Rynkkymies kylvi kauhua

Helsingissä.

122

5775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • var maan..

he kun eivät säännöistä piittaa.

• näin on.

käynyt niin, että se oletkin ollut sinä tai joku tuttusi, kun tänne tulet vinkumaan. Totuushan on se, että joka 'toista syyttää, se itse siihen syyllistyy'! On tainnut tuo hieno sananlasku tullut ohitettua monestikin elämäsi aikana, koska olet noin vainoharhainen! Pidä vaan oma pesäsi puhtaana, se ei vie vähitellen hullujenhuoneelle, kuten nyt on kohdallasi vaarana!

• kttt

• maltti valtti

Suomessa nousee heti kamala haloo ja pelko,kun sotilas kulkee yleisillä paikoilla,mistä tämä kertoo?Siitä,että täällä on totuttu tasapainottomiin tyyppeihin,jotka ammuskelevat ihmisiä.Israelissa kulkee sotilaita varusteineen joka paikassa (suojelemassa),mutta ei tarvinnut pelätä,koska he eivät alkaneet räiskiä ihmisiä.Tässä on se suuri ero!

• maltti valtti kirjoitti:

Suomessa nousee heti kamala haloo ja pelko,kun sotilas kulkee yleisillä paikoilla,mistä tämä kertoo?Siitä,että täällä on totuttu tasapainottomiin tyyppeihin,jotka ammuskelevat ihmisiä.Israelissa kulkee sotilaita varusteineen joka paikassa (suojelemassa),mutta ei tarvinnut pelätä,koska he eivät alkaneet räiskiä ihmisiä.Tässä on se suuri ero!

Olen Israelissa asunut ja siellä nyt kuuluu katukuvaan aseistautuneet sotilaat. Ero onkin siinä, että siellä tuo herättää turvallisuuden tunnetta, Suomessa taas ihan eri juttu...

Ja olen myös ollut sotilaspoliisissa ja siellähän kuljetaan julkisillakin paikoilla (esim hämeenlinnan keskustassa) rynkky kädessä. Ohjeistus on, että oikea käsi ei saa periaatteessa milloinkaan irrottautua kahvasta, lipas on kiinni ja kovia täynnä, mutta ase ei ole ladattu ja varmistin on päällä. Sisätiloissa lipas pois ja ase tarkistetusti tyhjä, ja julkisilla paikoilla sisätiloihin mennessä ase jätetään autoon ja partneri vahtii ovien ollessa kiinni.

En onnekseni joutunut tilanteeseen, jossa olisi humalaisia tullut vastaan sekoilemaan, tuolla aseella kun ottaa halutessaan 30 henkeä näppärästi.

• ...
        näin on. kirjoitti:

käynyt niin, että se oletkin ollut sinä tai joku tuttusi, kun tänne tulet vinkumaan. Totuushan on se, että joka 'toista syyttää, se itse siihen syyllistyy'! On tainnut tuo hieno sananlasku tullut ohitettua monestikin elämäsi aikana, koska olet noin vainoharhainen! Pidä vaan oma pesäsi puhtaana, se ei vie vähitellen hullujenhuoneelle, kuten nyt on kohdallasi vaarana!

itse olen syyttänyt esim. Al Quaidaa jenkkien 9v takaisista terroristi-iskuista, nyt sinun Viisaan Totuutesi ansiosta tiedän että olenkin itse niihin syyllinen. Joo-o, näin sen täytyy mennä.

Huomasitko muuten, että itse syytit edellistä kirjoittaa siitä, hän tuli tänne vinkumaan, oli vainohrhainen, ja että on matkalla hullujenhuoneelle...

• mutta pommivyöstä

eikä kidnappauksesta ole mitään.

• eipä...

se, että tyhmyys ei ole tauti, eikä sitä siis voi parantaakaa. Noh varmaan olet onnellinen ja katselet kyselyaukko ammollaan maailman ihmeitä ja välillä kirjoitat jotain alapääjuttuja palstalle.

• yhyy....

ollut kauankin diagnoosina sinulla? Voivoi tätä nykymenoa, kun palstalle on ajautunut näitä kieroutuneita ja sairaita entisiä pöpiläisiä. Mihin tämä maan rahatilanne onkaan johtanut, huhuh!

• .....

Tulee vain kovasti Heikki Silvennoinen mieleen huivi päässä. Aziz - Compact fighter!

• Pässilammas??
        yhyy.... kirjoitti:

ollut kauankin diagnoosina sinulla? Voivoi tätä nykymenoa, kun palstalle on ajautunut näitä kieroutuneita ja sairaita entisiä pöpiläisiä. Mihin tämä maan rahatilanne onkaan johtanut, huhuh!

• pahakin
        Pässilammas?? kirjoitti:

Päässäsvamma !!

• asiaakin voi puhua
        yhyy.... kirjoitti:

minusta sinä vaikutat enemmänkin lapselliselta idiootilta.

• maailmankansalainen.
      • Intin käynyt

Kyllä se on patruuna se hylsy, missä on kiinni "räkäpää" puuluoti.

Sinänsä ei ole ihme, että nykysukupolvi menee moottoripyörällä mäkkäriin, entisaikain fillarimarssin sijaan pakkihernekeitolla.

• ähä vähä..
        Intin käynyt kirjoitti:

Kyllä se on patruuna se hylsy, missä on kiinni "räkäpää" puuluoti.

Sinänsä ei ole ihme, että nykysukupolvi menee moottoripyörällä mäkkäriin, entisaikain fillarimarssin sijaan pakkihernekeitolla.

Rynkky ei toimi, ilman pientä vastapainetta.

• Jämy
        ähä vähä.. kirjoitti:

Rynkky ei toimi, ilman pientä vastapainetta.

Kyseistä laitetta kutsuttiin 1980-luvulla nimellä "PATINRAISKAAJA". Santahaminassa. Sen tehtävänä oli rikkoa puupää eli räkäpää siten, että se ei lähde ehjänä ulos.

• Heh, heh, heh
        Jämy kirjoitti:

Kyseistä laitetta kutsuttiin 1980-luvulla nimellä "PATINRAISKAAJA". Santahaminassa. Sen tehtävänä oli rikkoa puupää eli räkäpää siten, että se ei lähde ehjänä ulos.

"Kylvi kauhua" Joopa joo.

Uutisesta saksittua:

"Raskaasti aseistautuneena pikaruokaravintolaan marssinut sotilas herätti hämmennystä Helsingin Herttoniemessä viime keskiviikkona."

• nåin ån..
        Jämy kirjoitti:

mitään puupäitä (nyt on pääministerinä) Oliko teillä edes rynkkyjä. Varmaan ukkopekat...

• Jämy
        nåin ån.. kirjoitti:

mitään puupäitä (nyt on pääministerinä) Oliko teillä edes rynkkyjä. Varmaan ukkopekat...

1980-luvulla laitetta kutsuttiin patinraiskaajaksi (kantasana pati, ei patti), ja harjoituspanos oli PUUPÄÄ, myös RÄKÄPÄÄ! Tajuatko, sivari?

• Alikessu -74

Olin intissä 70-luvulla ja käytiin joskus kaljalla koko porukalla täydessä taiteluvarustuksessa, eikä kukaan lotkauttanut korvaansa. Joillakin oli jopa telamiinat vyöllä, ei tosin oikeat, mutta kaikki eivät sitä varmaankaan erottaneet.

• jääk. -99

70-luvulla oltiin autuaan tietämättömiä Virginia Techin, Kauhajoen, Jokelan, kauppakeskus Sellon yms yms yms ampumatragedioista, tai varusmies Murasen edesottamuksista. Ei ole ollenkaan kummallista, että nykyään moinen aiheuttaa pelontunteita. Maailma on muuttunut, herra alikoira.

• oikein!
        jääk. -99 kirjoitti:

70-luvulla oltiin autuaan tietämättömiä Virginia Techin, Kauhajoen, Jokelan, kauppakeskus Sellon yms yms yms ampumatragedioista, tai varusmies Murasen edesottamuksista. Ei ole ollenkaan kummallista, että nykyään moinen aiheuttaa pelontunteita. Maailma on muuttunut, herra alikoira.

Laitoit loistavan vastauksen. Tuolle alikoiralle voi sanoa vain: TAAAAA-kse ...STU! Eli TAAKSE POISTU! Äijäparka ei elä yhtään ajan hermolla.

• .,.,ök
        oikein! kirjoitti:

Laitoit loistavan vastauksen. Tuolle alikoiralle voi sanoa vain: TAAAAA-kse ...STU! Eli TAAKSE POISTU! Äijäparka ei elä yhtään ajan hermolla.

kaartin pataljoonassakin, että rynkky viedään. Eräs vääpeli joka oli pu:na halvaantui, pyörätuoliin. Tekijä jatkoi rikollista elämäänsä, vankilakierteessä.

• Tuijjottaja
        jääk. -99 kirjoitti:

On jonkin verran eroa sotilaan tappotyökalun ja koulupellejen hernepyssystä seuraavan kanssa?

• stm riita-aho
        oikein! kirjoitti:

Äläkääs penikat opettako isäänne naimaan!

• Tai sitte siihenaikaan on ollu pikkuusen isompia miehiä.. meinaa tellu painaa 10 kiloo kipale..

• hmph...

Laaturessultahan tuo näyttää. Kurkkusalaatti päällä.
      Eikös henkilökunnalla ja varusmiehillä ole jo ne digiversiot tosta maastopuvusta?

Mitä sitten, jos lipas on irti? Pesässä voi olla patruuna silti. Pitäs ottaa lukko taskuun -- mutta joku vatipää onnistuu hukkaamaan sellaisen kuitenkin :D

Minusta paljon siistimpää olisi, että jokaisella reserviläisellä olisi reserviläisvarustus kotona Sveitsin tyyliin. Aseenkantoluvatkin voisi rajata näille tyypeille. Siinä olisi sellainen hmm.. motivoiva elementti metsästystä ja ammuntaa harrastaville.

• mia mita..

"Mitä sitten, jos lipas on irti? Pesässä voi olla patruuna silti.,,"

Sia mita, ohjesääntö sen kieltää..

• hmph...
        mia mita.. kirjoitti:

"Mitä sitten, jos lipas on irti? Pesässä voi olla patruuna silti.,,"

Sia mita, ohjesääntö sen kieltää..

Ohjesääntö kieltää monia juttuja, mutta kaikkea olen nähnyt ja kuullut.
        Teoria ja käytäntö ovat toisinaan eri asia.

• kieltää!

• mora..

• enemmin minä..
        hmph... kirjoitti:

Et kaikkea rassukka. Et läheskään kaikkea.

• voevoe...
        hmph... kirjoitti:

säännöistä. Varmaan juutalais-bolsheviikin perillisiä.

• hmph..
        kieltää! kirjoitti:

Armeijan yleinen palvelusohjesääntö (YlPalvO) asettaa selkeät rajat sille, mitä armeijassa saa tehdä ja mitä ei:
        http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:djFO18BptUAJ:www.mil.fi/reservilainen/pdf/YlPalvO.pdf YlPalvO&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi
        Armeijassa teoria ON käytäntö. Muista se aina. AINA!

Mikähän kusipää säkin oikein olet?

Tottakai jokaisella armeijalla on selkeä organisaatio, mutta käytännön toiminta on ihan eri juttu ... siis sotaharjoitukset, joissa harjoitellaan sodankäyntiä - ei kasarmielämää. Kun ryhdytään toimimaan, siis oikeasti, voidaan tyhjentää vaikka kokonainen järvi, että saadaan kalasoppaa joukoille ... löytyykö YlPalvO:sta?

• hmph..
        voevoe... kirjoitti:

säännöistä. Varmaan juutalais-bolsheviikin perillisiä.

Juutalainenhan minä ... tottahan toki. Mistäs arvasit?

Tiadat itse olla nazzi-äärimusulmi?

• kun ei esiinny

• hmph...
        kun ei esiinny kirjoitti:

"Päihtyneenä esiintyminen palveluksessa on kielletty."

Onneksi pelkkää päihtyneenä olemista ei ole kielletty...

Ehdottomasti PV:n pitää muuttaa ohjeistustaan niin, että sotaharjoituksissa reserviläiset käyvät kaffella Hesessä aseiden kanssa. Oli ilo katsoa Ranskassa, kun saavuin TGV:llä etelästä Pariisiin, samasta junasta nousi jalkaväkiryhmä aseiden kanssa, siinä oli yksi sniper (olisko ollut Tikka?) ja seitsemän perusjägsterii NATO rynkkyjen kanssa. Eikä kenelläkään ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Maailman luonnollisin juttu. Siinä samassa ruuhkassa käveltiin. Tunsin oloni erittäin turvalliseksi, eikä kukaan vittuillut pojille.

Sikäli olennaista vain on, että kaffelle ei pitäisi mennä yksin. Se on turvallisuusriski, sillä joku voi tosiaankin varastaa aseen. Taistelupari vähintään mukaan.

• ihan järkkyy

mäkin oon kerran nähny koulun ruokalan ikkunasta ku pikku lapsoset HEILUU terä aseilla joo kuule metalliset haarukat ja veitset PYSTYSSÄ eix niil vois antaa muovisia välineitä eix ookki kauheeta.
      Kerran kun kävin lekurissa ne pisti mulle JÄYKKÄkouristus piikin ja mä pelkäsin ihan hirveesti et se on joku hullu insuliini mördari ja halus PIIKITTÄÄ mua ihan hirveesti.
      Viimex kun olin risteilyllä näin SEISOVASSA pöydässä kun laivan kokki pilkkoi VALTAVALLA keittiöveitsellä lihan kökkänää mul meni heti ruoka HALUT ja mä pelkäsin ja mökötin hytissä loppu risteilyn ajan ex oo kamalaa.
      Viimex kun lenkkeilin mun pikku fifin kanssa puistossa sinne ilmestyi keltaliivisiä karskeja ukkoja oranssilla autolla keltaiset vilkut päällä HEILUMAAN moottorisahoilla emmä uskalla mennä enää edes puistoon kun tuli se karmee leffa moottorisaha mördari mieleen.
      Ja ajattele sitä kertaa kun näin mäkkärillä kax poliisii syömässa ja niillä roikkui vyötäsillä PAMPPU, KÄSIRAUDAT JA BITCHTOOLI mä nään vieläkin karmeita painajaisia et ne valepukuset poliisit laittaa mut rautoihin ja PAMPUTTAA mua ihan hirveesti ja tunkee sitä valtavaa BITCHTOOLIA mun kehooni. MÄ EN KESTÄ ENÄÄN TÄTÄ JÄRKKYY TOUHUU !

• wamic

kuka vittu on noin köyhä, että menee syömään laivan seisovaanpöytään? ei kande mennä koko laivalle, jos noin vähän rahaa on

• nulikka järkkyy
        wamic kirjoitti:

kuka vittu on noin köyhä, että menee syömään laivan seisovaanpöytään? ei kande mennä koko laivalle, jos noin vähän rahaa on

ku sitä nyt risteilyl noin pihix heittäytyy ! Mutta jääpä sitten enemmän rahaa hankkia vaikka pateja katos kloppi nekin maksaa nykyään ton Börjen Smith & Wesson 500 missä on vain 5 patin rulla ja sen kun lataset tyhjäx niin melkein 10€ meni EX OOKKII JÄRKKYY ! Äläkä sinä yläasteen 9 luokalla oleva lintsari ala vittuilee siinä että köyhät syö seisovassa pöydässä maksaa sekin 30€ kun itte käyt kuitenkin MÄKKÄRILLÄ vääntämässä jotain vitun euron juustopurilaisia. Pääsetkö edes laivalle ilman ISIÄ ja ÄITYLIÄ eix sielläkin ollut joku ikäraja.
        VIISASTELIJA mee takas kouluun siitä HOPI HOPI !

• asiassa.

Mukana ollut pistooli ja siviiliprätkä paljastavat, että asialla ei ollut tavallinen rivisotilas, vaan upseeri. Rivisotilaille ei anneta pistooleja, upseereille kyllä.

• Sysäri

Itseasiassa minulle tulee tuosta mieleen sotilaspoliisi/mopolähetti. Meillä oli joukkueessa myös noita mopolähettejä ja ajoasut olivat tuota m91 mallia ja tuo asu näyttää paksuudeltaan juuri sellaiselta. Ja kyllä ainakin meille spolleille annettiin pistoolit vaikka en upseeri olekkaan ja myös nopeantoiminnanjoukoille. Ja niistä moottoripyöristä ainakin meidän varuskunnissa niitä oli sekä vihreitä, että mustia.

• olla.
        Sysäri kirjoitti:

Itseasiassa minulle tulee tuosta mieleen sotilaspoliisi/mopolähetti. Meillä oli joukkueessa myös noita mopolähettejä ja ajoasut olivat tuota m91 mallia ja tuo asu näyttää paksuudeltaan juuri sellaiselta. Ja kyllä ainakin meille spolleille annettiin pistoolit vaikka en upseeri olekkaan ja myös nopeantoiminnanjoukoille. Ja niistä moottoripyöristä ainakin meidän varuskunnissa niitä oli sekä vihreitä, että mustia.

Voi olla näinkin. Itse ajattelen asiaa oman inttiaikani ja omien kertausharjoitusteni näkökulmasta 1980-luvulta käsin. Kertauksissa meillä oli mukana moottoripyörälähetti, joka kipaisi meille kertaajille viinaa lähellä olleen pikkukaupungin Alkosta kun pyysimme. Sitä, oliko hänellä pistooli, en muista.

• enmuista...
        olla. kirjoitti:

Voi olla näinkin. Itse ajattelen asiaa oman inttiaikani ja omien kertausharjoitusteni näkökulmasta 1980-luvulta käsin. Kertauksissa meillä oli mukana moottoripyörälähetti, joka kipaisi meille kertaajille viinaa lähellä olleen pikkukaupungin Alkosta kun pyysimme. Sitä, oliko hänellä pistooli, en muista.

tarkoitus... sekö että en muista mitäää...

• oli...
        enmuista... kirjoitti:

tarkoitus... sekö että en muista mitäää...

kertoa, että moottoripyörälähetit olivat niitä harvoja sotilaita, jotka pääsivät käymään kaupungilla - silloin, kun ei puhuta kaupunkisotaharjoituksesta, vaan metsäkeikoista. Lisäksi halusin sanoa, että ennen vanhaan ei ollut MOPOlähettejä, vaan MOOTTORIPYÖRÄlähettejä. Oma viestisi kyllä on vailla mitään informaatiosisältöä.

• Torsti Antero

Timo on jo nostoväessä, eikä kutsuta kertausharjoiuksiin.

• sp

SP-varusmiehet saa pistoolit santiksessa

• populaa

Mitä ihmeen kauhua se herättää jos sotilaalla on ase? Pelkäämään kannattaa ryhtyä vasta siinä vaiheessa, kun sillä aletaan osoittelemaan. Toisaalta kun noita sotilassaattueita kulkee varuskuntien läheisyydessä edes takaisin, niin ei se ole mitenkään harvinaista että varusmiehet yltyvät ammuskelemaan räkäpäitä muilla tiellä liikkujia kohti kuormaautojensa lavalta. Siihenkin on jo niin tottunut, että eipä juuri hätkähdytä.
      Asehan on pelkkä työkalu.

• mäki herkistyn

kun en uskalla käydä enää edes kakilla ku ärtssopan syömisen jälkeen pytyllä pamahtelee ihan kun joku ammusKIKKELISI 9 metrisellä BITSHTOOLILLA. Aamut vasta onkin ihan järkkyy kun yöunien jälkeen meen aamulla vessaan niin mun oma BITSHTOOLI sojottaa kovana ja on ihan sen näköinen et se räjähtää ja laukeaa käsiin. Mä en kohta uskalla edes koskee siihe ex ookki järkkyy.
        Börjeee mennääx radalle leikkimään sun uudella kivalla lelullas mä laiton oikein kuvan siitä kun te pelottavat pervot haluutte kuiteski kattoo sitä.

http://www.worldwidefirearmscatalogue.com/img/eventi/armi3/5.jpg

• Sysäri kiinne ja noin poispäin... No, olis toki voinu irrottaa lippaan, mutta silti. Jos alueella on sotilaita, niin voi myös olettaa niiden käväsevän jossain syömässä. Ei aseesta voi oikein luopuakkaan. Siitä vasta haloo nousisi. Ase ei tapa ketään, vain sen käsittelijä.

• Syy

Jokainen haluaa olla joku... Tai näyttää ainakin siltä että olisi. Joku paatunut roisto olisi kuitenkin voinut pölliä sen rynnäkkökiväärin helposti (räkäpäistä huolimatta).

• kyl kyllä..

Takaapäin hihna puukolla poikki ja menox. Aikaa kului, himan alle ½ sek.

• hoblis

WOI HIRWEETÄ !, on se gauheeta !!

no niin saakelin tollot nyt loppuu tuommoinen jeesustelu, "kylvi oikein_KAUHUA !_hamppari mestalla".
        siis Ei SaAkElI mIsTä NäItÄ aAsEjA oIkEeN sIkIÄä . . . . . . . .?!
        tuossahan ei ole mitään moitittavaa pois luettuna muutamaa pikkuseikkaa lukuun ottamatta.

ps. tervetuloa reaalielämään tynnyrissä asuvat pöljät.

• hamppari?!?
        hoblis kirjoitti:

WOI HIRWEETÄ !, on se gauheeta !!

no niin saakelin tollot nyt loppuu tuommoinen jeesustelu, "kylvi oikein_KAUHUA !_hamppari mestalla".
        siis Ei SaAkElI mIsTä NäItÄ aAsEjA oIkEeN sIkIÄä . . . . . . . .?!
        tuossahan ei ole mitään moitittavaa pois luettuna muutamaa pikkuseikkaa lukuun ottamatta.

ps. tervetuloa reaalielämään tynnyrissä asuvat pöljät.

Hamppari tarkoittaa Stadin slangissa samaa kuin hulttio, työtön pikkurikollinen. Niin että mitä sekoilet hampparista?!?

• aa223344
        hamppari?!? kirjoitti:

Hamppari tarkoittaa Stadin slangissa samaa kuin hulttio, työtön pikkurikollinen. Niin että mitä sekoilet hampparista?!?

mutta myös länsisuomesta tuttua, ainakin Forssa ja siitä länteenpäin.
        Voi olla että nykyajan nuoret eivät osaa enää sanaa hamnbus = stamajätkä.

• eiksvaan
        aa223344 kirjoitti:

mutta myös länsisuomesta tuttua, ainakin Forssa ja siitä länteenpäin.
        Voi olla että nykyajan nuoret eivät osaa enää sanaa hamnbus = stamajätkä.

Itä-Suomessa, hamppari tarkoittaa kulkuria.

• ootkoOulusta
        hamppari?!? kirjoitti:

Hampuusi tarkoittaa kuvailemaasi tyyppä.

• 26

että tuollainen ei olisi ollut juttu eikä mikään, nykyään puolet silminnäkiöistä tarvitsee puolen vuoden psykiatrihoidon ja mielialalääkkeitä.

• myöskin

Stalinia Jumalana, ihailitte Maoa, kommunistista Kiinaa ja Neuvostoliittoa, nuolitte Brezhnevin persettä ja romutitte yhteiskuntajärjestystä ja nakersitte kansan moraalia minkä ehditte. Silti teitä ei laitettu mielisairaalaan suljetulle osastolle, vaikka te olitte päästänne vialla, te suuria ikäluokkia edustanut sukupolvi.

• giölbjoöjb
        myöskin kirjoitti:

Stalinia Jumalana, ihailitte Maoa, kommunistista Kiinaa ja Neuvostoliittoa, nuolitte Brezhnevin persettä ja romutitte yhteiskuntajärjestystä ja nakersitte kansan moraalia minkä ehditte. Silti teitä ei laitettu mielisairaalaan suljetulle osastolle, vaikka te olitte päästänne vialla, te suuria ikäluokkia edustanut sukupolvi.

Harvat pitivät, ja ne loput pitivät niitä harvoja täysinä idiootteina.

• repo..
        giölbjoöjb kirjoitti:

Harvat pitivät, ja ne loput pitivät niitä harvoja täysinä idiootteina.

Silloin pieni taistolaisvähemmistö sai paljon ohjelma-aikaa ns. Reporadiosta. Sitä kautta he saivat julistettua kommuistipropagandaansa. Myös KOM-teatteri perustettiin silloin kärkihahmonaan Kaisa Korhonen.
        Myös lauluyhtye Agit Prop perustettiin niihin aikoihin ja he asittivät lähinnä Kaj Chydeniuksen ja Aulikki Oksasen lauluja.

"Harvat pitivät, ja ne loput pitivät niitä harvoja täysinä idiootteina."
        Tuo on täyttä totta. Itse kuulun suuriin ikäluokkiin, mutta tuo taistolaisvyörytys ei kolahtanut.

• ei kehitystä
        repo.. kirjoitti:

Silloin pieni taistolaisvähemmistö sai paljon ohjelma-aikaa ns. Reporadiosta. Sitä kautta he saivat julistettua kommuistipropagandaansa. Myös KOM-teatteri perustettiin silloin kärkihahmonaan Kaisa Korhonen.
        Myös lauluyhtye Agit Prop perustettiin niihin aikoihin ja he asittivät lähinnä Kaj Chydeniuksen ja Aulikki Oksasen lauluja.

Tuo on täyttä totta. Itse kuulun suuriin ikäluokkiin, mutta tuo taistolaisvyörytys ei kolahtanut.

näinhän tilanne on nytkin. Sama meno jatkuu aina vaan. Mitään ei opita. Homo sapiens on surkea laji.

• diRibeira

Ja kaikilla paskat housuissa.

• Kytilläkin on aseet näkyvillä baareissa. Kytille se on tosin itsetunnon nostatusta, sillä eihän kukaan normaali ihminen kytäksi edes halua. Kun näitä reppanoita kiusataan pienestä pitäen kaikkialla, niin itsetuntoa voi nostattaa ryhtymällä poliisiksi.

• polet..

ja paskan marjat. Ase kuuluu poliisin varustukseen, äläkä väheksy poliiseja. Voit itsekin joskus tarvita heidän apuaan.

• Ei siis
        polet.. kirjoitti:

ja paskan marjat. Ase kuuluu poliisin varustukseen, äläkä väheksy poliiseja. Voit itsekin joskus tarvita heidän apuaan.

"Ase kuuluu poliisin varustukseen"... Kyllä mielestäni ase (rynnäkkökivääri) on TÄRKEIN sotilaan varustus.
        En tiedä teistä sivareista, voihan se tärkein varustus teille olla tuttipullokin.

Ihan normaalia tuo minusta. Jos sotilaan tulee nälkä niin mennään syömään. Asetta ei jätetä pois näkyvistä kuin lukittuun, ja siihen tarkoitukseen tehtyyn tilaan.
        Toki olis ton lippaan voinu ottaa pois... Vittumaisen painava vaan (etu)taskussa, saattaa joku tietämätön nainen peljästyä kun luulee joksikin muuksi...

• lue ketjua..
        Ei siis kirjoitti:

"Ase kuuluu poliisin varustukseen"... Kyllä mielestäni ase (rynnäkkökivääri) on TÄRKEIN sotilaan varustus.
        En tiedä teistä sivareista, voihan se tärkein varustus teille olla tuttipullokin.

Ihan normaalia tuo minusta. Jos sotilaan tulee nälkä niin mennään syömään. Asetta ei jätetä pois näkyvistä kuin lukittuun, ja siihen tarkoitukseen tehtyyn tilaan.
        Toki olis ton lippaan voinu ottaa pois... Vittumaisen painava vaan (etu)taskussa, saattaa joku tietämätön nainen peljästyä kun luulee joksikin muuksi...

vastasin ironmikessin viestiin, jossa puhuttiin POLIISIN ASEISTA, ei sotilaiden.
        Olen kyllä sitä mieltä, että sotilas teki virheen mennessään rynkky selässä ravintolaan.

• joo pa...
        lue ketjua.. kirjoitti:

vastasin ironmikessin viestiin, jossa puhuttiin POLIISIN ASEISTA, ei sotilaiden.
        Olen kyllä sitä mieltä, että sotilas teki virheen mennessään rynkky selässä ravintolaan.

Kanssasi samaa mieltä. Nälä ei pakota menemään hamburilais-paikaan. Jano voisi olla vakavampi syy...

• polet.. kirjoitti:

Älä naurata poju! Ase kuuluu varustukseen ihme kyllä, sillä monessa muussa maassa ei kuitenkaan kuulu. Aseita ei ole mikään pakko pitää raflaavasti esillä, mutta koska poliisit ovat niin avuttomia, niin he eivät saa asetta esiin muualta kuin lonkalta, niin se pitää näille "lännenmiehille" sallia. Hirsalassa aikanaan riitti sentään yhden juopon tappamiseen Pasi panssariajoneuvo ja siellä piileksivä haulikokkomies susihauleineen, sekä lähes 100 muuta pelosta vapisevaa poliisireppanaa. Maassa ryömivä mies saatiin näin komealla tavalla tapetuksi. heheh!

• sekopää?
        joo pa... kirjoitti:

Kanssasi samaa mieltä. Nälä ei pakota menemään hamburilais-paikaan. Jano voisi olla vakavampi syy...

Jos on nälkä niin on nälkä. Ei sotilas varmaanarmeijjaan tottuneena sen kummemmin ajatellut rynkkyä selässään. Ja mihin oli aseen jättänyt? Moottoripyörän selkäänkö?

• seppo myllis

Mä kylvin enemmän kauhua ja mä oon vain RUNKKUMIES....

• Ylikers Antti

ollut israelilainen? Eksynyt hiukan Gazan alueen ulkopuolelle...

• 16+12

Koko uutinen haiskahtaa viherkommareiden uusimmalta juonelta pitkässä listassa propaganda iskuja jotta KAIKKI aseet saataisiin pois siviileiltä ja armeija (ainakin nykymuodossaan) lakkautettua. Tilalle tietenkin perustettaisiin puolueuskollinen "Kansan" armeija. Aseeton kansa on aina helpompi orjuuttaa. ÄLKÄÄ USKOKO KAIKKEA MINKÄ LUETTE!

Yllä oleva viestini poistettiin?! Olen siis oikeassa.

• O.J.P.P

Maassa on armeija jollei oma niin vieras.

• 5+11

• VMP!

oli taas uutinen. Silloin kun minä olin intissä 10v sitten, poikettiin parikin kertaa syömään koko ryhmä rynkyt selässä, kukaan ei oikeastaan edes ihmetellyt mitään. Millanenkohan show siitä nykyään tulis? Otsikko olisi varmaan seuraavanlainen: RASKAASTI ASEISTAUTUNUT MIESJOUKKO SUORITTI LÄHES JOUKKOMURHAN. Sitten pienellä präntätty: Yhtään laukausta ei ammuttu, eikä miehet aiheuttaneet mitään häiriötä.

• Media haluaa räväkät otsikot, jotta niita klikataan. Sillä nettiuutiset kilpailevat ja sen vuoksi tuokin saattoi olla hieman "fiilistelty" otsikko.

• 20
        acid_rain kirjoitti:

Media haluaa räväkät otsikot, jotta niita klikataan. Sillä nettiuutiset kilpailevat ja sen vuoksi tuokin saattoi olla hieman "fiilistelty" otsikko.

Jos ei suomalainen sotilas kylväisi kauhua :D No joo...

• 20

Omista inttiajoista, ettei henk. koht. asetta saanut missään tilanteessa jättää käsistään. Edes vartioituna. Se selässä tosiaan käytiin mm. kaupassa ja huoltoasemilla, kun pysähdyttiin matkalla leireille. Piippu komennettiin toki osoittamaan maata kohti. Kassatädit olivat ilmeisesti tottuneet näkyyn, mutta moni asiakas säikähti kun iso joukko aseistautuneita miehiä käveli yhtäkkiä ovesta :D

• Minä olin -07 ja silloin jätettiin aseet autoihin. Tavallisessa ruokalassa se on muutenkin tiellä, kun pitää ostoksien kanssa taiteilla samalla. Oli meilläkin perussääntö: "sotilaan ase pitää olla aina käden ulottuvilla" - mutta tuolloin jo julkisessa myymälässä käydessä tuosta säännöstä poikettiin.

• Josef Mengele

Juutalaiset ja ählämit ovat ihmiskunnan saastaa.Onneksi tässä Gaza:n tapauksessa valtaosa oli Turkkilaisia siis sitä saastaa myös.

• 20
        acid_rain kirjoitti:

Minä olin -07 ja silloin jätettiin aseet autoihin. Tavallisessa ruokalassa se on muutenkin tiellä, kun pitää ostoksien kanssa taiteilla samalla. Oli meilläkin perussääntö: "sotilaan ase pitää olla aina käden ulottuvilla" - mutta tuolloin jo julkisessa myymälässä käydessä tuosta säännöstä poikettiin.

Ettei saa missään tilanteessa jättää. Kuulemma rikolliset kiertelivät kyttäämässä, josko joku olisi unohtanut aseensa. Varsinkaan isoa kasaa rynnäkkökiväärejä ei saanut jättää kerralla yhteen paikkaan, edes lyhyeksi aikaa. Ymmärtäähän tuon, kun Venäjän rajalle ei ollut kuin parikymmentä kilsaa, ja venäläisiä Ladoineen pyöri siellä täällä yhtenään...

Näin siis 90- luvulla.

• rynkky...
        Josef Mengele kirjoitti:

Juutalaiset ja ählämit ovat ihmiskunnan saastaa.Onneksi tässä Gaza:n tapauksessa valtaosa oli Turkkilaisia siis sitä saastaa myös.

väärään ketjuun. Aiheena on "rynkkymies"

• Höpö höpö!
        20 kirjoitti:

Ettei saa missään tilanteessa jättää. Kuulemma rikolliset kiertelivät kyttäämässä, josko joku olisi unohtanut aseensa. Varsinkaan isoa kasaa rynnäkkökiväärejä ei saanut jättää kerralla yhteen paikkaan, edes lyhyeksi aikaa. Ymmärtäähän tuon, kun Venäjän rajalle ei ollut kuin parikymmentä kilsaa, ja venäläisiä Ladoineen pyöri siellä täällä yhtenään...

Näin siis 90- luvulla.

• Ohjesääntö

Mukaan otettu on halvempaa kuin paikan päällä syöty.

• Mitään rynzesteriä...

Pasilla koko ryhmän kanssa Hesen Drive inniin ... hmm... ainakin Munkkivuoren Hesen parkkis on riittävän iso, että siellä vois Pasilla heittää lenkin niin, että pääsis tilaamaan.

Tosin, jos itse olisin mukana, käskyttäisin vaununjohtajan pysäyttämään Pasin siihen Huopalahdentien bussipysäkille ja lähettäisin taisteluparin hakemaan hamppareita Hesestä koko vaunulliselle. Laskutusosoite: pääesikunta :D

• 08/65

Sotilas ilman asetta yhtäkuin
      Huora ilman VITTUA !

• vänr

Huoh.. Taas nuo rasittavat kukkahattutädit ja homoseksuaalit siviilipalvelusmiehet ovat säikähtäneet jotain raskasta ja kiiltävää, mikä paukkuu, eli "pyssyä".

Josei tällä rynkhyllä pelthoa khylvä, ni kylyvetähä sithe kauhua! Nopeemmin se mäkkärin läskimättö ihmisen tappaa kuin rynnäkkökivääri, jossa on sysäyksenvahvistin ja lipas täynnä räkäpäitä.

• OLLA SUOJA HERASSA NIIN EI TARTTE KOKEA KAUHUN HETKIÄ : )

Joel. 3:16

Herra ärjyy Siionista ja antaa äänensä kuulua Jerusalemista, ja taivaat ja maa järkkyvät; mutta Herra on kansansa suoja, Israelin lasten turva.

• citysavolainen

>>OLLA SUOJA HERASSA NIIN EI TARTTE KOKEA KAUHUN HETKIÄ 

• graal_seeker
        citysavolainen kirjoitti:

>>OLLA SUOJA HERASSA NIIN EI TARTTE KOKEA KAUHUN HETKIÄ 

Lainaus: ">>OLLA SUOJA HERASSA NIIN EI TARTTE KOKEA KAUHUN HETKIÄ  <  

• ei kovin ihmeellistä

Omana inttiaikanani, kun liikuttiin kasarmin ulkopuolella (leireillä tms.), meille sanottiin, että asetta ei ikinä saa jättää minnekkään, sen on oltava aina mukana ja käden ulottuvilla. Leireillä käytiin sotilaskodeissa yms. aseen kanssa. Sotilaskodissa saattoi olla kymmeniä varusmiehiä yhtäaikaa aseidensa kanssa, eikä kukaan hämmästellyt ollenkaan. Teltasta poistuttaessa oli aina otettava ase mukaan, ei saanut mennä edes kuselle tai paskalle ilman asetta. Jos satuit unohtamaan aseen telttaan, niin voi mahdoton sitä kapiaisten huutamista silloin. Lipas täytyi sisätiloissa (myös teltoissa) olla aina irrotettuna aseesta, mutta ulkona liikkuessa lippaan oli oltava aina kiinni aseessa, silloinkin vaikka siinä olisi ollut patruunoita.

Tällaiset olivat meillä määräykset. Uskokoon ken tahtoo, totta joka sana.

• hande-56

Kyllä sitä muistan en sentää mikää kalkkiskaan ole että tussari piti olla niikuin oma morsian jokapaikassa läsnä. Kasarmilla pidettiin telineessä mutta kun sen siitä mukaansa otti niin huoli oli pidettävä.
        Että mitä hiton älämölöä sitä oikeen pidetään kun kerta niinsanottu Suomen sotilas peräti on nähty "aseen"kanssa liikenteessä Tästä jos vielä otetaan varusmies kiini rangaistusta suorittamaan niin sasivat lopetaa koko puolustuvoimat. Jos tietysti on ohjesääntöä rikkonut niin eikun ukko tapetille.Eiks se kuitenkin ole näin että puolustusvoimissa opetellaan aseen käsitelyä,tässä oletuksessa olen vieläkin,vai joko se on mennyt pelikonsolien puolelle. ????????????????? mene ja tiedä.

• hmph..
        hande-56 kirjoitti:

Kyllä sitä muistan en sentää mikää kalkkiskaan ole että tussari piti olla niikuin oma morsian jokapaikassa läsnä. Kasarmilla pidettiin telineessä mutta kun sen siitä mukaansa otti niin huoli oli pidettävä.
        Että mitä hiton älämölöä sitä oikeen pidetään kun kerta niinsanottu Suomen sotilas peräti on nähty "aseen"kanssa liikenteessä Tästä jos vielä otetaan varusmies kiini rangaistusta suorittamaan niin sasivat lopetaa koko puolustuvoimat. Jos tietysti on ohjesääntöä rikkonut niin eikun ukko tapetille.Eiks se kuitenkin ole näin että puolustusvoimissa opetellaan aseen käsitelyä,tässä oletuksessa olen vieläkin,vai joko se on mennyt pelikonsolien puolelle. ????????????????? mene ja tiedä.

Varmasti ohjeistus muuttuu paikan ja tarkoituksen mukaan. Mun viimesissä kertauksissa ohjeena oli kaikkien yllätykseksi se, että lippaat pidettiin irti koko ajan. Mutta muuten ihan normimeininki, vessaan vaimo mukaan. Kaffelle piti mennä ilman aseita. Mutta olen sen verran pappa, että olin siellä lähinnä turistina.

• huh-hei!

sotilas, niin täytyy sillä ase olla. Kyllä kai kundi saa syödä siinnä, missä muutkin. Ollaan Suomessa hei. Sitäpaitsi jätkä opiskelee maanpuolustusta, jos joku yrittäis tulla taas tänne omin luvin, kuten aikoinaan on tullut. Suomalainen sotilas ei ole koulumurhaaja, vaan maanpuolustaja. Järki lippaan siellä kaikilla.

Sini-ris-ti-lip-pum-me, pamp-pa-daa!

• kauhia maailma.

ja oulussa runkkumies kylvikauhua. on se maailma ihmeelliseksi menny

• siemen ruisku

Hei eikös se Auvinen tullut kouluun jonkun pistoolin kannssa!!! jaaa mutta kuinka tyhmä olinkaan senhän pistooli rupes ampumaan ihan itsestään koululaisia,sitä ne aseet teettää????

• tiedustelija...

vuosia sitten olin Nummelassa "raskaasti aseistettuna" kevyen liikenteen väylän vieressä ja ainoa ohimennyt joka kummasteli oli pikkulapsi joka kysyi äidiltään miksi tuolla sedällä on pyssy ja äiti siihen vastasi, että se on sotilas ja jatkoivat kulkuaan...

Asetta ei saa jättää vartioimatta.

• Rautaa vyölle
        siemen ruisku kirjoitti:

Hei eikös se Auvinen tullut kouluun jonkun pistoolin kannssa!!! jaaa mutta kuinka tyhmä olinkaan senhän pistooli rupes ampumaan ihan itsestään koululaisia,sitä ne aseet teettää????

Kaverini toi intistä rynkkynsä kotiin lomillaan. Sillä oli kiva lasten räiskiä kovilla. Patruunoita kun ei siihen aikaan pahemmin laskettu.
        Kotona oli ja on tietty tavallisia kiväärejä, mutta sarjatulta ampuva mahtavan näköinen rynkky oli upea lelu.
        Veikkaan muuten, että pian meilläkin poliisien aseistukseen tulee kuulumaan konepistooli. Mellakoita ei pistooleilla taltuteta, joten parasta alkaa totutella aseiden näkemiseen.

• 8235890209

Jos kyseessä olisi suomalainen runkkumies riehunut 'ase' kourassaan mäkkärissä niin ymmärtäisin asiasta nousseen jotain kohua ja kauhua, tämä nyt on ihan lässy juttu.

• entkyläläinen

Nuoruudessani tarinan kylillä riehuneesta konepistoolimiehestä,joka kyseli keskellä päivää pikkupojilta että haluaisivatko he kuulla kuinka pislari laulaa.
        Sama mies meni paikalliseen baariin ja ampui siellä sarjan.

Vielä Reilu 10 vuotta sitten luodiniskemät olivat nähtävissä kys baarin seinien yläosassa...Sitten tehtiin remontti.

Asia oli kovasti esillä vuosikausia pikkukylässä jossa ei juuri koskaan mitään tapahtunut,eikä juuri ole tapahtunut sen jälkeen...
        Mies lienee päätynyt Niuvanniemeen aikanaan,sinne muutkin seudun hullut päätyivät.

• 20+15

Varusmies ajoiltani kun gonan miehenä unohtelin asettani milloin mihinkin ; ) kunnes esimieheni tajusivat pitää minut erossa aseista. Tulos 9kk palvelus 4,5kk. ilman asetta. En kuitenkaan ollut huono aseitten kanssa esim. ensimmäinen ATT=kiitettävä (eli kuntoisuusloma). Harrastin 1trappia & metsästys/sportingia...

• no koko

tämä käsittämätön älä mölö johtuu siitä että yhteiskunnassa on siveraja ja totaaleja joille tuommoinen toiminta on täysin tuntematonta .

joku tuolla jo sanoikin että se oli kauhistus jos suomalainen sotilas ei aiheuttaisi kauhistusta.
      aivan nappiin sanottu.
      mutta pitäisi kuitenkin jokaisen pitää mielessä että juopot ja narkkarit vaarallisia.

• 1122334455

Eikä mistään sivareista tai totaaleista.

• Reservin johtaja...

Ohjesääntö sanoo, että ase jätetään vartioituna (esim. ravintolan ikkunan alle autoon) tai sitten nakitetaan miehistöstä varusmies vartioimaan asetta.

Jos kumpikaan ei em. keinoista ole mahdollista toteuttaa, kaikille on turvallisinta, kun ase kulkee haltijansa mukana - vaikka sitten pikaruokalaan.
      Se, että lipas on kiinni sisätiloissa, on selvä virhe.
      Lipas tulee ottaa pois sekä tehdä latausliike ja tyjälaukaus ennen sisälle menoa. Vahingonlaukaus paukkupatruunalla sisätiloissa aiheuttaa kuulovaurion vaaran sekä varusmiehelle itselleen että sivullisille.

Olen liikkunut rynnäkkökiväärin kanssa vastaavissa tilanteissa eikä ole syntynyt "kauhua". Lehtimiesten kirjoittelua.

Reservin johtaja (resalik)

• Kauhula

Mitä ihmeen kauhua ? Kaverilla rynkky selässä, mitä helvetin kauhua se kylvää ? Enemmän kauhua kylvää 10 10-vuotiasta somalipoikaa, jotka hakkaavat kaikki vastaantulijat, jos ei ihonväri miellytä.

• 2012

Se niin mennyt että sotilaan morsian eli rynkky sitä pitää varjella hengellään. Se on oltava aina mukana jos ei lukittua kaappia ym sellaista. Jos olisi autoon jättänyt ja joku nähnyt ja varastanut olisi sotapoeka joutunut pinteeseen.

• kysyn.vaan.

Eik's se kans kyläny kauhua feministien ja lesbojen ja autoiliden keskuudessa?

• runkattais taas!

Enempi se kuulemma kylvi kauhua Helsingissä se ihme runkkumies!

• runkaillen

Runkkumies runkkaa!

• ales terrori.

Olen siis päättänyt syyttää Al-quaidaa siitä sanoinkuvaamattoman roissista runkkumiehen esiitnytmisetä, jonka ko. runkkumies toteutti keskellä Mannerheimintietä pahimman iltapäiväruuhkan aikaan.
      Ihme jätkä juoksi keskellä katua, heilutti mulkkuaan sinne tänne ja ruiskutti spermaa autojen tuulilaseihin ja ämmien kesäleningeille.
      Oli kuulemma jätkällä ISO molo!
      Ihan varmasti Al-quaidan tekoja, sanokaa te toiset mitä sanotte!

• puheloisia on.

Mä olen kuullu, että se oli yks avohoitopotilas kun on kotiutettu Niuvanniemestä määrärahojen vähyysen takia.
        Siis semmosta oon kuullu puhuttavan.

• muna&tieto esiin!

Tunnettu tosiseikka on, että Helsingissä on todella paljon feministejä ja lesboja, jotka eivät kieroutneisuutensa takia koskaan pääse näkemään moloa, eikä varsinkaan pystyssä seisovaan moloa, josta lentää spermaa.
      Koska runkkumies on omalta osaltaan tehnyt parhaansa kyseisen puutteen poistamiseksi, hänelle annettakoon Valtion Tiedonjulkistamispalkinto!

• spadro
    • Näinpä se maailma muuttuu. Nyt aseet aiheuttaa tämmösen häsyn. Vanhalla asenteella olisi lähinnä herättänyt mielenkiintoa. Nuota M-95 rynkkyjä ei monipoika ole nähnyt "livenä". Vaikka niissä ei olekkkaan mitää isoja eroja joka pojalle tuttuun "kuuskakkoseen". 95.seen voi kiinnittää erilaisia laitteita, kiikareita yms, lenee merkittävin ero. Ja väittävät että olisi sarjatulella paremmin hallittavissa kuin 62. Voi olla tornihuhukin.

Oli mitä oli, poijjalle tulee sanomista tuosta hyvästä...

Yhdessä sähköposti viestissä ollutta; Ennenvanhaan isä haki poikaansa koulusta, ja auton takapenkillä oli hirvikivääri. Lastaan hakemaan tulleen isän puheile tuli opettaja, ja sattu näkemään aseen takapenkillä. Sitten keskustelu siirtyi metsästykseen, kaliipereihin, patruunoihin ja eri asemalleihin ja niiden yksityiskohtiin. Nykypäivänä tälläisen tempauksen jälkeen olis paikalla poliisit 100 km säteeltä ja muutama pasi lähimmästä varuskunnasta. Ennen aseet oli arkipäivää, tuttuja jokaiselle.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe