Hävisi työhuoneen pistorasiasta sähköt. Sulaketaulusta ei millään löytynyt ainoatakaan palanutta sulaketta, mikäs nyt neuvoksi?
Mitäs ne sulakkeet muuten ovat, mille ei ole mitään merkintää siellä taulussa? Useimmat on nimetty tyyliin "valo", "pistorasia", "liesituuletin" mutta sitten on toinen mokoma sellaisia missä ei selityksiä ole.
sähköt hävisivät pistorasiasta, sulakkeet kunnossa?
4
3371
Vastaukset
- ihan oikea sähkäri
..mikään viestissä mainituista asioista.
amatöörit (siis vaikka koulut olis käyty ja luvatkin kunnossa) tuntuu unohtavan merkintöjen tärkeyden käyttäjälle. eli hyvinkin voi olla joku niistä nimettömistä sulakkeista mitä ettiskelet. periaatteessa niitä nimettömiä voi näyttää maallikon silmiin olevan keskuksessa vaikka homma oliskin kunnossa, kun monesti 3-vaihe ryhmistä nimilappuja on laitettu vain yhden sulakkeen kohdalle.. tässä tapauksessa niistä pitäis muodostua selkeästi kolmen rivi/sarake.
sekään ei ole mikään ihme, jos sulake päättää päivänsä ilman että merkkinasta ampuu itsensä ulos. noin tapahtuu yleensä kun sulake palaa todella pitkään kestäneen hyvin pienen ylivirran seurauksena. ja rankka hommahan sulakkeilla on muutenkin, eli aika (siis useita vuosia) tappaa niitäkin, vaikkei varsinaisesti kylkeen speksattua virtaa ylitettäiskään.
http://www.paratronic.fi/jannitekoestin.shtml (en aatellu mainostaa, toi vaan oli googlen eka tulos)- 12+16
...tuo jännitteenkoetin. Itse tilasin omani vajaalla seitsemällä dollarilla kaikkine kuluineen: http://cgi.ebay.com/AC-Detector-Voltage-Safety-Tester-VoltAlert-Probe-Stick-/170493517711?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b2349f8f
- kipi kipi kipinä
nykyaikainen asennus,että vikavirtasuojakytkin olisi lauennut?
- frangröbba
sulake vika,aina ei sulakkeen se nappi lennä pois joten rikkinäinenkin sulake näyttää ehjältä,kannattaa sulake tarkistaa siihen tarkoitetulla kynällä tai sitten vain vaihtelet sulakkeita niin kauan että rikkinäinen löytyy,sekin on mahdollista että rasiasta on johto palanut poikki tai on löysässä,sitten vielä kaikki muut jos on vikavirta suojattu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214