Elikkäs siis joo olen syönyt jo yhden roakuurin naamassa olevan aknen takia. Aknea ei ikinä ole ollut muualla kuin naamassa.
Söin kuuria vuoden ja lopetin sen helmikuussa 2009. Naamani oli tuolloin aivan järkyttävä finnejä joka paikassa, otsassa, poskissa (poskissa pahin, oikeasti kunnolla tulehtuneet ja turvoksissa, joka päivä puristin ison kasan mätää hirveistä poskistani)
Olen siis tällä hetkellä 17 vuotias tyttö.
Harmikseni harmittelen sitä, että minulla ei ole ennen/jälkeen kuvia, koska siitä näkisin paljonko naamani parani. Kaverit kuitenkin sanoivat naaman parantuneen aivan järkyttävästi.
Okei joo ihoni oli hyvä kuurin loputtua, silloin tällöin epäpuhtauksia.
Nyt kuitenkin naamaani pukkaa enemmän tai vähemmän näppyjä kuitenkin aika pieniä, jotkut vähän isompia ja punaisia. Kuitenkaan kunnon ihonalaisia kipeitä näppyjä ei ole pahemmin tullut, tai ei oikeastaan ole tullut. Sellaisia minulla oli paljon poskissa kun kuuri ensimmäisen kerran kun määrättiin.
Nyt kuitenkin ihossani on välillä rykelmiä pikku näppyjä ja häviävät aika nopeasti, ongelmani on kuitenkin helposti arpeutuva ihoni. Eli kuurin jäljiltä jäi ne punaiset aknearvet ja poskiin muutamia kuoppia. Nyt punaiset jäljet haalistuneet huomattavasti ja kuopat huomaamattomammat.
Mutta uusista näpyistä jää edelleen niitä punaisia jälkiä ja ilman meikkiä naamani on kauhean epätasaisen värinen. Välillä parempia kausia, naama tasaisempi ja välillä huonompia.
Nyt näin keväällä naamani kukkii enemmän kuin normaalisti ja rauhoittuu.
Ja nyt mulla on ollut käytössä kaikkia salisyylihappo valmisteita jotka kuivattaa näpyt pois. (wicnelact liuos iholle) Ja naama tällähetkellä ihan ok. n. 5 näppyä on.
Mutta en edelleenkään pysty olemaan ilman meikkiä missään, juuri kun vanhat arvet alkoivat hiontojen myötä haalistua niin uusia tuli.
Pesen naaman säännöllisesti ja rasvaan, joten tässä ei pitäisi olla vikaa. Kaikki täsmä tuotteet, brevoxylit kokeiltu ja niiden kokeilun aloitin jo 12-13 vuoden iässä.
Olen jo muutaman kerran varannut tutulle ihotautilääkärille ajan, sama lääkäri siis joka määräsi ensimmäisen kuurin, mutta naamani on aina ollut ihan hyvä kun olen ollut menossa niin olen peruuttanut ajatellen ettei hän sitä määrää uudestaan.
Roa olisi parhaimpia mikä on auttanut, en saanut siitä muita sivuvaikutuksia vuoden aikana kuin huulten kuivumisen ja ihon, tottakai.
Helteiden tullessa naamani rupesi taas rasvoittuvaksi, nyt taas normaali. Ihoni vissiin reagoi kun tuli lämmin ja talvi oli niin kylmä, ihoni oli kuiva koko talven. Kun laitoin keväällä mattageelejä pitämään naaman mattaisena niin ihoni sai siitä sätkyn ja finnejä pukkasi huimasti, kun lopetin niin ihoni alkoi rauhoittumaan. Näin on käynyt ennenkin, niin olen aika varma ettei naamani siedä noita silikoni mömmöjä. Nyt normaali ohut erisanin kosteusvoide käytössä ja iho normaalimpi.
Olen syönyt elivo kirkasiho tabuja ja auttoivat vähän. Ja syön yasmin e-pillereitä ihan ehkäisyksi, niillä ei oikeastaan ole ollut mitään vaikutuksia naaman kanssa.
Mutta siis viitsinkö mennä hipiäni kanssa ihotautilääkärille. Noi kaikki voiteet on kyllä kokeiltu, ehdottomasti paras oli roa! Naamani ei siis mielestäni ole todellakaan niin pahassa kunnossa kun ensimmäisen kerran marssin ihotautilääkärille, silloinkaan en kyllä pitänyt sitä pahana. Silloin puristelin mädät ulos, roakuurin aikana/jälkeen en ole yhtäkään finniä puristanut :)
Kuinka helposti roaccuttan määrätään? Kuinka paha akne?
7
1417
Vastaukset
- aloittaja75656656565
Itseasiahan tästä nyt sitten jäikin kun jäikin puuttumaan, eli siis kuinka helposti ja millaiseen akneen roa saadaa edes määrätä nykyään ja kuinka helposti määrätään. Voinakin vuosina ihotautilääkärini sanoikin, että se määrättiin aluksi vain erittäin pahoihin tapauksiin, mutta miten nykyään?
- jeijjis
Kyllä itse sain reilu vuosi sitten, lievään/keskivaikeaan akneen roaccutanin. Kyllä se kohtuu helposti määrätään, jos sitä asiakas haluaa. Mutta kannattaa miettiä kannattaako tuota a-vitamiinia yliannostaa kehoon, sillä se o rasvaliukoinen ja vaikuttaa kehossa vuosia. (roaccutan sisältää siis a-vitamiinia todella paljon)
- 00000000000000000000
jeijjis kirjoitti:
Kyllä itse sain reilu vuosi sitten, lievään/keskivaikeaan akneen roaccutanin. Kyllä se kohtuu helposti määrätään, jos sitä asiakas haluaa. Mutta kannattaa miettiä kannattaako tuota a-vitamiinia yliannostaa kehoon, sillä se o rasvaliukoinen ja vaikuttaa kehossa vuosia. (roaccutan sisältää siis a-vitamiinia todella paljon)
Okei, mietinkin tässä just et etten pistä mitään naamaan vaan pesen ja rasvaan, ei salisyylihappoa yhtään niin katotaan mihin kuntoon naama menee, nyt kyllä harmittaa sinänsä kun iho näyttää siltä, että siinä olisi lievä akne, näppyjen osalta.
Etten tiedä määrätäänkö sitä minulle vaikka haluaisin.
Täytyy, ehkä siirtää aikaa myöhemmäksi kun aika on tämän viikon lopulla ja iho hyvässä kunnossa.
Mutta lisää vaan kokemuksia minkälaiseen akneen on määrätty! :) - jeijjis
00000000000000000000 kirjoitti:
Okei, mietinkin tässä just et etten pistä mitään naamaan vaan pesen ja rasvaan, ei salisyylihappoa yhtään niin katotaan mihin kuntoon naama menee, nyt kyllä harmittaa sinänsä kun iho näyttää siltä, että siinä olisi lievä akne, näppyjen osalta.
Etten tiedä määrätäänkö sitä minulle vaikka haluaisin.
Täytyy, ehkä siirtää aikaa myöhemmäksi kun aika on tämän viikon lopulla ja iho hyvässä kunnossa.
Mutta lisää vaan kokemuksia minkälaiseen akneen on määrätty! :)Jos sinulla on lievä akne, niin suosittelisin kokeilemaan tälläistä: Elikkä pesu acnicyl sarjan puhdistusgeelillä, sitten merisuolaliuosta naamalle, antaa olla puol h ja sitten päälle acnicyl sarjan voidetta tarpeen mukaan. Sitten sisäisesti syö sinkkiä ja omega 3:sta ravintolisänä ja auringottomina päivinä myös d-vitaa. (sinkkiä 15-30mg/vrk) (omega 3:sta n. 3 kapselia/vrk) (d-vitaa 25-50ug/vrk) Sitten vähennä hiilihydraatteja ruokavaliossa, elikkä vähennä leivät, pastat, riisit, perunat, sokerit pois ruokavaliosta ja juo paljon vettä ja syö hyviä rasvoja sisältäviä ruokia. Ja kannattaa lopettaa alkoholin käyttö, itsellä ainaki se saa naaman kukkimaan pahiten.
- 00000000000000000000
jeijjis kirjoitti:
Jos sinulla on lievä akne, niin suosittelisin kokeilemaan tälläistä: Elikkä pesu acnicyl sarjan puhdistusgeelillä, sitten merisuolaliuosta naamalle, antaa olla puol h ja sitten päälle acnicyl sarjan voidetta tarpeen mukaan. Sitten sisäisesti syö sinkkiä ja omega 3:sta ravintolisänä ja auringottomina päivinä myös d-vitaa. (sinkkiä 15-30mg/vrk) (omega 3:sta n. 3 kapselia/vrk) (d-vitaa 25-50ug/vrk) Sitten vähennä hiilihydraatteja ruokavaliossa, elikkä vähennä leivät, pastat, riisit, perunat, sokerit pois ruokavaliosta ja juo paljon vettä ja syö hyviä rasvoja sisältäviä ruokia. Ja kannattaa lopettaa alkoholin käyttö, itsellä ainaki se saa naaman kukkimaan pahiten.
kiitos vinkeistä, toivottavasti joku saa niistä apua, mulla ei ole auttanut.
Acnicyl kokeiltu, paheni (käytin 6 viikkoa) neutrogenan putsari ollu käytössä jo vuosia ja se on parhain.
Merisuola on ihan hyvä, auttaa aina välillä, mutta ei ihmeitä tee tai poista kokonaan ongelmaa.
Ruokavaliokin on testattu, ei auta, mulle on ihan sama mitä syön ei auta. Ja muutenkin kun vehnäallergikko olen niin pasta, leivät ym on jo poistettu ruokavaliosta.
Ja alkoholia en nyt pahemmin muutenkaan käytä.
Että tälläinen naama, katotaan siirrän ton ajan ylihuomiselta pois niin jos nyt saisin vähän lisää näppyjä joita voisin mennä näyttelemään. Mulla on poskissa joku kolme pikku näppyä ja otsassa kanssa niin en viitti niitä mennä näyttelemään :D - 00000000000000000000
kiitos vinkeistä, toivottavasti joku saa niistä apua, mulla ei ole auttanut.
Acnicyl kokeiltu, paheni (käytin 6 viikkoa) neutrogenan putsari ollu käytössä jo vuosia ja se on parhain.
Merisuola on ihan hyvä, auttaa aina välillä, mutta ei ihmeitä tee tai poista kokonaan ongelmaa.
Ruokavaliokin on testattu, ei auta, mulle on ihan sama mitä syön ei auta. Ja muutenkin kun vehnäallergikko olen niin pasta, leivät ym on jo poistettu ruokavaliosta.
Ja alkoholia en nyt pahemmin muutenkaan käytä.
Että tälläinen naama, katotaan siirrän ton ajan ylihuomiselta pois niin jos nyt saisin vähän lisää näppyjä joita voisin mennä näyttelemään. Mulla on poskissa joku kolme pikku näppyä ja otsassa kanssa niin en viitti niitä mennä näyttelemään :DSainkin kun saisin kinuamisen jälkeen ton ihanan roa kuurin mun lievään akneen, jos nyt pääsisi noista pienistäkin näpyistä erooon!
- MD-11
Sainkin kun saisin kinuamisen jälkeen ton ihanan roa kuurin mun lievään akneen, jos nyt pääsisi noista pienistäkin näpyistä erooon!
Kyllä se ihotautilääkäri huomaa iho-ongelmat, vaikka sillä hetkellä niitä ei olisikaan paljoa. Itsekin menin juuri kun kuukautiset olivat olleet, eli ihoni oli parhaimmillaan. Hän kuitenkin heti sanoi, että minulla on akne ja alkoi sitä Roaccutania tyrkyttämään. Yksityiseltä varsinkin saa Roaccutanin ilman mitään turhia kinumisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872