Itsediagnosoitu BED

satsaxl

Elikä joo, luulen että mulla on BED.
Oon aina ollu pyöree ja oon aina syöny lohturuokaa.
2008 kesällä/syksyllä sain painoo putoomaan kun olin au pairina. Siellä ei samallalailla päässy syömään kun kotona, eikä mulla ollu muuta elämää kun lenkkeillä koiran kanssa siellä.

No, sieltä kun tulin kotiin olin puoli vuotta työttömänä kotona uuden koiranpennun kanssa. Ja lihoin sinä aikana n. 10 kiloa ja sen jälkeen pikkuhiljaa on tullut melkein toinen 10 kiloa vielä lisää.

Ja nyt olen monta kertaa päättänyt että alan syömään säännöllisesti ja terveellisesti. Suht terveellisesti syön nytkin, mutta tiedostan että syön liikaa.

Toisinaan saattaa mennä päivä että syön aamulla ja seuraavaksi illalla jos on paljon tekemistä. Vapaapäivät ovat ihan tuskaa, käyn koko ajan jääkaapilla. Tilannetta haittaa vielä sekin, että olen diabeetikko ja todellakin tiedän että pitäisi syödä säännöllisesti. Huijaan itseäni, huijaan lääkäriäni. Ihmettelen miksi sokerit pomppii aina 20. No ehkäpä siksi niin, että syön koko ajan.
Lihomiseen on toki vaikuttanut sekin, että kun syön, pistän insuliinia ja se lihottaa.

Ajattelin nyt tämän kesän yrittää vielä itse saada ruokailutottumuksiani kuriin, onneksi huomenna alkaa työt edes kolmeksi viikoksi. Jos en syksyyn mennessä saa itseäni kuriin, niin koulu kun jatkuu niin menen terveydenhoitajalle puhumaan tästä. Ehkä.

4

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihava

Hei kohtalotoveri. Itsekin olen diagnosoinut itselleni BED:in. Minulla on 20-30 kiloa ylimääräistä. Olen vielä todella nuori, ikävälillä 18-20 v. Kesäksi en saanut töitä, joten on aikaa olla kotona ( ja syödä). Lihavuuteni takia minulla on huono itsetunto, enkä oikein uskalla liikkua missään ihmisten ilmoilla, sillä pelkään että kaikki tuijottavat ja miettivät " ompas tuo läski, tekisi asialle jotain..." yms...Huono itsetunto pitää minut yhä enemmän kotona. Olen tapa- ja tunnesyöjä. Jos ei ole muuta tekemistä, on paha mieli yms.. niin syön.Itse yritän saada syksyyn mennessä ongelman hallintaan, mutta kuitenkin aloitan syksyllä ravitsemusterapian. En halua kuolla 40-50 v sydänkohtaukseen.

• satsaxl

"ihanaa" kuulla että tosiaan on muitakin tässä tilassa, vaikkei tätä toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. Itsekin ikää vasta 21, ylimääräistä löytyy noin 30kg. Tässä vaiheessa olisin tyytyväinen jos lähtisi edes 10kg pois.

Tosiaan ihan samat fiilikset kun sulla. Elämää ei ole, ja mihinkään ei haluaisi lähteä kun ei löydy mitään päällepantavaa ja ahistaa olla porukassa.

Olisin hyvin varmasti bulimikko, jos en pelkäisi oksentamista kuollakseni.

• sanoa
        satsaxl kirjoitti:

"ihanaa" kuulla että tosiaan on muitakin tässä tilassa, vaikkei tätä toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. Itsekin ikää vasta 21, ylimääräistä löytyy noin 30kg. Tässä vaiheessa olisin tyytyväinen jos lähtisi edes 10kg pois.

Tosiaan ihan samat fiilikset kun sulla. Elämää ei ole, ja mihinkään ei haluaisi lähteä kun ei löydy mitään päällepantavaa ja ahistaa olla porukassa.

Olisin hyvin varmasti bulimikko, jos en pelkäisi oksentamista kuollakseni.

että älä vain opettelekaan oksentamista. Itse olen sairastanut ennen bulimiaa, tai pikemminkin ehkä anorektista bulimiaa, johon liittyi myös ahmimisjaksoja, yleensä kuitenkin oksensin kaiken syömäni (normaali/niukka ruokavalio). Pelkäsin ja inhosin ajatusta oksentamisesta alkuun, mutta tulin siinä liiankin taitavaksi, paino silti NOUSI vähitellen, ei suinkaan laskenut. Bulimia ei todellakaan ole mikään oikotie onneen vaan se vie kaikki voimat - en jaksanut kuin nukkua ja rytmihäiriöt pelotti, millä hetkellä sydän pysähtyy.

• .,.,..

Et sä lääkäriäs huijaa kyll se tietää,ja toiseks ei insuliini lihota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7170
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      2002
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe