AC/DC ratina 1.6.2010

dfghjlkölouäiä'

No niin nyt tuli tuokin nähtyä. Keikka ja bändi oli ok, mutta jotain kritisoitavaakin kyllä jäi...

Biisilista: muuten ok, mutta Black Icellä on vain muutama biisi mikä toimii livenä ja niiden tilalla olsi voinut olla joitain 70-luvun tai 80-luvun alun biisejä ja vain max 2 kipaletta Black Iceltä.

Big Jackiin asti soundit olivat todella puuroiset, volume pienellä ja Brianin laulu kuului todella vaihtelevasti koko keikan ajan. Välillä Brianin laulu kuului ja välillä taas ei juuri ollenkaan. Joko kajarit olivat aivan syvältä tai miksaaja aivan täys käsi! Samassa paikassa olin suomi-ilmiössä ja suomalaiset äänimiehet olivat huomattavasti parempia. Akustiikka ja volumet olivat paljon paremmat. Muutamissa biiseissä Anguksen kitarat kuuluivat todella vaimeasti ja monesa soolossa volume oli liian matalalla ja Anguksen soitto myös puuroutui muutamassa soolossa. Todellakin aivan surkeita äänimiehiä ne jotka hommat hoiti.

Bändi oli muuten vedossa, mutta Brianin ääni oli usein aikamoista pihinää tai matalaa murinaa. Samoin ääni häipyi ja monessa laulussa ukko näytti aika tuskastuneelta. Varsinkin keikan lähestyessä loppuaa näkyi päänpuistelua, ukon kasvoilta aisti, että ääni lähtee ja muutamia kertoja hän piteli kättä kurkulla. Eli ääni ei kestä ja on ns. mennyt. Näin toki on käynyt Gillanillekin. Valitettavaa, mutta totta :(

Keikkana about 8 tasoa, biislista 8.5, show:n viihdyttävyys 9...

17

1111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadfwsdgfhjh

      Porukka oli suurimmaksi osaksi aivan kakkajäykkänä. Istumakatsomossa istuivat kuin puupökkelöt paikoillaan ja harva edes jaksoi taputtaa tai mitenkään riehaantua saati innostua bändin musiikista. Kun muutenkin katseli yleisöä niin paljon moni isukki tai äityli oli tosiaan tuonut pikkupoikansa tai tyttönsä "väkisin" keikalle ilmeisesti metodinaan: nyt isi/äiti näyttää millaista on kunnon musiikki ja millaista on kunnon rock. Lisäksi yleisössä oli paljon 16-25v pissismäisiä nuorianaisia/tyttöjä jotka olivat ylimeikattuna, ylikireissä ja todella matalissa lantiofarkuissa sekä kimalletopeissan jotenkin erikoinen näky AC/DC:n keikalla. Todekkaan tuskin kuuntelevat tuota bändiä, mutta ilmeisesti tuonne piti
      mennä näyttäytymään, esittelemään itseään ja sillä mielellä et kun sinne kaikki muutkin menee. Moni noista pissismäistä naisista ei kyllä pahemmin laulanut biisien mukana tai tunnistanut edes niitä joten tuskin olivat mitään bändin faneja. Kentälläkin meno oli jäykkää ekoja rivejä lukuunottamatta. Menoa tuli väkeen ainostaan silloin kun Brian "pakotti" porukkaa mukaan tai kamerat kuvasivat yleisöä tai kun joku tunnetumpi kipale soi. Yleisön meno parani loppua kohti ja oli lopussa jopa riehakasta. Ilma oli kaunis ja settilista hyvä, mutta ilmeisesti joukossa oli liikaa väkeä mikä maksoi lipun ihan huvin vuoksi olematta sen kummemmin bändin musiikin ystävä tai sitten porukka oli liian selvää ja suomalaiset (varsinkin 30v) mörököllit ja ellithän eivät uskalla irrotella ja bailata kuin vasta kolmessa promillessa. Ehkä tuo keikka alkoi myös liian aikaisin. Ehkä koko keikka olsi ollut parempi järjestää pe tai la iltana.

      • old metall-lady

        Niin se on, että ainakin katsomopaikoilla suurin osa suomalaisista on kuin kirkkokonsertissa. Kansallinen menttaliteettimme on jäykänoloinen.Mutta anyway meikä jaksaa ilakoida aina vaan vaikka mittarissa on ikää päälle 60.
        Tosin olen nähnyt parempia keikkoja ACDC:ltä, mutta kun olen stadionkonserteissa niin menen aina katsomaan niin kauan kuin hevisedät jaksavat heilua. Ja mie ainakin heilun, tanssin ja laulan mukana välittämättä ollenkaan muiden reaktioista. Ei ollut kolmea promillea vaan masussa oli hiukan viiniä kun nautin ennen konserttia loisteliaan hyvän lohilounaan kera Alsace viinin.
        Niinhän se Suomessa tahtoo olla, että vanhemmat ovat mukana keikoilla "kaitsemassa" jälkikasvua ja sitten on myös paljon sellaisia jotka ovat saaneet firmoilta lippuja.
        Meikä ei anna moisten yksityisseikkojen häiritä menoa vaan olen itse nimenomaan hauskaa pitämässä.
        Muuten kun olin keväällä Riikassa katsomassa Metallicaa Arena Rigassa niin siellä oli tunnelma katossa ja jengillä hauskaa niin että Metallica sedät intoutuivat soittamaan paljon ylimääräistä ja järjestäjät antoivat soittaa. Siellä tunnelma oli paljon Hotimpi kuin v 2009 Hartwall Areenalla.
        Minkäs sille mahtaa jos ei härmäläinen syty lukuunottamatta muutamia örveltäjiä. Ompa mulle istumapaikoilla muutamissa konserteissa muut katsojat toppuutelleet , mutta ei rock konserteissa pitäisi oollenkaan olla paskajäykkänä vaan pitää mennä nauttimaan avoimin mielin konsertin annista.


    • bjfan

      Nyt jälkeenpäin ajatellen äänentoisto oli hieman heikkoa joissain kohdin mutta Brian kuulosti hyvältä kuten aina. Enkä alkaisi antamaan arvosanoja tai olemaan muutenkaan kriittinen koska rakastan AC/DC:tä ja heidän musiikkiaan niin aivan sama mitä soittavat. Upea keikka oli enkä unohda sitä koskaan.

    • rock rock

      Näytti olevan Brianin mikrofonissakin vikaa, kun vaihtoi sen ainakin kerran. Muistaakseni Whole Lotta Rosien aikana. Samoin kyseisen biisin jälkeen vaihdettiin Brianin korvanappi. Mutta eipä silti, munkin mielestä Brianin "kultakurkku" ei ole enää sitä tasoa, mitä se oli 80 -luvulla.

    • joooooooooooooo

      Itsehän en ollut tällä Ratinan keikalla, vaikka oisin halunnukkin, mutta kun en lippuja saanut. Olin kuitenkin viime vuonna Helsingissä. Mustan varsinkin sen kun Angus soitti Let there be rockin toista sooloa. Miksaajat taisivat kämmätä siinä kohti. Ei kuullut Angusta juuri paljoakaan, mutta Malcolm sen sijaan kuului siinä soolossa. Tosiaan, voisivat vaikka hankkia paremmat miksaajat.

    • Anus jang

      Huomasko kukaan kun Rock n roll trainin ja shot down in flamesin introt menivät vähän mönkään?

      • ride on

        Tuli huomattua :D Harvinaistahan se näiltä äijiltä on mutta en ihmettele yhtään sitä kun ottaa huomioon kuinka surkeasti yleisö oli mukana, taisivat äijät olla aika ihmeissään kun yleisö istuu turpa kiinni


    • meikäläiselle

      AC/DC :ltä. Yksi ainoa kappale sinnepäin I shook all night tai jotain sinnepäin. Muu ihan paskaa tikuttelua. Rock keksittiin 50- luvulla. Tänä kesänä Suomessa käy vain yksi rokkari, Jerry Lee Lewis. Toivottavasti jaksaa ainakin Great Blls of Firen vetää.

      • Rocke

        Se on näin, että jätkät soitti hyvin mutta nämä keltaset earit jos on päässä niin ne peittää korkeat äänet ja laulun. Menee puuroksi. Kokemusta on. Hyvin soittivat, mutta stadion keikat on stadion keikkoja. Olis mukava nähdä ac/dc pienellä klubi keikalla, mutta sehän ei toteudu. Siis pilatkaa kuulonne ottamalla earit pois päästä.


      • egyhtrykulioöp
        Rocke kirjoitti:

        Se on näin, että jätkät soitti hyvin mutta nämä keltaset earit jos on päässä niin ne peittää korkeat äänet ja laulun. Menee puuroksi. Kokemusta on. Hyvin soittivat, mutta stadion keikat on stadion keikkoja. Olis mukava nähdä ac/dc pienellä klubi keikalla, mutta sehän ei toteudu. Siis pilatkaa kuulonne ottamalla earit pois päästä.

        sitä minä epäilinkin että vika oli korvissa olleiden earien....Sillä kun youtubesta kuuntelee niitä pätkiä niin hyvin kuuluu laulut ja Anguksen kitara yms. Yleensä en käytä keikoilla eareita kun suomibändit soittaa Popedaa, Peer Gyntiä ja Kolmatta naista lukuunottamatta aika hiljaa ja oon huomannu että earit vaimentaa tehokkaasti monia ääniä. Siksi pistin päähäni kun ajettelin että ratinassa luukutetaan vielä kovempaa kuin vaikka Poedan keikalla,mut ei nuo nyt vissiin niin kovaa soittaneetkaan. Taisi Zero Ninellä olla kovemmat volyymit


      • ........
        Rocke kirjoitti:

        Se on näin, että jätkät soitti hyvin mutta nämä keltaset earit jos on päässä niin ne peittää korkeat äänet ja laulun. Menee puuroksi. Kokemusta on. Hyvin soittivat, mutta stadion keikat on stadion keikkoja. Olis mukava nähdä ac/dc pienellä klubi keikalla, mutta sehän ei toteudu. Siis pilatkaa kuulonne ottamalla earit pois päästä.

        Paras näkemäni AC/DC keikka oli Helsingin jäähallissa 1996. Pieni tila, tupa täynnä, soittivat volyymit kaakossa ja korvat soi vielä kaks päivää keikan jälkeen :)


      • asdffasdfr454545
        ........ kirjoitti:

        Paras näkemäni AC/DC keikka oli Helsingin jäähallissa 1996. Pieni tila, tupa täynnä, soittivat volyymit kaakossa ja korvat soi vielä kaks päivää keikan jälkeen :)

        joo, mä olin myös tuolla jäähallikeikalla -96, oli tajunnan räjäyttävä kokemus. Mutta... muutama vuosi myöhemmin AC/DC oli turkuhallissa, niin keikka oli käytännössä yksi yhteen tuon -96 keikan kanssa, miehet vaan vähän vanhempia. Tuolloin totesin,että jokaisen kannattaa nähdä AC/DC. Kerran. Kaksi kertaa on liikaa.


      • acca dacca
        asdffasdfr454545 kirjoitti:

        joo, mä olin myös tuolla jäähallikeikalla -96, oli tajunnan räjäyttävä kokemus. Mutta... muutama vuosi myöhemmin AC/DC oli turkuhallissa, niin keikka oli käytännössä yksi yhteen tuon -96 keikan kanssa, miehet vaan vähän vanhempia. Tuolloin totesin,että jokaisen kannattaa nähdä AC/DC. Kerran. Kaksi kertaa on liikaa.

        Jaa että jäähallin -96 ja turkuhallin -00 keikat oli yks yhteen??? Minäkin olin molemmissa ja äkkiä tarkastellen jo keikkojen setit erosivat 10 biisin verran, eli ei todellakaan voida puhua samanlaisesta vedosta!


    • whoaa

      ime sinä kajareitas! itse kuulin kaiken LOUD and CLEAR! missä on rock n roll henki?! kaikki pitäis olla täydellistä?? camooooon... aina pitää valittaa jostain saatanan paskahousut! AC/DC on aina yhtä kovassa vedossa! ja mikä vika black ice:ssä on? tai BRIANIN LAULUSSA? sitä samaa matalaa murinaa ja rääkymistä varten minä ostin lippuni... mee kattoo rihannaa jos haluut täydellistä hipovan playback shown!

      • juliasays

        noi jätkät ei enää kauaa vedä, ja veteraanibändiltä toi oli ylivoimaisen loistava suoritus.
        myönnän, se oli mun eka livekeikka ikinä, ja myönnän rakastan bändiä suunnattomasti.
        silti, brian hidastelee sanoissa tyylikkäästi, juuri ajallaan. ja ihme kun mä en huomannu mitään äänijuttuja kuin te? oikeesti nauttikaa tosta suunnattomasta ilostakun vielä voitte.

        ja nyt vittu meni hermo, mitä ihmettä te täällä selitätte? omapa on ongelmanne, itkekää äitilenne sitten, ku ette nähny sitä AC/DC'tä ku yhen kerran, ku hemmot valittaa ettei kannata nähä toista kertaa. vitut kusekaa housuunne.


    • Äggä Däggä

      Joo tamperelaiset on kyllä surkeinta yleisöä mitä olen koskaan nähnyt kunnon konsertin merkeissä. Noh se ei kyllä estänyt kaveriporukkaa riehumasta :D. Vähän kyllä häiritsi kun paskajäykät tamperelaiset suutuksissaan tönivät sut pois tieltä jos satuit lentää niiden päälle..

      • TAMPERE ON PARAS

        haista vittu saatanan paskahousu helvetti soikoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe