Keskustelujen moderointi

Suomi24toimitus

Hei,

Viime aikoina on eri yhteyksissä ollut paljon keskustelua moderoinnista. Viestien poistaminen tai viestien palstalle jättäminen ovat herättäneet paljon kysymyksiä ja kommentteja. Tämä keskustelu on ollut antoisaa ja voimme kaikki olla varmoja siitä, että keskustelua eri aihealueista halutaan käydä hyvässä hengessä ja avoimin mielin.

Kysymyksiä on herättänyt etenkin tiettyjen palstojen viestien poistoperusteet. Vuosien kuluessa on joillekin palstoilla syntynyt hieman toisistaan eriäviä käytäntöjä. Näiltä osin terävöitämme nyt moderoinnin linjaa. Keskustelujen säännöt eivät muutu, mutta jatkossa palstakohtaisia poikkeuksia karsitaan pois. Myös palstojen aihealueisiin kiinnitetään entistä enemmän huomiota ja palstan aiheeseen kuulumattomat, mutta sääntöjen mukaiset viestit siirretään oikeammille palstoille. Sääntöjen vastaiset viestit poistetaan kuten aikaisemminkin. Uskomme, että näillä toimenpiteillä saamme luotua palstoille entistä enemmän asiallista keskustelua ja viihtyvyys palstoilla kasvaa.

Jos kirjoittamaasi viestiä ei löydy siltä palstalta, johon sen kirjoitit, kannattaa sinun etsiä viesti haun avulla tai käyttää toimintoa “Käyttäjän viestit”, jolla löydät kaikki nimimerkillä kirjoitetut viestit.

Ystävällisin terveisin,
Suomi24

66

2521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sheriffi100

      Lähettäneet sheriffeille samankaltaisen viestin s-postin välityksellä tästä asiasta? Asian sisältö oli hieman laajempi, olisin kiittolinen jos ylläpito vastaisi tähän kysymykseeni.

      • sheriffi100

        Asiallinen ketju poistettiin lupauksista huolimatta, täydet ½ pistettä Suomi24-sen moderaattoreille.


      • sheriffi100
        sheriffi100 kirjoitti:

        Asiallinen ketju poistettiin lupauksista huolimatta, täydet ½ pistettä Suomi24-sen moderaattoreille.

        Kysyy. Voisitteko lukea sheriffien lähettämät s-postit, hommasta ei tule mitään kun te ette lue s-posteja.


    • Entä bannaus?

      Entä onko mitään konstia päästä eroon erään palstan vakiohäiriköstä, joka on häiriköinyt törkyviesteillään erästä palstaa jo noin vuodesta 2003? Palstan vakiokirjoittajat ovat jo perustaneet oman suljetun ryhmänsä suomi24 ulkopuolelle. Palsta oli ennen erittäin vilkas, mutta nykyään sen yllä leijuu lähinnä tämä yksi haaskalintu.

    • laiskottelu?!

      Erästä palstaa ei ole nyt siivottu yli viikkoon kunnolla vaikka samat kymmenet - ehkä sadatkin törkyviestit (pelkkää henkilöä halventavaa syyttelyä ja haukkumista) on ilmotettu useana päivänä, osa jopa päivittäinkin!!! Palautetta kyseisestä palstasta on laitettu monta kertaa mutta mitään ei tapahdu!! MISSÄ VIKA???? Onko aivan turha enää ilmottaakaan asiattomuuksia kun niille ei kuitenkaan tehdä mitään?
      Sen sijaan yhtenä päivänä kun (aiheessa ilmeisen puolueellinen) seriffi näkyi olleen paikalla, oli lähtenyt roppakaupalla täysin asiallisiakin viestejä mutta enin osa törkysolvauksista oli jätetty paikoilleen! Käsittämätöntä toimintaa....

      • Galleristi!

        Mielestäni sefuja pitäisi saada lisää, jotka siivoaisi palstoja, koska ylläpito ei lue palstoja.


    • Annika 75

      Ei taas mittää järkeä. Joka palstalle täytyy saada oma sheriffi hoitamaan järjestystä!

      • ex-mode

        mitä sellainen maksaisi? Moderaattori 2000 eri palstalle? Eivät kaikki ole valmiita uhraamaan vapaa-aikaansa jonkun palstan moderointiin ja saamaan haukkuja asiattomien viestien lähettämisestä tai väärälle palstalle kirjoitettujen viestien siirroista jne.

        Tämä homma pyörii mainosrahalla ja kirjoittajien sekä lukijoiden yhteistyöllä.


      • jhgvujjhygvjybvyhgv
        ex-mode kirjoitti:

        mitä sellainen maksaisi? Moderaattori 2000 eri palstalle? Eivät kaikki ole valmiita uhraamaan vapaa-aikaansa jonkun palstan moderointiin ja saamaan haukkuja asiattomien viestien lähettämisestä tai väärälle palstalle kirjoitettujen viestien siirroista jne.

        Tämä homma pyörii mainosrahalla ja kirjoittajien sekä lukijoiden yhteistyöllä.

        Sivusta kommentti... Vähän vähemmän se varmaan maksaisi, laittaa Suomi24:n toimittajat esimoderoimaa edes foorumin julkisille avoimille keskustelupalstoille tulevat keskustelunaloitukset, kuin taistella jatkuvasti sen kanssa, että saitti on täynnä saastaa.... Suomi24:lla on keskustelupalstoja, joiden julkisen keskustelun tasoa ei ilmeisesti kerrassaan kukaan valvo ja tätä mielipidettäni minä en muuta, koska olen itsekin joutunut ahdistelluksi Suomi24:ssa, pelkästään anonyymina julkisille palstoille kirjoittamalla, enkä pidä siitä. Ja millähän maailman mallilla Suomi24 valvoo sitä, että ovatko saittinsa julkisille palstoille kirjoittavat rekisteröityneet asiallisia? Silläkö tavallako kenties, että ei mitenkään ja että kuka tahansa saisi käyttää vaikka mitä kuvia tai esiintyä jos minkälaisena?


    • *********

      Tässä hyvä esimerkki suomi24 ylläpidon toiminnasta.
      He ilmoittavat jotain, mutta kun täällä porukka on esittänyt kannanottojaan ja kysymyksiä, ei ylläpitoa kiinnosta vastata.
      Itsekin vierailen tasan yhdellä keskustelupalstalla, tällä palstalla häiriköi yksi ja sama ihminen ja on tehnyt sitä jo vuosia.
      Ilmoittelen hänen asiattomista viesteistään vähän väliä ylläpitoon, mutta vain noin 3% kirjoituksista poistetaan. Ja näköjään ylläpito on helpottanut hommiaan niin, että nuo ilmoitukset poistuvat aina vuorokauden vaihtuessa, olen siis samasta kirjoituksesta saattanut laittaa 5-6 ilmoitusta, ja vasta sen jälkeen kirjoitus on poistettu, jos sittenkään.
      Olen myös ilmaissut että esim itse olisin valmis auttamaan seriffinä palstaa siivoamaan, sillä jos häiriköiden kirjoitukset poistettaisiin heti alkuunsa, niin eivät he jaksaisi enää kohta yrittää, ja palstat puhdistuisivat sanasaasteelta.
      Olen vahvasti sitä mieltä että suomi24 ylläpitoa ei paskaakaan kiinnosta mitä palstoilla kirjoitetaan, ja kokevat ettei edes lainmuutokset koske heitä.
      No sanokaa minun sanoneen, vielä he edestään tämän passiivisuuden löytävät.

    • Hekoheko taas.

      Millään portaalin palstalla ei ole minkäänlaista moderointia. On vain poistot, jos on ja miten on. Älkääpäs vääristelkö asioita. Kaikissa asiallisissa foorumeissa on moderaattori. Täällä ei ensimmäistäkään.

    • Just jooo

      Vai että; "Tämä keskustelu on ollut antoisaa ja voimme kaikki olla varmoja siitä, että keskustelua eri aihealueista halutaan käydä hyvässä hengessä ja avoimin mielin."

      Missä se teidän avoimuus oikein on.
      Tässäkään ketjussa ETTE vastaa kysyttyihin asioihin.
      Jos teille laittaa tietystä häiriköstä viestiä, ette vastaa.

      Te voittaisitte kyllä varmasti helposti; huonoiten-valvotun-keskustelufoorumin palkinnon.

      Se on turha täällä kirjoitella korulauseita, kun käytännössä ette ole kuitenkaan valmiita tekemään MITÄÄN että palstat siivoutuisi.

      Esim. uusperhepalstalla, sama häirikkö on häiriköinyt ainakin viisi vuotta, hänestä ja hänen kirjoituksistaan on tehty monta ilmoitusta, ei apua.
      No onneksin tietty jokainen meistä voi äänestää, valitsemalla toisen foorumin....

    • Ehdottaisin, että aloituksen saa tehdä vain rekisteröityneet.
      Ja että palstan aloittajalla olis enemmän valtaa häirikkö-viestien poistamisessa just omalla palstallaan.
      Jos sallii oma-aloittamallaan palstalla häiriköintiä, niin laittakaa kirjoittaja viikoksi kirjoituskieltoon.

      Mutta kun toiset taas poistaa itseensä epäedulliset viestit, miksei sheriffit lue poistettavia ehdotuksia kun multakin on poistettu viestejä, joissa ei ole ollu mitään väärää rasistista tai loukkaavaa.

      Poistettavissa viesteissä vois olla ehdotus siirrettävä toiselle palstalle minne?
      Ja ilmoitus s-postiin minne on siirretty.

      Myös se että ihmisen pitää saada tietää mikä on kiellettyä ja miksi.
      Esim opin ettei n-word sanaa saa käyttää, vaikka niistä puhuisi ihan historiallisessa merkityksessä,
      eli ettei hauku vaan puhuu orjista.
      laittakaa jonnekin lista kieletyista sanoista lauseista esimerkkejä.Olis vaan helpompaa, kun että yhden n-word sanan takia poistettiin koko muukin hyvä juttu.

      Pyytäkää sähköposti-osoite rekisteröitymisessä. Niin sinne voisitte ottaa yhteyttä jos on kiusaamista.
      Kyllähän te näette rekisteröityneen s-postin?

      Tehkää edes jotain.

    • ????

      kukaan mitä se uusi laki sanoo näiden keskustelupalstojen valvonnasta ?

      • mrkussijussi

        Mikään uusi laki ei sano yhtään mitään keskustelupalstojen valvonnasta, se oli joku vihreä hörjö todennäköisesti joka sanoi että jokainen on vastuussa mitä sinun facebook seinälle kirjoitetaan.


    • ????

      kukaan mitä se uusi laki sanoo näiden keskustelupalstojen valvonnasta ?

    • koralli.

      Kuka tai moderoiko kukaan huuhaa keskustelu palstaa.? Kaikki ala-arvoiset törkyviestit saavat olla siellä, ihan hävettää kirjoittaa sinne enää.Kysynkin että mikä on homman nimi.? Lopettakaa koko palsta jos ette saa pois häiriköitä.

      • Sarcastic Chatharact

        Huuhaa on tarkoitettu huuhaalle, joten eikös ne sinne kuulukin ?
        Jos se karsii edes jokusen typerän, uhkailevan, provoilevan tai muuten asiattoman viestin pois ihmisten silmistä, sehän on loistoasia.
        Hyvä, että hörhöille annetaan kenttä, jossa saa luvalla temmeltää, jospa sieltä löytävät seuraa ja jättävät ihmiset rauhaan ??
        Kaino toiveeni vaan..


    • LiituKaltsi

      Ns. modermisointi,mutta katsokaa,että käyttäjät eivät "katoa".Näissä asioissa on oltava myös ns. "herkkäkorva".
      JK.tänäkeväänä kutuhaukikeitto "jäi"syämättä.

    • potuttaa-76

      tämä ei ole ihan oikea paikka tälle kysymykselle, mutta johonkin haluan tuoda tämän julki....

      Kuka valvoo säteissä sefujen toimintaa?!?! Ei ilmeisesti kukaan, koska ne voivat tehdä juuri mielensä mukaan ja kelle haluavat!!

      Haukkujat, mollaajat saavat jatkaa muiden keskustelijoiden pilkkaamista...mutta jos rupeat "puolustamaan" toista tai itseäsi kärkkäin sanoin tai ihan asiallisesti, ni johan sefu pistää ruksin kyseiselle henkilölle!!! Koska sefu on haukkujan ystävä...onko tämä sitä reiluutta ja asiallista käytöstä? Mielestäni pitäisi sefut jakaa ainakin niin sätteihin ettei mahdollisesti ole mitään IRL kontaktia keskustelijoihin, joten ehkä saisi puolueettoman käsittelyn!! Ottaa pannuun! Kiitos!:D

      • aina sille, jota kielto koskee?


      • Mode muualla

        Pitää aina olla puolueetonta, vaan miten se on edes mahdollista, jos valintakriteerit sefuiksi on mallia "nysvä" joka ei kirjoita juuri mitään, eikä uskalla ilmaista mielipiteitään.


      • läpäläpäläpä
        Mode muualla kirjoitti:

        Pitää aina olla puolueetonta, vaan miten se on edes mahdollista, jos valintakriteerit sefuiksi on mallia "nysvä" joka ei kirjoita juuri mitään, eikä uskalla ilmaista mielipiteitään.

        Tämä punikittelija on yksi, mutgta ahkera haaskalintu!


    • Wihtori-Lettunen

      kaikki suuresta konsernista X sekä Helsingin jostain virastosta. Tehtiin kaverin kanssa käyttäjäkokeet.
      Tuli blokkausilmoitus - Tankero-englannilla
      You was banned ....
      Taisi mennä teillä jotain perusteellisesti mennä testissä mönkään, koska blokkaus poistui, ja taas
      pääsee kirjoittelemaan. Ensin luulin että konsernimme olisi ollut tilannut teiltä blokkauksen.
      Ilmeisesti olitte blokanneet koko Suomen.

      • Ex-vakooja-

        Bannausta yritetty vapaa-ajattelijalta päivällä. Vasemmsisto-viher-kommareitten toimintaa? Miksi ei saa kirjoittaa mitä ajattelee suomalaisen yhteiskunnan epäkohdista kuten sosiaaliturvan väärinkäytöksistä jne.


      • Ihmettelijä.

        koko maailma oli blokattu, uskoakseni ;)


    • TMS14

      Hei!
      Miten saisin tehtyä uuden keskustelu aiheen.

      • Nokia N86 8MP

        Eikös ne aina aloiteta palstan pääsivulla olevien keskustelujen yläpuolella olevasta napista 'Aloita uusi keskustelu'?

        Sitten vielä sellainen pieni korjausehdotus. Esimerkissä joku rekisteröitynyt aloitti palstalle uuden keskustelun. Kukaan ei ehdi kommentoida siihen mitään, vaan keskustelun aloittaja poistaa viestinsä, mikä oli siis keskustelun ensimmäinen viesti. Jäljelle ei jää muuta kuin tyhjä keskustelu, jonka otsikko on vain 'Käyttäjä on poistanut tämän viestin'. Kukaan ei voi enään kommentoida sitä, eli se jää tyhjänä keskusteluna palstalle. Kuitenkin jos 'tyhjä' keskustelu on vielä uusi palstalla 3 uudemman keskustelun joukossa, palstan pääsivulta kuitenkin näkee vielä sen aloitusviestin alun, mikä pitäisi olla poistettu.

        Eikös sitä voisi hiukan fiksata niin, että se tyhjä keskustelu automaattisesti poistuisi samantien?


    • Kiinittäkää ensiksi huomio
      siihet että tämä TOIMISI-

      CHATTIIN EI PÄÄSE OMALLA NIKILLÄ
      vieraskirjaan ei pääse vieraat kirjoittamaan --- jne jne jne-...

      tämä hierominen on jo kestänyt yli kuukauden--
      et olis jo aika saada tämä toimimaan-

      • Suomi24 alkaa käsittääkseni osallistumaan myös viranomaistiedon välittämiseen, niin olin lukevinani. Viranomainen, joka käyttää välityskanavana Suomi24:ää, on mielestäni velvollinen varmistamaan ko. välittäjän muunkin toiminnan.

        Lainsäädännön kehittämistä mietitään. Moderointia vastustetaan yleensä sillä, että myös kriittiset mielipiteet ansaitsevat tulla jossain esille. Tästäkö on todella kyse?

        Olen kirjoittanut henkilökohtaisista kokemuksistani Naturistiliiton keskustelussa nimimerkilläni Kremppa. Suomi24-sivuilla aloitin kirjoittamaan rekisteröidyllä nimimerkillä "Lurahtanut". Mutta vain Nudismi ja naturismi -keskustelussa. Olen myös antanut tämän puolen vuoden aikana nimeni, sähköpostiosoitteeni, puhelinnumeroni ja jopa katuosoitteeni kaikkien käyttöön. Vastaan itse kirjoittelustani.

        En pidä poistoista, mutta useilla nimimerkeillä esiintyvä, koko keskustelua hallinnoiva (sheriffi tai ei), joka poistaa/poistattaa kaiken haluamansa) ei kuulu keskusteluun. Jos jotakuta kiinnostaa, niin Nudismi ja naturismi sivujen historiassa on vieläkin ihmisten poistumisilmoituksia roppakaupalla, kun nimimerkkiin "Vapaus" tai "oinas koiras" kyllästyttiin. Nyt ko. henkilö käyttää lukuisia nimimerkkejä häiriköinnissään.

        Nyt on herjauksen kohteena yksi Liiton järjestämä tapahtuma. Hirveästi herjaavaa on poistettu, mutta uutta herjaavaa jää elämään. Eikä Suomi24 ota mitään vastuuta siitä, että yhden rekisteröidyn yhdistyksen toimintaa sabotoidaan täällä keskustelussa mielin määrin. Tulkitsen niin, että ylläpitäjä tukee sabotointia, olenko oikeassa?

        Itse olen puolen vuoden aikana tehnyt poliisille ilmoituksen kahdesti: a) kun tämä häiriintynyt julkaisi yli 200:n henkilön tietoja keräämänään luettelona keskustelussa; eli julkaisi laittoman rekisterin; ja b) nyt syksyllä, kun minun henkilööni hyökättiin rankoin väittein.

        Miten yksi häiriintynyt voi hallita koko keskustelua? Kertokaa edes tekniikka. Minuthan hän poistaa sieltä 99 prosenttisesti, vaikka olen oikea perinteinen naturisti, enkä herjaa ketään. Niin hän on tehnyt lukuisille Naturisteille.

        Terveisin: [email protected]


      • lurahtanut kirjoitti:

        Suomi24 alkaa käsittääkseni osallistumaan myös viranomaistiedon välittämiseen, niin olin lukevinani. Viranomainen, joka käyttää välityskanavana Suomi24:ää, on mielestäni velvollinen varmistamaan ko. välittäjän muunkin toiminnan.

        Lainsäädännön kehittämistä mietitään. Moderointia vastustetaan yleensä sillä, että myös kriittiset mielipiteet ansaitsevat tulla jossain esille. Tästäkö on todella kyse?

        Olen kirjoittanut henkilökohtaisista kokemuksistani Naturistiliiton keskustelussa nimimerkilläni Kremppa. Suomi24-sivuilla aloitin kirjoittamaan rekisteröidyllä nimimerkillä "Lurahtanut". Mutta vain Nudismi ja naturismi -keskustelussa. Olen myös antanut tämän puolen vuoden aikana nimeni, sähköpostiosoitteeni, puhelinnumeroni ja jopa katuosoitteeni kaikkien käyttöön. Vastaan itse kirjoittelustani.

        En pidä poistoista, mutta useilla nimimerkeillä esiintyvä, koko keskustelua hallinnoiva (sheriffi tai ei), joka poistaa/poistattaa kaiken haluamansa) ei kuulu keskusteluun. Jos jotakuta kiinnostaa, niin Nudismi ja naturismi sivujen historiassa on vieläkin ihmisten poistumisilmoituksia roppakaupalla, kun nimimerkkiin "Vapaus" tai "oinas koiras" kyllästyttiin. Nyt ko. henkilö käyttää lukuisia nimimerkkejä häiriköinnissään.

        Nyt on herjauksen kohteena yksi Liiton järjestämä tapahtuma. Hirveästi herjaavaa on poistettu, mutta uutta herjaavaa jää elämään. Eikä Suomi24 ota mitään vastuuta siitä, että yhden rekisteröidyn yhdistyksen toimintaa sabotoidaan täällä keskustelussa mielin määrin. Tulkitsen niin, että ylläpitäjä tukee sabotointia, olenko oikeassa?

        Itse olen puolen vuoden aikana tehnyt poliisille ilmoituksen kahdesti: a) kun tämä häiriintynyt julkaisi yli 200:n henkilön tietoja keräämänään luettelona keskustelussa; eli julkaisi laittoman rekisterin; ja b) nyt syksyllä, kun minun henkilööni hyökättiin rankoin väittein.

        Miten yksi häiriintynyt voi hallita koko keskustelua? Kertokaa edes tekniikka. Minuthan hän poistaa sieltä 99 prosenttisesti, vaikka olen oikea perinteinen naturisti, enkä herjaa ketään. Niin hän on tehnyt lukuisille Naturisteille.

        Terveisin: [email protected]

        Kirjoitin nyt tuonne Nudismi ja naturismi -palstalle, että olen kirjoittanut täällä. Vastaus tuli hetkessä: OTSIKKO: IDIOOTTI
        kirjoittaja R.I.
        "Kusi on taas palannut.
        Ja jatkaa solvaamistaan ja nyt myös sumi 24 sivuja. (sumi 24 on tuon kirjoittajan kirjoitustapa, OBS!)
        Kellokoskelle tuollainen hölmö pitäisi sulkea."

        (tuo "Kusi" on tämän kirjoittajan huomio pääni sisällöstä, jotain on hänen mielestään lurahtanut päähäni. Hän on sen kertonut kymmeniä kertoja.)

        Mitä arvoja tällainen viestintä puolustaa?


      • Naturisti itsekin
        lurahtanut kirjoitti:

        Suomi24 alkaa käsittääkseni osallistumaan myös viranomaistiedon välittämiseen, niin olin lukevinani. Viranomainen, joka käyttää välityskanavana Suomi24:ää, on mielestäni velvollinen varmistamaan ko. välittäjän muunkin toiminnan.

        Lainsäädännön kehittämistä mietitään. Moderointia vastustetaan yleensä sillä, että myös kriittiset mielipiteet ansaitsevat tulla jossain esille. Tästäkö on todella kyse?

        Olen kirjoittanut henkilökohtaisista kokemuksistani Naturistiliiton keskustelussa nimimerkilläni Kremppa. Suomi24-sivuilla aloitin kirjoittamaan rekisteröidyllä nimimerkillä "Lurahtanut". Mutta vain Nudismi ja naturismi -keskustelussa. Olen myös antanut tämän puolen vuoden aikana nimeni, sähköpostiosoitteeni, puhelinnumeroni ja jopa katuosoitteeni kaikkien käyttöön. Vastaan itse kirjoittelustani.

        En pidä poistoista, mutta useilla nimimerkeillä esiintyvä, koko keskustelua hallinnoiva (sheriffi tai ei), joka poistaa/poistattaa kaiken haluamansa) ei kuulu keskusteluun. Jos jotakuta kiinnostaa, niin Nudismi ja naturismi sivujen historiassa on vieläkin ihmisten poistumisilmoituksia roppakaupalla, kun nimimerkkiin "Vapaus" tai "oinas koiras" kyllästyttiin. Nyt ko. henkilö käyttää lukuisia nimimerkkejä häiriköinnissään.

        Nyt on herjauksen kohteena yksi Liiton järjestämä tapahtuma. Hirveästi herjaavaa on poistettu, mutta uutta herjaavaa jää elämään. Eikä Suomi24 ota mitään vastuuta siitä, että yhden rekisteröidyn yhdistyksen toimintaa sabotoidaan täällä keskustelussa mielin määrin. Tulkitsen niin, että ylläpitäjä tukee sabotointia, olenko oikeassa?

        Itse olen puolen vuoden aikana tehnyt poliisille ilmoituksen kahdesti: a) kun tämä häiriintynyt julkaisi yli 200:n henkilön tietoja keräämänään luettelona keskustelussa; eli julkaisi laittoman rekisterin; ja b) nyt syksyllä, kun minun henkilööni hyökättiin rankoin väittein.

        Miten yksi häiriintynyt voi hallita koko keskustelua? Kertokaa edes tekniikka. Minuthan hän poistaa sieltä 99 prosenttisesti, vaikka olen oikea perinteinen naturisti, enkä herjaa ketään. Niin hän on tehnyt lukuisille Naturisteille.

        Terveisin: [email protected]

        Olen pitkään seurannut tuota nudismi/naturismipalstaa. Siellä puhutaan suoraan ja suut puhtaiksi.
        Välillä tosin mennään henkilökohtaisuuksiin ja ne saakin poistaa, mutta asiallisia avauksia ei tlisi poistaa, vaikka ne saattavatkin sisältää jotain ikävää.

        Liittosi järjestämää alastomuusuintia on arvosteltu tuolla mainitsemallasi palstalla kahdella eri tavalla. Ensin sitä arvosteltiin siitä, että tilaisuudessa ollaan liian tiukkaipoisia ja että siellä pitäisi käyttäytyä vain sinun haluamallasi tavalla. Toiset taas arvostelivat tuota tilaisuutta liian suvaitsevaksi, lähes yleiseksi sukuelinnäyttelyksi, jossa exihibitionistit ja voyeristit kotaavat ja parinvaihtajaparit tutustuvat toisiinsa ennen yhteisiä seksirientojaan. Minusta molemmat piirteet löytyvät tuosta alastomuusuintitilaisuudesta. Entä sitten?
        Totta hitossa naturistipalstalla tulee saada keskustella naturismisa ja siihen liittyvistä häiriöistäkin. Et voi väittää, ettei naturistitapahtumissa olisi edellä mainittuja häiriöitä. Niistä keskusteleminen kuuluu naturistipalstalle, vaikka ne eivät sinusta edistäkään suomalaista naturismia.


      • Naturisti itsekin kirjoitti:

        Olen pitkään seurannut tuota nudismi/naturismipalstaa. Siellä puhutaan suoraan ja suut puhtaiksi.
        Välillä tosin mennään henkilökohtaisuuksiin ja ne saakin poistaa, mutta asiallisia avauksia ei tlisi poistaa, vaikka ne saattavatkin sisältää jotain ikävää.

        Liittosi järjestämää alastomuusuintia on arvosteltu tuolla mainitsemallasi palstalla kahdella eri tavalla. Ensin sitä arvosteltiin siitä, että tilaisuudessa ollaan liian tiukkaipoisia ja että siellä pitäisi käyttäytyä vain sinun haluamallasi tavalla. Toiset taas arvostelivat tuota tilaisuutta liian suvaitsevaksi, lähes yleiseksi sukuelinnäyttelyksi, jossa exihibitionistit ja voyeristit kotaavat ja parinvaihtajaparit tutustuvat toisiinsa ennen yhteisiä seksirientojaan. Minusta molemmat piirteet löytyvät tuosta alastomuusuintitilaisuudesta. Entä sitten?
        Totta hitossa naturistipalstalla tulee saada keskustella naturismisa ja siihen liittyvistä häiriöistäkin. Et voi väittää, ettei naturistitapahtumissa olisi edellä mainittuja häiriöitä. Niistä keskusteleminen kuuluu naturistipalstalle, vaikka ne eivät sinusta edistäkään suomalaista naturismia.

        Mutta jos viestit ovat vain vahingoittamistarkoituksessa tehtyä herjaamista, niin silloin pitää alkaa tutkia rikoslain sisältöä.

        En ymmärrä, mitä tarkoitetaan minun haluamallani käytöstavalla. Naturistiliiton uinteihin on päässeet kaikki, jotka hyväksyvät liiton toimintaperiaatteet ja toimivat niiden mukaisesti. Enkä ole koskaan nähnyt yhtään näitä toimintaperiaatteita rikkonutta henkilöä Martinlaaksossakaan.

        Sieltä ei ole siis koskaan löytynyt yhtään kirjoittajan tarkoittamaa häirikköä. Miten karkeata herjaa täällä voi jonkin yhdistyksen toimintaa kohtaan esittää? Mistä alkaa moderointi?


      • lurahtanut kirjoitti:

        Mutta jos viestit ovat vain vahingoittamistarkoituksessa tehtyä herjaamista, niin silloin pitää alkaa tutkia rikoslain sisältöä.

        En ymmärrä, mitä tarkoitetaan minun haluamallani käytöstavalla. Naturistiliiton uinteihin on päässeet kaikki, jotka hyväksyvät liiton toimintaperiaatteet ja toimivat niiden mukaisesti. Enkä ole koskaan nähnyt yhtään näitä toimintaperiaatteita rikkonutta henkilöä Martinlaaksossakaan.

        Sieltä ei ole siis koskaan löytynyt yhtään kirjoittajan tarkoittamaa häirikköä. Miten karkeata herjaa täällä voi jonkin yhdistyksen toimintaa kohtaan esittää? Mistä alkaa moderointi?

        Nimimerkki "Naturisti itsekin" esitti klo 18.53, eli silloin kuin Martinlaakson uinnit olivat käynnissä väittämiä, että uinneissa käyttäydytään myös Liiton sääntöjen vastaisesti. Eli jakoi sitä itseänsä maailmalle. Nyt mitä suurimmalla todennäköisyydellä hän aloitti ilkamoinnin Nudismi ja naturismi -palstalla. Miten kauan täällä Suomi24 tiedottaa -palstalla kestävät herjat, että joku yhdistys toimii sääntöjensä vastaisesti?


      • kunnes sä itse
        lurahtanut kirjoitti:

        Nimimerkki "Naturisti itsekin" esitti klo 18.53, eli silloin kuin Martinlaakson uinnit olivat käynnissä väittämiä, että uinneissa käyttäydytään myös Liiton sääntöjen vastaisesti. Eli jakoi sitä itseänsä maailmalle. Nyt mitä suurimmalla todennäköisyydellä hän aloitti ilkamoinnin Nudismi ja naturismi -palstalla. Miten kauan täällä Suomi24 tiedottaa -palstalla kestävät herjat, että joku yhdistys toimii sääntöjensä vastaisesti?

        pystyt todistaa, ettei se pidä paikkaansa.


      • Naturisti.N
        lurahtanut kirjoitti:

        Mutta jos viestit ovat vain vahingoittamistarkoituksessa tehtyä herjaamista, niin silloin pitää alkaa tutkia rikoslain sisältöä.

        En ymmärrä, mitä tarkoitetaan minun haluamallani käytöstavalla. Naturistiliiton uinteihin on päässeet kaikki, jotka hyväksyvät liiton toimintaperiaatteet ja toimivat niiden mukaisesti. Enkä ole koskaan nähnyt yhtään näitä toimintaperiaatteita rikkonutta henkilöä Martinlaaksossakaan.

        Sieltä ei ole siis koskaan löytynyt yhtään kirjoittajan tarkoittamaa häirikköä. Miten karkeata herjaa täällä voi jonkin yhdistyksen toimintaa kohtaan esittää? Mistä alkaa moderointi?

        Voi olla, että et näe häiriköintiä, kun olet mies, tai sitten et halua nähdä tuota häiriköintiä.
        Jos nainen menee saunaan, niin joka kerralla perässä tulee sama "katselija", joka ryhtyy tuijottamaan sukupuolielimiäni. Tämä toistuu joka saunomiskerralla. Jos tuollainen käytös ei ole häiriköintiä, niin mikä sitten?
        Tästä aiheesta olet poistattanut monta eri viestiä, vaikka kyseessä on erittäin vakavasta häiriköinnistä.
        Tuollainen häiriköinti karkoittaa naiset kyseisestä tapahtumasta ja ilmeisesti pelkäät siitä puhumisenkin karkoittavan naisia paikalta.
        En ole kertaakaan nähnyt tai kuullut kenenkään liiton edustajan tuomitsevan kuvattua häiriköintiä, nyt viimeistään olisi sen paikka.
        Odotankin, että juuri sinä tuomitsisit naturistitilaisuuksissa tapahtuvan häiritsevän katselun eli kyttäämisen oma-aloitteisesti naturistipalstalla.


      • Naturisti.N kirjoitti:

        Voi olla, että et näe häiriköintiä, kun olet mies, tai sitten et halua nähdä tuota häiriköintiä.
        Jos nainen menee saunaan, niin joka kerralla perässä tulee sama "katselija", joka ryhtyy tuijottamaan sukupuolielimiäni. Tämä toistuu joka saunomiskerralla. Jos tuollainen käytös ei ole häiriköintiä, niin mikä sitten?
        Tästä aiheesta olet poistattanut monta eri viestiä, vaikka kyseessä on erittäin vakavasta häiriköinnistä.
        Tuollainen häiriköinti karkoittaa naiset kyseisestä tapahtumasta ja ilmeisesti pelkäät siitä puhumisenkin karkoittavan naisia paikalta.
        En ole kertaakaan nähnyt tai kuullut kenenkään liiton edustajan tuomitsevan kuvattua häiriköintiä, nyt viimeistään olisi sen paikka.
        Odotankin, että juuri sinä tuomitsisit naturistitilaisuuksissa tapahtuvan häiritsevän katselun eli kyttäämisen oma-aloitteisesti naturistipalstalla.

        Täällä on turhaa jatkaa kirjoittelua. Sama häirikkö, joka pitää nykyään usein naisena esiintymisestä, tulee tännekin (Nyt viimeksi "Naturisti.N" nimimerkillä). Tämä on tiedotus- ei "keskustelu"palsta.

        Totean vain, että 1) en ole koko puolivuotisen täällä kirjoitteluni aikana pyytänyt poistamaan kuin yhden viestin (senkin kokemattomuuttani): Viesti oli käsittääkseni yksi (useista) tämän saman henkilön useita kertoja monentama: "Onko naturistit naturisteja siksi, että he kusevat housuun.." Näitä solvauksia on ollut, mutta onneksi Suomi24 on saanut ne loppumaan; ja
        2) Nämä täällä esitetyt väittämät ovat törkeän rikollisia (vaikka kirjoittaja nyt poistaisikin ne). Liiton uintitilaisuudet ovat mitä rauhanomaisempia perheuinteja, sen voi kuka tahansa todeta paikan päällä. Ja jokainen häiritsijä lentäisi välittömästi ulos. Häiritsijöitä ei ole ollut. Kirjoituksien tarkoitus on häiritä tätä rauhanomaista, yhdistyksen sääntöjen mukaista, toimintaa ja pelotella lapsiperheet ja naiset pois. Siis miksi moderointi ei moderoi tätä omaa tiedotuspalstaansa?


      • Kummallinen halu
        lurahtanut kirjoitti:

        Täällä on turhaa jatkaa kirjoittelua. Sama häirikkö, joka pitää nykyään usein naisena esiintymisestä, tulee tännekin (Nyt viimeksi "Naturisti.N" nimimerkillä). Tämä on tiedotus- ei "keskustelu"palsta.

        Totean vain, että 1) en ole koko puolivuotisen täällä kirjoitteluni aikana pyytänyt poistamaan kuin yhden viestin (senkin kokemattomuuttani): Viesti oli käsittääkseni yksi (useista) tämän saman henkilön useita kertoja monentama: "Onko naturistit naturisteja siksi, että he kusevat housuun.." Näitä solvauksia on ollut, mutta onneksi Suomi24 on saanut ne loppumaan; ja
        2) Nämä täällä esitetyt väittämät ovat törkeän rikollisia (vaikka kirjoittaja nyt poistaisikin ne). Liiton uintitilaisuudet ovat mitä rauhanomaisempia perheuinteja, sen voi kuka tahansa todeta paikan päällä. Ja jokainen häiritsijä lentäisi välittömästi ulos. Häiritsijöitä ei ole ollut. Kirjoituksien tarkoitus on häiritä tätä rauhanomaista, yhdistyksen sääntöjen mukaista, toimintaa ja pelotella lapsiperheet ja naiset pois. Siis miksi moderointi ei moderoi tätä omaa tiedotuspalstaansa?

        Miksi haluaisit lapset alastomuusuinteihin?


      • Naturisti.N
        lurahtanut kirjoitti:

        Täällä on turhaa jatkaa kirjoittelua. Sama häirikkö, joka pitää nykyään usein naisena esiintymisestä, tulee tännekin (Nyt viimeksi "Naturisti.N" nimimerkillä). Tämä on tiedotus- ei "keskustelu"palsta.

        Totean vain, että 1) en ole koko puolivuotisen täällä kirjoitteluni aikana pyytänyt poistamaan kuin yhden viestin (senkin kokemattomuuttani): Viesti oli käsittääkseni yksi (useista) tämän saman henkilön useita kertoja monentama: "Onko naturistit naturisteja siksi, että he kusevat housuun.." Näitä solvauksia on ollut, mutta onneksi Suomi24 on saanut ne loppumaan; ja
        2) Nämä täällä esitetyt väittämät ovat törkeän rikollisia (vaikka kirjoittaja nyt poistaisikin ne). Liiton uintitilaisuudet ovat mitä rauhanomaisempia perheuinteja, sen voi kuka tahansa todeta paikan päällä. Ja jokainen häiritsijä lentäisi välittömästi ulos. Häiritsijöitä ei ole ollut. Kirjoituksien tarkoitus on häiritä tätä rauhanomaista, yhdistyksen sääntöjen mukaista, toimintaa ja pelotella lapsiperheet ja naiset pois. Siis miksi moderointi ei moderoi tätä omaa tiedotuspalstaansa?

        Sen sijaan, että käyt tällä palstalla itkemässä huonoa oloasi ja sitä, että saat näppyjä siitä että joku kertoo harrastuksesi pimeistä sivujuonteista, voisit käydä vaikka noissa naku-uinneissa ja heittää sen häiriköivän kyttääjän pihalle.

        Voisithan sinä myös sanoa jukisesti, että häiriköitä ei suvaita naku-uinneissa.


      • .....
        Naturisti.N kirjoitti:

        Sen sijaan, että käyt tällä palstalla itkemässä huonoa oloasi ja sitä, että saat näppyjä siitä että joku kertoo harrastuksesi pimeistä sivujuonteista, voisit käydä vaikka noissa naku-uinneissa ja heittää sen häiriköivän kyttääjän pihalle.

        Voisithan sinä myös sanoa jukisesti, että häiriköitä ei suvaita naku-uinneissa.

        Eräs omien viestiensä poistoista suivaantunut postittaa nyt omaa, samaa tekstiään moneen kertaan palstan eri otsikoiden alle. Onko tuollainen monistaminen sallittua? On tosi ärsyttävää, että sama juttu tulee jatkuvasti vastaan milloin minkäkin otsikon alta! Ja koska henkilö uhkailee käräjillä niitä, jotka seuraavaksi hänen viestejään poistattavat, ei tee mieli niistä ruveta mitään ilmoitustakaan tekemään.


      • ..... kirjoitti:

        Eräs omien viestiensä poistoista suivaantunut postittaa nyt omaa, samaa tekstiään moneen kertaan palstan eri otsikoiden alle. Onko tuollainen monistaminen sallittua? On tosi ärsyttävää, että sama juttu tulee jatkuvasti vastaan milloin minkäkin otsikon alta! Ja koska henkilö uhkailee käräjillä niitä, jotka seuraavaksi hänen viestejään poistattavat, ei tee mieli niistä ruveta mitään ilmoitustakaan tekemään.

        Olen "suivaantunut" viestieni poistamisesta. Mutta en monenna mitään. Kirjoitan aina suoraan. Nyt puolen tunnin aikana sama häirikkö on saanut poistettua kaksi avaustani, joissa kerron vastaukseni joihinkin minua (NIMELLÄ) herjaaviin viesteihin. Kirjoitan vain asiaa. En siis voi vastata itseeni kohdistuviin herjoihin. Tätäkö on moderointi?

        Ps. Yksi kirjoittaja kertoi, että hänen REKISTERÖITY nimimerkki on varastettu. Kertokaa edes miten se on mahdollista, kun toinen palstalla ilkkuu, että ylläpito kyllä heti hälyttäisi, jos tällaista olisi tapahtunut. Hälytättekö? Onko mahdollista?

        Raimo Luhtanen, [email protected]; 040 577 0844


      • khhkuh
        ..... kirjoitti:

        Eräs omien viestiensä poistoista suivaantunut postittaa nyt omaa, samaa tekstiään moneen kertaan palstan eri otsikoiden alle. Onko tuollainen monistaminen sallittua? On tosi ärsyttävää, että sama juttu tulee jatkuvasti vastaan milloin minkäkin otsikon alta! Ja koska henkilö uhkailee käräjillä niitä, jotka seuraavaksi hänen viestejään poistattavat, ei tee mieli niistä ruveta mitään ilmoitustakaan tekemään.

        Oletko ihan varma, että tuollaista tapahtuu? Mikäli et ole tietoinen, niin voin kertoa sinulle, että tällä foorumilla ainakin keskustleut- osiossa kylläkin myös häiriköt postailevat toisten kirjoittamia tekstejä uudelleen uusiiin ja mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja joskus myös muokattuina aivan alkuperäisistä yhteyksistä eriäviksi - tämän tiedän siitä, kun olen itse joutunut kyseisenlaisen tekstien raiskaamisen uhriksi, ja ihan vielä ilman edes mitään henkilöstatusta koko foorumille, eli en ole saitin jäsen. Enkä minä sitten ole tuo mainitsemasi häirikkö tai mikään keskustelupalstahäirikkö, jos ja mikäli olet luuloihin taipuvainen, että sillä en sano,vaan tuli vain tekstistäsi mieleen tämä sanoa. Tottakai tietysti sitten, jos jatkuvasti epäasiallisesti kirjoittava koko ajan uhkailee muita vaikkapa niillä käräjillä ilman syytä, niin ei siinä sitten varmaan ole epäselvyyttä, etteikö kyseessä sellaisessa tapauksessa olisi häirikkö, mutta lieneepi vähän niin, että tuollaisista asioista ei kannattaisi puhua mitään, jollei ole aivan varma ja jollei ennen kaikkea tiedä puhuvansa totuudenmukaisesti ja totuutta. Tarkoitan, että netissähän kaikki ei aina ole sitä, miltä näyttää. Kaikki ei välttämättä ole totta, mitä palstoilta ja nettikeskusteluissa voi lukea, joten terve kriittisyys on tarpeen kaikilla.

        Itselleni kävi siten, että yhdellä tän foorumin julkisella keskusteleupalstalla joku rekisteröidyllä nimimerkillä kirjoittava nainen - tai mistä sitä tietää, että oliko nainen vaiko mies - kävi ihan yllättäen minun kimppuuni keskusteluissa ja alkoi kirjoittaa pelkkää silkkaa herjaamista minun viesteihini ja uhkailla tosiaan myös niillä käräjillä omasta täydestä epäasiallisuudestaan huolimatta. Mitään en sille tyypille ollut tehnyt, enkä itse ole koskaan ollut rekisteröidyn statuksella tällä foorumilla, eli siten ainakaan mua eivät kirjoittajat tunne - ei pitäisi kenenkään "tunteman", mutta siis joko se tyyppi kuvitteli jotakin omasta päästään tai muuten meni sillä vähän mönkään olettamansa, koska alkoi ihan täysillä haukkua minua. Olin kyllä arvostellut kyseisen aggressiivista ja mielestäni jatkuvasti epäasiallista viestintää, koska viesteissään se nimimerkki haukkui niin homosesuaalit, uskovaiset ihmiset, kuin mitkä alisteiset ihmisryhmät kokonaisuutena milloinkin ja ollut aika kyllästynyt lukemaan kyseisen viestintää, koska asialliseenkaan kritiikkiin ei kyseinen mielestäni koskaan asiallisesti kommentoinut, mutta en missäänm määrin missään henkilökohtaisissa kontakteissa ollut ollut en hänen, enkä kenenkään muunkaan kirjoittajan kanssa siltä palstalta. Siinä vaiheessa sain tarpeekseni, kun sillä palstalla ko. haukkuja kavereineen usutti kaikki kirjoituksistani pitäneetkin hourupuheillaan minua vastaan.

        Joo ei varmaan ole mikään "monistaminen" sallittua. Sitä kutsutaan massapostittamiseksi, jos joku postailee jotakin samaa tekstiä tietoisesti vaikka foorumilta toiselle. Samaten massapostittamiseksi keskustelupalstalla voitaisiin kutsua jotakin pakkomielteistä pauhaamista jostakin aina vain yhdestä ja samasta aiheesta, kuten mitä olisi vaikkapa jostakin yhdestä ja samasta poliitikosta herjatekstien laatiminen, vaikkapa ulkomaalaisvihamieliset puheet tai muu se, mitä tän foorumin häiritsijät havaitusti ikävän aktiivisesti harrastavat.


      • Toimikaa
        ..... kirjoitti:

        Eräs omien viestiensä poistoista suivaantunut postittaa nyt omaa, samaa tekstiään moneen kertaan palstan eri otsikoiden alle. Onko tuollainen monistaminen sallittua? On tosi ärsyttävää, että sama juttu tulee jatkuvasti vastaan milloin minkäkin otsikon alta! Ja koska henkilö uhkailee käräjillä niitä, jotka seuraavaksi hänen viestejään poistattavat, ei tee mieli niistä ruveta mitään ilmoitustakaan tekemään.

        Massapostaaja on taas palstalla kirjoittamassa yhtä a samaa viestiä joka ketjuun joihinkin ketjuihin jopa neljäkin kertaa peräkkäin,eikö ylläpito mitenkään saa poistettua tuota häirikköä.Tuo käsittämättömiä merkkiyhdistelmä nimimerkkeinään käyttävä ukkeli toistaa naturistin nimimerkin profiilissaan kirjoittamaa viestiä .Ylläpidon pitää ottaa selvää tuon ukkelin henkilöys ja saatettava hänet edesvastuuseem kirjoittelustaan.


    • Outoa on

      Viestien moderointi on käsittämätöntä. Tällaiset älyttömät häirikköviestit
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9441055 saavat olla palstalla, mutta asiaviestit poistetaan kyseiseltä palstalta hyvinkin pikaisesti.

      Outoa, ei voi muuta todeta.

    • Ylläpito.

      Ilmoitin aloitusviestin poistoon = valetta.

      Ette tee edes mitään tämän forumin häirikölle: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3448

      Lähettää nytkin VALEKUTSUJA toisten tahojen nimissä.

      Pressan linnaan noita kutsuja lähettänyt henkilö on yhä vapaalla.. ja te suojelette tällaisia henkilöitä?

      ***********

      Toivottavasti edes moderoitte "Lukio" palstaa nyt pari kuukautta. Viimevuonna siellä oli kyselyketjuja ,joissa pyydettiin "apua viinan salakuljetukseen laivalle."
      - ja tämäkin viestiketju sai olla näkyvissä KUUKAUSIA: mutta poistettiin ,liian myöhään!

      VIestiketjuja EI POISTETTU ajoissa, vaikka niihin tuli poistopyyntöjä:

      Tässäpä lepsuilunne seuraukset:

      http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2006155
      "Laivalta pudonnut lukiolainen löytyi kuolleena jäältä"


      Eli suomi24:n viestejä tarkastavien henkilöiden mielestä on OK:
      - Levittää valheellista tietoa, toisen tahon nimellä
      - Rasismi
      - Vinkit, joiden avulla päihteitä voi toimittaa ALAIKÄISILLE sekä viinadiiledeiten keskstelujen suojelu.

      ps. Paljonko saatte,kun suojelette pahiksia ? =.02% myyntierästä?

      Vai sykkivän erektion, koska olette sadisteja? Käyttäjien avunpyynnöt mailissanne (1000kpl vastaamattomia) on teille vain ilon aihe!!!!

      • heti!!!!

        Kuinka usein oikein luette niitä asiattomien viestien poistopyyntöjä??? Törkeydet ja uhkaukset pitää poistaa heti!


      • yksiehkäsefutaisitei
        heti!!!! kirjoitti:

        Kuinka usein oikein luette niitä asiattomien viestien poistopyyntöjä??? Törkeydet ja uhkaukset pitää poistaa heti!

        Toiset sheriffit varmaan lukevat 10kertaa päivässä sähköpostinsa, toiset lukevat kerran pari viikossa, osa ehkä vain kerran kuukaudessa. Jos sinulla on aikaa 20-100h/vko ylimääräistä niin hae ihmeessä itsekin sheriffiksi.


      • khkhkjbgg

        En muutoin tuohon kirjoittamaasi ota kantaa, enkä tiedä että mikä on paikkansapitävää netissä lukevaa tietoa ja mikä ei, mutta sen verran voin sanoa, että enpä suuresti ihmettelisi, vaikka tuollaista "viina ( ja varmaan myös huume-)diilereiden" keskinäisviestintää tällä foorumilla olisikin... Sen sorttisen oloista nimittäin esiintyy myös keskustelupalstalla "Miehen Logiikka", epäilen ainakin vahvasti siten... Alkaa oikeastaan nyt melkein hävettää(!), että itsekään olen edes keskustellut ( tai siis yrittänyt keskustella, osakseni saamaltani herjaamiselta) sillä kyseisellä "Miehen logiikka"- palstalla, koska keskustelu myös esim. ko. palstalla ( jos kukaan lukija ikinä on sitä vilkaissut?) on KERTAKAIKKIAAN niin alatasoista ja siellä häiirköt suosivat toisiaan, että vaikka KUINKA itse asiallinen yrittäisi kirjoittelussaan ollakin, niin kun saa osakseen vaan pelkkää törkyä ja herjaamista, ei edes ole mitään mahdollisuutta välttää niitä herjakeskusteluja. Häiriköt roikkuvat siellä kimpussa, enkä melkein koskaan ole saanut asiallista kohtelua sillä palstalla.

        Varmaan sellaista "viinadiilereiden" keskustelua on, voisi hyvinkin olla: "Lukio"-palstalla minä en koskaan ole edes käynyt, mutta ainakin keskustelupalstalla "Miehen Logiikka" ne röyhkeät rekisteröidyillä nimimerkeillä kirjoittelevat häiriköt puhuvat joskus ihan avoimesti esimerkiksi huumausaineista keskenään, heillä on usein huumetermeihin viittaavia nimimerkkejä, lisäksi useat provokaatiot ovat jotenkin ilmeisen ns. "peitekeskustelun" omaisia jollekin ihan muulle, kuin ainakaan asialliselta näyttävälle ajatuksenvaihdolle tuntemattomien kesken anonyymilla keskustelupalstalla, ja lisäksi jotkut jopa ylpeilevät "hakkerointitaidoillaan" ( olen joskus nähnyt sitäkin "keskustelua"), mikä luonnollisesti herättää ainakin itsessäni jopa pelkoa, koska mistä niistä aina voi tietää, että ovatko asiallisia nörttejä vaiko mitä, kun ei itse foorumin kirjoittajien henkilöitä tunne ja vaan käynyt keskustelemassa näillä julkisilla palstoilla. Ja ainiin: suoranaisia natsejakin siellä, Miehen Logiikka- keskusteluissa havaitusti paljon piisaa, jotka tulevat herjaamaan muka kansallissosialistiksi kirjoittajaa, joka ei koskaan ole kirjoittanut ei sitten ensimmäistäkään rasistista viestiä... Eikä ole ollut muuten mitenkään mieltä ylentävää vastentahtoisesti saada kuulla niissä keskusteluissa, että samaisella palstalla kuin missä itse olen keskustellut, olisi käynyt suurinpiirtein Suomen kovimpia tuomittuja rikollisiakin, tekivät ne mahdolliset kyseiset sitten nykyjään enää rikoksia tai eivät.:/

        Toisten nimissähän kaikki munattomat häiriköivät, myös varmaan monet sitä. Presidenttiin liittyvistä asioista tuli sen verran mieleen, että olen joskus pannut merkille jonkun lähes työkseen mollaavan Suomen Presidenttiä sellaisella palstalla, kuin "Maailman menoa". Kyseinen palsta näkyy olevan, myös se, nykyään lähes täysin esim. antisemitistisiä juttuja kirjoittavien kansoittama, enkä silläkään paljoa asiallisia viestejä ole nähnyt. Mitään sairaus- tai mielenterveysaiheisia palstoja taas en yleensä edes viitsi vilkaista: ei kykene lukemaan niitä juttuja.


      • kihjhkh
        yksiehkäsefutaisitei kirjoitti:

        Toiset sheriffit varmaan lukevat 10kertaa päivässä sähköpostinsa, toiset lukevat kerran pari viikossa, osa ehkä vain kerran kuukaudessa. Jos sinulla on aikaa 20-100h/vko ylimääräistä niin hae ihmeessä itsekin sheriffiksi.

        Miksi "sheriffeiksi" pitäisi päästää ihmisiä, jotka mainitsemallasi tavalla "lukevat sähköpostinsa vain kerran kuukaudessa"? Onko tällä foorumilla sellaisia "sheriffeja"? Eikös se homma ole sellaista, että vaikkei mulla henkilökohtaisesti ainakaan siitä mitään käsitystä tai netistä juuri muutenkaan ole, että siinä pitäisi olla aktiivinen keskustelija palstalla jota moderoi ja millainen hakee moderaattoriksi, jollei edes lue koko foorumia juuri koskaan, jos tuollaisia mainitsemiasi mukamas on? Motiivia siinä ihmettelisi.

        Muutenkin mä ainakin alan olla aika täynnä tällaisia yksityiskansalaisten "moderoimia" paikkoja. Sensuuria en henkilökohtaisesti kannata muutoin nettikeskusteluissa ollenkaan, mutta jos ja kun jossakin foorumilla kukkii suurinpiirtein tappouhkaukset ihmisten nimiä jopa mainiten tai niistä selkeästi vihjaillen, rasististen marginaaliryhmien harjoittama kansankiihotus ja missä joutuu pelkäämään, että pääseekö joku viaton jossakin vaiheessa joskus pahimmassa tapauksessa ehkä hengestäänkin, asiattomien nettipalstaherjausten poistamatta jättämisestä, niin siinä ei hirveesti kiinnosta esimerkiksi "moderaattorit", jotka kopissaan poistelee nettipalstojen asiattomuuksia jos silloin kuin jaksavat ja jos surkealta palkaltaan & työmäärältään, jos ja vaikka varmaan ylläpito ja varmasti ainakin suurin osa "sheriffeistakin" varmasti ihan asiallisia kunnon kansalaisia ovat.

        Ja kyllä musta ainakin, jos joku jonkun ainakin aihealueeltaan erityisspesifin palstan moderaattoriksi hakee, pitää sellaisen sitten osata ja omata erityistä tietoon perustuvaa asiantuntemusta siitä aiheesta, että osaa erottaa, tuleeko poistatella asiallisia vai asiattomia viestejä. Eli pahaa tekisi lukea, jos vaikkapa alemman koulutustason ihminen omaava poistattelisi "asiattomina" suurinpiirtein tohtoritason kirjoittajan viestejä vaikkapa jollakin erittyisalapalstalla, näin yhdeksi teoreettiseksi esimerkiksi, jolla tällä en väitä tästä foorumista mitään, koska ( en tunne). Eikä rikostaustaisia ainakaan mielestäni saa ottaa minkään palstojen "sheriffeiksi",eikä toivottavasti koskaan ole otettukaan tälläkään foorumilla, enkä sano tätä vihamielisesti parannuksen tehneitä entisiä rikollisia kohtaan vaan siksi, että ko. tyyppisistä tyypeistä olisi "moderaattooreina" varmastikin vain harmia taustansa vuoksi, ilman omaa syytään tai syystään.

        Ilman mitään suurta tahi saatika erityistä arvostelua tässä Suomi24:aa kohtaan, uskon tästä ihan sivustakin, että aika monet kansalaiset alkavat olla kiinnostuneita, että miksi tämän foorumin keskusteluosiot ovat niin järkyttävällä tolalla, ettei niillä edes voi keskustella, ei voi käydä normaalijärkisen sivistynyttä keskustelua.


    • Asiakirja esiin

      Missä on lista tämän foorumin/palstojen valvojista, eikö sen pitäisi olla yleinen asiakirja - yleisesti nähtävissä?

      • LISTA ESIIN!!

        Niin, että MISSÄ VIIPYY LISTA tämän foorumin/palstojen valvojista, eikö sen pitäisi olla yleinen asiakirja - yleisesti nähtävissä? LISTA HETI ESIIN!!!!!


      • jgygjjhj

        Minä olen periaatteessa usein miettinyt samaa: miksei näkyvillä ole mitään listaa niistä ihmisistä, jotka tätä foorumia valvovat. Kyllä se on yleinen asiakirja, lain mukaan. Toki voin käsittää ja ymmärrän jossakin määrin sitä, että jos tällaisella foorumilla olisi näkyvästi esillä ylläpidossa töitä tekevien ihmisten nimet ja yhteystiedot, saattaisivat sellaiset siinä tapauksessa ehkä(?) saada osakseen sen verran suuren määrän herjaustörkyä häiriköiltä ja olla koko ajan neuvonpyytäjien yhteydenottoihin vastaamassa, että ehkä heitä siinä halutaan asianmukaisesti suojellakin, mutta se mikä minusta vähintään pitäisi olla näkyvillä foorumikävijöille, on vapaaehtoisten valvojien nimet ja lista heistä tällä foorumilla näkyvästi näkyvissä, koska hehän ovat yksityiskansalaisia, jotka käyttävät journalisteihin rinnastettavaa valtaa ja koska siinä nyt ainakaan tuskin lienee mitään syytä ihmisellä salailla henkilöllisyyttään(?), jos vapaaehtoisesti lähtee moderoimaan jotakin ajanvietesaittia...

        Toivottavasti kaikilta tän tyyppisten foorumien valvojiksi pääseviltä tarkistetaan edes rikosrekisteriotteet(?), ennen kuin pääsevät pesteihinsä ja pelottava kyllä on edes ajatuskin siitä(!), että jos joku epäeettisesti toimiva, esim. rikollinen, pääsisi sillä muotoa käsiksi ja tututumaan tän foorumin softaan, että voisi harjoittaa mielivaltaa sitä kautta. Ajatkin ovat varmasti aika lailla muuttuneet niistä aiemmista ajoista, kun nettikin oli tyystin harmiton, pienen joukon juttelupaikka. Nykypäivinä netissä käy myös ammattirikollisia ihmisiä, valitettavasti.

        Sen haluaisin myös tietää, että monta valvojaa tällä foorumilla on. Mikään esim. pelkkä kymmenen ihmisen joukko ei riittäisi pitämään tällaista laajaa foorumia siistinä, veikkaan.


    • leikitään vaan

      Suomi 24 keskustelupalstalla on vakava tietoturvavuoto. Joku on joko hakkeroinut teidän järjestelmänne ja käyttää nyt järjestelmänvalvojan valtuuksia ja kirjoittelee nudismi ja naturismi palstalla useamman rekisteröityneen nimimerkin nimimerkeillä. Profiileihin ei ole kuitenkaan tunkeuduttu sisään, koska näistä viesteistä ei ole merkintää kyseisessä profiilissa. Olen tehnyt lukuisia ilmoituksia tästä rikollisesta toiminnasta ylläpidolle lähettämällä palautetta. Ainoaankaan palauteviestiini ei ole vastattu. Yksistään minun rekisteröidyllä nimimerkilläni on viikon aikana kirjoitettu viisi herjaviestiä, mutta ylläpito ei lotkauta korviaan. Herää epäilys, että tämä häiriköinti tapahtuukin talon sisältä jonkun henkilön toimesta. Ehkä hän pystyy myös nopeasti poistamaan kaikki palauteviestit asiasta.
      Onko tehtävä tutkintapyyntö poliisille suomi24:stä, että ylläpito puuttuu tähän vakavaan rikkeeseen. Kaikkien rekisteröityjen henkilöiden tietoturva on vakavasti uhattuna.

      • Minulle on nyt ongelma vain se, että kaikki takkuaa. Eli pääsen lukemaan jotain, mutta on melkein mahdotonta päästä kirjoittamaan. Ehkä olen vanhana ihmisenä itse aiheuttanut aukkoja turvaani. Nyt juuri en ole kylläkään jaksanut edes käydä lukemassa, mutta toivoisin jotain ohjeita tällaiselle puoliviralliselle tyhmälle, kun mulla kuitenkin pitäisi olla mitä parhain suojaus ja kaista.

        Vai VANHAT ULOS?


      • ljukkhuh

        Ikävä asia, jos sitten tuollaistakin(?) on... Lisäisin sen verran, että tällä foorumilla joutuu oman henkilökohtaisen kokemukseni mukaan ikävästi häiriköidyksi pelkästään, vaikkei _edes olisi_ rekisteröitynyt jäseneksi ja siten kirjoittajille tuttu. Sitäkin häiriköintiä on, jos ja mikäli on tuotakin, mistä sinä kerroit...

        Voin kertoa oman henkilökohtaisen kokemukseni kokemastani foorumihäiriköinnistä : Minä esimerkiksi en koskaan ole omaa koko nimeäni tai mitään suoran yksiselitteisen "tunnistuksen" aiheuttavia tietoja itsestäni tällä foorumilla kenellekään missään näissä keskusteluissa ole kertonut, vaikka aika avoimesti keskustelenkin, en ole Suomi24:n edes jäsen ja koska olen aina kirjoittanut vain anonyymina, voin olettaa, ettei kukaan asiallinen kirjoittaja sillä perusteella kehtaa, pysty, halua tai voi takertua herjaamaan keskustleuissa juuri minua. Paljon olen keskustellut yhdellä tietyllä palstalla, joka koskee suhde-ja tunneaihealuetta.

        Tästä HUOLIMATTA, aloin sillä em. palstalla jotanyttässäviittimainita, yhdessä vaiheessa saada pelottavan henkilökohtaista palautetta... Kirjoittajat, useat heistä, alkoivat puhutella minua ikäänkuin muka "tuntisivat" tai "tietäisivät" juuri minut muka "henkilönä" jotenkin ( en viitti tarkemmin kertoa, mutta oli joitakin juttuja, jotka viittaisivat siihen, että ovat tienneet, ketä ahdistelevat keskusteluissa), pääsääntöisesti rekisteröidyillä nimimerkeillä sille palstalle kirjoittaneet herjasivat minua mikä oli kohtuullisen nolaavaa minua kohtaan, ollakseen minulle tuntemattomien minua tuntematonta palstakävijää kohtaan kohdistamaa käytöstä tässä JULKIMEDIASSA ja lisäksi (em.) ovat vielä vääristelleet minun keskustelupalstaviestejäni, haluten ilmeisimminkin esittää minut aivan toisenlaisena ihmisenä kuin olen... Usein näen kirjoituksiani jonkun toisen postailevan tällä foorumilla uudelleen ja ottavan niistä irti pätkiä, joita esittelee omissa postauksissaan, usein täysin asiattomalla tyylillä. Itse en koskaan tekisi mitään keskustelun aloitusta minnekään, joka ei ole oikealla aihealuettaan vastaavalla palstalla - ja etenkään en tekisi asiattomia aloituksia. Sen verran osaan kielioppia jo yliopistokoulutuksenikin ansiosta.

        Minullakin on joskus käynyt mielessä, että mitkä ja ketkä tyypit pääsevät tän Suomi24:n systeemiin siten, että voivat esimerkiksi alkaa seurailla ja ahdistella herjavalheväitteillä jotakuta palstalta toiselle, kuten mitä käytöstä itsekin olen kokenut, minä viaton niiden häiriköiden touhuihin tyystin... Valitettavasti on käynyt minullakin mielessä, että olisiko Suomi24:aa joku/jotkut paremmin tuntevat siinä kenties(? kyseessä, enkä mä tässä välttämättä viittaa foorumin ylläpitoon tms, henkilökuntaan, mutta siis ihmisiin, jotka tuntevat tällaisen saitin softan.

        Ainakin sairasta on, jos jollakulla olisi uteliaisuus mennyt niihin mittoihin, että kansalaisten yksityisyyttä ei ole kunnioitettu... Tiedetään, että tällä foorumilla on joskus käynyt julkkiksiakin: kenties ja ehkä ne herjaajahaukat metsästävät sellaisia (?) ja ylipäätään yrittävät hakea vaikkapa taloudellista hyötyä kaikista viattomista näissä keskusteleuissa avoimesti juttelevista? Ja jotkut voivat mustamaalata kadehtimiaan: sairaalla tolalla on foorumi siinä vaiheessa, jollei edes siihen käytökseen puututa, että jos viattomien nimiä esim. leviteltäisiin tällaisella foorumilla kaikkien tietoon.

        Ihme homma, että tällä foorumilla on kirkko- palsta, tällä on Kelan palsta ( ainakin muistaakseni ja mitä vielä...), mutta juuri ketään ihmisiä ei löydy, jotka systemaattisesti lähtisivät tekemään sille asialle jotakin, että se on jo sairasta käytöstä, jos jollakulla epäasiallisilla "ihmisryhmillä" on valtaa häiritä ihmisiä selkien takana.

        Tietääkö kukaan muuten, että mikä tän mainosmedian nykyinen todellinen tarkka kävijämäärä on? Julkisuudessa tätä mainostetaan asialliseksi, esim. "seuranhaun" paikaksi, joten onko taloudellinen panostus nykyään ehkä kenties maksullisessa deitti- tms. palveluissa?


    • khkhukhju

      Ainakaan palstalta "Miehen Logiikka" ette valitettavasti näy poistattavan koskaan yhtään mitään asiatonta sisältöä ja voin ihan arvostelematta sinänsä, jos te todella ihan vilpittömästi yritätte moderoida näitä keskusteluja, sanoa, että minä esimerkiksi en enää jatkossa edes uskalla lukea ko. palstaa "Miehen logiikka". Siellä, sillä keskusteleupalstalla, havaitusti esiintyy esimerkiksi väkivaltaan kannustamista tms. todella pelottavaa kansankiihotusta koko ajan, suurin osa sille palstalle kirjoittavista näkyy laativan kummallisia keskustelunaloituksia ainoastaan mustamaalaamismielessä ja herjaamismielessä, eikä mikään sillä palstalla oleva keskustelu yleensä edes liity sen palstan aiheeseen, eli lähes kaikki keskusteluiden avaukset mitä sillä palstalla on, on omien sääntöjenne vastaisia - suuri osa myös Suomen lain vastaisia.

      Esimerkiksi minä en välittäisi tietää, että minkä nimimisiä ihmisiä ehkä ja mahdollisesti sille palstalle tai muutoin tälle foorumille olisi ehkä kirjoittanut : niitä nimiäkin verraten useinkin kuitenkin tuodaan minulle julki ko. anonyymeissa keskustelupalstakeskusteluissakin, toivomattani. Ja sitäkin kysyisin, että millä tavalla mukamas esimerkiksi palstalle kirjoittavien taloustilanteesta utelemiset aloituksissa liittyvät aihealueeseen "Suhteet- ja Tunteet: Miehen Logiikka - keskustele siitä miten miehet toimivat erilaisissa tilanteissa"? Sitä sälää sillä palstalla on, enkä tiedä, että millaiset nettikirjoittajat sellaisia viestejä laativat. Eivät ainakaan asialliset.

      Kyseisen em. palstan kestoaiheita on ollut myös mm. prostituutio - sitäkään en käsitä, että miten se liittyisi sille palstalle. Ja jos itse joskus käytte katsomassa niitäkin keskusteluita, huomaatte, ettei siellä montaa asiallisesti ja rakentavasti kirjoittavaa ole - herjatuksi siellä joutuu, vaikka kirjoittaisi asiallisen viestin. Itselläni akateemisena naisena on aikalailla hanskassa, että millaiset viestit ovat hyvän keskustelemisen tavan vastaisia, mutta koska hyvin monella muulla kirjoittajalla ei ole ollenkaan, voisitte lopettaa kyseisen sivistystä raiskaavan palstan. Mielipide- eroja ja väittelyitäkin toki keskustelupalastoilla aina joskus tulee ja keskustleun sävy voi olla kiihkeääkin - ihmisiähän sitä tietysti ollaan- mutta ihan todellakaan, sillä "Miehen logiikka" - palstalla olevalla sisällöllä ei mielestäni enää ole edes tekemistä keskustelemisen kanssa, tyypillisesti, ja sen palstan ovat valloittaneet täysin häiriköt.

      Minä en ole koskaan nähnyt,että "Miehen logiikka"- keskustelupalstan keskusteluista olisi poistatettu asiallisesti viestejä, ainakaan pitkiin aikoihin. Ei ole esimerkiksi mitään järkeä jättää osaa asiattomista viesteistä paikoilleen palstalle, jos osan häiriköt sieltä pyytävätkin poistattelemaan. Siten asiallisia kirjoittajia ei sillä palstalla tunnu myöskään juurikaan käyvän, että edes kritisoisivat sen palstan sisältöä sivistyneesti. Se minusta on ehkä kaikkein pelottavinta.

      Ystävällisin ja rakentavin terveisin, yksi palstoillanne keskustellut.

    • Tehkää nyt jotain

      kymmeniä kertoja poistettu viesti kopioidaan heti takaisin.Sama nikki massapostittaa myös yhtä viestiä useiden paikkakuntien palstoille.Poiston jälkeen tulee taas takaisin.Ei poistolla ole mitään merkitystä kun se minuutissa on uudelleen palstalla.

      • Säännöt muka

        Sama ralli jatkuu vaan.


      • Ex-käyttäjä.

        Joku häiriintynyt uskovainen pilkkaa muita jatkuvasti, yllä kuvatulla tavalla. Eri kirjoittajat saavat kuulla olevansa "homoja matkalla helvettiiin" yms. uhkauksia.

        Ylläpito on sallinut tämän saman häirikön jatkaa jo 1.5 vuotta. Edes banneja ei anneta.

        Uskon, että häiriköit kasvattava suomi24:n laskuria, jonka tuotoksia esitellään mainostajille .Mainostajat maksavat valheellisesti "eri" käyttäjien(ihmisten) viesteistä, ja luulevat Suomi24:n olevan suurenkin suosion sivusto.


      • lkhikljnijnkn
        Ex-käyttäjä. kirjoitti:

        Joku häiriintynyt uskovainen pilkkaa muita jatkuvasti, yllä kuvatulla tavalla. Eri kirjoittajat saavat kuulla olevansa "homoja matkalla helvettiiin" yms. uhkauksia.

        Ylläpito on sallinut tämän saman häirikön jatkaa jo 1.5 vuotta. Edes banneja ei anneta.

        Uskon, että häiriköit kasvattava suomi24:n laskuria, jonka tuotoksia esitellään mainostajille .Mainostajat maksavat valheellisesti "eri" käyttäjien(ihmisten) viesteistä, ja luulevat Suomi24:n olevan suurenkin suosion sivusto.

        Suomi24 on varmasti aikoinaan ollutkin suosittu keskustelupalsta, mutta nykyisin ei palstoilla voi edes keskustella. Ja minä ainakaan en luota, että jos siellä, keskustelupalstoilla, joidenkin rekisteröityneiden kuvia tai muuta näkee, että ylläpito olisi jotenkin sitä asiaa tarkistanut. Itselläni ei ikinä kävisi päässänikään häiköidä mitään keskusteluympäristöä, mutta koska häiriköitä on, jas heidän käytöksensä keskustelupalstoilla on jopa pelottavaa sivulliselle keskusteluun osaa ottavalle, on erittäin kummallista, ettei tämä foorumi tee asialle mitään ja paranna valvontaa.


    • minä,

      Ja tuon peukutuksen kanssa voisi poistaa, tarpeeton toiminta.

    • minä,
    • Vastauksia..........

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1625
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1303
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1228
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      149
      1004
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe