900MHz 3G?

edgepp

Hei, asustelen alueella jossa pitäisi DNA:n/Soneran kuuluvuuskarttojen mukaan olla täydellinen 3G 900MHz kuuluvuus, mutta ei 2100MHz ollenkaan. Omistan HTC Hero puhelimen enkä pääse kuin EDGE verkkoon. Mistä moinen voisi johtua? Tähän mennessä kokeiltu vasta DNA:n kortilla, mutta tarkoitus olisi kaupasta hakea Soneran prepaid liittymä (Telefinland Helppo), jolla ilmeisesti voi myös testata 3G:n kuuluvuutta vai voiko?

Onko prepaid liittymissä muuten nopeusrajoituksia 3G:lle? Eli saako sellaisella ladattua sitä mitä verkko pystyy antamaan vai onko rajoitettu esim 384 nopeuteen. Ei löytynyt operaattoreiden sivuilta tietoa, ainakaan helpolla sitten.

3

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Saunalahden prepaidilla ainakin nopeus on 4mb/s ilman minkään paketin tilausta tai viikkopaketilla, jokuaika sitten näkyi tulleen uutena kuukauden paketti jossa myös hitaampi 1mb/s vaihtoehtona (vähän halvempi kuin "normaali" kuukausipaketti).

Soneran/DNAn prepaid liittymistä en tiedä onko nopeuksia rajoitettu. Saako noihin muuten järkevänhintaisia datapaketteja tilattua ? Kummaltakaan en löytänyt infoa kun etsin, välillä olisi käyttöä kun parissa paikassa joissa usein oleilen Elisan verkossa on 3G katveita mutta Sonera ja DNA antavat 3G:n.

• luuuuri

No nyt ei voi sitten muuta päätellä että kuuluvuuskartat lupaavat liikoja. Kyllä tuo HTC Hero toimii 3G 900 MHz verkossakin, nyt vaan katsot että puhelimessa on asetuksissa 3G päällä. Sen nimittäin saa poiskin yleensä. Niinkuin myös oletuksena on HSDPA pois päältä, eli yli 384 nopeudet.

• sukka_

Päällä on puhelimesta eikä siltikään mitään toivoa saada 3G:tä. Kokeiltu myös nokian puhelimella, eikä siis voi muuta päätellä kuin ettei nuo kuuluvuuskartat pidä paikkaansa. Tai ainakin lupailevat liikoja selkeesti. Tässäkin pitäisi olla useampien kilometrien säteellä 900MHz 3G kuuluvuus ihan huipussaan, mutta eipä toimi ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1181
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe