Precious oli kyllä elokuvakokemuksena rankka.
Kakasinkertainen oscar-voittaja (paras naissivuosa, paras sovitettu käsikirjoitus) sekä Golden Globe palkittua elokuvaa mainostetaan vuoden elokuvasensaationa.
Se perustuu Sapphire-nimise kirjoittajan romaaniin ja kertoo tarinan harlemilaistytön ponnisteluista epäinhimillisistä olosuhteista kohti ihmisarvoisempaa elämää. Miten voi selviytyä jos oma lähipiiri, jonka tulisi tarjota suojaa ja tukea, onkin se mikä riistää vauvasta saakka?
Tämä elokuva ei tosiaankaan ole mikään treffi-leffa.
Mutta sen jälkeen osaa -- ainakin hetken -- arvostaa ehkäpä omaa hyvä-osaisuuttaan.
Precious
4
640
Vastaukset
- mandalay
ja kirjailija on kuulemma itse ollut opettajana ja tavannut näitä kovia kokeneita tyttöjä slummeista. Uskomaton voima tytössä, että jaksaa nousta tuosta paskasta ja pitää ylväänä päänsä pystyssä. Mutta ei kai lapsia maailmassa olisi ellei Precousin kaltaisia naisia olisi heistä huolehtimassa.
- 1099
Yllätys tässä elokuvassa oli Mariah Careyn hieno näyttelijäsuoritus. Olen aina pitänyt häntä ihan tyhjäpäisenä bimbona, mut tässä hän osaa hienosti näytellä jopa nyansseja. Toinen muusikko, Lenny Kravits, ei ole ihan yhtä vakuuttava, vaikka ei hänkään täyshuono ole. Rankka aihe, mutta hienoa, että näitäkin tehdään. Kuten aloittaja sanoi, ainakin vähän aikaa taas osaa arvostaa omaa elämäänsä tämän nähtyään.
- Mariah C.
Edellisen kirjoittajan tekstiin kommentoiden :
Yllätyttiin täälläkin tuosta M. Careyn näyttelemisestä kyseisessä elokuvassa !
Emme edes yhdistäneet roolihahmoa glamour-laulajattareen, niin kaukana oli roolihahmon maailma Mariahiin liitetystä mielikuvasta. Todella hienosti veti sosiaalitädin roolin ! Samoin Lenny Kravitz oli piristys hahmossaan. Elokuva oli kyllä totisesti aika ajoin sydäntäsärkevän järkyttävä.
Ymmärsinkö lopputeksteistä oikein, että tuottajana Oprah ?
Oprah itsekin lähtöisin pokkeuksellisen kovista oloista.
Sisukkuudella hänkin luonut uransa ja asemansa. - Doris Day is sweet*
Mariah C. kirjoitti:
Edellisen kirjoittajan tekstiin kommentoiden :
Yllätyttiin täälläkin tuosta M. Careyn näyttelemisestä kyseisessä elokuvassa !
Emme edes yhdistäneet roolihahmoa glamour-laulajattareen, niin kaukana oli roolihahmon maailma Mariahiin liitetystä mielikuvasta. Todella hienosti veti sosiaalitädin roolin ! Samoin Lenny Kravitz oli piristys hahmossaan. Elokuva oli kyllä totisesti aika ajoin sydäntäsärkevän järkyttävä.
Ymmärsinkö lopputeksteistä oikein, että tuottajana Oprah ?
Oprah itsekin lähtöisin pokkeuksellisen kovista oloista.
Sisukkuudella hänkin luonut uransa ja asemansa.Juu - suosittelin tätä elokuvaa ystävälleni ja hän järkyttyi niin kovasti elokuvan tarinasta että mökötti minulle pari viikkoa kun menin moista hänelle suosittelemaan. Ei kuulemma enää ikinä kysy elokuvavinkkejä minulta. Eli siis jos on herkkä ihminen kyseessä, niin ei välttämättä kannata katsoa tätä - ainakaan yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561852Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151378Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101269Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851115- 65933
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60923TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18894- 51836
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126810Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803