Huikea robottileikkuri!

promy

Hankin viikko sitten robottileikkurin. MInulla on n 1700 m2 nurmialue joka on sinänsä tasainen mutta monimutkaisen mallinen. Epäilin toimivuutta, mutta en enää!! Asensin kaapelit (kannattaa upottaa! itse painelin nurmikon kanttausraudalla uran johon upotin kaapelin n 2 cm syvyyteen) ja parina iltana säätöä ja nurmi on ollut sen jälkeen parempi kuin koskaan, eikä päriseviä ole tarvinnut haikailla. Nurmikolle ei jää mitään tumppuja ja haravaa ei tarvi ollenkaan. Reunat tulee siististi ajettua ja robo hommailee kaiken itse.

36

18266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostaisi...

      Kiinnostaisi itseänikin tuollainen. Minkä merkkinen laite sinulla? Ajaako pitkään (montako tuntia kerralla) tuota alaa ja kuinka usein(montako päivää viikossa)? Jääkö vaikeapääsyisiä/ajamattomia paikkoja ?

      • promy1

        merkki on Husqvarna ja malli 220. En uskaltanut ostaa halppismerkkiä. Leikkuri ajaa sen verran kuin haluat. Kokeilin aluksi niin että annoin ajaa yötäpäivää, ja näytti siltä että se kulkee jo paljon turhaakin tuolla ajomäärällä. Nyt ajatan niin että leikkuri on päällä klo 22.00 - 09.00 eli vain yöllä. Näyttää riittävän sekin. Leikkuri ajaa kerrallaan n 45 min ja menee itse laturiin jossa se viipyy samat 45min ja lähtee taas ajamaan 45 min. Sähköä kuluu jatkuvalla ajollakin vain max 20kW/kk! Pihamme käsittää ison etupihan, todella kapean sivupihan josta menee takapihalle ja sieltä taas kapeaa käytävää pitkin tallin taakse muodostaen eräänlaisen u-muodon. Leikkuri ei kyllä randomilla eksy koskaan tallin taakse asti mutta siinä on ohjaustoiminto: eli voi ohjelmoida että kun leikkuri lähtee laturista niin esim 62 % lähdöistä se lähtee vasemmalle ja loput oikealle, ja noista oikealle lähtevistä 38%: sta esim 20% se lähteekin seuraamaan reunakaapelia esim matkan 50m jolloin se on tallin takana ja alkaa leikkaamaan vasta sieltä. Eli pienellä kokeilemisella nuo oikeat asetukset löytyy. Kaapeli kannattaa ehdottomasti upottaa mutta vasta sen jälkeen kun on ensin kokeillut pinnassa olevalla kaapelilla että kaikki pelaa. AJAMATTOMIA PAIKKOJA EI OLE JÄÄNYT JA JÄLKI ON AIVAN HUIPPUA! (myytävänä harava tarpeettomana (-;


      • Vapsa rapid
        promy1 kirjoitti:

        merkki on Husqvarna ja malli 220. En uskaltanut ostaa halppismerkkiä. Leikkuri ajaa sen verran kuin haluat. Kokeilin aluksi niin että annoin ajaa yötäpäivää, ja näytti siltä että se kulkee jo paljon turhaakin tuolla ajomäärällä. Nyt ajatan niin että leikkuri on päällä klo 22.00 - 09.00 eli vain yöllä. Näyttää riittävän sekin. Leikkuri ajaa kerrallaan n 45 min ja menee itse laturiin jossa se viipyy samat 45min ja lähtee taas ajamaan 45 min. Sähköä kuluu jatkuvalla ajollakin vain max 20kW/kk! Pihamme käsittää ison etupihan, todella kapean sivupihan josta menee takapihalle ja sieltä taas kapeaa käytävää pitkin tallin taakse muodostaen eräänlaisen u-muodon. Leikkuri ei kyllä randomilla eksy koskaan tallin taakse asti mutta siinä on ohjaustoiminto: eli voi ohjelmoida että kun leikkuri lähtee laturista niin esim 62 % lähdöistä se lähtee vasemmalle ja loput oikealle, ja noista oikealle lähtevistä 38%: sta esim 20% se lähteekin seuraamaan reunakaapelia esim matkan 50m jolloin se on tallin takana ja alkaa leikkaamaan vasta sieltä. Eli pienellä kokeilemisella nuo oikeat asetukset löytyy. Kaapeli kannattaa ehdottomasti upottaa mutta vasta sen jälkeen kun on ensin kokeillut pinnassa olevalla kaapelilla että kaikki pelaa. AJAMATTOMIA PAIKKOJA EI OLE JÄÄNYT JA JÄLKI ON AIVAN HUIPPUA! (myytävänä harava tarpeettomana (-;

        Todella tyytyväinen käyttäjä täälläkin!
        Ostin leikkurini viime kesäkuussa, ja nyt tunteja mittarissa jo liki 1100, ja ongelmia ei ole ollut koneen kanssa. Jäki on hyvää.
        ohjauskaapelin asensin pintaan, se painui nurmen juureen ja parin viikon päästä sitä ei enään löydy kuin haravalla. Ensimmäiset viikot meni piuhaa säätäessä ja koneen asetuksia etsiessä, mutta suurimat mokat tuli kun en osannut sitä käyttää.
        Ainoat ongelmat on laidoilla kun olen ennen ajanut ajettavalla leikkurilla, niin ojien laidat on painuneet niin alas että kostealla nurmella leikkurin löytyy usein ojasta, mutta ei joka päivä.
        Minulla on noin 3000 neliötä nurmea, jonka se hoitaa hyvin, siimaleikkurilla ajelen reunat sillontällön.
        nurmikkoni on kolmessa osassa, talon takana on suurin alue, jossa myös laturi sijaitsee. Ohjauskaapelit vie leikkurin etupihalle, 25% oikealle ja 25% vasemmalle, loput 50% on sitten takapihaa.
        Terät on heikoin lenkki, joutuu vaihtamaan liki viikoittain, mutta vaihtotyö on helppo, eikä terät ole kalliita.
        Ainoa asia mikä harmittaa on etten ostanut sitä ennemmin, hinta hirvitti, ovh taitaa olla jotain 2600€. Sillä rahalla saaa jonkunlaisen ajettavan koneen, mutta olen ajanut jo tarpeeksi, meillä on naapurin kanssa yhteinen kone, jota en ole kaivannut yhtään, minulta meni ennen noin 3 tuntia viikossa koneen päällä, ja bensaa 7-8litraa/kerta, ja vielä piti viedä roskat pois, jota tuli kosteana kesänä peräkärryllinen kerralla.


      • promy2
        Vapsa rapid kirjoitti:

        Todella tyytyväinen käyttäjä täälläkin!
        Ostin leikkurini viime kesäkuussa, ja nyt tunteja mittarissa jo liki 1100, ja ongelmia ei ole ollut koneen kanssa. Jäki on hyvää.
        ohjauskaapelin asensin pintaan, se painui nurmen juureen ja parin viikon päästä sitä ei enään löydy kuin haravalla. Ensimmäiset viikot meni piuhaa säätäessä ja koneen asetuksia etsiessä, mutta suurimat mokat tuli kun en osannut sitä käyttää.
        Ainoat ongelmat on laidoilla kun olen ennen ajanut ajettavalla leikkurilla, niin ojien laidat on painuneet niin alas että kostealla nurmella leikkurin löytyy usein ojasta, mutta ei joka päivä.
        Minulla on noin 3000 neliötä nurmea, jonka se hoitaa hyvin, siimaleikkurilla ajelen reunat sillontällön.
        nurmikkoni on kolmessa osassa, talon takana on suurin alue, jossa myös laturi sijaitsee. Ohjauskaapelit vie leikkurin etupihalle, 25% oikealle ja 25% vasemmalle, loput 50% on sitten takapihaa.
        Terät on heikoin lenkki, joutuu vaihtamaan liki viikoittain, mutta vaihtotyö on helppo, eikä terät ole kalliita.
        Ainoa asia mikä harmittaa on etten ostanut sitä ennemmin, hinta hirvitti, ovh taitaa olla jotain 2600€. Sillä rahalla saaa jonkunlaisen ajettavan koneen, mutta olen ajanut jo tarpeeksi, meillä on naapurin kanssa yhteinen kone, jota en ole kaivannut yhtään, minulta meni ennen noin 3 tuntia viikossa koneen päällä, ja bensaa 7-8litraa/kerta, ja vielä piti viedä roskat pois, jota tuli kosteana kesänä peräkärryllinen kerralla.

        Mielenkiintoista nähdä miten leikkuri pärjää lomamme aikana kun olemme viikon poissa kotoa. Voihan se olla että on vikailmoitus ruudussa ja ruoho rehottaa kun tulemme takaisin.. Saas nähdä!


      • Vapsa rapid
        promy2 kirjoitti:

        Mielenkiintoista nähdä miten leikkuri pärjää lomamme aikana kun olemme viikon poissa kotoa. Voihan se olla että on vikailmoitus ruudussa ja ruoho rehottaa kun tulemme takaisin.. Saas nähdä!

        Eipä siinä muita vikoja juuri ole kuin että eksyy kaapelin väärälle puolelle syystä tai toisesta.
        Hyvää lomaa!


      • huutajaaaaaa
        Vapsa rapid kirjoitti:

        Eipä siinä muita vikoja juuri ole kuin että eksyy kaapelin väärälle puolelle syystä tai toisesta.
        Hyvää lomaa!

        Eilen huutokaupassa meni robottileikkuria, toimivana 300eurolla ja 3 rikkinäisiä varaosiksi 180eurolla.
        Malli oli hussen 230C
        Ostaja teki kyllä hyvät kaupat.


      • hyc

        Jos kiinnostaa voisin auttaa etenemään asiassa


    • kokemäki-

      Onko kaikilla jo robot?

    • Tauno-K

      Itselläni viking merkkinen robotti, toimii kuin unelma ja jälki on siistiä. Ei ole paluuta päriseviin!

      • Kasperi1001

        On se kyllä uskomaton laite. Nurmikko on aina viimeisen päälle trimmatun näköinen. Löysin edullisen laitteen roboter.fi.


    • Kasperintie

      Heh, miten sattuikin, että Kasperi1001 on löytänyt itse omasta verkkokaupastaan edullisen ja hyvän laitteen!

    • Sam Sung

      Hyvät ihmiset!

      Ellei teillä ole järjettömän isoa tonttia, älkää ostako robottileikkuria!
      Meillä on kesä pilalla naapurin robotin vuoksi, koska siinä on kova vinkuva ääni! Emme ole voineet käyttää terassiamme ilman kuulosuojaimia, koska vinkuna kuuluu n. 200m:n säteellä!
      Ne pitäisi ehdottomasti kieltää!
      Naapurin kone vinkuu kolmena/neljänä päivänä viikossa silloin, kun he eivät yleensä ole kotona.

      • yingyang

        Naapurisi leikkurissa on varmasti viallinen pyörän- tai teränmoottori. Ei ne ehjänä vingu.


    • nallerahjus

      Kovin on porukalla ruusuiset kokemukset robottileikkureista!

      Itse hankin 2014 syksyllä (tarjouksesta) sen suurimman ja kauneimman (kalleimman) robottileikkurin! (Sairaseläkeläisellä ei ole varaa kuin parhaaseen).

      Uusi Robottileikkuri ei ole toiminut päivääkään kesänä 2015 (oli pitkään takuuhuollossa) ja kun lopulta tuli takaisin niin sama vika tallella. Vaihdettiin lopulta latausyksikkö ja siitä jäi tarpeettomana talvisäilöön (nurmikot hoitui muutenkin).

      Nyt keväällä 2016 ei edelleenkään jaksa leikata edes pienellä koealueella ja taas vaihdettiin osia, silti ei jaksa kuin 5-10 minuuttia ja siitä vaivaisen papparaisen on kannettava 20 kg leikkuri takaisin latausasemaan! Ihan surkea turhavärkkikokemus.

      Pihanurmikot hoituu jälleen ostopalveluna. Robotti oli tosi huono sijoitus, sillä mukava Postipoikakin leikkaa nurmikoita aika moneen kertaan sen 3000 euron robotin hinnalla!

      • Lari84

        Itsellä juuri suunitteilla hankkia robottileikkuri niin minkä merkin ja mallin leikkuri on ollut noin huono ettei ole toiminut ollenkaan? Kaiketi on todella epätodennäköistä että noin käy?


    • Tarmo152

      Itse nyt noin viikon omistanut robottileikkurin. Alussa jostain syystä ei lähtenyt automaattisesti leikkaamaan, vaan piti antaa käsky manuaalisesti sille lähteä leikkaamaan. Nyt on alkanut ilmeisesti toimimaan automaattisestikin, pitää vielä seurailla tilannetta. Mutta tekee kyllä aivan loistavaa jälkeä ja on todella vahva menijä, merkki on Robomow 1000ms.(kuningaskuluttajan testivoittaja) Menee jyrkkää rinnettäkin, jonka vuoksi oikeastaan tuo tuli hankittuakin, oli sen verran ärsyttävä leikata rinteitä pukattavalla.
      Nurmikko ei ole koskaan näyttänyt noin hyvältä ja kesä on sentään vasta alussa, mielenkiintoista nähdä kuinka hieno nurmikenttä on parin viikon päästä. Kiva tuon touhuja on seurailla ja samalla katsoa naapureiden hikoilua ja itse voi keskittyä vain massan kasvattamiseen, kun ei tarvi enää sitä vähääkään liikkua.
      Siis oikeasti voi vaikka keskittyä lasten kanssa puuhasteluun ulkona, eikä aina ulkona ollessa tule sitä tunnetta, että tuo nurmikin on taas noin hemmetin pitkä ja pitäisi pari tuntia hikoilla sen vuoksi ja yleensä ainakin itsellä se aina ehti turhan pitkäksi ennenkuin löytyi aikaa leikkaamiselle. Sitten sitä nurmikkoa kantautui joka paikkaan kun kasoissa oli pihalla. Nyt leikkuri on vasta viikon touhunnut pihalla ja avojalkaisin on tosi mukava kulkea. suosittelen!

    • Husamies

      Pari viikkoa noin 3000 neliötä nurmea rinnetontilla on mennyt hussen 450X automoverilla. Pientä säätöä on ollut saada tasaisesti leikkaamaan kaikkialta, eli gps navi kun oli päällä jäi osa pihasta leikkaamatta. Nyt kun mennään pelkällä kaapeliohjelmoinnilla, niin tätä ongelmaa ei ole, tosin pieni terassin takainen alue, johon menee joka kymmenennellä lähdollä on sellainen, että ei meinaa millään löytää tietään pois sieltä, eli kai siinä vielä jotain säädettävää on, käytävä on kapeimmillan noin metri, kun sinne ajetaan. Trimmattavaa on toki enemmän, mutta en takaisin ajettavaan tai lykättävään edes harkitse, jos vain vehjes toimii.

    • Lari84

      Robomowin leikkuriko on tällähetkellä ehdottomasti paras sijoitus jos haluaa vahvan ja varmatoimisen robottileikkurin? Vai onkohan paljoa eri robomowin malleilla eroa muutakuin että on 2 tai 3 vuoden takuulla myytävänä?

      Onko hyviä tai huonoja kokemuksia worx merkkisistä leikkureista? Vaikuttaa ihan perus hyvältä kun olen tietoa etsinyt. Kiitos

      • Lartsukkanen

        Kyllä se taitaa vielä tänäkin päivänä tuo Husqvarna jyrätä robojen suhteen. Robomowi kärsii palstojen puheiden mukaan lapsentaudeista (ks. brittipalstat) ja epätasaisessa maastossa terät kolaavat kiinni kiviin ja ovat kerrasta laakit. Tasaisella ja simppelillä pihalla toimii varmasti, mutta haasteista ei pidä. Wörxeistä ja muista ei minulla kokemusta, jälkihuolto pelaako?


    • worxi

      Itsellä pikku Worx vm.2015 ja toimii ihan siinä kuin naapurin 2500€:n Husky.Hyvä peli.ClasOlsonilla 720.-, kun liityt kanta-asiakkaaksi.

      • Mummeliska

        Meillä on kumpareinen n 1000 m2:nurmikko ,Kukkapenkkejä ei ole,mutta mutamia komeita koivuja ,sekä syvät ojat molemmilla puolilla.Onko kenelläkään kokemusta millä robottimerkillä ja mallilla tuo pysyisi lyhyenä.Kauanko kestää kun alueen leikkaa robotti.Montako terää kuluu kesän aikana-8 oleskeluviikon aikana,kun olemme maisemissa.
        Tähän asti on työnnetty tavallisella leikkurilla,mutta jos laiskuttaa.Eniten minua epäilyttää tuo kumpareisuus ja lievä ylämäki.
        Sitten kysyn tyhmiä,mutta hurjana myyräkesänä,mitä tapahtuu raja langoille ja otetaanko ne talveksi tietysti pois.
        Kokemuksia sellaisilta joilla on itsellä robotti,ei kuulopuheita kiitos.


      • LaiskaLeikkaaja

        Onko kellään muistissa koska Tekniikan Maaima viimeksi testasi näitä leikkureita?
        Kuluttajalehti testasi vuonna 2016 ja sen voitti Robonow ja on se ainakin mainosten mukaan voittanut pari uotsalaisten tekemää testiä, tiedä häntä sitten kuinka luotettavia noi testit ovat.
        Olen ostamassa ja Husqvarnan ja Robonowin ehkä ostan, mutta kumman?
        Varmasti takuuhommat pelaa paremmin Husqvarnoissa, ehkä, mutta sen leikkausleveys on vain 24cm, kun Robonovilla 46senttinen?


      • 2016testikäyttäjä

        Leikkausleveydellä ei ole väliä kun robo pyörii sielä useamman tunnin päivässä. Kyseessä ei ole suurteholeikkuri, vaan tarkoitus on leikata vähän ja jatkuvasti jolloin nurmikko ei pääse kasvamaan pitkäksi. Kiinteäteräisissä on juuri tuo ongelma mitä ylhäällä joku mainitsi; suuri virrankulutus ja vauriot isoja (ja kalliita) jos nappaa kiinni maahan tai kiveen. Osta tuo Husqvarnan kone niin et pety, varaosa- ja tukipalvelut toimivat yhtä hyvin kuin itse masiinakin.


    • biltemalippis

      bilteman koneesta kellään kokemuksia?

      • Bilteman laite on sama kuin Denna L1000A. Se on jotakin vanhaa varastoa, kun Dennalta tuli uudempi L1000B jo kolme vuotta sitten.

        Bilteman leikkuri toimii riittävän hyvin jos nurmikkosi on tasainen (mäkisessä maastossa se jättää alavat osat leikkaamatta kun siinä ei ole "slope compansaatiota"). Ajomoottori on heikko kohta, koska leikkurin softassa on lastentauteja ja se saattaa jäädä paikallen kaivamaan vetävällä pyörällä kuoppaa mikäli kulku estyy syystä tai toisesta. Seurauksena on rikkoutunut pyöränmoottori.

        Olettaisin, että Dennan uudemmassa mallissa olisi lastentauteja


    • Hussi

      Jos ostaa Hussen verkkokaupasta niin onnistuuko takuukorjaukset merkkiliikkeessä vai joutuuko lähettämään ulkomaille? T: husse

    • potnapekka

      http://www.clasohlson.com/fi/Robottiruohonleikkuri-Worx-Landroid-M-WG790E.1/31-8254
      Tuota (tai isompia malleja) kyllä uskallan suositella. Ensituntuma on erinomainen, kunhan saa "alkuvalmistelut" hoidettua.
      Pistää kampoihin tonnin kalliimmille laitteille (siis testien ja nettikokemusten mukaan).
      Nettiä tutkimalla käsitys oikeasta valinnastani vain vahvisuu;)
      Kanta-asiakkaaksi rekisteröitymällä lähtee kymmenen pinnaa pois hinnasta.

      • Worxi

        Kokeilin Worxin S mallia ja se vaatii pienen ja täydellisen nurmikon, roskat tarttuu suojarautaan ja pysäyttää terät. 18cm terät tosi tehottomat.
        Ei todellakaan toimi monen sadan neliön nurtsilla kuten väittää.
        Muutaman päivän käyttöönottokokeilu täynnä ongelmia.


    • Robolantikkaei

      Landroid S palautin ihan leluna lyhyen kokeilun jälkeen. Robomow 615U näyttää nyt hyvältä.

      • Anonyymi

        Robomowilla on paha laatuongelma. Itse olen taistellut yhden 615U mallin kanssa ja en tunnu olevan ainoa. Esimerkkejä löytää ihan vain googlaamalla "robomow problem". Harmittaa aina vietävästi siirtyä manuaaliseen leikkaukseen koneen hajotessa ja lähtiessä huoltokeikalle..


    • Anonyymi

      Parempi pysyä kaukana vielä näistä härpäkkeistä enenkuin tekniikka kehittyy.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta sitäkin parempi.
      Itse hommasin talven tarjouksista Gardenan smart sileno 1600 koneen. Maksoi karvan alle tonnin. Tuohan on joku huskun malli. Laturin paketissakin luki "käytä vain husqvarnan laitteiden kanssa" (englanniksi). Hyvin tuntuu pelaavan. Nurmikkoa on kolmessa palassa yhteensä noin 1500m2 ja nätisti se hommansa hoitaa. Lykättävän koneen annoin pois kun ei nyt ole moiselle tarvetta. Kaiken lisäksi robo ei kuluta ostosähköä lainkaan kun se ajaa vain päivisin jolloin aurinkopaneeleistakin tulee säällä kuin säällä sen mitä robo kuluttaa. Ei tarvitse takuta tukkeutuneiden kaasarien ja bensankaan kanssa enää.
      Vittumaisin oli kyykkiä 450m rajakaapeli ja 600 muovikiilaa ympäri tonttia. Mutta hyvänä puolena se, että sai sellaisen kaapeloinnin kun halusi.

    • Anonyymi

      Robomowin asensin, oli ihan älytön homma meidän pihaan koska lähdin soitellen sotaan.

      Ensimmäinen virhe oli, etten laskenut pihan oikeaa pinta-alaa Google Earthilla. Siitä olisi käynyt ilmi nurmikon pinta-ala eli n. 850 - 900 neliötä. Tällä pystyisi ajamaan vähintään 1600 neliötä eli ostin liian ison.

      Toinen virhe oli, etten suunnitellut miten lanka asennetaan tarkemmin. Piha ei todellakaan ole helpoimmasta päästä. Robomowin ohjeet olivat ristiriitaisia netistä saatujen ohjeiden kanssa ja sieltä puuttui monia tärkeitä asioita jotka keksin lopulta itse yrityksen ja erehdyksen kautta.

      Kolmas virhe oli väärin arvioitu työaika, netin perusteella asennus veisi 2 päivää. Niin varmaan, ei se lankakaan riittänyt eli sitäkin piti ostaa kahdesti lisää ja samaten niitä tappeja. Kalenteriaikaa asennukseen meni 2 vko monta tuntia lähes joka päivä + sen jälkeen vielä todella paljon pieniä korjauksia lankoihin yms.

      Neljäs virhe oli väärän merkin valinta (lue huonosti kestävä). Kun kaiken sai toimimaan täydellisesti, niin laite toimi seuraavana kesänä kuukauden. Sitten emolevy hajosi. Varaosia ei tietenkään ollut saatavilla. Laite on ollut takuuhuollossa nyt heinäkuusta asti eli ehkä ensi kesänä saa taas käyttöön... Itse olisin saanut korjattua jo viime kesänä mutta laitteen korjaus on estetty eli emolevy pitää silti käyttää liikkeessä ohjelmoitavana. Lisäksi olisi pitänyt maksaa n. 400€ emolevystä.

      Viides virhe, uskoin arvosteluja. Eniten korpeaa se, että uskoin testivoittajan arvosteluja vaikka olin jo monet kerrat todennut, että ei niillä arvosteluilla ole mitään virkaa - ne ovat aina jossain määrin subjektiivisia. Esimerkiksi autojen renkaiden testivoittaja renkailla ja halvoilla renkailla en ole koskaan huomannut minkäänlaista eroa, aina olen tiellä pysynyt eikä rengasmelu ole koskaan haitannut. Kulumisessa en ole havainnut mitään merkittävää eroa.

      Kuudes virhe oli uskomus, että kyllä sieltä Youtubesta löytyy hyviä ohjevideoita. No ei löytynyt, kuin ihan lyhyitä yksittäisiin asioihin. Missään ei näytetty tärkeitä asioita kootusti. Suurimmassa osassa ukko istui tuolissa ja joi kaljaa kun ruohonleikkuri ajoi taustalla. Mitä himpskattia sellaiset videot asennuksessa auttavat, kun äijällä on suorakaiteen muotoinen 200m2 piha jossa nurmikko on vetäisty just rullasta ja pihassa on tasan yksi rouvan juuri istuttama puu.

      Seitsemäs virhe oli uskoa, ettei laite joutuisi pulaan kovin herkästi. Se löyti kaikki
      mahdolliset kivet ja esineet pihasta mitä ei voinut kuvitellakaan. Kiipesi trampoliinin putkien päälle, nousi paikkoihin joihin ei pitänyt pystyä ja sateella kone jäi joka paikkaan kiinni eikä siinä auttaneet edes piikkirenkaat. Pahin oli kun se vetäisi koiran pitkän hihnan kitusiinsa ainakin 5 kertaa, kahdesti se sippusi hihnan pilalle, kahdesti oli todella pahasti solmussa terien ympärillä ja yhdellä kertaa se veti sen hihnan niin tiukalle että muoviset renkaat murtuivat ja jouduin ostamaan uudet. Robomowissa ei ole minkäänlaista anturia sille, että sähkömoottorin kuorma nousee liialliseksi.

      Itselle tärkeintä laitteissa on, että ne toimivat kunnolla pitkään, asiakaspalvelu on suomeksi ja laitteet ovat pitkälti huoltovapaita ja varaosia saa helposti. Tässä tapauksessa ei toteutunut mikään. Leikkausjälki 10+, koneen kestävyys ja yleinen laatu 6-

      Parasta Robomowissa on, että aikaa vapautuu vaikka veneilyyn ja metsässä lenkkeilyyn. Omakotitalossa asujan elämästä tulee vähemmän huoletonta ja ei tarvitse työnnellä ruohonleikkuria 3 tuntia viikossa ja kärrätä ruohoa kompostiin kottikärryillä. Siilien ja muiden yöeläimien osalta koneen voi ajastaa ajamaan päivisin jolloin pystyy vähän seurailemaan onko eläimiä liikkeellä.

      Tuolla lisää + tietoa siitä miten ratkaisin hankan sivualueen ongelman:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17529091/robomow-rs615u-testivoittajan-kestavyys-niin-ja-nain-ala-osta

    • Anonyymi

      Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on näiden robottiruohonleikkureiden kestävyydestä. Joskus harkinnut jonkun merkkileikkurin hankintaa, mutta hinnat ovat melkoisia, jos on toki hintahaarukkakin...
      En vaan ole uskaltanut sijoittaa, kun mietin laitteen elinkaarta. Josko joitain kommentteja löytyisi vaikka 2000-5000 € maksaneista leikkoreista?

    • Anonyymi

      Hurjan hinnakkaita teidän leikkurit. Ostin muinoin ClasOhlsonilta 2 kpl erimerkkisiä leikkureita yhteishintaan 650€ (olisko ostoajankohta ollut marraskuu, joku poistotarjous), toinen leikkaa n.200 neliöistä yläpihaa ja toinen n. 500 neliön alapihaa. Ovat toimineet loistavasti jo neljä kesää, ei niissä mitään wifiä ole, mihin sitä tarvisisin? Terät vaihdan keväällä ja putsailen niitä joskus, loistava hankinta ja nurmikko on aina kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe