DLL

hubbapubba

Miten dev-cpp:llä saa tehtyä dll, mikä lukee näytön pixelien väriarvot ja antaa ne ulos 2-ulotteisena taulukkona? Ymmärtääkseni paras tapa olisi käyttää GetDC-funktiota printscreen kikkailun sijasta http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd144871(VS.85).aspx
Sekin että dev-cpp vääntää jonkun luurangon pohjaksi, mistä en oikeen ymmärä mihin sitä varsinaista koodia pitäisi edes korjoittaa... uusi projekti antaa dll.h ja dllmain.cpp missä lukee:

(dllmain.cpp)

/* Replace "dll.h" with the name of your header */
#include "dll.h"
#include

DllClass::DllClass()
{
}

DllClass::~DllClass ()
{
}

BOOL APIENTRY DllMain (HINSTANCE hInst /* Library instance handle. */ ,
DWORD reason /* Reason this function is being called. */ ,
LPVOID reserved /* Not used. */ )
{
switch (reason)
{
case DLL_PROCESS_ATTACH:
break;

case DLL_PROCESS_DETACH:
break;

case DLL_THREAD_ATTACH:
break;

case DLL_THREAD_DETACH:
break;
}

/* Returns TRUE on success, FALSE on failure */
return TRUE;
}
_________________________________________________________________________________________________
(dll.h)

#ifndef _DLL_H_
#define _DLL_H_

#if BUILDING_DLL
# define DLLIMPORT __declspec (dllexport)
#else /* Not BUILDING_DLL */
# define DLLIMPORT __declspec (dllimport)
#endif /* Not BUILDING_DLL */

class DLLIMPORT DllClass
{
public:
DllClass();
virtual ~DllClass(void);

private:
};

#endif /* _DLL_H_ */

7

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lohityyne?

      valmiita botteja sen verran, ettei tarvi itse tollaista kyhätä?

      • hubbapubba

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.


      • Ylivuoto tulee!
        hubbapubba kirjoitti:

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne


      • ljgfioöhj
        Ylivuoto tulee! kirjoitti:

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?


      • Aika selvääää!
        ljgfioöhj kirjoitti:

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?


      • hubbapubba
        Aika selvääää! kirjoitti:

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?

        Ei taida sulla olla kaikki kotona...Jos ja kun et tunnu tietävän mihin dll on tarkoitettu tai mihin sitä voi käyttää, niin selvitäppä se ensin ja lukaseppas tämän ketjun ensimmäinen viesti uudestaan, niin saatat ehkä ymmärtää miksi näin.

        Dll:n lyhyt ja ytimekäs kuvailu löytyy täältä http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=vbdll#johdanto ja toi VB ei liity keskusteluun mitenkään vaikka onkin sen aihealuella.


    • FireOfFeenix

      Oikeasti. Temppu ei ole kovin vaikea. Se vaatii kuitenkin sen verran paljon selitystä, että sitä ei jaksa tällaiseen keskusteluosioon kirjoittaa. Mutta ideana on kirjoittaa tuohon dll-runkoon funktio, jonka tietenkin kuvaat omassa dll.h tiedostossasi, kuten ylälaidassa sanotaan. Tuon function sisään toteutat graafisen operaation. Ja pääohjelmassasi kutsut sitten tuota metoodia. Yksinkertaista?

      Tietenkin sinun on osattava exen puolella kutsua dll-functiota.
      eli esimerkiksi näin tuon runkon pohjalta

      BOOL APIENTRY OmaGraafinenFunctio()
      {
      //todo tähän vain ohjauskoodi sisään.
      }

      Mutta koska grafiikan käsittely on hieman vaikeampaa kuin dll:n kutsuminen, niin neuvon ensin opiskelemaan dll:n hallinnan kunnolla ja vasta sitten mietiimään tuota BitGbl operaatiota. Ehkäpä DirectX tutustuminen voisi auttaa. Tosin itse olen sitä mieltä että itse tehtynä 3D rajapintakin on tehokaampi kuin mirosoftin kirjastojen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe