MS on tauti, jolla on monet kasvot - se on jokaisella erilainen.
Tämän vuoksi meillä on myös useampi bloggaaja - kaikilla heillä on omat kokemuksensa
elämästä MS-taudin kanssa. Lue bloggaajien kirjoituksia elämän pienistä ja suurista asioista ja siitä,
kuinka he pyörittävät normaalia arkeaan.
Kannattaa käydä vilkaisemassa! Mä ainakin luen tätä säännöllisesti ja blogit on aitoja ja ajatuksia herättäviä.
Ihanaa Kesää!
T: Päivi
http://blog.multippeliskleroosi.fi/
14
770
Vastaukset
- mikrobiologi
Sinäkin voisit kokeilla miten MS:ääsi vaikuttaa heraproteiinivalmisteen syöminen NAC (asetyylikysteiini), joita molempia saanee luontaistuotekaupasta. NAC on täysin turvallinen ja tietääkseni herakaan ei ole ongelma muille kuin maitoyliherkille.
- Kyllästynyt paskanj.
Ja näilläkö taas tällä kertaa paranee?
- mikrobiologi
Kyllästynyt paskanj. kirjoitti:
Ja näilläkö taas tällä kertaa paranee?
Näillä eväin tuskin paranee kokonaan mutta oireet pitäisi helpottua aika paljon, ja se ei varmaan ole huono asia?
- Kyllästynyt paskanj.
mikrobiologi kirjoitti:
Näillä eväin tuskin paranee kokonaan mutta oireet pitäisi helpottua aika paljon, ja se ei varmaan ole huono asia?
Ja sullako on omakohtaista kokemusta ms-taudista ja sen oireista? Näitä ohjeistajia ja ns. "avun tarjoajia" kun tuntuu olevan netti täynnä ilman minkäänlaista kokemusta itse asiasta eli ms-taudista.
Kyllä meikäläisen kohdalla vielä usko ja luottamus kohdistuu neurologian erikoislääkäreihin eikä näihin kyseenalaisiin nettiosaajiin. Luuletko oikeasti, että diagnoosin saaneet ms-ihmiset käyvät näiltä foorumeilta hakemassa ravinto-oppeja, jotta "melkein" paranisivat?
Ehkä vielä jonain päivänä ymmärrän näiden "parantajien ja melkein parantajien" motiivit. Siihen tosin saattaa mennä koko loppu elämä. - mikrobiologi
Ja sullako on omakohtaista kokemusta ms-taudista ja sen oireista? Näitä ohjeistajia ja ns. "avun tarjoajia" kun tuntuu olevan netti täynnä ilman minkäänlaista kokemusta itse asiasta eli ms-taudista.
Kyllä meikäläisen kohdalla vielä usko ja luottamus kohdistuu neurologian erikoislääkäreihin eikä näihin kyseenalaisiin nettiosaajiin. Luuletko oikeasti, että diagnoosin saaneet ms-ihmiset käyvät näiltä foorumeilta hakemassa ravinto-oppeja, jotta "melkein" paranisivat?
Ehkä vielä jonain päivänä ymmärrän näiden "parantajien ja melkein parantajien" motiivit. Siihen tosin saattaa mennä koko loppu elämä.Anteeksi nyt vain mutta minulla itselläni on selkeitä MS taudin oireita:
Yhden tai useamman raajan heikkous tai hallintavaikeudet
Tuntohäiriöt, puutumiset, epätavalliset tuntemukset, kuten pistely ja polttelu
Koordinaatio- ja tasapainon säilyttämisvaikeudet
Kivut, erityisesti hermovauriokivut (neuropaattiset kivut)
Poikkeuksellinen uupumus
Häiriöt kognitiivisissa toiminnoissa (esim. muistaminen ja oppiminen)
Eli kaikkia MS oireita ei ole mutta monia on.
Lisäksi olen saanut oireisiin helpotusta mainitsemistani NAC:ista ja herasta. - Kyllästynyt paskanj.
mikrobiologi kirjoitti:
Anteeksi nyt vain mutta minulla itselläni on selkeitä MS taudin oireita:
Yhden tai useamman raajan heikkous tai hallintavaikeudet
Tuntohäiriöt, puutumiset, epätavalliset tuntemukset, kuten pistely ja polttelu
Koordinaatio- ja tasapainon säilyttämisvaikeudet
Kivut, erityisesti hermovauriokivut (neuropaattiset kivut)
Poikkeuksellinen uupumus
Häiriöt kognitiivisissa toiminnoissa (esim. muistaminen ja oppiminen)
Eli kaikkia MS oireita ei ole mutta monia on.
Lisäksi olen saanut oireisiin helpotusta mainitsemistani NAC:ista ja herasta.Hyvä, jos oot saanut oireiisi lievitystä. Muttamutta, viestistäsi ei selviä, onko sulla diagnoosia vai ei. Ms-palstat on kukkuroillaan diagnoosin etsijöitä ja itse itsensä diagnosoineita. Monissa muissakin sairauksissa on samantyyppisiä oireita kuin ms-taudissa. Ms-taudissa tuskin kenelläkään on "kaikkia oireita", jokaisella ihan omansa ja erilaisensa. Luontaistuotteissa piilee oma varaansa, jos/kun niitä ei ole useinkaan riittävästi tutkittu.
Mutta jatka sinä valitsemallasi tiellä, jäädään odottelemaan sitä lopullista paranemista. - mikrobiologi
Hyvä, jos oot saanut oireiisi lievitystä. Muttamutta, viestistäsi ei selviä, onko sulla diagnoosia vai ei. Ms-palstat on kukkuroillaan diagnoosin etsijöitä ja itse itsensä diagnosoineita. Monissa muissakin sairauksissa on samantyyppisiä oireita kuin ms-taudissa. Ms-taudissa tuskin kenelläkään on "kaikkia oireita", jokaisella ihan omansa ja erilaisensa. Luontaistuotteissa piilee oma varaansa, jos/kun niitä ei ole useinkaan riittävästi tutkittu.
Mutta jatka sinä valitsemallasi tiellä, jäädään odottelemaan sitä lopullista paranemista.Ei ole diagnoosia, mutta melko helposti sellaisen varmasti saisin, jos siis kokeissa löytyy MS:lle tyypillisiä hermovaurioita. Sitähän en voi tietää onko minulla sellaisia ennenkuin pääsen tutkimuksiin.
Tällä hetkellä haluan välitöntä helpostusta oireisiin ja olen löytänyt sitä mainitsemistani tuotteista ja siksi halusin asiasta kertoa täällä, että joku muukin voi kokeilla. Ja NAC ei ole luontaistuote vaan lääke, alunperin limaa irroittava yskänlääke mutta jostain syystä se auttaa tiettyihin neurologisiin ongelmiinkin. - Kyllästynyt paskanj.
mikrobiologi kirjoitti:
Ei ole diagnoosia, mutta melko helposti sellaisen varmasti saisin, jos siis kokeissa löytyy MS:lle tyypillisiä hermovaurioita. Sitähän en voi tietää onko minulla sellaisia ennenkuin pääsen tutkimuksiin.
Tällä hetkellä haluan välitöntä helpostusta oireisiin ja olen löytänyt sitä mainitsemistani tuotteista ja siksi halusin asiasta kertoa täällä, että joku muukin voi kokeilla. Ja NAC ei ole luontaistuote vaan lääke, alunperin limaa irroittava yskänlääke mutta jostain syystä se auttaa tiettyihin neurologisiin ongelmiinkin.No näinhän se menee, mitäs sitä diagnoosilla kun voi hoitaa kuvitellun ms-tautinsa oireistoineen yskänlääkkeellä ja heralla.
Mee nyt hyvä ihminen tutkimuksiin, jos onnistut niihin pääsemään. - mikrobiologi
No näinhän se menee, mitäs sitä diagnoosilla kun voi hoitaa kuvitellun ms-tautinsa oireistoineen yskänlääkkeellä ja heralla.
Mee nyt hyvä ihminen tutkimuksiin, jos onnistut niihin pääsemään.Jonot on hirmuiset eikä tutkimuksiin pääse kovin nopeasti.
Odotellessa on ymmärrettävää käyttää sellaisia lääkemuotoja joiden on havainnut auttavan oireisiin. - Kyllästynyt paskanj.
mikrobiologi kirjoitti:
Jonot on hirmuiset eikä tutkimuksiin pääse kovin nopeasti.
Odotellessa on ymmärrettävää käyttää sellaisia lääkemuotoja joiden on havainnut auttavan oireisiin.Sulla ei sitten ainakaan yskää ole.
- kofeiinitietäjä
Tässä blogissa kerrotaan elämästä sen jälkeen, kun ms-oireet on hoidettu pois.
http://qmies.blogit.fi/- Kyllästynyt paskanj.
Mutta kun sulla ei ole ollut ms-tautia ja siihen liittyviä ms-oireita, joista olisit voinut parantua.
Luulosairaus taitaa olla oikeampi nimitys sun oireille ja siitä varmaan voi parantuakin.
Ja tää ihan vaan sun muistin virkistämiseksi, kun tunnut taasen unohtaneen, mitä olet täällä aiemmin ihan itse kertoillut. Tohon muisti-asiaan sun kannattaisi nyt kiinnittää erityistä huomiota, joten otappa vaikka kuppi kahvia. Jos se vaikka auttaisi. Niin tai sitä suolavettä.
- deeeee
Alkuraskauden aurinkoaltistus saattaa vaikuttaa lapsen MS-taudin riskiin
http://www.iltalehti.fi/terveys/2010061011834883_tr.shtml
What vitamin may we need in amounts up to 25 times higher than the government recommends for us to be healthy?
http://www.huffingtonpost.com/dr-mark-hyman/vitamin-d-why-you-are-pro_b_585311.html
Ja D-vitamiinihan maksaa vaan pari senttiä/päivä. - multipip...
Tunnut olevan perillä tästä taudista (dg, n.1v ja enkä piruile) Onko löytynyt arkisia askareita helpottavia keinoja,itselläsi jotka auttaisivat arkiruteineissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436