mokkulan viiveen pienentäminen?

järki mennee

On erittäin tuskallinen tämä 3.6 megan nettitikku kun viive on järkyttävät ~500ms ....... onko mitenkään mahdollista nopeuttaa? Tai onko jotain mitä voisi muuttaa yhteys asetuksista tai jotain ohjelmaa mikä tekisi tämän ? :/
Kiitos

5

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VFmc6UR5dR

      Ei ole. Se on näiden ominaisuus.

      • as77

        koekäytössä minulla oli latausnopeus 2,1 mbit/s ja ping 80...120. Samoin sopimuksentekoa seuranneet noin kuusi kuukautta. Sitten romahti nopeus lukemiin alkaen 0,05 Mbit/s, useimmiten sentään 0,2...0,4 Mbit/s. Ping harvoin alle 500, pahimmillaan 1500

        vikailmoituksen vastauksena Soneralta kuulen että "on paljon käyttäjiä" ... juu tai ei, aamuyöllä tilanne useimmiten yhtä huono


    • Soneran E1552? Mulla pingit pyöri hirveissä luvuissa tuolla yhdistelmällä, yleensä juuri 500 ms:n kahta puolta.

      Nyt samoissa paikoissa Saunalahti ja Nokian tikku: pienin mittaamani ping 37 ms ja käytännössä aina alle 100 speedtest.netin kautta mitattuna.

      Muuttujia tässä ovat ainakin palveluntarjoaja, tikun malli ja käyttöpaikka. Kotioloissa nuo kaksi ekaa ovat helpoimmin vaihdettavissa. Suosittelen Nokian CS-15-tikkua, sillä se on helppo asentaa ja käytännössä niin nopea kuin kulloinkin mahdollista on.

      Toivon mukaan sulla on 2 viikon kokeiluaika meneillään etkä asu Lapissa, missä Soneran kenttä on monin paikoin se ainoa jollain tavalla toimiva.

      • hirmuli93

        Asun oulunläänissä, haukiputaalla..eihän tämä kaukana ole lapista.. :D Mutta mulla tuo viive on hyvinä hetkinä hieman alle 200 ja normaalisti vähintään se 300 :( ei oo 2 viikon koeaika :D se oli ja meni


    • arskax3

      Minä en edes ymmärrä miksi pitää "koko" Suomessa siirtyä tähäm "mokkulaan"...
      Meiltä täältä kotoa vietiin puhelin linjat tolpista joten ei mahdollisuutta "kiinteään" (laajakista) nettiin joka olisi toimiva. Ja tilalle ei tuoda valokuitua tai mitään...
      Minulla on suurinpiirtein 100-300ms ping... Ja en itse ole huomannut mitään ratkaisua viiven tiputtamista. Onpa typerää tämä mokkula nja mobiiliverkon ottaminen käyttöön .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe