Kitukasvuinen päivänsini

Ärsyttävä rehy

Siirsin Päivänsinen taimet pihalle kolmisen viikkoa sitten, saman tien yritti joku jauhiainen kimppuun ja raidilla sumuttelin pariin otteeseen, mikä auttoi. Nyt nämä taimet vaan kituvat. Lehdet kellastuu (myös keisarinelämänlangasta) osa latvoista kuivuu, mitään elukoita ei näy. En vaan nyt ymmärrä mikä tätä rehua vaivaa. Parivuotta sitten kasvoi samassa paikassa samassa ruukussa keisarinelämänlanka ihan valtavaksi, tosin ei kerennyt kukkia ennenkuin vihannespunkit hyökkäsivät. Nyt pituutta on tullut vain vähän. Johtuuko Lienee näistä vesisateista? pituutensa on ehkä tuplannut, muttei vielä metrinen ole.

5

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipitii..

punaista raiddia? minä kerran tein sen virheen, että suihkutin pihakasveja tuolla punaisella raidilla, ja eihän ne siitä tykännyt!

se vaaleenvihree purkki sopii kasvien suihkutukseen.

• ketjun aloittaja

Kyllä se jotain kukkaraidia oli, mutta heti sen jälkeen meni nuo lehdet hassuksi ja epämuodostuneiksi. Lienekkö sitten suihkutellut liian läheltä ja mennyt ihan pisaroita siitä aineesta lehdelle. Kaasu kai se ne elikot tappaa, eikä ainetta tarvitse varsinaisesti kasville päätyä. Ostin lisäksi sellaisia Bayerin torjunta "nappeja" jotka työnnetään multaan. Pelkään niitä vihannespunkkeja että ajattelin aloittaa niiden torjunnan jo nyt, mutta jos kukka Raid kituuttaa niitä kasveja noin kovin, niin en taida uskaltaa nappeja edes kokeilla. Onkohan jollakin kokeusta niistä napeista?

• tipitii..
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Kyllä se jotain kukkaraidia oli, mutta heti sen jälkeen meni nuo lehdet hassuksi ja epämuodostuneiksi. Lienekkö sitten suihkutellut liian läheltä ja mennyt ihan pisaroita siitä aineesta lehdelle. Kaasu kai se ne elikot tappaa, eikä ainetta tarvitse varsinaisesti kasville päätyä. Ostin lisäksi sellaisia Bayerin torjunta "nappeja" jotka työnnetään multaan. Pelkään niitä vihannespunkkeja että ajattelin aloittaa niiden torjunnan jo nyt, mutta jos kukka Raid kituuttaa niitä kasveja noin kovin, niin en taida uskaltaa nappeja edes kokeilla. Onkohan jollakin kokeusta niistä napeista?

ettei kukka raidituksen jälkeen ollut auringonpaisteessa?! sekin saa kasvin helposti "palamaan".. noista "napeista" ei oo kokemusta, joskus olen käyttänyt huonekasveilla niitä pahvisia myrkkyliuskoja ja ne tehosivat ainakin siihen seittiä tekevään punkkiin ja ripsiäisiin..

• ketjun aloittaja
        tipitii.. kirjoitti:

ettei kukka raidituksen jälkeen ollut auringonpaisteessa?! sekin saa kasvin helposti "palamaan".. noista "napeista" ei oo kokemusta, joskus olen käyttänyt huonekasveilla niitä pahvisia myrkkyliuskoja ja ne tehosivat ainakin siihen seittiä tekevään punkkiin ja ripsiäisiin..

Jaa empä ole ihan varma tuostakaan, iltasellaa sen suihkutin ja iltaauringon puolella ollaan. Osa uusistakin lehdistä näkyy olevan epämuodostuneita, mutta alkaa siellä olla jo ihan oikean näköistäkin lehteä seassa. Vähän se on niinkö piristynyt, vaikka aika hontelo vieläkin. Pitänee kohta leikata itse latvat, jospa siitä tuuhistuisi. Alalehtiä puottanyt enemmän kuin ylä lehtiä.

• päivänsinestä

Olen kaksi kertaa laittanut päivänsineä siemenestä,ja jostain ihmeen syystä kupsahtaa alkutekijöihinsä.Tulee pienet alut,mutta alkaa kellastumaan ja sitten kasvaa kitukasvuisesti.En tiedä mikä ihme on,mutta taidan luovuttaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5607
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe