DLL

hubbapubba

Miten dev-cpp:llä saa tehtyä dll, mikä lukee näytön pixelien väriarvot ja antaa ne ulos 2-ulotteisena taulukkona? Ymmärtääkseni paras tapa olisi käyttää GetDC-funktiota printscreen kikkailun sijasta http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd144871(VS.85).aspx
Sekin että dev-cpp vääntää jonkun luurangon pohjaksi, mistä en oikeen ymmärä mihin sitä varsinaista koodia pitäisi edes korjoittaa... uusi projekti antaa dll.h ja dllmain.cpp missä lukee:

(dllmain.cpp)

/* Replace "dll.h" with the name of your header */
#include "dll.h"
#include

DllClass::DllClass()
{
}

DllClass::~DllClass ()
{
}

BOOL APIENTRY DllMain (HINSTANCE hInst /* Library instance handle. */ ,
DWORD reason /* Reason this function is being called. */ ,
LPVOID reserved /* Not used. */ )
{
switch (reason)
{
case DLL_PROCESS_ATTACH:
break;

case DLL_PROCESS_DETACH:
break;

case DLL_THREAD_ATTACH:
break;

case DLL_THREAD_DETACH:
break;
}

/* Returns TRUE on success, FALSE on failure */
return TRUE;
}
_________________________________________________________________________________________________
(dll.h)

#ifndef _DLL_H_
#define _DLL_H_

#if BUILDING_DLL
# define DLLIMPORT __declspec (dllexport)
#else /* Not BUILDING_DLL */
# define DLLIMPORT __declspec (dllimport)
#endif /* Not BUILDING_DLL */

class DLLIMPORT DllClass
{
public:
DllClass();
virtual ~DllClass(void);

private:
};

#endif /* _DLL_H_ */

7

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lohityyne?

      valmiita botteja sen verran, ettei tarvi itse tollaista kyhätä?

      • hubbapubba

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.


      • Ylivuoto tulee!
        hubbapubba kirjoitti:

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne


      • ljgfioöhj
        Ylivuoto tulee! kirjoitti:

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?


      • Aika selvääää!
        ljgfioöhj kirjoitti:

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?


      • hubbapubba
        Aika selvääää! kirjoitti:

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?

        Ei taida sulla olla kaikki kotona...Jos ja kun et tunnu tietävän mihin dll on tarkoitettu tai mihin sitä voi käyttää, niin selvitäppä se ensin ja lukaseppas tämän ketjun ensimmäinen viesti uudestaan, niin saatat ehkä ymmärtää miksi näin.

        Dll:n lyhyt ja ytimekäs kuvailu löytyy täältä http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=vbdll#johdanto ja toi VB ei liity keskusteluun mitenkään vaikka onkin sen aihealuella.


    • FireOfFeenix

      Oikeasti. Temppu ei ole kovin vaikea. Se vaatii kuitenkin sen verran paljon selitystä, että sitä ei jaksa tällaiseen keskusteluosioon kirjoittaa. Mutta ideana on kirjoittaa tuohon dll-runkoon funktio, jonka tietenkin kuvaat omassa dll.h tiedostossasi, kuten ylälaidassa sanotaan. Tuon function sisään toteutat graafisen operaation. Ja pääohjelmassasi kutsut sitten tuota metoodia. Yksinkertaista?

      Tietenkin sinun on osattava exen puolella kutsua dll-functiota.
      eli esimerkiksi näin tuon runkon pohjalta

      BOOL APIENTRY OmaGraafinenFunctio()
      {
      //todo tähän vain ohjauskoodi sisään.
      }

      Mutta koska grafiikan käsittely on hieman vaikeampaa kuin dll:n kutsuminen, niin neuvon ensin opiskelemaan dll:n hallinnan kunnolla ja vasta sitten mietiimään tuota BitGbl operaatiota. Ehkäpä DirectX tutustuminen voisi auttaa. Tosin itse olen sitä mieltä että itse tehtynä 3D rajapintakin on tehokaampi kuin mirosoftin kirjastojen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      938
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      597
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      516
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      496
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe