Koronaarispasmi = sepelvaltimospasmi

mies 48 v

= sepelvaltimo kouristelee = sepelvaltimo voi puristaa itsensä lähes kiinni tai kokonaan kiinni = hyvin vaarallinen sairuas, joka voi tappaa siinä missä tavallinen sepelvaltimon plakkitukkeuma tai palakkiahtauma. Minulla on tällainen sairaus nyt todettu. Onko muita sairastavia? Miten olette selvinneet?

4

5091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 46

Mistä aiheutuu sepelvaltimo spasmi? Ei löydy käypää hoitoa oikein mistään.
      Itsellä on sepelvaltimospasmit tulleet kaula-pallea alueen sädehoitojen jälkeen.
      Johtuvat kuulemma selkäydinvammasta joka on tullut myös em. sädetyksien ja
      sytostaattien yhteisvaikutuksesta.
      PS: olen kuitenkin hyvin elossa vielä 10v. hoitojen jälkeen.
      Olen kävelevä selkäydinvammainen jolla on kaikenlaisia kipuja ja muita hidasteita.
      Ei suurempaa huolta huomisesta kunhan ei rasita itseään liikaa.
      Lääkityksenä on Primaspan ja Norvax. Kipuihin Paratabs tai ibusal.

• AUNI2

Minulla eilen sellainen todettiin . Sukuni on kummaltakin puolen hyvin sepelvaltimotautinen. Ei siinä ole muuta hoitoa kuin nitrosuihke ja aspiriini Näin lienee tällä hetkellä näreet Mutta ensiapuun pitää hakeutua jos pisempään jatkuu Silloin, jos reipas sepelvaltimokouristus on se voi tukkia suonen, niin että tulee sydäninfarkti kun kudokset eivät sydämessä saa happea. Toisin sanoen, jos kohtaus ei laukea, lanssi paikalle On muuten pirullisen tauti Jos googlata haluatte katsokaa koronaarispasmi tai ehkä mieluummin Prinzmetalin angina
      Yst terv. Arja

• Anonyymi

Kyllä sellainen sairaus on. Pärjään lääkkeillä ja liiallisen stressin tai yksipuolisen kuormituksen välttämisellä. Dinit-suihke on mukana ja estona kalsiumsalpaaja.

• Anonyymi

Miltä spasmi tuntuu? Tuntuuko tosiaan kuin verisuoni hetkeksi tukkeutuisi? Olen nuori, mutta suvussa on sepelvaltimotautia. Oireena on järkyttävä kipu rinnassa tai päässä ja siihen herää onneksi. Tuntuu kuin sydän olisi hetken pysähtynyt tai aivan kuin aivoista toinen puoli ei enää toimisi. Tuo kestää vain muutamia sekunteja. Veikkaan, että siihen kuolisi jos kestäisi kauemmin, sillä siltä se tuntuu. Voikohan spasmi siis kestää vain sekunteja? Melko vähän tästä on tietoa, mutta täytyy yrittää etsiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe