvet vatsaan niin työnsi ensin sormensa peräaukkoon ja likka huusi että sattuu, no sitten paineli vatsaa ja sanoi että onko syöty roskaruokaa paljon. no ei olla , sitten tähystin pyllyyn ja minä nousin rauhoittelemaan likkaa kun huusi kun syötävä ja kurkkasin kanssa sinne mitä lääk tekee niin vittu oli valehtelematta venyttänyt likan peräaukon ainakin viiden sentin leveydelle, sattuu varmaan aikuistakin saatika melko nuoreen lähes lapsen ikäiseen. no ei se mittään mutta sitten tää sano että on vielä hiukan avattava että hän näkee sinne paremmin ja likka huutaa että ei enään yhtään ja niin tää vaan naksautti levitintä pari pykälää ja likka meinas lähtee liikkeelle ja huusi jo tuskasta punaisena. hoitajakin tuli katsomaan mitä tapahtuu niin sitten veti ns raakana välineen pois pyllystä niin en ole nähnyt ikinä persreikää niin avonaisena kun oli. sanoin että eikö toi ole vaarallista niin lääk naurahti ja sanoi että sulkeutuu kyllä ja ulostaessa on kuulemma vielä enemmän auki. likka ei meinannut autossa pystyä istumaan ja kun uloste lääkettä otti kotona niin alkoi kakka liikkumaan ja huusi vessassakin tuskasta kun tavara tuli ulos. viikon ainakin sanoi että on pylly kipeä, enkä ihmettele yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onkohan tää sama tohtori kun menin 12v tyttäreni kanssa vast.otolle kun vatsa oli ollut jo 4vrk toimimatta eli ei kakkaa tullut ulos, niin pyysi meidät sisälle ja kyseli likalta niitänäitä ja sitten pyysi riisumaan vaatteet pois, tyttö vähän hämillään, lääkäri sanoi tytölle että haluaako että äiti menee tutkinnan ajaksi ulos mutta tytär antoi luvan olla mukana ja olenhan minä nyt hänet ilman vaatteita nähnyt, no ei muuta kun likka selälleen ja polvet vatsaan niin työnsi ensin sormensa peräaukkoon ja likka huusi että sattuu, no sitten paineli vatsaa ja sanoi että onko syöty roskaruokaa paljon. no ei olla , sitten tähystin pyllyyn ja minä nousin rauhoittelemaan likkaa kun huusi kun syötävä ja kurkkasin kanssa sinne mitä lääk tekee niin vittu oli valehtelematta venyttänyt likan peräaukon ainakin viiden sentin leveydelle, sattuu varmaan aikuistakin saatika melko nuoreen lähes lapsen ikäiseen. no ei se mittään mutta sitten tää sano että on vielä hiukan avattava että hän näkee sinne paremmin ja likka huutaa että ei enään yhtään ja niin tää vaan naksautti levitintä pari pykälää ja likka meinas lähtee liikkeelle ja huusi jo tuskasta punaisena. hoitajakin tuli katsomaan mitä tapahtuu niin sitten veti ns raakana välineen pois pyllystä niin en ole nähnyt ikinä persreikää niin avonaisena kun oli. sanoin että eikö toi ole vaarallista niin lääk naurahti ja sanoi että sulkeutuu kyllä ja ulostaessa on kuulemma vielä enemmän auki. likka ei meinannut autossa pystyä istumaan ja kun uloste lääkettä otti kotona niin alkoi kakka liikkumaan ja huusi vessassakin tuskasta kun tavara tuli ulos. viikon ainakin sanoi että on pylly kipeä, enkä ihmettele yhtään.
en kyllä usko tätä juttua, ei noin nuoren tytön pyllyyn mitään levitintä laiteta koska neitsythän noin nuori on. keksitty juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en kyllä usko tätä juttua, ei noin nuoren tytön pyllyyn mitään levitintä laiteta koska neitsythän noin nuori on. keksitty juttu.
oliko tässä levitintä laitettu emättimeen, ei vaan anukseen, siellä ei ole mitään mikä viittaa neitsyyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei liity tähän mitenkään mutta joskus seurustelin 15v tytön kanssa ja hän sanoi että voisinko harrastaa seksiä vain peräaukkoon koska hän ei halua vielä luopua neitsyydestään. sopihan se vaikka aluksi tuntu hieman oudolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se lääkäri niistä virhe asennoista tiedä hevon paskaa, usko pois. Fyssarit tietää ja hoitaa tälläiset virhe asennot. Et taida paljon tietää lääkäreiden taidoista.
- jebajeba
Jos vertaa kangasalan ja ylöjärven tk:ita niin kylla ylöjärvi on aivan syvältä.. neljä tuntia odotellut joskus ja vastaan oton täditkin syöneet pskaa.. tottakai ensiavussa joka paikkakunnalla saa odottaa ja kiireellisemmät tottakai otetaan ensin. mutta esim kerran kun jalkani oli murtunut ja menin tiskille niin siellä nurkassa ne tädit jauhoi omia tärkeitä juttujaan ja naureskeli ja kun meni hermo ja huusin että P*****e nyt on kiire niin tokaisivat vaan että odota hetki. vartin siinä seisoskelin murtuneella nilkalla ennen kun sama hoitsu jaksoi tulla sitten kirjaamaan minut sisälle odoittelemaan yli tunniksi lekurille pääsyä... nyttemmin kangasalan asiakkaana olleena olen ollut paljon tyytyväisempi palveluun..ja en tiedä onko totta, mutta joku puhui että kangasalla hoidetaan nykyään myös mökkiläiset, vaikka ei niin akuuttikaan hätä olisi tietenkin lyödään lasku kouraan..
nykyään käytän silloin harvoin kun hoitoa tarvitsen tiettyä yksityistä asemaa.. hyvästä palvelusta ja hoidosta kannattaa maksaa.- Ongelma!
Ylöjärven asukkaat maksavat veroina tätien rupattelutuokiot vaikka ei palveluja käyttäisikään.
- ylöjärveen kyllästynyt
Itsekin vuosi takaperin joudun 3viikon ikäisen vauvan kanssa päivystykseen Ylöjärvelle. 5 tuntia odotettiin, lääkäri huoneessaan potilaita ei menny sisään eikä tullut ulos. Sitten menikin jo päivystys kiinni ja meidät lähetettiin tays lastenpolille... siellä sitten selvisi että vauvalla mahaportin tukkeuma ja sanoivat että vauva olisi voinut jopa kuivua kasaan, tila oli kriittinen..
paskaa palvelua sanon minä !
Hoitajat pyörii vaan kopissaan eikäpalvele jauhaa vaan paskaa ja HAUKKUU POTILAITA KUINKA OVAT TURHAN TAKIA TULLEET !!! - pirteähkö
ylöjärveen kyllästynyt kirjoitti:
Itsekin vuosi takaperin joudun 3viikon ikäisen vauvan kanssa päivystykseen Ylöjärvelle. 5 tuntia odotettiin, lääkäri huoneessaan potilaita ei menny sisään eikä tullut ulos. Sitten menikin jo päivystys kiinni ja meidät lähetettiin tays lastenpolille... siellä sitten selvisi että vauvalla mahaportin tukkeuma ja sanoivat että vauva olisi voinut jopa kuivua kasaan, tila oli kriittinen..
paskaa palvelua sanon minä !
Hoitajat pyörii vaan kopissaan eikäpalvele jauhaa vaan paskaa ja HAUKKUU POTILAITA KUINKA OVAT TURHAN TAKIA TULLEET !!!Lääkärit voivat nukahtaa muutamaksi tunniksi yöpäivystyksen jälkeen. Pitää koettaa ymmärtää.
Odotin vuosia sitten erikoislääkärille TAYSissa. Varmaan tunnin myöhässä avasi oven. Jotenkin tilanteesta olin aistivinani että oli surffailtu netissä.
- Raivo Raitis
Terveyskeskuksen päivystys on ensiapu ja tarkoitettu vain päivystyksellistä ensiapua vaativille tapaturmille ja sairauksille. Päivystyksen ulko-oven päällä lukee kissankokoisilla kirjaimilla "Ensiapu".
Terveyskeskuksen päivystystä kuormittavat vakiasiakkaat, jotka käyvät vähintään kerran viikossa hakemassa keskusteluseuraa päivystyksen hoitajilta ja lääkäreiltä. Nämä vakiasiakkaat ovat pääosin kotona ja kotihoidossa olevia, yksinäisiä, masentuneita ja mielenterveysongelmaisia ikäihmisiä. Heidän oikea paikkansa ei ole enää vuosiin ollut kotona tai kotihoidossa. Ikäihmisen hoitamattomat mielenterveysongelmat kuormittavat valtavasti myös omaisia ja lähipiiriä.
Samoin päivystystä kuormittavat alkoholin suurkuluttajat ja huumeiden käyttäjät, jotka kaatuilevat ja sekoilevat humalassa, krapulassa ja huumehöyryissä ja loukkaavat itseään. Työikäisten ja iäkkäiden ihmisten päihteidenkäyttö on valtava kansanterveydellinen ongelma, joka räjähtää käsiin myös Ylöjärvellä.- 98 snt
Ensiaputaito on kansalaistaito ja osa perusturvallisuutta. Lain mukaan jokaisella ihmisellä on velvollisuus auttaa ja jokaisella on oikeus saada apua. Ei siihen tarvita laumaa naisia istumaan lasikoppiin ja viisastelemaan siitä pienestä luukusta huolestuneille ihmisille ja heidän omaisille.
- surkeeta toimintaa
Kyllä tää Ylöjärven terveyskeskus toiminta on kyllä syvältä.
Tietää jo etukäteen jos omahoitajalle soittaa ja yrittää varata aikaa niin ohjeet joka asiaan on et mene apteekkiin ja osta sitä ja tätä ja jos homma ei parane viikossa yritä uudelleen soittaa "mulle" uudelleen.
On se ihmeellistä kun pitää aina soittaa ensin muka omahoitajalle ettei saa mennä suoraan päivystykseen, kyllä se vaan jos vaikka on kova kuume,pahoinvointia niin kyllä tää helvetinmoinen pallottaminen alkaa kypsyttämään nopeasti....
Jotakin tähän täytyy tehdä, tämä ylöjärven toiminta on huonointa missä olen asunut terveyspalvelun kannalta, yllätyin todenteolla.- väestö vähenee
Nimenomaan surkeeta toimintaa. Pikkuisenkin silmäätekevänä saat nopean, ripeän ja ystävällisen palvelun, se on sivusta seurattu jo vuosikymmenien ajan. Tavallinen kaupunkilainen joutuu turvautumaan omahoitajaan joka leikkii lääkäriä ja tietää jo puhelimessa onko vaivasi hoidettava nyt vai kolmen viikon päästä. Mikäli kuulut ent. läntiseen piiriin niin takuulla kolmen viikon päästä. Siinä sitä sitten nilkutetaan yksityiselle, kun ei oikein jaksa hiusmurtuneen jalan kipua potea kolmea viikkoa. Harmittaa tuo huono hoitomotivaatio niiden puolesta jotka oikeasti olisivat tarvinneet akuuttia apua paljon vaarallisemman sairauden hoitoon.
- kylmä tuuli puhaltaa
väestö vähenee kirjoitti:
Nimenomaan surkeeta toimintaa. Pikkuisenkin silmäätekevänä saat nopean, ripeän ja ystävällisen palvelun, se on sivusta seurattu jo vuosikymmenien ajan. Tavallinen kaupunkilainen joutuu turvautumaan omahoitajaan joka leikkii lääkäriä ja tietää jo puhelimessa onko vaivasi hoidettava nyt vai kolmen viikon päästä. Mikäli kuulut ent. läntiseen piiriin niin takuulla kolmen viikon päästä. Siinä sitä sitten nilkutetaan yksityiselle, kun ei oikein jaksa hiusmurtuneen jalan kipua potea kolmea viikkoa. Harmittaa tuo huono hoitomotivaatio niiden puolesta jotka oikeasti olisivat tarvinneet akuuttia apua paljon vaarallisemman sairauden hoitoon.
Osuit naulan kantaan, nimenomaan AINAKIN tämä läntisen puolen käkättäjä kätkän toiminta on todella röyhkeetä, en tiedä mitenkä hänenlainen ihminen voi olla palvelualalla.
Millään muotoa ei saa lääkäriin aikaa hänen kautta.
Mutta olen tässä perheeni puolesta sen verran huolestunut että jos jotain vakavampaa sattuu seurausta siitä ettei pääse lääkäriin, olen myös satavarma siitä että oikeudessa tavataan.
- mikään ei muutu
Terveyskeskuksen toiminta pahenee vaan vuosi vuodelta !
Lääkärit sinne haalittu jostain halpamarkkinoilta .
Et varmasti saa esim. lähetettä erikoislääkärille mistään.
Ylöjärvellä myös vanhusten hoito täysin ala-arvoista.
Mikään ei tule muuttumaan kun ihmiset äänestävät vuosi vuodelta aina samat
naamat kunnanvaltuustoon ! Eiköhän se ole käynyt jo selväksi että seuraavissa
vaaleissa ne kuminaamat on vaihdettava .- Silmät pyöreinä
Onko teidän kohdalle osunut tilanteita, joissa toinen hoitaja tekee töitä reippaasti ja samaan aikaan toinen henkilö lähes tuntuu tekevän kiusaa asiakkaille? En tiedä onko kyse välinpitämättömyydestä, kyvyttömyydestä vai ilkeydestä. Viimeisin tilanne liittyi siisteihin, kevyisiin ja nopeasti tehtäviin perushommiin. Kävi mielessä, että lasikopissa ja takatoimistossa normaalisti työvuoronsa viettävä henkilö oli käärmeissään, kun oli joutunut tekemään oikeita töitä.
- homehome
Silmät pyöreinä kirjoitti:
Onko teidän kohdalle osunut tilanteita, joissa toinen hoitaja tekee töitä reippaasti ja samaan aikaan toinen henkilö lähes tuntuu tekevän kiusaa asiakkaille? En tiedä onko kyse välinpitämättömyydestä, kyvyttömyydestä vai ilkeydestä. Viimeisin tilanne liittyi siisteihin, kevyisiin ja nopeasti tehtäviin perushommiin. Kävi mielessä, että lasikopissa ja takatoimistossa normaalisti työvuoronsa viettävä henkilö oli käärmeissään, kun oli joutunut tekemään oikeita töitä.
Jos siellä on hometta. Suurin osa työilmapiiriongelmista on hometta. Vai oliko se toisin päin...
- Kokemusta on
homehome kirjoitti:
Jos siellä on hometta. Suurin osa työilmapiiriongelmista on hometta. Vai oliko se toisin päin...
....Jos sieltä ylipäätänsä pääsee elossa pois niin kaikkihan on hyvin ; ) Siis Ylöjärven terveyskeskuksesta, sehän on vitsi nykyään.
Hävettäisi olla siellä töissä! - Anonyymi
Kokemusta on kirjoitti:
....Jos sieltä ylipäätänsä pääsee elossa pois niin kaikkihan on hyvin ; ) Siis Ylöjärven terveyskeskuksesta, sehän on vitsi nykyään.
Hävettäisi olla siellä töissä!Ei niitä hävetä, siellä nykyäänkin yks hoitaja, joka leikkii jotain psykiatria ja on ihan helvetin utelias. Uteliaisuus ulottuu myös hk. On ehkä myös pikkuisen vähälahjainen tilanne tajultaan. Moni varmaan tunnistaa, etunimi alkaa M.
- Kaikki jonoon?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194954485626/artikkeli/thln paajohtaja kohauttaa nykyisen kaltainen tyoterveyshuolto loppuu.html
Eskola esitti arvionsa sunnuntaina Aamulehdessä.
Hän arvioi, ettei tulevaisuudessa ole enää nykyisenkaltaista sairaudenhoitoon painottunutta työterveyshuoltojärjestelmää.
- Me työntekijät olemme hyvin etuoikeutetussa asemassa. Pääsemme halutessamme vastaanotolle samana iltapäivänä, kun toiset jonottavat pitkiäkin aikoja terveyskeskukseen.- hoi hoitaja hei
Jokaisella työpaikalla ei ole velvoitetta järjestää työterveyshuoltoa. Pienissä firmoissa työskentelevät joutuvat terveyskeskuksessa kaiken väliinputoojiksi sillä siellä ei käsitetä ettei työterveyttä ole. Etenkään läntisellä puolella ei mene hoitajalle perille, että työssäkäyvän pitää päästä lääkäriin mikäli sairastuu akuutisti!!
- itkut
Ylöjärven terveyskeskus on syvältä. Yritin 3 tuntia päästä päivystyksen puhelinajanvaraukseen, eipä kukaan vastannut. menin sinne katsomaan, arvatkaas, yksi potilas aulassa odottamassa ja sairaanhoitaja pyöritteli silmiään, ai et päässy puhelimella, mikäs siinä, voivoi, luuri pöydällä, voivoi. Ja vanhukseni kanssa olemme olleet tuntikausia jonossa ja sitten tullut ulkomaalainen lääkäri huonolla suomella puhumaan ja "hutkimaan" ja sitten tää roikale kysyi että kuvitteleeko teidän mummu olevansa sairas. Aikamme kinattuamme(3 tuntia) saimme lähetteen Tays:n ja heti mummu teholle, olisi kuollut jos vielä oltais uskottu sitä Musarahia tai mikä sen nimi on. Sieltä saa niiiin huonoa palvelua että ennemmin maksaa itse kalliit yksityiset kuin Ylöjärven surkeuslaitoksen ns. palvelut
- ylöter
Jos pystyy, niin kannattaa odottaa klo.20.00, että pääsee acutaan Tampereelle. Mitä noita Ylöjärven hoitajia kiusaa. Olkoon facebookissa. Ja hyvä terveyskeskuksessa on jos saa lähetteen Tayssiin. Mitä te luulette heidän terveyskeskuksen päivystyksessä hoitavan? :D
- Chef1
Ihmetyttää, että tuollainen laitos kuin ylöjärven terveyskeskus saa yleensä toimia.. sen laatuista hoitoa siellä harjoitetaan, jos sitä voi edes hoidoksi sanoa niin kaukana se on tosiaan terveydenhoidosta, eikö kukaan tosiaan valvo terveydenhoidon tasoa vai onko se tosiaan niin surkea ja ihmisarvoa alentavaa muuallakin Suomessa?
- Potilaana
Nojaa, mulla on ihan positiivisia kokemuksia tuolta. Mukuloitten kanssa käyty jokusen kerran; soitettu etukäteen päivystysaikaa niin on voitu "jonottaa" kotona ainakin osa ajasta. Röntgenit on järjestyny tarvittaessa ja jokunen työterveyden hutkima juttu on tk:ssa tutkittu ja hoidettu kunnolla. Vaan 1 huono kokemus ja sekin oli joku vuokralääkäri, tk:n omat hoitsut on aina ollu asiallisia. Ja ei olla mitään silmäätekeviä.
- voikunpalkkajuoksee
Metsä kylän hoitaja aamulla valitsi itse kumman lääkkeen panee lääkärille uusintaan.mä pyysin molemmat.ja sanoin että lääkäri kyllä ne kirjoittaa näkemättä kun tuntee mut.lääkäri oli kirjoittanut vain toisen koska toisesta ei ollu hoitaja kirjoittanu merkintää.kiva rampata selkä ja jalkakipuisena kaksi kertaa apteekis kovilla kivi olla.lisäks hoitsu sanoi mä oon eri puolella tk.ta niin en viitsi kävellä.
- aikaRampa
Lääkäri oli kyseisessä paikassa tehokas ja ammattitaitoinen. Koppi ihmisistä epäilen, että ovat väärällä alalla. Koppavan oloista oli asiakaspalvelu.
- Isä-79
Meillä lasten kanssa käydessä kaikki on aina toiminut ja ajan on saanut. Ei voi kun kehua!
- Näetotuus
Vanha kuri takaisin; kaikille hoitajille oman koulutusasteen tunnusvaate ja päähinen. Kukaan ei kukkoilut koska apuhoitajat aikoivat kouluttautua etteen päin varsinaisiksi hoitajaki ja he taas osaston ylihoitajaksi jne. Ihmiset tiesivät kuka on mistäkin ammattiryhmästä ja lisäki oli nimilaput. Nykyään joku harjoittelijaharakka joka ei ole aikonutkaan kouluttautua sairaanhoitoalalle jakelee polleana "lääketieteellisiä" neuvoja ja estää tai ainakin hankaloittaa asikkaan pääsyn lääkärille, Pahimpia loukkuja ovat puhelimen vastaajanauhat joita koilotetaan tuntitolkulla eikä kukaan edes aio vastata puhelimeen. Lääkärin nimeä ei vahingossakaan kerrota potilaalle .Kansainvälistyvä Suomi saa taas kerran tuntea nahoissaan mitä on olla joko taloudellisesti tai asuinpaikasta riippuen terveyskeskuksesta riippuvainen. Kerran on ollut jalka pahasti murtunut ja kipsi laittettiin niin kireälle että tapaturmaisesti murtuneet varpaat turposivat ja verenkierto oli niin hakoteillä että piti kotona rapsia kipsi pois. Onneksi en mennyt tuntikausien jonoon ja jalka parani omilla tukisiteillä. Joten harjoittelijoilla pitäisi aina olla muissakin toimintapistessä harjoittelijan tunnus ja vastuunsa tunteva ohjaaja. Ihminenkin on elävä olento niinkuin koirat ja rotukissat. Eli siitä näkee että kaiken määrää raha ja ihmisestä kyseenollessa myös "harjoitteluvälinearvo". Valitettavasti kansanparantajat lunnonlääkkeineen on jyrätty pois. Kuollemaan johtava "hoitamattomuus" on kuitenkin terveyskeskuksissa niin suuri että kato on käynyt lähipiirissäkin useamman kerran. Pakkomakuuttaminen ei ole lääketieteellistä hoitoa ja sekin vähä mitä olisi kotona saanut jää saamatta.
- Anonyymi
Ihan sama vaikka varaat lääkärille aikaa, joudut odottamaan monia tunteja. Jää terveys hoitamatta, kun joutuu tuntikaupalla istumaan ja odottamaan. Ei ole aikaa, ei jaksa. Ihan sama. Pitää pulittaa yksityisiin. Vihonviimeinen koko terkka. Palvelua ei saa mistään ja, jos saa, niin paskaa sekin.
- Anonyymi
Anne Santalahti ja Mauri Jokinen johtajina. Yksi terveyskeskuksen henkilö ainakin myöntanyt, että heillä on paskat johtajat.
- Anonyymi
Itsellä työmaalla lävistyi jalka, kun peltisuikale meni läpi pohkeesta. Ylöjärven päivystys tarjosi buranaa ja panadolia ja lähetti kotiin. En pystynyt kävelemään moneen viikkoon. Ylöjärven päivystyksessä hoidetaan 90% kivuista tulehduskipulääkkeillä. Myös kipuja mitkä ei niillä hoidu. Mistä lienee vatsahaavakin tullut lukuisien kärsimyksien lisäksi.
- Anonyymi
Virkamiehellä on niin kova suoja et ei haittaa, virkamies voi toimia hyvällä omallatunnolla ja ammattitaidottomalla toiminnalla miten haluaa kas vastuuta kun ei ole ja siitä voi korkeintaan saada vaatimattoman moitteen. Ylöjärviläinen virkamiestoiminta on todella surkeaa. Hävetkää paskat virkamiehet.
- Anonyymi
Joku kirjoitti että on 40vuotta käynyt ylöj.terkkarissa, etkö jumalauta ole töissä ollut koko elinaikanasi, muutenhan sun olis kuulunut käydä työterveydessä.
- Anonyymi
Kyllä on lasten touhua koko paska.
- Anonyymi
Koti kalja Kotiranta lääkäriksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379