cruise control ei tahdo enää pysyä Ocu II'ssa päällä, eikä mene päälle kuin silloin tällöin. Asiaan auttaa kun pysähtyy, pysäyttää moottorin ja ottaa vielä avaimen pois. Sen jälkeen usein toimii. Mutta eihän tällaista viitsi monesti tehdä.
Onko vika tuttu? Joku kertoi, että olis ehkä jarrujen anturi, joka ilmaisee, että jarrutus olis päällä, ja siksi se temppuilee.
vakionopeuden säädin
9
7243
Vastaukset
- Itsellä selvisi
Siellä laittavat testeriin ja vika selviää varmasti,tällä palstalla et saa todennäköisesti muuta kuin Toyotan kuraa "silmillesi",joten merkkiliike tutkii ja korjaa.
- Koneteknikko vm76
Hei, Octavia vm.2006 / 100000 km ja vak.nopeus-säädin koirinut jo pidemmän aikaa,kunnes lopetti kokonaan pelittämästä keväällä, kiitos tämän keskustelun,rupesin tutkimaan ja ei tosiaankaan ollut iso remppa. kiitos linkin: http://vwfanatic.dk/Tips/Golf5GRA.html
Korjasin juuri em. mikrokytkimen, puhdistamalla liitinpinnat jotka olivat ilm.hapettuneet tinneriin kostutetulla vanutupolla.
Ainut työkalu oli pieni ruuvitaltta jolla avautui niin viiksi kuin myös mikrokytkimen kaksi ruuvia (torx), todella näppärä homma ja aikaa kului max. 10 min.koeajoineen... Hyvin pelitti..eikä tullu kustannuksia ja takuunkin uskallan luvata ainakin työn osalta... - 12+4
Koneteknikko vm76 kirjoitti:
Hei, Octavia vm.2006 / 100000 km ja vak.nopeus-säädin koirinut jo pidemmän aikaa,kunnes lopetti kokonaan pelittämästä keväällä, kiitos tämän keskustelun,rupesin tutkimaan ja ei tosiaankaan ollut iso remppa. kiitos linkin: http://vwfanatic.dk/Tips/Golf5GRA.html
Korjasin juuri em. mikrokytkimen, puhdistamalla liitinpinnat jotka olivat ilm.hapettuneet tinneriin kostutetulla vanutupolla.
Ainut työkalu oli pieni ruuvitaltta jolla avautui niin viiksi kuin myös mikrokytkimen kaksi ruuvia (torx), todella näppärä homma ja aikaa kului max. 10 min.koeajoineen... Hyvin pelitti..eikä tullu kustannuksia ja takuunkin uskallan luvata ainakin työn osalta...Olipa hyvin toteutettu sivu, vaikkei finskiä löytynytkään tekstistä!
- Skodalla ajeleva
Ehkä yleisimpiä konsernivikoja ja viimeksi huollon kanssa asiasta keskustellessani edelleen voimissaan. Sanoivat, että viiksen vaihto ei välttämättä paranna tilannetta edelleenkään pysyvästi. Omasta Ocu II 2005 mallista vaihdettiin vakkariviiksi takuuna jo muutaman kymmenentuhannen kilometrin jälkeen. Noin vuosi takaperin alkoi jälleen temppuilla putoamalla ajoittain pois päältä ja palasi vasta auton sammutuksen jälkeen. Syynä tuntuu olevan satunnainen tilapäinen kosketushäiriö viiksessä vikadiagnostiikan mukaan. Mikäli takuu on jo ummessa, kannattaa kokeilla tätä ao. ohjetta. Ainakin itselläni ja lukemani perusteella monella muullakin auttanut. Minulla toiminut paria poikkeusta lukuunottamatta tuon jälkeen ongelmitta jo kuukausia: http://skodiesel.blogspot.com/2009/07/vakionopeudensaatimen-ongelmat-oii.html
- Ei tojo kiusa
oliskos kaasun asentoanturi vialla, mulla ainaskin toisesen merkkisessä autossa toimi juuri noin.
- Renkkunen
ei mitään jarruantureita eikä muuta, vaan vika on viiksessä itsessään. Kosketushäiriö viiksen sisällä olevassa mikrokytkimessä. Takuun alainen asia ja vaikka olisi takuu jo umpeutunut, kannattaa nätisti kysellä huollosta, tulisiko ne korjauksessa jossain määrin vastaan. Tosin vika saattaa tulla myös uusittuun viikseen kuten tuossa joku toinen kirjoittelikin.
Avainta ei muuten tarvitse virtalukosta pois ottaa, riittää kun sammuttaa virrat ja käynnistää uudelleen. Vähän kuin Microsoft windows.- BLK-xxx
Mulla oli talvella arjalaisessa autossa varmaan sama säädinpurkki. Ongelmat olivat samoja. Huolto korjasi nopeasti. En ole sähkömies, joten en hahmottanut vialliseksi mainitun nippelin nimeä. Nippelin sisältävä laatikko vaihdettiin kokonaan. Amatööripohjalta minäkin väitin huoltoon viedessäni, että vika oli viiksessä. Mutta siinä oleva nappi ei kuulemma jää mitenkään 'päälle', vaan painettaessa lähtee hetken 'signaali' purkkiin.
- Renkkunen
BLK-xxx kirjoitti:
Mulla oli talvella arjalaisessa autossa varmaan sama säädinpurkki. Ongelmat olivat samoja. Huolto korjasi nopeasti. En ole sähkömies, joten en hahmottanut vialliseksi mainitun nippelin nimeä. Nippelin sisältävä laatikko vaihdettiin kokonaan. Amatööripohjalta minäkin väitin huoltoon viedessäni, että vika oli viiksessä. Mutta siinä oleva nappi ei kuulemma jää mitenkään 'päälle', vaan painettaessa lähtee hetken 'signaali' purkkiin.
Kyllähän vika pääsäntöisesti on siinä viiksen liitoksissa. Ettei vaan huolto ole vähän vedättänyt?
http://vwfanatic.dk/Tips/Golf5GRA.html - juppe...
Renkkunen kirjoitti:
Kyllähän vika pääsäntöisesti on siinä viiksen liitoksissa. Ettei vaan huolto ole vähän vedättänyt?
http://vwfanatic.dk/Tips/Golf5GRA.htmlViiksi vaihdettiin 60 kympin huollossa, viiksi tuli takuuna, työstä veloitettiin. Väittivät, että uuden Ocun viiksi kestää, toivottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345