Olisi sellainen ongelma, kun ampparit ovat menneet tekemään pesänsä kompostin alaosaan. Miten sellaisen saisi sieltä pois mahdollisimman vaarattomasti?.
Komposti on kuvan kaltainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Plastic_garden_compost.JPG
Ampiaiset ongelmana
3
894
Vastaukset
- Ampparinvihaaja
Ampiaiset on rauhallisimpia yöllä, että silloin kannattaa koittaa niitä häätää. Miten olis teippaukset joka reikään? Jos pesään pääsee käsiksi helposti, niin paksut vaatteet ja suojaukset päälle ja myöhään illalla paksun muovipussin ja raid-purkin kanssa hyökkäykseen; pesä nopeasti pussiin ja raidia perään.
- Paarman siivet
Ampiaisten tuhoamisen ajankohdan suhteen.
En ole mikään asiantuntija, mutta itse olen ampiaisia hävittänyt, jos ne meinaa pesiä rakennukseen.
Kesän myötä ampiaisten määrä lisääntyy pesässä ja tuhoaminen on vaikeampaa.
Nyt ei vielä luulisi olevan kovin paljon ampiaisia pesässä, kun ei ole vielä juhannuskaan.
Yö on sopiva ajankohta pesän tuhoamiselle. Raidia kannattaa käyttää, sellaista, joka tehoaa ampiaisiin.
Sitä kannattaa sumuttaa aika reilusti ja toistaa sama.
Välikatossa oli ampiaisia yhtenä kesänä ja yöllä kävin sinne raidia suihkuttamassa siitä kohtaa, mistä ampiaisen menivät välikattoon.
Vaikka tarkkaa pesän sijaintia en tiennyt, niin eipä näkyny sen jälkeen enää ampiaisia.
Ampiaiset on jokakesäinen riesa, kun ne pesii välikattoon, kun on räystään alla laudoitus ja lautojen välissä tuuletus rako, niin sinne meinaavat joka kesä pesiä.
Viime kesänä pääsivät pesimään, kun en ajoissa ollut häätämässä niitä pois.
Myöhään syksyllä sitten tuli useita kymmeniä ampiaisia sisälle ja niitä joutui sitten eliminoimaan.
Ei ne hyökänneet, mutta kyllä niiden kanssa joutuu olemaan tarkkana.
Marraskuussakin oli vielä mokomia kiusankappaleita muutama tullut sisälle.
Hyvä keino torjua rakennukseen pesimään pyrkivää ampiaista on sellainen käsiruisku, johon saa painetta ja ruisku tuottaa kapean vesisuihkun, niin se tehoaa ampiaiseen.
Jatkaa ruiskuttamista, jos ei meinaa ampiainen tippua. Lopulta ampianinen tippuu maahan ja siitä se on helppo nirhata hengiltä.
Tuolla tavalla on useita kymmeniä ampiaisia ehkäisty tekemästä pesää rakennukseen.
Kimalainen tekee myös pesän rakennukseen, mutta niitä en ole tappanut, koska ei niistä ole ollut koskaan mitään haittaa, eivätkä ne lisäänny kuin ampiaiset.
Kimalainen on hyödyllisempikin, koska sehän pölyttää kukkia. Harvemmin ampiainen sitä tekee.
Entäs tuollainen tehokas nestekaasu tohoa, johon saa ison lieskan, niin sitä kun pitää siinä suuaukon kohdalla, niin eivät kauan lennä, kun tuli polttaa siivet.
Tietenkin täytyy olla tarkkana, ettei muovinen komposti syty palamaan.
Toivottavasti saat ampiaset tuhottua.- KTH.
Minulla on käsitys, että jos pesä putoaa tai hajoaa, ampiaiset luopuvat siitä heti. Meillä oli ampiaispesä puuportaiden sisällä "kotelossa" Yletyin pudottamaan pesän käsisahalla laudan raosta. Pakenin. Ampiaiset riehuivat vain muutaman minuutin lähiympäristössä, ja sitten häipyivät pois kuin yhteisestä käskystä. Se oli siinä. Raidkin on myrkky jolla lienee haittansa ympäristölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693