alkuraskaus ja stressi

suuri huoli

Olen raskaana noin 8 viikolla. Minua huolestuttaa suuresti, olenko alkuraskauden aikana saanut jotain haittaa sikiölle... Homma meni siis näin: keskenmenon jälkeisten kovien ja erilaisten menkkakipujen aikaan menin ultraan, jossa todettiin kuitenkin, että kaikki ok. Olin tietämättäni silloin jo hedelmöittönyt, eli raskaus ihan alussa. Lääkäri totesi (ilmeisesti paksuuntuneen limakalvon takia), että näen, että menkkasi ovat kohta alkamassa. En millään lailla kyseenalaistanut lääkärin sanomisia, enkä voinut kuvitellakaan olevani raskaana. Tämän jälkeen minulle tuli flunssa, söin särkylääkettä, finrexiniä, duactia tukkoisuuteen... Ja kävin myös juhlissa, jossa join alkoholia humalaan asti. Tämän jälkeen aloin ihmetellä, että miksi menkat eivät vieläkään ole alkaneet, vaikka lääkäri niin sanoi. Tein testin ja se oli positiivinen. Mutta ette sitten arvaa miten harmittaa, kun luotin sen lääkärin sanomisiin. Hän kyllä tiesi, että yritystä on ollut päällä puoli vuotta, mutta teki vain päätelmänsä menkkojen alkamisesta. Pitääkö olla siis huolissaan, nämä "tekoni" ovat tapahtuneet noin raskausviikko 4 aikana...

6

1452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+6

Aika moni ehtii tehdä kaikenlaista ennen ku tietää olevansa raskaana. Myös minä. Söin kanssa lääkkeitä mitä ei ois saanu ottaa, homejuustoa, pellavansiemeniä ja pari kertaa aika runsaasti alkoholia. Olin ensin hirmu huolissani mut neuvolassa mulle kuitenkin sanottiin ettei noista kannata murehtia, todennäkösyys et jotain aiheutuis on kuitenkin niin pieni. Nyt olin juuri ultrassa ja kaikki oli hyvin (se lääke jota söin voi aiheuttaa rakennevaurioita). Jätä nyt tuo taakse äläkä syyllistä itseäs kun ei sille enää mitään mahda, stressistä voi olla sikiölle vielä enemmän haittaa. Onnellista odotusta sinulle :)

• suuri huoli

kiitos tsempistä :). Yksi keskenmeno rv9 takana, joten kai sitä on vaan ekstra-huolissaan. Ja juuri se harmitti, kun muuten olisin tehnyt sen testin ajoissa, mutta en sitten millään lailla älynnyt tuossa vaiheessa kyseenalaistaa lääkärin arviota. Jälkeenpäin vasta kuulin, miksi oli mennyt harhaan eli juuri sen paksuuntuneen limakalvon takia. Toivotaan, että kaikki hyvin ja onnellista odotusta myös sinulle!

• ....

Eihän lääkäri voi erottaa onko kyseessä juuri alkanut raskaus vai menkat: molemmissa se limakalvo on paksu. Miksi edes luottaa tuollaiseen kun ei tosiaan voi nähdä. ja ei sen väliÄ: niin alussa ei sikiö vielä vaurioidu lääkkeistä/alkoholista.

• ,,,,,

tajua miksi olet lääkärille vihainen?! Hän ei tosiaan näe onko limakalvon paksuuntumisen syynä raskaus vai kuukautiset.

• ..
        ,,,,, kirjoitti:

tajua miksi olet lääkärille vihainen?! Hän ei tosiaan näe onko limakalvon paksuuntumisen syynä raskaus vai kuukautiset.

MInäkin olisin luottanut lääkärin sanoihin alkavista menkoista... Et mahda tilanteelle mitään, ole stressaamatta.
        Niinkin alussa, kun sinulla raskaus on, alkiolla on oma verenkierto, eikä alkoholi pääse imeytymään niin hyvin, kuin myöhemmin, kun verenkiero on äidillä ja sikiöllä yhteinen..
        Voimia ja jaksamisia raskauteen, pärjäile :)

• Verenkierto..
        .. kirjoitti:

MInäkin olisin luottanut lääkärin sanoihin alkavista menkoista... Et mahda tilanteelle mitään, ole stressaamatta.
        Niinkin alussa, kun sinulla raskaus on, alkiolla on oma verenkierto, eikä alkoholi pääse imeytymään niin hyvin, kuin myöhemmin, kun verenkiero on äidillä ja sikiöllä yhteinen..
        Voimia ja jaksamisia raskauteen, pärjäile :)

ei ole missään vaiheessa raskautta yhteinen vauvan ja äidin välillä vaan ne ovat yhteydessä toisiinsa istukan kautta. Molempien verenkierto on kuitenkin erillinen. Ihan alkuraskaudessa alkio saa ravintonsa ruskuaispussista eikä siis äidin nauttimat alkoholit, lääkkeet ym. vaikuta vauvaan vielä mitenkään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33