Mittasin isäni luona hiljattain verenpaineeni. Yläpaine 150, alapaine 94, pulssi 75. Ymmärtääkseni lukemat ovat melkoisen korkeat, pitäisikö tästä huolestua?
Olen 25-vuotias mies. Syön paljon kasviksia, olen hiukan ylipainoinen ja treenaan kuntosalilla noin viidesti viikossa - anaerobisesti siis. Aerobinen liikunta auttaisi todennäköisesti laskemaan verenpainetta. Onko muuta mitä minun tulisi huomioida? Kiitän vastauksista.
150/94 25 v.
4
749
Vastaukset
- mittailija
Oliko yksittäinen mittaus? Jos oli, niin sen varaan ei voi paljoa laskea. Mittaus pitäisi aina toistaa pari kertaa ja sitten katsoa keskiarvoa. Ja olithan istunut vähän aikaa rauhallisesti ennen mittausta ja olit puhumatta mittauksen aikana?
Tuossa ainakin muutamia ongelmia kotimittausten luotettavuudessa.
Mutta jos tosiaan paineesi ovat nuo mitkä ovat, siis toistetusti, niin ainakin voisit katsoa suolan käyttöäsi. Liikuntapuolihan tuntuisi olevan ok.
Toki, koska olet viimeksi ollut peruslääkärintarkastuksessa? Ei sekään olisi hassumpi ajatus.- rautakansleri
Kysymyksessä oli yksittäinen mittaus. Arvelinkin, että virhemarginaali voi olla melko suuri. Edellisestä lääkärintarkastuksesta on nelisen vuotta, joten uusi käynti saattaisi joka tapauksessa olla paikallaan. Kiitos vastauksesta.
- Näin se on
kauan ennen mittausta? Jos laitoit mansetin itse niin senkin jälkeen pitää olla ihan hiljaa ainakin 1 min eikä mittauksen aikana saa edes puhua. Sekin nostaa jo.
- rautakansleri
Pari päivää sitten mittasin verenpaineen uudestaan, useamman kerran, ja keskimääräinen tulos oli 130/71/59. Vika siis oli kuin olikin mittaajassa. Kiitokset viesteistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303781Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2351402Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1541106Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ73948Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933- 62928
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲99864Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754