Perkele tää akne!

.....

Mun elämä on niin syvältä. En uskalla mennä ulos, en tee mitään, en tapaa sukulaisia tai kavereita, ja oon periaatteessa joka päivä koneella. Kaikki tää johtuu helvetinmoisesta aknesta, josta mä en tunnu pääsevän eroon. Mitä helvettiä voi tehä jos on saatanasti finnejä naamassa ja näyttää suoraan sanoen HIRVIÖLTÄ? Oon kokeillu kaikkii aineita esim. basiron, roaccutan, avitcid jne. mut MIKÄÄN EI AUTA! Alkaa mennä hermot tähän paskaan jo, ehkä lopetan kaiken. Olis parempi jos mua ei ees olis, joku kauhee rupinaama.

10

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh886

ootko jo kokeillu merisuolaliuosta? se auttaa!!! :)

• jeijjis

Kuinka usein levität merisuolaa? kerran päivässä? Laitatko päälle kosteusvoidetta?

• sama ongelma

jos olet tyttö niin kannattaa keskustella lääkärin kanssa e-pillerien syönnistä. itselläni tosi paha akne naamassa,rinnassa ja yläselässä. nyt oon puol kuukautta syönyt diane nova nimisiä e-pillereitä ja tuntuu että nyt jo tehoaisi! tässä on kesäloma viellä aikaa ennen koulua, toivoisin siihen mennessä että vois jo toppeja käyttää. aikaisemmin akne on on sulkenut multa pois lähes kaiken sosiaalisen elämän. nyt oon kuitenki ruvennut ajatteleen positiivisemmin lääkärissä käynnin jälkeen. sieltä sain reseptin myös kahteen muuhun lääkkeeseen, kumpaakaan en ole vielä apteekista saanut haettua rahan puutteen takia. Diane nova e-pillereistä saa kelakorvausta jos se on määrätty aknen hoitoon, kannattaa puhua siitä lääkärin kanssa. kahden muun lääkkeen nimiä en edes nyt muista, toinen on iholle levitettävää geeliä jota alan käyttämään heti kun saan rahaa ja toinen on pillereinä syötävä lääke, mutta sitä voin syödä vasta syksyllä. pillerilääke edellyttää ettei ota aurinkoa ja koska olen paljon ulkona ja rakastan rusketusta ei se kesäauringon aikaan ole mitenkään mahdollinen. Minun kannaltani e-pillerit ovat siksikin tosi hyvä vaihtoehto, sillä niillä saa säännölliset menkat ja lievittää kipuja ja toivon mukaan tissitkin kasvaa. mulla on ollut ihan samanlainen olo pitkään aknen ja olemattomien tissieni takia mutta nyt ajattelen paljon positiivisemmin ja oon ilosempi ja huomattavan paljon sosiaalisempikin ja oon saanu paljon hyviä uusia kavereita ja ystäviä. mun neuvo on että varaat ajan lääkärille. jos olet poika niin valitettavasti en tarkempia neuvoja osaa sanoa kun että lääkäriin vaan. don't worry, be happy! :)

• roan syönyt

tiedän tunteen, oon kärsinyt aknesta 10v. Jos on vaikea akne (syvällä olevia finnejä/paiseita) niin ei voiteet yms muut pintahoidot yleensä auta. Itse kokeillut kanssa kaikki mahdolliset lääkkeet ja toimihan ne kuurin aikana mutta aina kun kuuri päättyi niin akne palasi takaisin samana kuin ennen, myös 2 roaccutan kuurin jälkeen. Itse löysin avun vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta.

http://karppaus.info/

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

• Entinen finnilärvi

SebaMed. Sopii kaikille ihoille, tuotteita on erilaisia, ja auttaa hyvin.
      Ihmeen vähän tätä maailman parasta ja yksinkertaista kasvovettä mainostetaan ainakin täällä Suomi24:n keskustelussa!!
      Siis itelläni oli akne 3-vuotta... Kaikkia erilaisia kokeilin, luin suosituksia, ja ostelin kalliita ja kohtuullisia tuotteita, mutta sit otin SebaMedin ja nyt kehtaa käydä taas ulkona.
      Meikillä tosin täytyy peittää arvet, jotka finneistä jäi, koska hoito tuli liian myöhään, mutta senkin voi hoitaa :)

• Tyytyväinen1020

Vähähiilihydraattinen ruokavalio ja täysin maidoton ruokavalio auttoivat mua huomattavasti (4kk takana tätä kokeilua ja tykkään) :)

Vaatii jonkin verran viitteliäisyyttä ja vaivaa sekä täytyy pitää huoli että saa kaikki tarvittavat ravintoaineet (etenkin maidottomuuden seurauksena kalsiumin saanti taattava!), mutta kannatti! :)

• nainen28v

Minulla on ollut paha akne 12 vuotiaasta, perinnöllinen. Pahimmillaan (n.13-14v.) koko kasvojen iho oli tulehtunut: punainen ja turvoksissa. Tulehdukseen söin antibiootteja, tulehdus hävisi pikku hiljaa mutta akne jäi. Monenlaista voidetta olen kokeillut, mutta mitkään voiteet, saippuat tai kasvovedet eivät pelkästään ole auttaneet.

Vasta kun lääkäri määräsi Diane Nova-pillerit, alkoi ihoni selkiintyä. En ole varma onko pojille vastaavaa lääkettä, mutta vaikka olisit poika, kannattaa asiasta kysyä lääkäriltä. Hormoneista johtuva tauti kun akne on sekä tytöillä että pojilla. Pillerit yhdistettynä Avitcid-voiteeseen (myös reseptilääke) oli minulle paras yhdistelmä, mitkään reseptittömät hoitovoiteet eivät minulle ole toimineet, ja usko pois - kaikki on kokeiltu. Mutta suosittelen että kuuntelet omaa ihoasi, ja kokeilet eri tuotteita. Kuten tästä ketjusta voi huomata, toimivat eri ihmisille eri hoidot.

Omaa ihoa ärsyttävät voiteet ja saippuat saa heti jättää pois, suosittelen akneiholle tarkoitettua puhdistusgeeliä (esim. Loreal Pure Zone on hyvä) ja muista että jos iho tuntuu pesun jälkeen kuivalta ja kiristää, kannattaa se voidella kevyellä (mahd. alhainen rasvaprosentti) voiteella jottei ihon oma rasvantuotanto käynnisty viisinkertaisella voimalla päälle. Itse käytän aloe veraa sisältävää kevyttä voidetta, se rauhoittaa ihoa samalla kun se kosteuttaa.

Voimia ja kärsivällisyyttä!

• voittajafiilis :)

Itselläni oli 5 vuotta aknea naamassa ja selässä, kokeilin todella monia kaupan ja apteekin tuotteita ja ihotautilääkärin määräämiä voiteita ja pillereitä. Lopulta ainoa mikä oikeasti auttoi oli isotretinoin actavis- pillerit. Selän ja naaman iho on muutaman kuukauden kuurin jälkeen niin puhdas ja sileä ettei samaksi uskoisi! Kuivattaa todella paljon, joten koko vartalon ja varsinkin huulten rasvaus tulee todelliseen tarpeeseen. Kuurin loputtua aknen on tarkoitus kadota lopullisesti tai ainakin pitkäksi aikaa. Muutamat kaverit myös kyseistä lääkettä kokeilleet ja tulokset ovat vain positiivisia :) Joten ei muuta kun mars ihotautilääkärille ja oikeat aseet käyttöön :)

• roan syönyt

"Kuurin loputtua aknen on tarkoitus kadota lopullisesti tai ainakin pitkäksi aikaa."

Niin no jos 3kk on pitkä aika... Itse syöny 2 kuuria ja aina akne palasi 3kk päästä takaisin, että ei sekään ole kaikille mikään ihmelääke. Mulla toimii vhh-ruokavalio joka vaikuttaa suoraan aknen aiheuttajaan, eli hormonitoimintaan.

• Isotretonoin karppi?

Siitä Isotretonoin Actaviksesta kysymys, Mullaki on se kuuri päällä ja ainaki iho vähä on rauhottunu, mut kuivuminen koko kropas on kyl uskomatonta. Toivottavast kuitenki tulee toimiin.

Mutta se kysymys olis että mitenköhän se reagois, jos alotan karppaamaan? Alottaisin karppaamisen kyl ihan puhtaasti paino pudotus meininkinä, enkä niinkään ihoa ajatellen.
      Sen lääkkeen kanssa kuitenkinhan mitataan veriarvoi ja katotaan niist esim. rasvoi ja sokereit (eiks juu?) nii ku karppaus nyt ei ehk ihan oo kaikilt kanteilt kaikista terveellisin ja kevyin ruokavalio nii vaikuttaisko se negatiivisesti Isotretonoin Activikseen?? Osaaks kukaan sanoo?

Jos joku tietää niin olis aivan mahtavaa!!! Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe