Huvila ja huussi

Ip 68

Hei
Oletteko katselleet ohjelmaa Huvila ja Huussi

siinä kunnostellaan vanhoja kesämökkejä ja maalaillaan ja sisustetaan ja tehdään jonkin verran
muutostöitä rakenteisiin.

Osassa muutostöissä tehdään myös sähkötöitä. Silmiin pistävää on ollut pintatöiden siis yleensä katkisijoiden ja pintavetojen työnjälki. Ei nyt ihanniin että johdot roikkuisivat , mutta selvästi ko. säkäri ei ole opiskellut pintatyön alkeitakaan. Käyttävät ilmeisesti jotain itseoppinutta säkäriä.
Perustan väitteeni siihen että usein jopa pintakiinikkeiden välit heittävät ja johtimet kulkevat keskellä seinää, vaikka niiden kuuluisi kulke esim. oven tai karmin listan vieressä.

Varmaan luvat kunnosa ja kaikki tarkistusmittaukset ja pöytäkirjat on Ok , sitähän ei voi tietää en kä väitäkkään että kytkennät on väärin , mutta asennusjäljestä puuttuu ns. silmän ruoka ja kaapeleiden naulaukset on tehnyt joku ilman ammattikoulutusta saanut maalikko. tai ainakin siltä työnjälki näyttää.

4

3678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janttila

Itse olen miettinyt aivan samaa.

Tosin olen miettinyt, että onko vain vanha kaapeli irrotettu remontin/paneloinnin ajaksi ja sitten timpuri lyönyt kaapelin kiinni itse.

• Ip 68

mahdollista ja aika tavaliista mutta ainakin pari keraa tehty sellainen pihavaja , ns. uudisrakennus, jossa juuri silmiinpistävintä oli tuo ropostelu.

Jos säkäri lätlii piuhat seinään miten sattu , johdot solmussa ja kiinikevälit jatkuvasti 30 ja 40 senti välillä on varmaan mittauskse ja mutin hommat hyvin tehty ?

• Turkuulainen

nähdä mitä on työnjälki nyt Turkissa ?

• sökösöö

Katsoin tuossa juuri jaksoa jossa asennettiin mökkiin virtauslämmitin, mikä sinällään on ihan järjetön kapistus, remppamiehet teki sähköasennukset näköjään.
      Eipä tuolla Runtu Works:lla ainakaan Tukes:n rekistereissa ole sähkötöidenjohtajaa....eli tehtiin oikeudetonta urakointia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16188
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      35
      4240
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2557
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1858
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1523
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      386
      1469
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1283
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      945
    Aihe