Hei
Olen 22 vuotias nuori nainen, pituutta 175 ja painoa siinä sadan kilon (!) paikkeilla. Olen aina ollut lihava mutta ennen olin elämäniloinen ja rakastin itseäni mutta nykyään vihaan läskejäni päivä päivältä enemmän. On huono olo kun en liiku,koska yksinkertaisesti vihaan sitä ja olen laiska. Pyrin syömään normaalisti ja terveellisesti,perusteena pitää alle 2000 kaloria päivässä. Huomaan että olen viime aikoina ruvennut oksentelemaan mässykohtausten jälkeen. Outoa,koska olen aina vihannut oksentelua yli kaiken.
Syön normaalisti aamulla ja päivällä mutta illalla jos avomieheni on töissä niin syöminen riistäytyy helposti käsistä. Voin mässäillä salaa kaikkea, sitten tulee niin hirveä morkkis....se morkkis on niin tappava että lähden pakottamaan itseeni oksentamaan...juon paljon haaleaa vettä ja sorkin hammasharjalla. Ja en lopeta kunnes huomaan että rupee tulee vanhaa ruokaa mitä olen päivällä syönyt...itkettää samalla,koska sattuu kurkkuun mutta en voi lopettaa,tuntuu kuin se mättö polttaisi mahassa,pakko saada pois....pelottavaa huomata miten ruoka ja paino hallitsee elämääni,mietin sitä joka päivä ja suurin toive on laihtua...
en uskalla kertoa kenellekkään että oksentelen koska ne varmaan nauraisi,koska olen niin iso niin ei voisi kuvitella että oksentelisin. Ennen en oksentanut ikinä, nykyään 1-4 kertaa viikossa,pelkään että lisääntyä.....minkä kokoisia te olette? Miten huomasitte että teillä on bulimia silleen oikeasti(ei random oksentelua)?
kiitti
bulimian oireet
8
653
Vastaukset
- laura*
oon 23-vuotias, mitoiltani 170/60 ja sairastanut bulimiaa noin 5 vuotta. ja heräsin todellisuuteen myöhään, aivan liian myöhään... petin itseäni ja uskottelin oksentelun olevan hallinnassa mutta n. kahden vuoden jälkeen vasta myönsin itselleni että olen oikeasti sairas eikä paluuta normaaliin ole. tähän päivään asti olenkin sitten kamppaillut terveempien päivien puolesta mutta ne ovat, ainakin toivon mukaan, vielä edessä päin...
kannattaa ehdottomasti lopettaa toi touhuilu jos vielä kontrolli pelaa tai sairaus vie sut mennessään... parempiakin laihdutuskeinoja on! - en jaksa enkä halua!
Luulin että oksentelu pysyy hallinnassa, ahmin silloin tällöin noin 1000kcal kerralla.. Nykyisin menee monta tuhatta ja usein kerralla. Olen mitoiltani 165/72, koska syön aikas paljon, tai siis ahmin. Ja välillä on päiviä välissä etten oksenna ollenkaan. Jatkuvasti heikottaa, väsyttää, oksettaa.. Sairastanut olen noin 1,5 vuotta ja melkein koko tuon ajan olen oksennellut päivittäin. Tää on helvettiä. Syömistä kun ei voi lopettaa kokonaan...
Ja nälkää kasvaa syödessä ja sairaus pahenee salakavalasti. Myönsin itselleni jo aika alkuvaiheessa, että sairastan bulimiaa, ei siinä ollut mitään epäselvää. Mutta ajattelin, että bulimiani ei ole mitenkään paha ja että monet on ns. paljon sairaampia. Tää vie mennessään ja pilaa kaiken, toivottavasti haluat ja pystyt lopettamaan! - Jilina
Itse olen vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisesti kiduttanut sisuksiani. Olen 23v 154/66. Koulussa haukuttiin läskiksi ja jo lapsesta asti oon inhonnut itseäni, painoani ja ollut todella ahdistunut siitä. Kun mikään muu ei meinannut auttaa (en vaan jaksanut edes yrittää) niin aloin muutaman kerran viikossa oksentamaan lämpimät ruuat. Tässä vaiheessa ei tuntunut yhtään pahalta "ei tämä bulimiaa ole kun oksennan niin harvoin ja ainoastaan normaalit ateriat". Sitten kun oksentamiseen pääsi messiin, huomasi ettei se olekkaan niin kamalaa alkoi pyörimään mielessä tuo, että voi välillä herkutellakkin ilman lihomista. Ja joo... vanha tuttu tarina. Nykyään oksennan edelleen päivän ateriat ja vähän muutenkin, tunnen paskaa oloa jos en pääse oksentamaan vatsa tuntuu turvonneelta koko päivän ja kaikki on perseestä. Eli jos viikossa on päivä jolloin en oksenna, se on harvinaisempaa. Aamuisinkin näytän heti lihavammalta jos en ole oksentanut edellisenä päivänä. Eniten tässä koukuttaa varmaan se, että aiemmin noususuhdanteessa ollut paino on jämähtänyt ja jopa alkanut laskea tasaisesti. Toisessa vaakakupissa onkin sitten terveys. Hyvin menee.
- sanokaapatietävät
Olen normaalipainoinen, painoindeksinä joku 20 ja olen ollut pakkomielteinen ruoan ja kehoni suhteen jo kuutisen vuotta. Koko homma alkoi bulimarektisella meiningillä, mutta siitä eteenpäin olen oksennellut vain hyvin harvoin, muutama vuosi meni oksennellen ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Nyt sitten taas on käynnissä tällaista aikaa, jolloin saan vain niin hillittömän mässykohtauksen, että on pakko mennä useammin oksentamaan, tyyliin kerran tai kaksi viikossa. Voiko tällaista käyttäytymistä kutsua bulimiseksi? En siis oksenna oikein muutoin kun liikaa tai ns. sontaa syötyäni..
- laura*
se on bulimiaa.. bulimia-diagnoosi ei ole oksennuskertojen tiheydestä riippuvainen, voi olla 15 kertaa päivässä tai kerran viikossa. toki jos syömiseen liittyy muutakin esim. syömättömyyskaúsia, niin silloin puhutaan sekamuotoisesta syömishäiriöstä.
- 4. vastaaja
laura* kirjoitti:
se on bulimiaa.. bulimia-diagnoosi ei ole oksennuskertojen tiheydestä riippuvainen, voi olla 15 kertaa päivässä tai kerran viikossa. toki jos syömiseen liittyy muutakin esim. syömättömyyskaúsia, niin silloin puhutaan sekamuotoisesta syömishäiriöstä.
Olenkin miettinyt, että ainakin verrattuna "normaaliin" ruokakäyttäytymiseen tämä oksenteluni ei taida kuulua. Mulla on lähinnä BED-, oksentelu- ja syömättömyyskausia (aina silloin kun se on mahdollista), että taitaa olla sitten joku sekamuotoinen häiriö, vaikka terveydenhoitajat ei semmoista ainakaan vielä jokin aika sitten tajunneetkaan. Sanoisin kyllä kuitenkin että oksenteluni on melko randomia, mutta tällä hetkellä sitä tapahtuu vähintään kerran viikossa. Sitten on juuri sellaisia kausia, että kerran kuukaudessa tms. Että en nyt siis oikein osaa vieläkään tuohon aloittajan kysymykseen vastata, että mistä huomasin säännöllisen bulimikoinnin, ehkä juuri silloin sen paremmin tajuaa kun oksentaa useamman kerran päivässä koko viikon ajan.
2 vuotta olen oksennellut nyt, se alkoi sellaisena random oksenteluna, mutta lisääntyi koko ajan. Painoin 130 kiloa, siis reilusti ylipainoinen. Viime joulun jälkeen oksentaminen sitten lisääntyi lähes päivittäiseksi. Laihduin yli 20 kiloa puolessa vuodessa pelkästään oksentamalla. Yleensä kerran tai kaksi päivässä, lähes aina välittömästi syömisen jälkeen. Ei ne mustakaan usko että mulla mikään blulimia olisi, kehuvat vaan kovasti kun oon laihtunut. Mutta enpä mä ole kertonutkaan miten oon laihtunut. Oksentaminen jatkuu edelleen, ja samoin laihtuminen.
- Härännälkä
Itse sairastin bulimiaa aiemmin. Paranin siitä,tai niin ainakin luulin. Nyttemmin sairastuttuani uudestaan alan uskoa,että en koskaan parantunut täysin.(Saatoin oksentaa kerran vuodessa,tai mietin painoani liikaa).
Itse olen 150cm/62kg. Ahmin ja oksennan noin viisi kertaa viikossa tällä hetkellä. Tiedän että tässä sitä taas mennään! Aion yrittää saada apua heti alkuunsa. Jos nyt ei tarvitsisi sairastaa useampaa vuotta!
En ole myöskään kokonaan syömättä. Jos on muita ympärillä niin syön normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907