http://blog.multippeliskleroosi.fi/

Päiviliini 73

MS on tauti, jolla on monet kasvot - se on jokaisella erilainen.
Tämän vuoksi meillä on myös useampi bloggaaja - kaikilla heillä on omat kokemuksensa
elämästä MS-taudin kanssa. Lue bloggaajien kirjoituksia elämän pienistä ja suurista asioista ja siitä,
kuinka he pyörittävät normaalia arkeaan.

Kannattaa käydä vilkaisemassa! Mä ainakin luen tätä säännöllisesti ja blogit on aitoja ja ajatuksia herättäviä.
Ihanaa Kesää!

T: Päivi

14

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikrobiologi

      Sinäkin voisit kokeilla miten MS:ääsi vaikuttaa heraproteiinivalmisteen syöminen NAC (asetyylikysteiini), joita molempia saanee luontaistuotekaupasta. NAC on täysin turvallinen ja tietääkseni herakaan ei ole ongelma muille kuin maitoyliherkille.

      • Kyllästynyt paskanj.

        Ja näilläkö taas tällä kertaa paranee?


      • mikrobiologi
        Kyllästynyt paskanj. kirjoitti:

        Ja näilläkö taas tällä kertaa paranee?

        Näillä eväin tuskin paranee kokonaan mutta oireet pitäisi helpottua aika paljon, ja se ei varmaan ole huono asia?


      • Kyllästynyt paskanj.
        mikrobiologi kirjoitti:

        Näillä eväin tuskin paranee kokonaan mutta oireet pitäisi helpottua aika paljon, ja se ei varmaan ole huono asia?

        Ja sullako on omakohtaista kokemusta ms-taudista ja sen oireista? Näitä ohjeistajia ja ns. "avun tarjoajia" kun tuntuu olevan netti täynnä ilman minkäänlaista kokemusta itse asiasta eli ms-taudista.

        Kyllä meikäläisen kohdalla vielä usko ja luottamus kohdistuu neurologian erikoislääkäreihin eikä näihin kyseenalaisiin nettiosaajiin. Luuletko oikeasti, että diagnoosin saaneet ms-ihmiset käyvät näiltä foorumeilta hakemassa ravinto-oppeja, jotta "melkein" paranisivat?

        Ehkä vielä jonain päivänä ymmärrän näiden "parantajien ja melkein parantajien" motiivit. Siihen tosin saattaa mennä koko loppu elämä.


      • mikrobiologi
        Kyllästynyt paskanj. kirjoitti:

        Ja sullako on omakohtaista kokemusta ms-taudista ja sen oireista? Näitä ohjeistajia ja ns. "avun tarjoajia" kun tuntuu olevan netti täynnä ilman minkäänlaista kokemusta itse asiasta eli ms-taudista.

        Kyllä meikäläisen kohdalla vielä usko ja luottamus kohdistuu neurologian erikoislääkäreihin eikä näihin kyseenalaisiin nettiosaajiin. Luuletko oikeasti, että diagnoosin saaneet ms-ihmiset käyvät näiltä foorumeilta hakemassa ravinto-oppeja, jotta "melkein" paranisivat?

        Ehkä vielä jonain päivänä ymmärrän näiden "parantajien ja melkein parantajien" motiivit. Siihen tosin saattaa mennä koko loppu elämä.

        Anteeksi nyt vain mutta minulla itselläni on selkeitä MS taudin oireita:
        Yhden tai useamman raajan heikkous tai hallintavaikeudet
        Tuntohäiriöt, puutumiset, epätavalliset tuntemukset, kuten pistely ja polttelu
        Koordinaatio- ja tasapainon säilyttämisvaikeudet
        Kivut, erityisesti hermovauriokivut (neuropaattiset kivut)
        Poikkeuksellinen uupumus
        Häiriöt kognitiivisissa toiminnoissa (esim. muistaminen ja oppiminen)

        Eli kaikkia MS oireita ei ole mutta monia on.
        Lisäksi olen saanut oireisiin helpotusta mainitsemistani NAC:ista ja herasta.


      • Kyllästynyt paskanj.
        mikrobiologi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain mutta minulla itselläni on selkeitä MS taudin oireita:
        Yhden tai useamman raajan heikkous tai hallintavaikeudet
        Tuntohäiriöt, puutumiset, epätavalliset tuntemukset, kuten pistely ja polttelu
        Koordinaatio- ja tasapainon säilyttämisvaikeudet
        Kivut, erityisesti hermovauriokivut (neuropaattiset kivut)
        Poikkeuksellinen uupumus
        Häiriöt kognitiivisissa toiminnoissa (esim. muistaminen ja oppiminen)

        Eli kaikkia MS oireita ei ole mutta monia on.
        Lisäksi olen saanut oireisiin helpotusta mainitsemistani NAC:ista ja herasta.

        Hyvä, jos oot saanut oireiisi lievitystä. Muttamutta, viestistäsi ei selviä, onko sulla diagnoosia vai ei. Ms-palstat on kukkuroillaan diagnoosin etsijöitä ja itse itsensä diagnosoineita. Monissa muissakin sairauksissa on samantyyppisiä oireita kuin ms-taudissa. Ms-taudissa tuskin kenelläkään on "kaikkia oireita", jokaisella ihan omansa ja erilaisensa. Luontaistuotteissa piilee oma varaansa, jos/kun niitä ei ole useinkaan riittävästi tutkittu.

        Mutta jatka sinä valitsemallasi tiellä, jäädään odottelemaan sitä lopullista paranemista.


      • mikrobiologi
        Kyllästynyt paskanj. kirjoitti:

        Hyvä, jos oot saanut oireiisi lievitystä. Muttamutta, viestistäsi ei selviä, onko sulla diagnoosia vai ei. Ms-palstat on kukkuroillaan diagnoosin etsijöitä ja itse itsensä diagnosoineita. Monissa muissakin sairauksissa on samantyyppisiä oireita kuin ms-taudissa. Ms-taudissa tuskin kenelläkään on "kaikkia oireita", jokaisella ihan omansa ja erilaisensa. Luontaistuotteissa piilee oma varaansa, jos/kun niitä ei ole useinkaan riittävästi tutkittu.

        Mutta jatka sinä valitsemallasi tiellä, jäädään odottelemaan sitä lopullista paranemista.

        Ei ole diagnoosia, mutta melko helposti sellaisen varmasti saisin, jos siis kokeissa löytyy MS:lle tyypillisiä hermovaurioita. Sitähän en voi tietää onko minulla sellaisia ennenkuin pääsen tutkimuksiin.
        Tällä hetkellä haluan välitöntä helpostusta oireisiin ja olen löytänyt sitä mainitsemistani tuotteista ja siksi halusin asiasta kertoa täällä, että joku muukin voi kokeilla. Ja NAC ei ole luontaistuote vaan lääke, alunperin limaa irroittava yskänlääke mutta jostain syystä se auttaa tiettyihin neurologisiin ongelmiinkin.


      • Kyllästynyt paskanj.
        mikrobiologi kirjoitti:

        Ei ole diagnoosia, mutta melko helposti sellaisen varmasti saisin, jos siis kokeissa löytyy MS:lle tyypillisiä hermovaurioita. Sitähän en voi tietää onko minulla sellaisia ennenkuin pääsen tutkimuksiin.
        Tällä hetkellä haluan välitöntä helpostusta oireisiin ja olen löytänyt sitä mainitsemistani tuotteista ja siksi halusin asiasta kertoa täällä, että joku muukin voi kokeilla. Ja NAC ei ole luontaistuote vaan lääke, alunperin limaa irroittava yskänlääke mutta jostain syystä se auttaa tiettyihin neurologisiin ongelmiinkin.

        No näinhän se menee, mitäs sitä diagnoosilla kun voi hoitaa kuvitellun ms-tautinsa oireistoineen yskänlääkkeellä ja heralla.

        Mee nyt hyvä ihminen tutkimuksiin, jos onnistut niihin pääsemään.


      • mikrobiologi
        Kyllästynyt paskanj. kirjoitti:

        No näinhän se menee, mitäs sitä diagnoosilla kun voi hoitaa kuvitellun ms-tautinsa oireistoineen yskänlääkkeellä ja heralla.

        Mee nyt hyvä ihminen tutkimuksiin, jos onnistut niihin pääsemään.

        Jonot on hirmuiset eikä tutkimuksiin pääse kovin nopeasti.
        Odotellessa on ymmärrettävää käyttää sellaisia lääkemuotoja joiden on havainnut auttavan oireisiin.


      • Kyllästynyt paskanj.
        mikrobiologi kirjoitti:

        Jonot on hirmuiset eikä tutkimuksiin pääse kovin nopeasti.
        Odotellessa on ymmärrettävää käyttää sellaisia lääkemuotoja joiden on havainnut auttavan oireisiin.

        Sulla ei sitten ainakaan yskää ole.


    • kofeiinitietäjä
      • Kyllästynyt paskanj.

        Mutta kun sulla ei ole ollut ms-tautia ja siihen liittyviä ms-oireita, joista olisit voinut parantua.

        Luulosairaus taitaa olla oikeampi nimitys sun oireille ja siitä varmaan voi parantuakin.

        Ja tää ihan vaan sun muistin virkistämiseksi, kun tunnut taasen unohtaneen, mitä olet täällä aiemmin ihan itse kertoillut. Tohon muisti-asiaan sun kannattaisi nyt kiinnittää erityistä huomiota, joten otappa vaikka kuppi kahvia. Jos se vaikka auttaisi. Niin tai sitä suolavettä.


    • deeeee
    • multipip...

      Tunnut olevan perillä tästä taudista (dg, n.1v ja enkä piruile) Onko löytynyt arkisia askareita helpottavia keinoja,itselläsi jotka auttaisivat arkiruteineissa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe