Koronaarispasmi = sepelvaltimospasmi

mies 48 v

= sepelvaltimo kouristelee = sepelvaltimo voi puristaa itsensä lähes kiinni tai kokonaan kiinni = hyvin vaarallinen sairuas, joka voi tappaa siinä missä tavallinen sepelvaltimon plakkitukkeuma tai palakkiahtauma. Minulla on tällainen sairaus nyt todettu. Onko muita sairastavia? Miten olette selvinneet?

4

4936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 46

Mistä aiheutuu sepelvaltimo spasmi? Ei löydy käypää hoitoa oikein mistään.
      Itsellä on sepelvaltimospasmit tulleet kaula-pallea alueen sädehoitojen jälkeen.
      Johtuvat kuulemma selkäydinvammasta joka on tullut myös em. sädetyksien ja
      sytostaattien yhteisvaikutuksesta.
      PS: olen kuitenkin hyvin elossa vielä 10v. hoitojen jälkeen.
      Olen kävelevä selkäydinvammainen jolla on kaikenlaisia kipuja ja muita hidasteita.
      Ei suurempaa huolta huomisesta kunhan ei rasita itseään liikaa.
      Lääkityksenä on Primaspan ja Norvax. Kipuihin Paratabs tai ibusal.

• AUNI2

Minulla eilen sellainen todettiin . Sukuni on kummaltakin puolen hyvin sepelvaltimotautinen. Ei siinä ole muuta hoitoa kuin nitrosuihke ja aspiriini Näin lienee tällä hetkellä näreet Mutta ensiapuun pitää hakeutua jos pisempään jatkuu Silloin, jos reipas sepelvaltimokouristus on se voi tukkia suonen, niin että tulee sydäninfarkti kun kudokset eivät sydämessä saa happea. Toisin sanoen, jos kohtaus ei laukea, lanssi paikalle On muuten pirullisen tauti Jos googlata haluatte katsokaa koronaarispasmi tai ehkä mieluummin Prinzmetalin angina
      Yst terv. Arja

• Anonyymi

Kyllä sellainen sairaus on. Pärjään lääkkeillä ja liiallisen stressin tai yksipuolisen kuormituksen välttämisellä. Dinit-suihke on mukana ja estona kalsiumsalpaaja.

• Anonyymi

Miltä spasmi tuntuu? Tuntuuko tosiaan kuin verisuoni hetkeksi tukkeutuisi? Olen nuori, mutta suvussa on sepelvaltimotautia. Oireena on järkyttävä kipu rinnassa tai päässä ja siihen herää onneksi. Tuntuu kuin sydän olisi hetken pysähtynyt tai aivan kuin aivoista toinen puoli ei enää toimisi. Tuo kestää vain muutamia sekunteja. Veikkaan, että siihen kuolisi jos kestäisi kauemmin, sillä siltä se tuntuu. Voikohan spasmi siis kestää vain sekunteja? Melko vähän tästä on tietoa, mutta täytyy yrittää etsiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe