voida pahoin jos söinki nyt suurustettua makaronivelliä, sillivoileivän ja pari tomaattia.
Hyvää se olikin pitkästä aikaa, tää oli lapsen toive ruoka ja minun piti toive tietenki täyttää.
Laps lähti kotiin ja oli tyytyväinen kun mummi keitti hänen lemppari ruokaa.
E i tarvitse teidän
48
339
Vastaukset
- Sol57
mies ja vanhempi kundi täällä tuoretta kuhaa verkolla. Nyt tuo kuha lähtenyt liikkeelle... Tuolta merestä. 10 sellaista tavallisen kokonaista;)) Tänään tuossa mies minua helli...paistoi nämä kuhat, tuoretta kotimaista kukkakaalia ja tomaatit (kotimaiset) laitoin uunivuokaan siten että, puolitin tomaatit...vähän öljyä pohjalle suolaa ja yrittiä päälle ja pari valkosipulin kynttä joukkoon....uusia ruotsalaisia perunoita;)) sekä ihanaa tillikastiketta hiukka vain;))
Makaroni, riisi, ja peruna-lakossa tosin itse;)) Yritän soveltaa tätä diettijuttua...mutta, leipää ei pysty jättämään...
Lapsia niitä täytyy helliä;)) Aivan samoin ajattelen...Maanantaina ajattelin eräälle kullalle paistella köyhiä ritareita., mansikkahilloa ja kermavaahtoa tarjota niiden kanssa...mutsin omalle muruselle...kun palaa kotiin;)) Täytyyhän sitä;))) huomioida...murusia.
tsau:Friiru- viivi-amald.
oli kala -ruokaa muikkukukkoa, sitä syö enempi kuin vatsa vetäisi.
Kilon kukko meni kerralla melkein kahteen syömämieheen.
Lohta laitan kyllä aika paljon, niin nytkin kun olimme pienellä pyrähdyksellä tuolla lapinperukoilla.
Lapsille täytyy saada houkuteltua maistamaan erilaisia ruokia, ja nimenomaan kotiruokia. - HTZA
jättää kyllä, nyt, leivänkin pois.
La-Su, voi aamulla ottaa kaksi palaa, mutta vain kokojyväleipää, Realia tms.
Kosken rannalla, otan vastaan vain terveitä tyttöjä.
Sellaisia punaposkisia, ja pirteitä.
:)
H. - Sol57
viivi-amald. kirjoitti:
oli kala -ruokaa muikkukukkoa, sitä syö enempi kuin vatsa vetäisi.
Kilon kukko meni kerralla melkein kahteen syömämieheen.
Lohta laitan kyllä aika paljon, niin nytkin kun olimme pienellä pyrähdyksellä tuolla lapinperukoilla.
Lapsille täytyy saada houkuteltua maistamaan erilaisia ruokia, ja nimenomaan kotiruokia.että, tuo naapurimme toisi näitä lupaamimaan muikkuja ei ole kuitenkaan vielä lähtenyt lomailemaan Saimaalle;))...Ajateltiin kokeilla mekin miten tehdä tuota muikkukukkoa...jos, vaikkapa tämä mies hieman neuvoisi;)) Täällä harvemmin saa tuoreita muikkuja..mutta ehkä näin..
Täysin samaa mieltä tästä kotiruoasta. Pizzankin voi tehdä itse...sekun terveellisempi vaihto-ehto kuin valmisruoka.. En osaa itse näitä valmisruokia
ostaa...Ainoastaan joskus tulee ostettua ehkä maksalaatikkoa...valmiina..mutta, tosi harvoin sitäkin...
Nyt tullut hinku sellaiseen omaan palstamökkiin mitä täälläkin myynnissä...tekisi mieli kovasti kasvattaa itse myös syötävät vihannekset lähtisin viljelemään ainakin tomaatteja...ne kun meilläkin kaikkien herkkuja;))..Tämä palstamökit mitkä täällä myynnissä vaan hiukan turhan kalliita...ainakin näin alkukesästä vielä....pitää tässä seurailla näitä hintoja jospa, hinnat syksyllä hieman tippuisivat....Mieskin tuossa innostui....ideasta...;)) sellainen mökki joka olisi tästä pyörämatkan päässä....olisi mukava.;)) Siis koskaan en viljellyt yhtikäs mitään...mutta, ehkä oppisin...tai sitten en;)) jotenkin nyt ajatus kiehtoo...
tsau:Friidu - Sol57
HTZA kirjoitti:
jättää kyllä, nyt, leivänkin pois.
La-Su, voi aamulla ottaa kaksi palaa, mutta vain kokojyväleipää, Realia tms.
Kosken rannalla, otan vastaan vain terveitä tyttöjä.
Sellaisia punaposkisia, ja pirteitä.
H.makaronin. riisin ja perunasta luopuminen Hatsa oli yllättävän helppo juttu. Ei tee mieli yhtään. Korvanut olen kasviksilla...mutta tuo leipä...Vitsi...yritin korvata hedelmillä...niin verensokerit nousivat liikaa...Jos, voisikin hedelmiä syödä enemmän kuin kaksi annosta..vrk...niin sitten voisi. Vitsin lääkkeet pakko ottaa leipää tosin vaihdan tummaan..vähitellen kokonaan...nuo insuliinilääkkeet kun muuten oksettavat;))
Nyt Friidu sellainen kalpea ja ei pirteä vielä vaan väsähtelee kovin....mutta, ehkä tässä kesän aikana kun Hatsa Friidua kovasti lämmöllä kannustaa...parempaan suuntaan...iloisesti sirkutellen saapuu Hatsaa Kosken rannalle tapaamaan. Hatsa voi tarjota limun sijatsa Friidulle kivennäisvettä...;)) tai jäätelötötterön ehkä...;)))
tsau:Friidu - viivi-amaldiina
Sol57 kirjoitti:
että, tuo naapurimme toisi näitä lupaamimaan muikkuja ei ole kuitenkaan vielä lähtenyt lomailemaan Saimaalle;))...Ajateltiin kokeilla mekin miten tehdä tuota muikkukukkoa...jos, vaikkapa tämä mies hieman neuvoisi;)) Täällä harvemmin saa tuoreita muikkuja..mutta ehkä näin..
Täysin samaa mieltä tästä kotiruoasta. Pizzankin voi tehdä itse...sekun terveellisempi vaihto-ehto kuin valmisruoka.. En osaa itse näitä valmisruokia
ostaa...Ainoastaan joskus tulee ostettua ehkä maksalaatikkoa...valmiina..mutta, tosi harvoin sitäkin...
Nyt tullut hinku sellaiseen omaan palstamökkiin mitä täälläkin myynnissä...tekisi mieli kovasti kasvattaa itse myös syötävät vihannekset lähtisin viljelemään ainakin tomaatteja...ne kun meilläkin kaikkien herkkuja;))..Tämä palstamökit mitkä täällä myynnissä vaan hiukan turhan kalliita...ainakin näin alkukesästä vielä....pitää tässä seurailla näitä hintoja jospa, hinnat syksyllä hieman tippuisivat....Mieskin tuossa innostui....ideasta...;)) sellainen mökki joka olisi tästä pyörämatkan päässä....olisi mukava.;)) Siis koskaan en viljellyt yhtikäs mitään...mutta, ehkä oppisin...tai sitten en;)) jotenkin nyt ajatus kiehtoo...
tsau:Friiduei muuta kuin tekemään vaan, taikinan voi ostaa valmiina.
http://www.reseptit.com/ruokaohjeet/kalaruoat/muikkukukko/ - HTZA
Sol57 kirjoitti:
että, tuo naapurimme toisi näitä lupaamimaan muikkuja ei ole kuitenkaan vielä lähtenyt lomailemaan Saimaalle;))...Ajateltiin kokeilla mekin miten tehdä tuota muikkukukkoa...jos, vaikkapa tämä mies hieman neuvoisi;)) Täällä harvemmin saa tuoreita muikkuja..mutta ehkä näin..
tsau:FriiduPullakuorista ja pullapohjista unelmoimisen.
Laittaa vaan siankylkeä ja munakokkelia aamupalaksi.
Päivällä sitten Voissa ruskitstettua kannanriekaletta, ja iltapalaksi Kermassa haudutetuja, kalanviipaleita.
Pois hedelmämehut, tilalle kitkerää Tyrnimehua.
Kaljan tilalle kovaa viinaa.
H. - Sol57
minttupuu kirjoitti:
ritareita, nams!!
Sulla on luja luonto jos kattelet ite vierestä kun muut syö.
En pystyis.Muuten en pystyisi. On uskottava että, oma lääkäri on nyt tosissaan...laittaa sisälle sairaalan. Jos, en saa verensokereita vihdoin kohdallaan...Maanantaina saan kuulla mitä aikoo kanssani tehdä..joten toteltava nyt on...ei auta muu. Kuin vähitellen muuttaa ruokavalio tosissaan ja myös pysyttävä tässä muutoksessa...yksitään insuliinilääkitys kun ei nyt näytä purevan tarpeeksi....Olen siis aika rasvainen mimmi...;))
tsau:Friidu
Älä vaan kysy harmittaako...mitään kun ei oikein saisi syödä sellaista mistä pitää...Plääh... - HTZA
Sol57 kirjoitti:
makaronin. riisin ja perunasta luopuminen Hatsa oli yllättävän helppo juttu. Ei tee mieli yhtään. Korvanut olen kasviksilla...mutta tuo leipä...Vitsi...yritin korvata hedelmillä...niin verensokerit nousivat liikaa...Jos, voisikin hedelmiä syödä enemmän kuin kaksi annosta..vrk...niin sitten voisi. Vitsin lääkkeet pakko ottaa leipää tosin vaihdan tummaan..vähitellen kokonaan...nuo insuliinilääkkeet kun muuten oksettavat;))
Nyt Friidu sellainen kalpea ja ei pirteä vielä vaan väsähtelee kovin....mutta, ehkä tässä kesän aikana kun Hatsa Friidua kovasti lämmöllä kannustaa...parempaan suuntaan...iloisesti sirkutellen saapuu Hatsaa Kosken rannalle tapaamaan. Hatsa voi tarjota limun sijatsa Friidulle kivennäisvettä...;)) tai jäätelötötterön ehkä...;)))
tsau:Friiduovat Friidulle pahasta, pelkkää sokeria kun ovat.
Muna.. punakenkäinen kaunotar ostaa pakastemustikoita vain kerran viikossa, kahvilusikallinen Sokeria, ja Maitoa.
Siinäpä ne sallitut makeat, paitsi että, minua saa nauttia ihan vapaasti. - Sol57
HTZA kirjoitti:
Pullakuorista ja pullapohjista unelmoimisen.
Laittaa vaan siankylkeä ja munakokkelia aamupalaksi.
Päivällä sitten Voissa ruskitstettua kannanriekaletta, ja iltapalaksi Kermassa haudutetuja, kalanviipaleita.
Pois hedelmämehut, tilalle kitkerää Tyrnimehua.
Kaljan tilalle kovaa viinaa.
H.ole ongelma...sitä meillä menee niin vähän..Mies absolutisti kokonaan;)) Enkä minäkään juuri kaljasta..viinistä toisinaan..;)) Munakokkeli muuten menisi...mutta, tuo kolestoriarvot myös korkeella ja lääkitys siihenkin..joten ihan joka päivä ei käy...kummallekaan...mutta
Tuohon kyllä täytyisi kiinnittää parempi huomio itse hedelmämehuihin...myönnän olen holtiton...täytyy tarkistella tarkemmin sitä sokeria...;)) missä heekutissa sitä tyrnimehua saa...ostettua...ihan tavallisesta kaupastako? Ajattelin kokeilla sellaista että, hankin tällaisen vihannesmehupuristimen sähkökäyttöisen...jolla vihanneksista tehdä itse tuo mehu...Saa ainakin tuolta ostettua täällä tuolta Hobby hallista;)) siis porkkanaa ja puolukka...ja ehkä appelsiinia...voi ainakin puristaa...tällä vekottimella....
HTZA kirjoitti:
ovat Friidulle pahasta, pelkkää sokeria kun ovat.
Muna.. punakenkäinen kaunotar ostaa pakastemustikoita vain kerran viikossa, kahvilusikallinen Sokeria, ja Maitoa.
Siinäpä ne sallitut makeat, paitsi että, minua saa nauttia ihan vapaasti.Hatsa....Vitsi ihan oikeesti olen ollut vuosikausia koukussa nimenomaan hedelmiin...Nyt uskon, kuinka nämä hedelmät todella nostavat tuota verensokeria....tämän viikon aikana kun olen tarpeeksi tiheästi joutunut pitämään kirjaa tästä verensokerista päivittäin. Eli vain kaksi annosta ei enempää...
Täytyy nyt uskoa mitä viisas Hatsa sanoo..ja siirtyä mustikoihin.. Mukavaa että, Friidu voi nauttia sitten Hatsasta ....Hatsan ei pidä kuitenkaan kuvitella että, se olisi Friidulle mikään korvike;))) Mielellään Friidu nauttii siis tosi makeasta Hatsasta...;)))) Toivottavasti muut ymmärtävät että, tämä on Friidun kannalta nyt ainoa tapa jäädä eloon...?
viivi-amaldiina kirjoitti:
ei muuta kuin tekemään vaan, taikinan voi ostaa valmiina.
http://www.reseptit.com/ruokaohjeet/kalaruoat/muikkukukko/täytyyhän sitä ainakin kerran kesässä kokeilla....Mies innoissaan...Ei voida olla kokeilematta...jos, näitä tuoreita muikkuja saamme;))
tsau:Friidu - HTZA
Sol57 kirjoitti:
ole ongelma...sitä meillä menee niin vähän..Mies absolutisti kokonaan;)) Enkä minäkään juuri kaljasta..viinistä toisinaan..;)) Munakokkeli muuten menisi...mutta, tuo kolestoriarvot myös korkeella ja lääkitys siihenkin..joten ihan joka päivä ei käy...kummallekaan...mutta
Tuohon kyllä täytyisi kiinnittää parempi huomio itse hedelmämehuihin...myönnän olen holtiton...täytyy tarkistella tarkemmin sitä sokeria...;)) missä heekutissa sitä tyrnimehua saa...ostettua...ihan tavallisesta kaupastako? Ajattelin kokeilla sellaista että, hankin tällaisen vihannesmehupuristimen sähkökäyttöisen...jolla vihanneksista tehdä itse tuo mehu...Saa ainakin tuolta ostettua täällä tuolta Hobby hallista;)) siis porkkanaa ja puolukka...ja ehkä appelsiinia...voi ainakin puristaa...tällä vekottimella....
tsau:FriiduAinoastaan Tyrnimehu on sallittua, marketeista sitä saa.
Vihanneksien teho on vain raakana syödyiyissä.
Mitä niitä jauhamaan.
Puristamalla mehut, jää kuidut saamatta, ja ne ovat elintärkeitä, diabeetikolle.
Kananmunat ovat terveellisä, Kolestroliarvot nousevat, vain siitä, että hiilihydraatit nautitaan mukana, jauhojen , Perunoiden jne. kanssa.
Tuonlaisen, sirokinttuisen, pitää myös muistaa, että kalasta saatu D-vitamiini, on hyödytyön ilman Kalsiumia.
Joten aina kun kalaa (rasvaista) aina myös piimää tai maitoa.
Noin luodut nilkat ovat miehelle nannaa. - HTZA
Sol57 kirjoitti:
Hatsa....Vitsi ihan oikeesti olen ollut vuosikausia koukussa nimenomaan hedelmiin...Nyt uskon, kuinka nämä hedelmät todella nostavat tuota verensokeria....tämän viikon aikana kun olen tarpeeksi tiheästi joutunut pitämään kirjaa tästä verensokerista päivittäin. Eli vain kaksi annosta ei enempää...
Täytyy nyt uskoa mitä viisas Hatsa sanoo..ja siirtyä mustikoihin.. Mukavaa että, Friidu voi nauttia sitten Hatsasta ....Hatsan ei pidä kuitenkaan kuvitella että, se olisi Friidulle mikään korvike;))) Mielellään Friidu nauttii siis tosi makeasta Hatsasta...;)))) Toivottavasti muut ymmärtävät että, tämä on Friidun kannalta nyt ainoa tapa jäädä eloon...?
tsau:Friiduminulle happamasti. Kateellisena.
Mutta olkoon, eipä, paljon, mikään muutu.
H. - Sol57
HTZA kirjoitti:
Ainoastaan Tyrnimehu on sallittua, marketeista sitä saa.
Vihanneksien teho on vain raakana syödyiyissä.
Mitä niitä jauhamaan.
Puristamalla mehut, jää kuidut saamatta, ja ne ovat elintärkeitä, diabeetikolle.
Kananmunat ovat terveellisä, Kolestroliarvot nousevat, vain siitä, että hiilihydraatit nautitaan mukana, jauhojen , Perunoiden jne. kanssa.
Tuonlaisen, sirokinttuisen, pitää myös muistaa, että kalasta saatu D-vitamiini, on hyödytyön ilman Kalsiumia.
Joten aina kun kalaa (rasvaista) aina myös piimää tai maitoa.
Noin luodut nilkat ovat miehelle nannaa.neuvostasi...En sitten osta;))) En ole uskaltanut näitä munakokkeleita tehdä juuri tämän kolestorijutun takia...mutta, mies ei suostu tuota hiilihydr. edes rajoittamaan..joten teen salaa vain itselleni;)) Hänellä kun myös kolestrolilääkitys...sydänlääkkeiden lisäksi...
Näitä Möllerin kalakapsaleita popsin...mihin lisätty tuo Kalsium;)) Vitsi että, maitokin pitää ottaa ruokavalioon....Meikälainen kun juonut ainoastaan vettä korkeintaan sitruunalla maustettuna...viimeiset 25v....maito...hmmm.höh.mähnä....onko pakko?
Tosin uskottava että, nilkat ovat Friidulla ohkaiset...ilmakos ne poksahtelevat...?:)))) Kirurgikin tuota ihmetteli...aikanaan...näin nuorella naisella kun luut eivät saisi vielä poksahdalla...;)))
Mutta, Hatsa on ihanan viisas...Siitä Friidu on mielissään että, Hatsa nyt viitsii Friidu jolla tunnetusti on kovapää uusiin asioihin...näin ystävällisesti neuvoa..;)))
HTZA kirjoitti:
minulle happamasti. Kateellisena.
Mutta olkoon, eipä, paljon, mikään muutu.
H.pelkästään sitten että, hän Hatsa on välttämätön Friidulle..Muuten Friidu menehtyisi...koska ei osaa itse olla täysin järkeä....Tietäähän Hatsa....kuinka lapsellinen Friidu vielä on...ei järkipuhetta usko vasta kun ihan pakko?)))
tsau - HTZA
Sol57 kirjoitti:
pelkästään sitten että, hän Hatsa on välttämätön Friidulle..Muuten Friidu menehtyisi...koska ei osaa itse olla täysin järkeä....Tietäähän Hatsa....kuinka lapsellinen Friidu vielä on...ei järkipuhetta usko vasta kun ihan pakko?)))
tsauolen pyrkinyt.
Osittain onnistunutkin.
Mutta joku, aina, haraa vastaan.
H. Sol57 kirjoitti:
neuvostasi...En sitten osta;))) En ole uskaltanut näitä munakokkeleita tehdä juuri tämän kolestorijutun takia...mutta, mies ei suostu tuota hiilihydr. edes rajoittamaan..joten teen salaa vain itselleni;)) Hänellä kun myös kolestrolilääkitys...sydänlääkkeiden lisäksi...
Näitä Möllerin kalakapsaleita popsin...mihin lisätty tuo Kalsium;)) Vitsi että, maitokin pitää ottaa ruokavalioon....Meikälainen kun juonut ainoastaan vettä korkeintaan sitruunalla maustettuna...viimeiset 25v....maito...hmmm.höh.mähnä....onko pakko?
Tosin uskottava että, nilkat ovat Friidulla ohkaiset...ilmakos ne poksahtelevat...?:)))) Kirurgikin tuota ihmetteli...aikanaan...näin nuorella naisella kun luut eivät saisi vielä poksahdalla...;)))
Mutta, Hatsa on ihanan viisas...Siitä Friidu on mielissään että, Hatsa nyt viitsii Friidu jolla tunnetusti on kovapää uusiin asioihin...näin ystävällisesti neuvoa..;)))
tsau:Friidunyt nyt Hatzaa.
Mehujutussa kyl oikeessa, esim porkkanamehu pompsauttaa äkkiä verensokerit ylös, mut tuo maito!
Maito on tehty lehmävasikalle, ei terveellistä ihmiselle.
Jos kerran sitruunavettä juot, älä vaan lopeta.
Paras elimistön puhdistaja.
Möllerit riittää kalsiumiin.- HTZA
minttupuu kirjoitti:
nyt nyt Hatzaa.
Mehujutussa kyl oikeessa, esim porkkanamehu pompsauttaa äkkiä verensokerit ylös, mut tuo maito!
Maito on tehty lehmävasikalle, ei terveellistä ihmiselle.
Jos kerran sitruunavettä juot, älä vaan lopeta.
Paras elimistön puhdistaja.
Möllerit riittää kalsiumiin.kultasení, maidon sokerit niitä, joissa maksa joutuu tekemmän töitä.
Laktoosi on hajotettava, intoleranteilla tapahtuu kaasuilmiö.
Elimistölle ei saa antaa mitäään helppoa.
H.
- Heikunkeikku
Munkin lapset tykkäs ihan hirveesti makaroonivellistä.
Vieläkin nuorin poika tekee itselleen silloin tällöin.
Ehkä hänen makaroonivellinsä nykyään onnistuu paremmin. Ekalla kerralla lähetti tekstiviestin, jossa kysyi, että voiko makaroonivelliä syödä haarukalla ja veitsellä :)))) Oli kuulemma, kuin aivoklöntti, kun pläjäytti kattilasta lautaselle :)
Nyt ei tee yhtään mieli syödä, vaikka itsekin tykkään makaroonivellistä. Röyhtäilen täällä nyt vaan sipuliröyhtäyksiä ja sillä siisti. On sekin yks tapa viettää sateista lauantai-iltaa :)- viivi-amaldiina
voiko syödä haarukalla ja veitsellä.
Ehkä liian paksua mutta kokemus tekee mestarin niin se vaan on.
Oli meillä tänään jo kolmas ruoka mitä syötiin kun lapset on lapsia ja nälkä tulee touhutessa, pitihän itsekkin sitä maistella.
Täälläkin satanut ja tuullut koko päivän ei ole ollut ulkoilu-intoa ollenkaan nyt. - henrjii
Oli meillä tänään jo kolmas ruoka mitä syötiin kun lapset on lapsia ja nälkä tulee touhutessa, pitihän itsekkin sitä maistella.
Täälläkin satanut ja tuullut koko päivän ei ole ollut ulkoilu-intoa ollenkaan nyt.kun ne söi kakkua haarukalla. Mutta
kaljavelliä tekis kyllä mieli. - Heikunkeikku
Täälläkin satanut ja tuullut koko päivän ei ole ollut ulkoilu-intoa ollenkaan nyt.Jep, kun on lapset kysees, niin vähän väliä saa pistää murkinaa pöytään.
Koko päivän on tosiaan satanut, nytkin ropajaa täyttä häkää.
Oon ootellut, että lakkais, olisin kävässyt kaupassa kävellen. Ei näytä lakkaavan, joten taidan tästä hypätä autoon ja kurvata sillä.
Ja henriille täs samalla kirjuuttelen, että kaljavelliä tapas mun äitini tehdä.
Piimävelli on kuitenkin paremman makusta, muikian hyvää.:)
minä söin muksuna ja siihen oli välillä lisätty rusinoita. Ei taida olla ihan monen lemppariruokaa. Itse tein munakkaan, paistoin pirusti purjoa oikein kunnolla ja pehmensin ne lorauksella karpalolikööriä ja sitten vähän aurinkokuivattua silputtua tomaattia ja lopuks ne munat, ihan hyvää sekin.
- Heikunkeikku
Klimppisopasta oon aina tykännyt. Paitsi en niistä rusinoista. Rusinat voin napsia poskeen sellasenaan, mutta en tykkää jos ne on jossakin ruuassa.
- viivi-amaldiina
minulla alas, ei.
On tuon mieheni kotipuolen ruokaa, meillä ei ole sitä syöty koskaan.
Ei se taida olla miehenkään herkkua. :))
- samilja
Miksi voisin pahoin, kun sinä söit herkkuja? Itselläni kieli lippasee, olisipa makaronivelliä minullakin.
Äiti sitä taisi minulle viimeksi keittää, siis, kauan, kauan sitten. Miksihän sitä ei tule keitettyä?
No, kun ei ole toleranssia. Ja Hylasta tehdystä tulee liian sokerisen makuista.- viivi-amaldiina
sietää tätä ruokana siksi kommenttini noin.
Se on melkein kuin perinne ruokaa ja suolaisen kanssa ihan hyvää.
Varmasti kaikki sitä on lapsuudessaan saaneet syödä ihan jopa kyllästymiseen asti.
Yks varma ruoka on jota en laita on seitikeitto, asuimme porissa ja naapuri laittoi tätä tosi useasti ja keitti puolet hellalle ja se haju rappukäytävässä sen mukainen.
Tulee vieläkin nenääni se haju vaikka aikaa on 36 vuotta tapahtuneesta. :)) - samilja
sietää tätä ruokana siksi kommenttini noin.
Se on melkein kuin perinne ruokaa ja suolaisen kanssa ihan hyvää.
Varmasti kaikki sitä on lapsuudessaan saaneet syödä ihan jopa kyllästymiseen asti.
Yks varma ruoka on jota en laita on seitikeitto, asuimme porissa ja naapuri laittoi tätä tosi useasti ja keitti puolet hellalle ja se haju rappukäytävässä sen mukainen.
Tulee vieläkin nenääni se haju vaikka aikaa on 36 vuotta tapahtuneesta. :))Jännä, miten ihmiselle jää tarkkaan mieleen monet maut ja hajut. :))
Eipä ole seipottuja tullutkaan keitettyä ikiaikoihin. Seiherkkua, eräänlaista, oli muinoin, kun isäni kutsui meidät syömään. Joskus hän laitteli meille paistettua seitä. Jauhotetut seikämpäleet oli kai lähinnä keitetty runsaassa, runsaassa voissa. Isä ei ollut mikään kevyen linjan kokki, ainakaan aina.
Vitsi, kun on nälkä, saisipa isän keittämää herkullista lihakeittoa, siinä oli maut monenlaiset hyvässä sovussa.
Pitänee lopettaa, tämä varmaankin lihottaa. :)) - viivi-amaldiina
samilja kirjoitti:
Jännä, miten ihmiselle jää tarkkaan mieleen monet maut ja hajut. :))
Eipä ole seipottuja tullutkaan keitettyä ikiaikoihin. Seiherkkua, eräänlaista, oli muinoin, kun isäni kutsui meidät syömään. Joskus hän laitteli meille paistettua seitä. Jauhotetut seikämpäleet oli kai lähinnä keitetty runsaassa, runsaassa voissa. Isä ei ollut mikään kevyen linjan kokki, ainakaan aina.
Vitsi, kun on nälkä, saisipa isän keittämää herkullista lihakeittoa, siinä oli maut monenlaiset hyvässä sovussa.
Pitänee lopettaa, tämä varmaankin lihottaa. :))ja paino nousee ..... :)) hurjan tehokasta enrgian saantia.. kumpa oisikin näin...
LIhakeitto aah, ja se vaan paranee kun sen seuraavana päivänä lämmittää, niin koen sen. - yks kottarainen
Älä tee Hylasta, vaan keitä makaronit lähes kypsiksi vedessä ja lisää sitten maun mukaan laktoositonta kermaa (vispi tai kuohu) ja keitä kypsäksi, lisää maun mukaan voita ja suolaa ja a´vot kun on hyvää.
- samilja
yks kottarainen kirjoitti:
Älä tee Hylasta, vaan keitä makaronit lähes kypsiksi vedessä ja lisää sitten maun mukaan laktoositonta kermaa (vispi tai kuohu) ja keitä kypsäksi, lisää maun mukaan voita ja suolaa ja a´vot kun on hyvää.
vinkistä, tuotapa pitääkin kokeilla! Voisipa olla melkoisen hyvää. :))
Aikoja sitten, kun hylaa kokeilin mahojemme vaatimuksesta vaikkapa riisipuuroon, siitä tuli tympeän makeaa.
Sittenpä unohdinkin maitokeitot. Perunamuusinkin teen veteen, mutta kun perunana on mainio puikula, siitä tulee ihan maistuvaa. - Ukkovarvas
miksi et keittäisi velliä tai vellejä laktoosittomasta maitojuomasta. Maku on normaalin maidon makuinen ja on täysin laktoositon tuote. Tätä on tullut käytettyä jo useita vuosia velleissä ja maitopohjaisissa keitoissa.
- samilja
Ukkovarvas kirjoitti:
miksi et keittäisi velliä tai vellejä laktoosittomasta maitojuomasta. Maku on normaalin maidon makuinen ja on täysin laktoositon tuote. Tätä on tullut käytettyä jo useita vuosia velleissä ja maitopohjaisissa keitoissa.
Pitäneepä tarkistaa asioiden tämänpäiväinen olomuoto, kun seuraavan kerran suunnistan kauppaan.
Kuin jo kerroin, päätin unohtaa kaikki maitopohjaiset keitokset, kun hylan mausta en tykännyt.
Meitä on kaksi "potilasta", ja tuntuu joskus, että pelkkä ruo'an valkoisuus aiheuttaa tulivuorenpurkauksia. :)) - Ukkovarvas
samilja kirjoitti:
Pitäneepä tarkistaa asioiden tämänpäiväinen olomuoto, kun seuraavan kerran suunnistan kauppaan.
Kuin jo kerroin, päätin unohtaa kaikki maitopohjaiset keitokset, kun hylan mausta en tykännyt.
Meitä on kaksi "potilasta", ja tuntuu joskus, että pelkkä ruo'an valkoisuus aiheuttaa tulivuorenpurkauksia. :))Hyla maito ja laktoositon maito juoma on aivan eri tuote. Uskon kyllä sinun sen jo tietävänkin.
Hyla on pilkottu laktoosi tuote ja maitojuomasta on poistettu laktoosi kokonaan. Siinä on iso ero. - yks kottarainen
samilja kirjoitti:
vinkistä, tuotapa pitääkin kokeilla! Voisipa olla melkoisen hyvää. :))
Aikoja sitten, kun hylaa kokeilin mahojemme vaatimuksesta vaikkapa riisipuuroon, siitä tuli tympeän makeaa.
Sittenpä unohdinkin maitokeitot. Perunamuusinkin teen veteen, mutta kun perunana on mainio puikula, siitä tulee ihan maistuvaa.Minä teen riisipuuronkin niin, että keitän riisit vedessä kypsäksi (vettä sen verran että tulee PAKSU puuro) ja lisään sitten laktoositonta kermaa ja haudutan vielä hetken. Tyttökin kehui jouluna ettei ole koskaan syönyt yhtä hyvää riisipuuroa. Maku on aivan eri kuin Hylasta tehtynä.
Samalla tavalla teen kaikki maitopohjaiset ruoat, kun en myöskään tykkää Hyla-tuotteiden makeudesta. Onneksi on nuo laktoosittomat tuotteet.
- henrjii
kovasti on kesä etu ajassa, ihan syksyinen tunnelma. Tatteja puskee, runua lykää, ja vettä sataa, mutta missä on arska.
- viivi-amaldiina
pilvien...
Sataa taas monta hel....n päivää peräjälkeen, olikos nyt uudenkuun synty. - samilja
tattitäytteisiä kuhafileitä, kermakastikkeella, ei pääse laihtumaan!
Päivällä jo sanoin, että näyttää ihan syksyiseltä myrskyltä.
Arska on terveyslomalla, jotta jaksaa paistaa täyttä häkää juhannuksena. - henrjii
samilja kirjoitti:
tattitäytteisiä kuhafileitä, kermakastikkeella, ei pääse laihtumaan!
Päivällä jo sanoin, että näyttää ihan syksyiseltä myrskyltä.
Arska on terveyslomalla, jotta jaksaa paistaa täyttä häkää juhannuksena.toivossa on hyvä elää. Kävin muutaman herkkutatin keräämässä ja niitä paistelin, kuhaa en tähän hätään saanut. http://www.youtube.com/watch?v=yjKLT9yq8-E&feature=related
- samilja
henrjii kirjoitti:
toivossa on hyvä elää. Kävin muutaman herkkutatin keräämässä ja niitä paistelin, kuhaa en tähän hätään saanut. http://www.youtube.com/watch?v=yjKLT9yq8-E&feature=related
kait luulin, että sulla pakastin kuhisee kuhaa?
On jo tainneet tatit painua alas, ja tekee mieli lisää vihanneksia, tässä Sliipparit niitä sulle tarjoaa.
http://www.youtube.com/watch?v=y_k5B5gdWmk
- GloriaJoy
teki alkuviikost hirssipuuroo uunis ja uskomattoman hyvää oli ;-)
Tänään söin kalaa valkosipulin, kukkaalin ja parsakaalin kera ;-)- viivi-amaldiina
huomenissa tehdäuunipuuroa, ohraryynipuuroa.
Se on myös hyvää. - GloriaJoy
huomenissa tehdäuunipuuroa, ohraryynipuuroa.
Se on myös hyvää.miun aiempi lemppari, mut niis ohraryyneis on jotain et ne livahtaa miulla vääränkurkun rajoil ja alkaa yskittämään ;-) hirssipuuro on jopa parempaa eikä tuu iho-oireit miul eikä masukaan ala ryttyileen
- Ukkovarvas
Hirssipuuro on aivan maistamaton tuote. Kestääkö valmistus kauan ja mitä vilja tuotetta maku muistuttaa ?
- Korppis
Kuinka voi kertoa päivän tapahtumista eli makaroonivellin keitosta sehän on palstalla kiellettyä herkkua ; ) niin olen ymmärtänyt, mutta hyvää lauantaiyön jatkoa ; )
- Sisältä kultaa
Makaronivellistä itsekin tykkään,suurustettuna tai ilman :) Jos en suurusta velliä,laitan sekaan juustoa,raastettuna tai viipaleina.Ja makaronivellin kanssa täytyy olla ruisleipää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998656Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683001- 151383
- 761028
- 681017
- 26961
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61933- 55923
- 65870
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73864