Koli ja Kolinkierto

kulukuri

Ehdottomasti Koli ja jos pistää repun selkään ja patikoi Kolin kansallispuiston poluilla,niin tulee entistä vakuuttuneemmaksi Kolin kauneudesta,S-ryhmä vaan taitaa rahan voimalla vimmatusti yrittää tuhota kansallismaisemaa hotellin laajentamis-ja muilla rakennushankkeilla,säälittävää että meillä kaavoitus yms virkamiehet eivät nää muuta kuin rahan ja taitavat olla markkinavoimien sätky-ukkoja.

8

1510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahneet

      "kaavoitus yms virkamiehet" luulee, että ne saa sen rahan joskus kuollessaan mukaan hautaansa?

      • Janne Vähävainikka

        Koli on kyllä yliarvostetuin nyppylä mitä tästä maasta löytyy.


      • on
        Janne Vähävainikka kirjoitti:

        Koli on kyllä yliarvostetuin nyppylä mitä tästä maasta löytyy.

        Mahtavat on maisemat ja siniset on järvet! Ja vanhat puut kertoo omaa tarinaansa.
        Aistit lepää ja sielu voimistuu.
        Vielä kun saisi nähdä karhun lähempää niin voisi todeta, että elämä on ei vaan ihanaa vaan täydellistä.


      • on.
        on kirjoitti:

        Mahtavat on maisemat ja siniset on järvet! Ja vanhat puut kertoo omaa tarinaansa.
        Aistit lepää ja sielu voimistuu.
        Vielä kun saisi nähdä karhun lähempää niin voisi todeta, että elämä on ei vaan ihanaa vaan täydellistä.

        Ei varmaan tunnu enää ihanalle eikä täydelliselle tollasessa tilanteessa? Vaikka nyt menisit ja leikisit kuollutta, niin huonolla tuurilla karhu saattaa silti raapaista kämmenellä? Vaikka nuo tilanteet on harvassa, ja yleensä karhu pakenee ihmistä, niin kuitenkin on sattunut tapauksia, missä karhu on käynyt esim. lenkkeilijä tai metsästäjän päälle ja raadellut sitä ja jos liikkuu paljon luonnossa, varsinkin alueilla missä on karhuja, niin mistä sen tietää milloin tuollainen tilanne sattuu omalle kohdalle? Tilanteesta selvittyään naarmuitta voi vähän ajan kuluttua tuntuakin, että elämä on ihanaa?

        http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite/Kainuu/1194645121461/artikkeli/kalareissun yllattava kaanne kuului ohkays ja karhuemo alkoi tulla kohti .html

        http://www.esaimaa.fi/Online/2009/07/03/Naislenkkeilij%E4%E4 Lappeenrannassa purrut karhu suojeli pentuaan/200917339633/4

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Karhu#Karhu_ja_ihminen


      • wrewtyhj
        on. kirjoitti:

        Ei varmaan tunnu enää ihanalle eikä täydelliselle tollasessa tilanteessa? Vaikka nyt menisit ja leikisit kuollutta, niin huonolla tuurilla karhu saattaa silti raapaista kämmenellä? Vaikka nuo tilanteet on harvassa, ja yleensä karhu pakenee ihmistä, niin kuitenkin on sattunut tapauksia, missä karhu on käynyt esim. lenkkeilijä tai metsästäjän päälle ja raadellut sitä ja jos liikkuu paljon luonnossa, varsinkin alueilla missä on karhuja, niin mistä sen tietää milloin tuollainen tilanne sattuu omalle kohdalle? Tilanteesta selvittyään naarmuitta voi vähän ajan kuluttua tuntuakin, että elämä on ihanaa?

        http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite/Kainuu/1194645121461/artikkeli/kalareissun yllattava kaanne kuului ohkays ja karhuemo alkoi tulla kohti .html

        http://www.esaimaa.fi/Online/2009/07/03/Naislenkkeilij%E4%E4 Lappeenrannassa purrut karhu suojeli pentuaan/200917339633/4

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Karhu#Karhu_ja_ihminen

        Et vittu oo tosissas..varo hitossa liikenteessä voi auto ajaa päälle


      • mä.
        wrewtyhj kirjoitti:

        Et vittu oo tosissas..varo hitossa liikenteessä voi auto ajaa päälle

        No SORI, enhän mä tienny, et sä luulit, että karhut on kilttejä söpöjä nalleja ja nyt sitten et uskalla mennä metsään? No ole huoleti, mä ainakin jatkan kulkua eräpoluilla entiseen tapaan, mutta kunnoitan karhua ja en välttämättä toivo kohtaavani sitä kovin läheltä, varsinkaan emokarhun ja pentujen välissä.


      • Sininen taivaskin
        mä. kirjoitti:

        No SORI, enhän mä tienny, et sä luulit, että karhut on kilttejä söpöjä nalleja ja nyt sitten et uskalla mennä metsään? No ole huoleti, mä ainakin jatkan kulkua eräpoluilla entiseen tapaan, mutta kunnoitan karhua ja en välttämättä toivo kohtaavani sitä kovin läheltä, varsinkaan emokarhun ja pentujen välissä.

        näkeväni karhun lähempää. Tässähän piti keskustella kauneimmasta kotiseudusta eikä metsän kuninkaasta.
        Kauniita paikkoja on tietty paljon, mutta kyllä Koli on muutakin kuin nyppylä jollaiseksi joku sen mainitsi. Pielinen on sininen ja sen rannoilla on kiva samoilla. Ahvenia saa kun vaan viitsii heittää onkea veteen. Ahven kuuluu Suomen kauniiseen kesään.
        Kyllä se karhukin sinne samoilemaan mahtuu. Nyt voidaan siirtyä itse asiaan, kiitos!


      • Siniset järvet
        Sininen taivaskin kirjoitti:

        näkeväni karhun lähempää. Tässähän piti keskustella kauneimmasta kotiseudusta eikä metsän kuninkaasta.
        Kauniita paikkoja on tietty paljon, mutta kyllä Koli on muutakin kuin nyppylä jollaiseksi joku sen mainitsi. Pielinen on sininen ja sen rannoilla on kiva samoilla. Ahvenia saa kun vaan viitsii heittää onkea veteen. Ahven kuuluu Suomen kauniiseen kesään.
        Kyllä se karhukin sinne samoilemaan mahtuu. Nyt voidaan siirtyä itse asiaan, kiitos!

        niin..Lappi on lappi,,,ja koli on koli.Jokainen näistä elää "turismista"oli se sitten kotimaista tai ulkomaista ihmistä ....Mutta sinä Janne Vähävainikka: Koli on kyllä yliarvostetuin nyppylä mitä tästä maasta löytyy....eli vvoisitko nyt kertoa vähän tarkemmin,miksi koli tuotti sinulle pettymyksen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe