Viimeaikoina olen kokenut häiritseviä silmäoireita. Listataanpa sitten vaikka kaikki oireet mitä omasta mielestäni on nyt ollu.
Väillä, tai oikeestaan kokoajan tuntuu, että näkökentässä on jonkunlaisia puutoksia. Hämärässä tuntuu, ettei oikein näe juurikaan mitään ja jos on vähänkin hämärää, tuntuu, että jonkunlainen häiritsevä ja paikallinen "valoverho" olisi laskeutunut sen näkökentän päälle. Sinänsä mitään todella "tummia ja helposti huomaavia" puutosalueita ei näkökentässä ole mielestäni, vaan tuntuu vaan että näkö olisi hämärtynyt jollain tavalla.
Myös joidenkin objektien katsominen voi olla hankalaa, koska tuntuu etten oikein hyvin erota joitain ääriviivoja taustasta kunnolla, etenkin jos kohde on n. metrin tai puolentoista metrin päässä. Valkoiset värit tuntuvat hämärässä olevan aivan häiritsevän harmaita ja en oikein kykene erottamaan niitä tummasta, aina.
Ja sitten vielä lisäksi on oireena, ehkä semmoinen oire, jonka huomaa kaikista helpoiten, on tuo häikäisy.
Etenkin pimeällä esim. kynttilänvalossa näyttää siltä, että jonkunlainen selvästi huomattava "sädekehä" olisi sen valon ympärillä ja sen taakse ei näe sen häikäisyn takia. Luin, että tämä olisi ns. "Halo" -ilmiö Esim. yhdellä sormella kynttilän valon peittäminen paljastaa sitten sen takana olevat kohteet hyvin, ikäänkuin silloin näkö olisi normaali. Etenkin jos valoa tulee jonkun ihmisen takaa hämärässä, välillä on jopa hankala erottaa kasvonpiirteet jos valo on tietynlainen.
Myös autojen valot häikäisee samalla tavalla, etenkin pimeällä tämän huomaa. Samoin jopa ihan kesäinen aurinko ikkunan takaa häikäisee niin, että kuva ikäänkuin "palaa" kiinni näköön ihan parin sekunnin katsominen aikana, jonka jälkeen näyttää siltä, että olisi lumisokea. Kirkkaat valot jopa näyttää siltä, että ne siroaisivat silmään "tähtimäisesti" ja häikästen.
Ainiin. Sitten vielä huomasin sen, että aivan sähkön / tummansiniset valomainokset ovat jotenkin epätarkan näköisiä.
Kävin silmälääkärillä ja sanoi, että silmäpaineet ym näkö on normaali, vaikka kuinka yritin selittää hämärtymisestä ja häikäisystä. Totesi vaan, että ei syytä huoleen ja että on normaalit ja terveet parikymppisen ihmisen silmät. Veloitti siis n. 80e ihan lähes turhasta käynnistä.
Oireet ovat tulleet omasta mielestäni nyt ehkä n. 3kk aikana. Olen tällä hetkellä armeijassa. Käytän piilolinssejä suurimmaksi osaksi ajastani.
Mistä ihmeestä tämä voi johtua ja mitä kannattaisi tehdä tässä tilanteessa? Vituttaa vaan jos nämä näkövauriot ovat lopullisia ja vielä enemmän ihan stressaa, että jos nämä oireet pahenevat tästä eikä niitä voida hoitaa. :(
Silmäoireita, häikäisyä ja näön hämärtymistä
4
2505
Vastaukset
- mies,20v
ja vielä tuosta "halo" ilmiöstä, eli jonkun kohteen takaa tuleva valo taittuu monesti myös sen edessä olevan kohteen "päälle", joka just on aika häiritsevää.
- meis20v
....ja, että silmissäni on miinusta n. -4,75.
Armeijassa on ollut useita silmätulehduksia, jos se nyt jotenkin liittyy asiaan. - silmätikku
meis20v kirjoitti:
....ja, että silmissäni on miinusta n. -4,75.
Armeijassa on ollut useita silmätulehduksia, jos se nyt jotenkin liittyy asiaan.Heippa!
Mulla on ollut ihan samanlaisia oireita...se liitty likinäköön. Mutta tiedän miten pelottavia nuo oireet ovat ; lumisadetta pimeällä, halo-ilmiöt, kaksoiskuvat etc. Lasiaiensumentumiin liittyvät "oireet" korostuvat likinäköisessä silmässä. Lisäksi mulla oli verkkokalvossa reikiä, jotka laaseroitiin. Sekin on tyypillinen vaiva likinäköisille. Mene silmälääkäriin tsekkaa silmänpohjat, mutta tuo kuulostaa ihan vaarattomalta. Mulla miinusta saman verran kun sulla.
Mulla on ollut noita oirita abou 6 vuotta, ja usko mua, niihin tottuu. Mutta alussa olin kyllä ihan paniikissa!
- Hapsunen123
MOI! Onko siulle selvinnyt oireiden syy? Tai onko vielä jatkunut? Minulla samankaltaisia oireita ollut parin vuoden ajan. Myöskin sininen valo näkyy suttuisena. Monissa kaupoissa häikäisee niin kovasti, että tulee huono olo ja alkaa huimata. Ihan kuin pään sisällä joku vääntyisi kieroon ja vääntäisi minut mukanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152428Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252375Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512138- 321687
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321501Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731476- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401124