DLL

hubbapubba

Miten dev-cpp:llä saa tehtyä dll, mikä lukee näytön pixelien väriarvot ja antaa ne ulos 2-ulotteisena taulukkona? Ymmärtääkseni paras tapa olisi käyttää GetDC-funktiota printscreen kikkailun sijasta http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd144871(VS.85).aspx
Sekin että dev-cpp vääntää jonkun luurangon pohjaksi, mistä en oikeen ymmärä mihin sitä varsinaista koodia pitäisi edes korjoittaa... uusi projekti antaa dll.h ja dllmain.cpp missä lukee:

(dllmain.cpp)

/* Replace "dll.h" with the name of your header */
#include "dll.h"
#include

DllClass::DllClass()
{
}

DllClass::~DllClass ()
{
}

BOOL APIENTRY DllMain (HINSTANCE hInst /* Library instance handle. */ ,
DWORD reason /* Reason this function is being called. */ ,
LPVOID reserved /* Not used. */ )
{
switch (reason)
{
case DLL_PROCESS_ATTACH:
break;

case DLL_PROCESS_DETACH:
break;

case DLL_THREAD_ATTACH:
break;

case DLL_THREAD_DETACH:
break;
}

/* Returns TRUE on success, FALSE on failure */
return TRUE;
}
_________________________________________________________________________________________________
(dll.h)

#ifndef _DLL_H_
#define _DLL_H_

#if BUILDING_DLL
# define DLLIMPORT __declspec (dllexport)
#else /* Not BUILDING_DLL */
# define DLLIMPORT __declspec (dllimport)
#endif /* Not BUILDING_DLL */

class DLLIMPORT DllClass
{
public:
DllClass();
virtual ~DllClass(void);

private:
};

#endif /* _DLL_H_ */

7

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lohityyne?

      valmiita botteja sen verran, ettei tarvi itse tollaista kyhätä?

      • hubbapubba

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.


      • Ylivuoto tulee!
        hubbapubba kirjoitti:

        mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne


      • ljgfioöhj
        Ylivuoto tulee! kirjoitti:

        Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?


      • Aika selvääää!
        ljgfioöhj kirjoitti:

        Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?


      • hubbapubba
        Aika selvääää! kirjoitti:

        Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?

        Ei taida sulla olla kaikki kotona...Jos ja kun et tunnu tietävän mihin dll on tarkoitettu tai mihin sitä voi käyttää, niin selvitäppä se ensin ja lukaseppas tämän ketjun ensimmäinen viesti uudestaan, niin saatat ehkä ymmärtää miksi näin.

        Dll:n lyhyt ja ytimekäs kuvailu löytyy täältä http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=vbdll#johdanto ja toi VB ei liity keskusteluun mitenkään vaikka onkin sen aihealuella.


    • FireOfFeenix

      Oikeasti. Temppu ei ole kovin vaikea. Se vaatii kuitenkin sen verran paljon selitystä, että sitä ei jaksa tällaiseen keskusteluosioon kirjoittaa. Mutta ideana on kirjoittaa tuohon dll-runkoon funktio, jonka tietenkin kuvaat omassa dll.h tiedostossasi, kuten ylälaidassa sanotaan. Tuon function sisään toteutat graafisen operaation. Ja pääohjelmassasi kutsut sitten tuota metoodia. Yksinkertaista?

      Tietenkin sinun on osattava exen puolella kutsua dll-functiota.
      eli esimerkiksi näin tuon runkon pohjalta

      BOOL APIENTRY OmaGraafinenFunctio()
      {
      //todo tähän vain ohjauskoodi sisään.
      }

      Mutta koska grafiikan käsittely on hieman vaikeampaa kuin dll:n kutsuminen, niin neuvon ensin opiskelemaan dll:n hallinnan kunnolla ja vasta sitten mietiimään tuota BitGbl operaatiota. Ehkäpä DirectX tutustuminen voisi auttaa. Tosin itse olen sitä mieltä että itse tehtynä 3D rajapintakin on tehokaampi kuin mirosoftin kirjastojen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      925
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      670
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      41
      648
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      88
      577
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe