Kaistaongelma - liikaa videoita?

Sir-Francis-Drake

Ja kun vaatimukset yhä tasokkaimpien videoiden reaaliaikaiseen tuijotukseen kasvaa on ongelmasta tulossa maailmanlaajuinen - tämä saattaa lopulta hyydyttää internetin eksponentiaalisen kasvun.

Englanninkielen osaavat : kannattaa lukea seuraava blogikirjoitus:

http://blogs.computerworld.com/16271/help_im_out_of_bandwidth_and_i_cant_get_my_demo_up

Eli kun meillä arvostellaan milloin Soneraa, milloin Elisaa, DNA:ta ym niin vastaava kritiikki USA:ssa kohdistuu AT&T:tä ja muita yhtiöitä kohtaan. Ongelma ei kuitenkaan ole aina eteenkään 3G/4G-verkoissa palveluntarjoajissa vaan siinä, että liikenne on kasvanut ja tulee kasvamaan huikeasti nopeammin kuin mitä teknologia on kyennyt vastaamaan haasteeseen.

Olisiko siis aika puuttuu ylenpalttiseen videontuijotteluun, jotta internetin muu (usein hyödyllisempi käyttö kuten tiedonhaku) ei kärsisi kaistankuluttajien takia?

4

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdgdgdg

      Puhut höpöjä. Operaattori itse markkinoi mobiileja tiedonsiirtoratkaisuja juurikin tällä sisällöllä. Myydään mielikuvilla jotain mistä myyjällä ei ole halua myöntää ettei se käytännössä ole mahdollista. Ei jonkun viedonkatselun vuoksi kannata vetäistä herneitä nenään, kyseessä on sellainen masokismin muoto että siinä on jo kylliksi syytä pidättäytyä siitä. Peräänkuuluttamasi "tiedonhaku" on tarpeellista niin harvoille että rehellisyyden nimissä ehkä 2% ihmisistä tarvitsisi verkkoa. 4G verkkoja ei ole olemassakaan. Jos viittaat esimerkiksi Tukholmassa olevaan LTE-verkkoon niin salli mun nauraa. Eivätkä verkot tukkiudu. Palvelut on hajautettu ympäri maailmaa, kuten jatkossa Googlen yksi servereistä Suomessa. Eikä tuota esim. 3G kaistaa saa mitenkään yksi tai kaksikaan ihmistä tukkoon, ei siellä liiku yhtä tiettyä klönttiä dataa yhdelle käyttäjälle että muille ei jäisi kaistaa lainkaan. Ei joku videotiedoston datapaketti osaa kiilata ja tuupata sinun Wapedian pakettia pois tieltä.

    • En usko....

      Luulisi sentään sähköpostin toimivan? Välillä jumittaa jopa sen.

      • dfgdgdg

        ADSL-laajakaistoissa mitä mulla on ollut varttimegasesta aina kahdeksaan, sitten myöhemmin muita langallisia yhteyksiä, data on kiitänyt sovitulla nopeudella. Mutta ei koskaan noilla mobiilikikottimilla. Vähän liikahdat pakallasi niin putoaa lupaava HSDPA-kuuluvuus jonnekin EDGEN ja naurettavan välimaastoon.


    • 12

      Pitääkö käyttää nettitikkua? Kyllä mulle tulee esim. Englannin TV:n 'National Geographic'-kanava HD:nä hyvin ja pätkimättä kaapelinettiä pitkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe