DLL

hubbapubba

Miten dev-cpp:llä saa tehtyä dll, mikä lukee näytön pixelien väriarvot ja antaa ne ulos 2-ulotteisena taulukkona? Ymmärtääkseni paras tapa olisi käyttää GetDC-funktiota printscreen kikkailun sijasta http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd144871(VS.85).aspx
Sekin että dev-cpp vääntää jonkun luurangon pohjaksi, mistä en oikeen ymmärä mihin sitä varsinaista koodia pitäisi edes korjoittaa... uusi projekti antaa dll.h ja dllmain.cpp missä lukee:

(dllmain.cpp)

/* Replace "dll.h" with the name of your header */
#include "dll.h"
#include

DllClass::DllClass()
{
}

DllClass::~DllClass ()
{
}

BOOL APIENTRY DllMain (HINSTANCE hInst /* Library instance handle. */ ,
DWORD reason /* Reason this function is being called. */ ,
LPVOID reserved /* Not used. */ )
{
switch (reason)
{
case DLL_PROCESS_ATTACH:
break;

case DLL_PROCESS_DETACH:
break;

case DLL_THREAD_ATTACH:
break;

case DLL_THREAD_DETACH:
break;
}

/* Returns TRUE on success, FALSE on failure */
return TRUE;
}
_________________________________________________________________________________________________
(dll.h)

#ifndef _DLL_H_
#define _DLL_H_

#if BUILDING_DLL
# define DLLIMPORT __declspec (dllexport)
#else /* Not BUILDING_DLL */
# define DLLIMPORT __declspec (dllimport)
#endif /* Not BUILDING_DLL */

class DLLIMPORT DllClass
{
public:
DllClass();
virtual ~DllClass(void);

private:
};

#endif /* _DLL_H_ */

7

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lohityyne?

      valmiita botteja sen verran, ettei tarvi itse tollaista kyhätä?

      • hubbapubba

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.


      • Ylivuoto tulee!
        hubbapubba kirjoitti:

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne


      • ljgfioöhj
        Ylivuoto tulee! kirjoitti:

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?


      • Aika selvääää!
        ljgfioöhj kirjoitti:

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?


      • hubbapubba
        Aika selvääää! kirjoitti:

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?

        Ei taida sulla olla kaikki kotona...Jos ja kun et tunnu tietävän mihin dll on tarkoitettu tai mihin sitä voi käyttää, niin selvitäppä se ensin ja lukaseppas tämän ketjun ensimmäinen viesti uudestaan, niin saatat ehkä ymmärtää miksi näin.

        Dll:n lyhyt ja ytimekäs kuvailu löytyy täältä http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=vbdll#johdanto ja toi VB ei liity keskusteluun mitenkään vaikka onkin sen aihealuella.


    • FireOfFeenix

      Oikeasti. Temppu ei ole kovin vaikea. Se vaatii kuitenkin sen verran paljon selitystä, että sitä ei jaksa tällaiseen keskusteluosioon kirjoittaa. Mutta ideana on kirjoittaa tuohon dll-runkoon funktio, jonka tietenkin kuvaat omassa dll.h tiedostossasi, kuten ylälaidassa sanotaan. Tuon function sisään toteutat graafisen operaation. Ja pääohjelmassasi kutsut sitten tuota metoodia. Yksinkertaista?

      Tietenkin sinun on osattava exen puolella kutsua dll-functiota.
      eli esimerkiksi näin tuon runkon pohjalta

      BOOL APIENTRY OmaGraafinenFunctio()
      {
      //todo tähän vain ohjauskoodi sisään.
      }

      Mutta koska grafiikan käsittely on hieman vaikeampaa kuin dll:n kutsuminen, niin neuvon ensin opiskelemaan dll:n hallinnan kunnolla ja vasta sitten mietiimään tuota BitGbl operaatiota. Ehkäpä DirectX tutustuminen voisi auttaa. Tosin itse olen sitä mieltä että itse tehtynä 3D rajapintakin on tehokaampi kuin mirosoftin kirjastojen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      70
      796
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      589
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe