Wikipedia vs Conservapedia

Vain Ehdotan järkeä

Nuita molempia kun lukee niin saa puolueettoman kuvan asioista, mutta kyllä tuntuu että Cnservapediassa on asiat esitelty paremmin kaikilta kanteilta. Olisi hyvä kun palstan evoluutikot voisivat välillä ainaisen Wikipedia lainailun sijaan pistää linkkiä myös tuosta toisesta.

Ei kannata vain yhteen lähteeseen luottaa!

http://www.conservapedia.com/Main_Page

http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

9

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evokki

Kyllä täällä kretut aika ahkeraan muistavat myös mainita, että "wikipediassakin x" (esim. makroevoluutiokysymyksessä)
      Ja loppujen lopuksi enemmänhän täällä porukka linkittää youtube-videoita ja muita artikkeleita? Sitä paitsi jokainen osaa kyllä itse googlata samaa tietoa eri lähteistä jos annettu linkki ei kelpaa (itse ainakin etsin aktiivisesti tietoa, enkä usko vain sitä yhtä linkkiä).

Kohtuutonta vaatia, että pitäisi linkittää sata sivua joista kretut ei lue kuitenkaan yhtäkään =P Jos ei kelpaa niin saa etsiä itse ja esittää argumenttinsa jos tieto osoittautuu ristiriitaiseksi.

• Suamee ja Savvoo

pieni hankaluus, että on Lontoon kiälinen. Kaikki eivät osaa riittävästi biologian alan erikoissanastoa. Joka alalla kun on yleisen kielen lisäksi se oma erikoissanastonsa.

• Apo-Calypso

Conservapedialla vaan ei ole yhtään mitään tekemistä minkään tieteenalan kanssa. Hihhuliroskaa mitä hihhuliroskaa.

On syytä muistaa, että myöskään Wikipedia ei ole mikään tieteellinen lähde. Siellä on tosin suuri joukko tieteellisiäkin artikkeleita, jotka tunnistaa siitä, että niissä on viitteet alkuperäisiin tieteellisiin julkaisuihin ja tutkimusartikkeleihin.

• laboradroid

amöriikän lippu taustalla, suorastaan tositieteelliset sanat 'trustworthy encyclopedia', ja kokonaisen projektin aloittaminen pelkästään richard dawkinsista kielii jotain semmoista, mistä tiedän vältellä kyseistä sivustoa vastaisuudessakin. ja kuten apo sanoi, enemmän kuin pelkkään wikipediaan, kannattaa luottaa niihin lähteisiin (tietysti lähdekritiikki suotavaa) mistä wikitekstit on referoitu.

• Huhahhhei

Hiukan sama kun sanoisi, että Seiska on ihan yhtä asiallinen ja hyvä julkaisu kuin Tekniikan Maailma.
      Edes sen ylläpitäjät eivät erota sinne komediahenkisten skeptikkojen toimesta syötetyistä pila-artikkeleitä aidoista hihhuliaivopieruista.

• O'ou
    • suo siellä...

Mutta wikipedia ei ole vain yksi lähde. se on kokoelma lähteitä. Sitä ei ylläpidä yksitaho, vaan yhteisö.

• niilopedia ja hikipedia. Artikkelit yhtä luotettavalla tasolla kuin tuossa conservapediassa.

• Mr.K.A.T.

Ja Einsteinia vähätteli. Miten semmoista voi ottaa tosissaan ?

Muka-tieteellinen ja muka-puolueeton. höh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      77
      5160
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      76
      4119
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      3865
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      135
      3266
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2984
    6. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      390
      2900
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2678
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2276
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      48
      2064
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      111